Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2003, 15:21
petit
petit is offline
weet ieman waar (site) ik het verloop van een aandeel kan vinden van een jaar of meer. Ik wil namelijk in robeco young dynamic geld storten maar ik wil ff kijken of die de laaste tijd gestegen is of gedaald ik weet wel bijna zeker gedaald maar niet met hoeveel.
En weet ook iemand hoeveel kosten erbij komen als je aandelen koopt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2003, 18:23
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Hey,

Als je nou het info pakket aanvraagt

Heb ik toen ook gedaan staat wat nuttige info in. Heb trouwens geen aandelen gekocht.

Groeten Patrick
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 19:18
Verwijderd
Ik zou het je afraden, het afgelopen jaar is dat ding als een gek gekelderd
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 20:11
Go
Go is offline
Ik weet zo geen site maar ik weet wel dat het beleggingsfonds het afgelopen jaar behoorlijk in waarde is gedaald. Als ik jou was zou ik überhaupt niks in zo'n beleggingsfonds storten. Je kan niet zomaar eruit stappen en straks stoppen ze je geld in een heel 'interessant' bedrijf voor jongeren, maar waar het met de cijfers behoorlijk tegenvalt. Als je echt wilt beleggen, doe het dan zelf. Dan heb je alles zelf in handen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 14:34
vichog
vichog is offline
Het is inderdaad flink gekelderd. Een jaar geleden wou ik er maandelijks wat geld in storten, maar ben er toch van afgezien omdat, net zoals gerwin zei, je er toch een beetje aan vast zit.

Maar als ze toch in een 'interessant' bedrijf investeren dat behoorlijk tegenvalt, zit je niet gelijk met de gebakken peren. De spreiding in andere aandelen vangt dat verlies nog behoorlijk op.

Zo´n transactie is nog behoorlijk pittig geprijsd. Bij de ABN amro betaal ik voor een aankoop 10,20 euro, én bij verkoop ook. Dus dan moet je toch een redelijke winst behalen voordat je die kosten eruit hebt. Bij de Postbank gaat het in procenten, iets van o,3% van het aankoopbedrag. Dus wat is voor jou dan voordeliger, is de vraag.

Op www.behr.nl kan je veel historische koersen vinden, ook zulke beleggingsfondsen.

Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 18:50.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 09:44
iamcj
iamcj is offline
Droogoefenen!
Oud 02-01-2004, 10:47
zlatani9
zlatani9 is offline
www.ydf.nl geloof ik.. Aandeel suckt trouwens heel hard! Heb het ook een jaartje gehad en k vond het idee erachter en het info boekje erbij wel leuk, maar dat was het ook.. Maar opzich als je wilt beginnen met beleggen is dat magazine wat je er om de zoveel tijd bij krijg wel leuk om je erbij betrokken te houden.. maar voor het geld hoef je het niet te doen..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:41
petit
petit is offline
jullie zijn allemaal nog al negatief over beleggen en dat komt omdat het nu gewoon kut maar dan kan je nu toch beter je aandelen kopen(nu ze nog laag staan) dan in de tijd dat het heel goed gaat en dat ze heel duur zijn???
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 18:35
vichog
vichog is offline
Wie zegt dat wij negatief zijn over beleggen? We hebben alleen gesproken over het fonds Young Dynamic. We zijn er negatief over omdat sommigen van ons daar wat geld in verloren hebben, dan ben je nooit blij lijkt mij. Maar je opvatting van nu goedkoop aandelen kopen heb je volkomen gelijk. Versatel, KPN, getronics en LCI zijn stuk voor stuk goedkope aandelen die het kopen waard zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:09
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
petit schreef op 04-01-2004 @ 18:41:
jullie zijn allemaal nog al negatief over beleggen en dat komt omdat het nu gewoon kut maar dan kan je nu toch beter je aandelen kopen(nu ze nog laag staan) dan in de tijd dat het heel goed gaat en dat ze heel duur zijn???
Het probleem is dat je nooit weet, wat een slecht of goed moment is. Het enige wat je weet is dat hoe meer de beurzen dalen, des te groter de kans is dat ze stijgen. Maar hoe ver ze stijgen/dalen.
Oud 05-01-2004, 18:19
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
petit schreef op 04-01-2004 @ 18:41:
Daarom ben jij nu miljonair zekers? Je kan ze beter kopen als ze goed gaan en ze duur zijn hor.. Want als het goed gaat worde ze alleen nog maar duurder.. Als je ze koopt als ze laag staan en het slecht gaat kunnen ze altijd nog failliet gaan.. En misschien moet je ze tussentijds wel met verlies verkopen.. Dus je lult echt als een Jecko!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:02
vichog
vichog is offline
Ik ben nog lang niet miljonair jammergenog Maar je opvatting om niet goedkoop te kopen lijkt me sterk. Mijn vader had 4 ton geïnvesteerd in dure aandelen in de hoop dat ze zouden stijgen, na een jaar was het nog maar 100 duizend waard. Dus er maar uitgestapt. KPN was toen nog maar 2,50 euro waard. En KPN kan eigenlijk niet failliet gaan, de koers is al zo laag en zou echt niet verder zakken (volgens analisten...). Dus daar ingestapt. En nu ruim 6 euro.
En KPN Quest dan? In twee weken 1400% erbij. Op 14 eurocent. Goedkopen kan niet.
Versatel, van 0,25 cent naar 1,61 euro. Ik kan nog wel effe doorgaan. Dus je conclusie dat je alleen dure aandelen moet kopen slaat nergens op. Netzoals die uitspraken van Jecko...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:27
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
vichog schreef op 05-01-2004 @ 20:02:
Ik ben nog lang niet miljonair jammergenog Maar je opvatting om niet goedkoop te kopen lijkt me sterk. Mijn vader had 4 ton geïnvesteerd in dure aandelen in de hoop dat ze zouden stijgen, na een jaar was het nog maar 100 duizend waard. Dus er maar uitgestapt. KPN was toen nog maar 2,50 euro waard. En KPN kan eigenlijk niet failliet gaan, de koers is al zo laag en zou echt niet verder zakken (volgens analisten...). Dus daar ingestapt. En nu ruim 6 euro.
En KPN Quest dan? In twee weken 1400% erbij. Op 14 eurocent. Goedkopen kan niet.
Versatel, van 0,25 cent naar 1,61 euro. Ik kan nog wel effe doorgaan. Dus je conclusie dat je alleen dure aandelen moet kopen slaat nergens op. Netzoals die uitspraken van Jecko...
Dat zeg je nu wel en dat klinkt ook heel logisch. Maar er is gebleken dat buy the winners, dus de beste aandelen van het afgelopen jaar kopen over de history van Wallstreet 1 van de meest succesvolste strategiën is geweest.

Jouw voorbeelden klinken mooi, maar zeggen niets.

Gaat het slecht, zakken bijna alle aandelen
Gaat het goed, stijgen ze bijna allemaal.
Het verschilt per aandeel, maar er zijn maar weinig aandelen die in absolute zin de index verslaan. Wat inhoudt: op hetzelfde niveau staan als voor de dalende trend.

Conclusie:

Het maakt bijna niet uit welke je koopt, de markt moet aan je verwachtingen voldoen. Soms kan het slechtste aandeel je nog 200% in een paar dagen bezorgen. De volatiliteit bepaalt hoeveel winst je maakt en je risico. Koop je shell, zal het langzamer stijgen en dalen dan bij KPNQuest.

1400% erbij is mooi. Maar zijn in de periode daarvoor ook mensen 90% van hun geld verloren. Die moeten ook weer 1000 procent maken om hun geld terug te verdienen. 16 cent kan ook naar 8 cent.

Wat mij zorgen baart is de Dow Jones, die staat maar een procent of 12 onder de top van 2000. Dit terwijl andere indexen zwaar zijn gedaald. (AEX/DAX -50%) Mocht die gaan vallen, dan zit je met je goedkope aandeeltjes.

http://www.keywordproxy.nl/belbel/sp...=&IND2=&IND3=&

Hier moet volgens mij wel een correctie gaan komen.

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:14
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
..
1x trek je de conclusie.. Gelijk krijgen op deze topic is een illusie..
Maar waar diende die 4 ton voor? Om te laten zien dat je rijk bent? 4 ton is veel geld.. but it doesn't impress me much.. Doe niet zo cool met je bedragen..

By the way.. Ik heb meer
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:18
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
iamcj schreef op 05-01-2004 @ 20:27:
Dat zeg je nu wel en dat klinkt ook heel logisch. Maar er is gebleken dat buy the winners, dus de beste aandelen van het afgelopen jaar kopen over de history van Wallstreet 1 van de meest succesvolste strategiën is geweest.

Jouw voorbeelden klinken mooi, maar zeggen niets.

Gaat het slecht, zakken bijna alle aandelen
Gaat het goed, stijgen ze bijna allemaal.
Het verschilt per aandeel, maar er zijn maar weinig aandelen die in absolute zin de index verslaan. Wat inhoudt: op hetzelfde niveau staan als voor de dalende trend.

Conclusie:

Het maakt bijna niet uit welke je koopt, de markt moet aan je verwachtingen voldoen. Soms kan het slechtste aandeel je nog 200% in een paar dagen bezorgen. De volatiliteit bepaalt hoeveel winst je maakt en je risico. Koop je shell, zal het langzamer stijgen en dalen dan bij KPNQuest.

1400% erbij is mooi. Maar zijn in de periode daarvoor ook mensen 90% van hun geld verloren. Die moeten ook weer 1000 procent maken om hun geld terug te verdienen. 16 cent kan ook naar 8 cent.

Wat mij zorgen baart is de Dow Jones, die staat maar een procent of 12 onder de top van 2000. Dit terwijl andere indexen zwaar zijn gedaald. (AEX/DAX -50%) Mocht die gaan vallen, dan zit je met je goedkope aandeeltjes.

http://www.keywordproxy.nl/belbel/sp...=&IND2=&IND3=&

Hier moet volgens mij wel een correctie gaan komen.
Jij snapt het
Beter een stijgende dure - die nog duurder word.. = winst
Dan een dalende lage - die nog goedkoper word.. = verlies

En als je goedkope eerst nog 80% daalt moet je wel 500% maken voordat ie weer quite staat.. zoiets toch?
Ik heb trouwens een keer 100000 aandelen Getronics gekocht (met portefuille op naam van mij en mn vader omdat ik minderjarig ben) voor 10 cent Who's da bitch now?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
heb je het daarna weer verloren ofzo, want je profiel zegt dat je een baan hebt als webdesigner.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:37
Verwijderd
Als je wil beleggen, dan zou ik als ik jou was eerst even 'droog' oefenen. Bijvoorbeeld: www.beursspelonline.nl daar zit ik sinds een maand ook bij. Kan veel verliezen maar ook een hoop verdienen. In één dag had ik € 500,- winst, maar 2 weken later was dat ook weer weg: allemaal erg betrekkelijk
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
KPN was toen nog maar 2,50 euro waard. En KPN kan eigenlijk niet failliet gaan, de koers is al zo laag en zou echt niet verder zakken (volgens analisten...). Dus daar ingestapt. En nu ruim 6 euro.
erg wispeltuirig aandeel...

Beter voorbeeld:

Getronics van 0,02 naar 1,76
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:56
Verwijderd
Ik heb de chart van RYD gevonden:

van de afgelopen 5 jaar:

Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:09
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 07-01-2004 @ 20:17:
heb je het daarna weer verloren ofzo, want je profiel zegt dat je een baan hebt als webdesigner.
Ja so.. Moet ik dan meteen stoppen met werken? Dan moet er nog wel een paar miljoen hor voordat je op je 17e kan stoppen met werken.. + je moet werkervaring opdoen voor als je later bobo word
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:10
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 07-01-2004 @ 21:39:
erg wispeltuirig aandeel...

Beter voorbeeld:

Getronics van 0,02 naar 1,76
2 cent? Herinner me wel dat k em met een beurspel ooit nog eens voor 6 kocht en voor 30 cent verkocht.. Maar 2
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:11
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 08-01-2004 @ 13:56:
Ik heb de chart van RYD gevonden:

van de afgelopen 5 jaar:

[afbeelding]
Ik had em eind 2001 verkocht.. Dus heb het opzich nog nieteens zo slecht gedaan..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten