Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 12:23
Sangria
Sangria is offline
Ik wil mn kapper aanklagen. Ze heeft mn haar in zn totaal laten verbranden inclusief mn hoofdhuid. Mijn haar was helemaal dood en ik heb 25cm af moeten knippen Mijn hoofdhuid is dus ook verbrand en doet onwijs pijn

En het is allemaal haar schuld. Ik wou het dus laten relaxen (ontkroezen) en omdat dat spul super chemisch is, mag het er maar een bepaalde tijd inzitten. Aangezien ik mn haar een keer geverfd heb mag het er sowieso maar een kwartier inzitten (weet ik nu). Zij wou het er een uur in laten zitten. Toen het na 20min flink ging branden en ik de handleiding ging lezen, zei ze dat het niet klopte wat erin stond. Nou, 10min later deed het zo onwijs veel pijn dat ze het maar besloot eruit te wassen. Maar hé. de spoelbak lekte. Dus ging ze het eerst in een super sloom tempo opdweilen en daarna ging ze het er eindelijk uitspoelen na ongeveer 40min.

Ik heb inmiddels gekeken of er een kappersbond bestaat en die bestaat maar is meer bedoeld voor de werknemers en zelfstandigen. Er is niet iets zoals de Raad voor de Journalistiek ofzo, waar je iemand kan aanklagen. Moet ik mn aangifte dan indienen bij de politie of ergens anders? Alvast bedankt.
Oud 04-01-2004, 12:34
Verwijderd
Aan de politie zul je weinig hebben, tenzij je het op aangifte van mishandeling wilt gooien, maar ik denk dat ze je daar niet erg serieus nemen. Wil je in een civiele procedure schadevergoeding eisen, dan zul je zelf naar de rechter moeten gaan, maar dat kan ik je niet aanraden. Eventueel zou je die kapper voor de kantonrechter kunnen dagvaarden (bij de kantonrechter kun je je eigen zaak bepleiten, er is geen verplichte advocaat, dat scheelt nogal wat geld).

Het enige dat je dan betaalt is het griffierecht (ik geloof een paar tientjes). Je loopt wel het risico dat je veroordeeld wordt in de proceskosten als je de zaak verliest. Als die kapper een advocaat in de arm neemt, of andere kosten heeft gemaakt voor rechtsbijstand, en jouw eis wordt afgewezen, dan ben je wel de sigaar, omdat je dan zoals ik zei de kosten van de tegenpartij moet betalen (tenminste, als de rechter daartoe aanleiding ziet, maar in de regel gebeurt dat wel).

Kappers hebben geloof ik niet echt een beroepsvereniging, in principe mag iedereen die zichzelf kapper noemt een zaak beginnen. Er is niet zoiets als de Orde van Advocaten die een erkenning moet geven voor je zelfstandig mag beginnen. Je kunt natuurlijk dreigen met een procedure, gewoon even een briefje sturen waarin je zegt dat je geld wilt, en dat je ze anders zult dagvaarden en schadevergoeding eisen. Als je die brief even serieus opstelt en in elk geval niet het woord 'aanklagen' gebruikt, is de kans nog wel aanwezig dat je het gewoon buiten de rechter om kunt regelen.

Zoals ik hier vrijwel altijd zeg: een gerechtelijke procedure is wel het láatste waar je aan moet denken. Het is kostbaar, duurt lang, en de kans dat je er meer mee verliest dan je ermee wint is niet denkbeeldig.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:49
Auntie M
Auntie M is offline
Kan de consumentenbond niet iets doen?

Ga in ieder geval rondbazuinen dat het een slechte kapper is en dat je daar gewoon niet heen moet gaan. Maak foto's van je kapsel en je huid voor bewijs.

Wil je geld zien, volg het advies van nare.
Oud 04-01-2004, 12:50
Sangria
Sangria is offline
Hey, onwijs bedankt!! Hier heb ik wat aan
Oud 04-01-2004, 12:54
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
hoe reageerde de kapster? ze heeft je toch niet laten betalen he?
Vond ze het lullig voor je? Voelde ze zich schuldig?

Ik zou met één van je ouders naar de kapperszaak gaan, je verhaal doen bij de baas en hopelijk zien zij ook wel in dat een schadevergoeding wel op z'n plaats is....

succes ermee
Oud 04-01-2004, 13:00
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hej wat lullig zeg.. enne idd je hebt toch niet betaald he?? enne misschien dat zon brief opstellen om te beginnen een idee is.. wie weet heeft ze er zon schrik van dat ze je een schadevergoeding betaald en dat bespaard je n hoop gezeik! ow en misschien fotos maken van hoe het er nu uitziet als bewijs probeer ook je verbrande hoofdhuid te fotograferen...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:09
Martin
Martin is offline
De consumentenbond zal dit zeer zeker interessant vinden. Bel anders eens naar Radar of Kassa!?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:19
Sangria
Sangria is offline
Ze zei heel vrolijk: Het is gelukt!

In de eerste instantie had ik helemaal niet door hoe erg mn haar er aan toe was, want ze had het zodanig gekamd dat je het niet kon zien van voren. En de achterkant heb ik dus niet gezien (ze heeft het ook niet laten zien met een spiegel ofzo, heel verstandig). Dus heb er gewoon voor betaald, 40 euro welteverstaan. Toen ben ik naar mn eigen kapper gegaan om het in model te laten knippen en die schrok zich echt dood. Ze stonden serieus met zn vijf man om me heen te vertellen hoe erg het wel niet verbrand was

Ik ben gisteren nog heel hypocriet terug gegaan om een bonnetje te vragen (aan die eerste kapper dus), want als ik een scène was gaan schoppen had ze me die echt niet gegeven. Maar nu heb ik iig bewijs dat zij het zo verne*kt heeft. En foto's heb ik al gemaakt én ik heb mn afgeknipte/ verfikte haar.

Ik ga zo maar eens een brief opstellen denk ik.. En een telefoontje naar Kat in de zak is misschien ook wel leuk

Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:39
Verwijderd
Ja, in dit soort gevallen zijn consumentenprogramma's en consumenteninstanties vaak de aangewezen weg het is nog altijd droevig gesteld met de bescherming van de consument in het recht. Er gaapt namelijk een enorm gat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen in het consumentenrecht, hoewel er de laatste tijd wel wat verbetering in is gekomen, met name door een omkering in de bewijslast voor verkopers de eerste zes maanden (de verkoper moet nu bewijzen dat het produkt goed was, en niet de koper moet bewijzen dat het slecht was) en door (alweer wat langer geleden) de invoering van enkele artikelen in het BW over koop op afstand, met name bedoeld om mensen die op internet of via postorder te kopen te beschermen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:43
ekki
ekki is offline
Ik zou die kapper in ieder geval een brief sturen, waarin je schrijft hoe teleurgesteld je bent en wat je precies wilt (schadevergoeding?).
Oud 04-01-2004, 13:46
hi
hi is offline
Citaat:
Sangria schreef op 04-01-2004 @ 14:19:
Ik ga zo maar eens een brief opstellen denk ik.. En een telefoontje naar Kat in de zak is misschien ook wel leuk
We horen wel wanneer het zo ver is wanneer die kapster flink wordt afgebrandt (op tv). Echt een schande hoe het gegaan is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:11
Verwijderd
Misschien handig als je het eerst met die kapster overlegt. Misschien wil ze je zo ook wel helpen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:37
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jezus slecht hor van dat mens dat ze ook nog je af probeert te wimpelen met het is gelukt grrr stom mens kan best dr fout toegeven iedereen maakt weleens een fout in zn werk maar zeer triest dat ze je zo afwimpeld en 40 euro laat afrekenen
goed dat je al fotos hebt gemaakt en kzou snel een brief schrijven en meteen erbij vermelden dat je naar de consumentenbond bent gestapt om zo stappen te ondernemen wie weet belt ze je meteen op of schrijft ze trug met de mededeling dat ze wel een regeling wil treffen met je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten