Advertentie | |
|
![]() |
|
Het is inderdaad flink gekelderd. Een jaar geleden wou ik er maandelijks wat geld in storten, maar ben er toch van afgezien omdat, net zoals gerwin zei, je er toch een beetje aan vast zit.
Maar als ze toch in een 'interessant' bedrijf investeren dat behoorlijk tegenvalt, zit je niet gelijk met de gebakken peren. De spreiding in andere aandelen vangt dat verlies nog behoorlijk op. Zo´n transactie is nog behoorlijk pittig geprijsd. Bij de ABN amro betaal ik voor een aankoop 10,20 euro, én bij verkoop ook. Dus dan moet je toch een redelijke winst behalen voordat je die kosten eruit hebt. Bij de Postbank gaat het in procenten, iets van o,3% van het aankoopbedrag. Dus wat is voor jou dan voordeliger, is de vraag. Op www.behr.nl kan je veel historische koersen vinden, ook zulke beleggingsfondsen.
Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 18:50. |
![]() |
|
www.ydf.nl geloof ik.. Aandeel suckt trouwens heel hard! Heb het ook een jaartje gehad en k vond het idee erachter en het info boekje erbij wel leuk, maar dat was het ook.. Maar opzich als je wilt beginnen met beleggen is dat magazine wat je er om de zoveel tijd bij krijg wel leuk om je erbij betrokken te houden.. maar voor het geld hoef je het niet te doen..
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben nog lang niet miljonair jammergenog
![]() En KPN Quest dan? In twee weken 1400% erbij. Op 14 eurocent. Goedkopen kan niet. Versatel, van 0,25 cent naar 1,61 euro. Ik kan nog wel effe doorgaan. Dus je conclusie dat je alleen dure aandelen moet kopen slaat nergens op. Netzoals die uitspraken van Jecko... |
![]() |
||
Citaat:
Jouw voorbeelden klinken mooi, maar zeggen niets. Gaat het slecht, zakken bijna alle aandelen Gaat het goed, stijgen ze bijna allemaal. Het verschilt per aandeel, maar er zijn maar weinig aandelen die in absolute zin de index verslaan. Wat inhoudt: op hetzelfde niveau staan als voor de dalende trend. Conclusie: Het maakt bijna niet uit welke je koopt, de markt moet aan je verwachtingen voldoen. Soms kan het slechtste aandeel je nog 200% in een paar dagen bezorgen. De volatiliteit bepaalt hoeveel winst je maakt en je risico. Koop je shell, zal het langzamer stijgen en dalen dan bij KPNQuest. 1400% erbij is mooi. Maar zijn in de periode daarvoor ook mensen 90% van hun geld verloren. Die moeten ook weer 1000 procent maken om hun geld terug te verdienen. 16 cent kan ook naar 8 cent. Wat mij zorgen baart is de Dow Jones, die staat maar een procent of 12 onder de top van 2000. Dit terwijl andere indexen zwaar zijn gedaald. (AEX/DAX -50%) Mocht die gaan vallen, dan zit je met je goedkope aandeeltjes. http://www.keywordproxy.nl/belbel/sp...=&IND2=&IND3=& Hier moet volgens mij wel een correctie gaan komen.
Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 19:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar waar diende die 4 ton voor? Om te laten zien dat je rijk bent? ![]() By the way.. Ik heb meer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Beter een stijgende dure - die nog duurder word.. = winst Dan een dalende lage - die nog goedkoper word.. = verlies En als je goedkope eerst nog 80% daalt moet je wel 500% maken voordat ie weer quite staat.. zoiets toch? Ik heb trouwens een keer 100000 aandelen Getronics gekocht (met portefuille op naam van mij en mn vader omdat ik minderjarig ben) voor 10 cent ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je wil beleggen, dan zou ik als ik jou was eerst even 'droog' oefenen. Bijvoorbeeld: www.beursspelonline.nl daar zit ik sinds een maand ook bij. Kan veel verliezen maar ook een hoop verdienen. In één dag had ik € 500,- winst, maar 2 weken later was dat ook weer weg: allemaal erg betrekkelijk
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beter voorbeeld: Getronics van 0,02 naar 1,76 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |