Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder zijn die automaten vandaag de dag ook wel redelijk eenvoudig te begrijpen. |
![]() |
|
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het personeel wordt ingezet op andere functies eigenlijk. Dit doet de NS alleen maar om te bezuinigen, ik geloof echt niet dat ze het doen om klantvriendelijker te zijn of hun imago te verbeteren. Maar dat is mijn bescheiden mening
![]()
|
Dit stond al 3 maanden geleden in de krant...
Kan me voorstellen dat ouderen er niet om staan te springen. Maar vind het dan wel weer onzin dat een 65+er niet meer hoeft te betalen en iemand van 64 wel. Of iedereen moet meer betalen, of niemand. Automaten ook goed, zolang je maar én kan pinnen, én contant kan betalen.
||
Citaat:
Hier blijkt uit dat ik t artikel niet gelezen had ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Lijkt mij niet zo goed idee. Wat als je nou niet genoeg kleingeld bij je hebt en alleen nog maar briefjes hebt? Lekker handig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Het is een logische stap. Bij de banken is zoiets ook al jaren aan de gang, daar jagen ze mensen ook letterlijk de bank uit. Bij de meerderheid van de kantoren van de Nederlandse banken is nauwelijks nog personeel aanwezig, hooguit een of andere telefoonmiep, maar in elk geval geen kasbaliepersoneel. Pinnen doe je maar buiten, is de redenatie, en daar geef ik ze groot gelijk in.
Bij de Spoorwegen is het ook logisch. Het is veel goedkoper om een paar van die automaten neer te zetten, dan om enkele mensen achter het loket uren te laten draaien, terwijl de taak door die automaten net zo goed vervuld wordt. De mensen achter het loket kun je dan inzetten voor het behandelen van vragen en het verkopen van grotere dingen, zoals abonnementen en kortingskaarten. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Verder een goede zaak, geen prijsverhoging als je gewoon je kaartje bij een automaat haalt en als je dat niet kan kun je nog steeds naar de loketten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en afrika ook want mensen willen hun geluk delen en gaan meer geld geven aan help afrika dus ook de mensen in afrika worden gelukkiger (daar hebben ze geen trein voor nodig) en krijgen minder oorlog.
|
Ze hebben al weinig te doen achter dat loket en nu dus nog minder
![]() En verder moeten die stomme apparaten dan eens een keer papiergeld aannemen, want een kaartje komt al gauw tot zo'n twintig euro en dan ga je niet met muntjes van 20 eurocent betalen. Pinnen is soms niet altijd een optie.
|
De NS is een geprivatiseerd bedrijf, dus horen dit soort beslissingen bij de interne bedrijfsvoering van de Nederlandse Spoorwegen, waar buitenstaanders weinig over te zeggen hebben.
Ik vind het wel jammer dat het gebeurt. Ik zou het goed vinden als mensen zelf de keuze kunnen maken of ze aan het loket of uit de automaat een kaartje kunnen halen. Een goede beslissing vind ik het wel dat de NS ouderen en gehandicapten bij deze maatregel ontziet. Het zou anders voor hen tot grote problemen kunnen leiden, omdat deze groepen vaak moeite hebben met automaten. |
![]() |
|
Ik ben ook van mening dat het verhogen van de prijs van kaartjes aan het loket niet zorgt voor meer investeringen.
Ook mensen van een jaar of 60 schieten in de stress als ze denken aan automaten, pinnen enz... de klantvriendelijkheid zal er behoorlijk onder lijden
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
overigens kan mij oma van 82 prima met pinautomaten overweg
||
Verwijderd
|
Citaat:
De begrippen liberalisering, verzelfstandiging en privatisering zijn absoluut geen synoniemen van elkaar. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De NS is een verzelfstandigde overheidsonderneming. Dat is geen overheidsbestuursorgaan en ook geen geprivatiseerde onderneming, maar iets er tussen in. (Ik heb op het VWO een PO gemaakt over de verzelfstandiging van de NS.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Och en de service kan alleen maar beter, maar om al van te voren de prijs daarom te verhogen vind ik wat voorbarig |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerst klikken waar je heen wilt. Daarna klasse, korting, geldigsheidsdatum, enkele reis/retour aanklikken. Dan typ je nog ff de pincode in en klaar is kees. Is nog sneller ook. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die hele dag er ongestoord mee kunnen pinnen, maar in het station niet. Dus ik naar die kassajuf, zegt ze:" ja dat ligt aan je gsm"........ ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Goed dan, voor deze keer druk ik me wat socialer uit. Het is me een aantal keer gebeurd dat het automaat mijn pinpas niet accepteerde. Op die momenten was dat geen probleem aangezien ik gewoon naar het loket kon lopen en een kaartje kon kopen. Maar wat nu als de prijzen verhoogd worden? Dan heb ik geen zin om bij te betalen vanwege een maf defect in de betaalautomaten op het station. Zo goed? Bovendien; de NS beweert wel goed genoeg te functioneren om prijzen een aantal keer per jaar te mogen verhogen, maar ik denk dat het toch anders in elkaar steekt. Ja, er rijden zat treinen op tijd. Dat zijn dan de treinen die niet gecanceled zijn op het laatste moment, waardoor ik om elf uur hulpeloos kilometers van huis heb gestaan in de wetenschap dat ik nog wel een trein kon pakken, maar dat er geen bus meer kwam om me helemaal naar huis te brengen. Ik heb sinds het begin van het schooljaar al twee keer in een stoptrein gezeten die als intercity aangegeven stond waardoor ik toch iets te laat was. Vervelend ja. En de NS maar beweren dat zij goed functioneert...
|
Natuurlijk is het handig dat die loketmensen niet meer of minder achter het loket hoeven te zitten, maar om het daarom voor de mensen die het al moeilijk hebben op een station het ook nog eens duur te maken, vind ik niet goed.
Het gebeurt mij vaak genoeg dat ik geen pinpas of genoeg kleingeld bij me heb, kan ik nog meer gaan betalen. :/ |
![]() |
|
Ze hebben deze maatregel ingevoerd 'om het personeel dus ergens anders in te zetten', maar er moet dus toch een medewerker bij het loket zitten om de ouderen en invaliden te helpen.
En er zijn niet zoveel stations die meer dan een loket hebben, dus de hoeveelheid extra personeel zal meevallen. |
![]() |
|
Op het nieuws werd nog iets verteld..
Het is toch zo dat als je trein niet rijdt ofzo dat je dan je geld terug kan krijgen? Stel je hebt je ticket aan het loket gekocht en die 50ct extra betaald.. je krijgt netzoveel geld terug als dat je hetzelfde traject bij een automaat had gekocht! Dus ook hier is het niet helemaal recht imo.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|