Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 15:27
perfectme
perfectme is offline
De Oorlog der Zielen 3 - Draken van een Gevallen Zon

Nu heb ik hieromtrent een vraag. Ik heb deze reeks beginnen lezen op aanraden van een vriend en het valt heel goed mee, maar het lijkt alsof deze boeken een grote voorgeschiedenis hebebn (Poort des Doos, Doodszwaard serie, Roos van de Profeet, Verheven Steen | Allemaal reeksen van dezelfde schrijvers die zich ook in het Dragonlance universum afspelen).
Maar houden deze boeken nu ook daadwerkelijk verband met De Oorlog der Zielen of zijn het gewoon reeksen die zich afspelen in hetzelfde universum, maar met andere personages en die totaal los van elkaar staan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 18:18
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
perfectme schreef op 05-01-2004 @ 16:27:
De Oorlog der Zielen 3 - Draken van een Gevallen Zon
Volgens mijn boekenplank is Draken van een Gevallen Zon het eerste deel. 3 is Draken van een verdwenen maan.

Ik heb tot nu toe alleen deel 1 gelezen wegens tijdgebrek, de andere 2 staan rustig op de plank. Verder heb ik er niks van gelezen, dus ik heb geen idee wat het andwoord is.
Zelf vond ik het wat tegenvallen eigenlijk, erg onduidelijk ook. Iig vind ik dit zeker niet de beste fantasyboeken.
Oud 05-01-2004, 19:03
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-01-2004 @ 19:18:
Volgens mijn boekenplank is Draken van een Gevallen Zon het eerste deel. 3 is Draken van een verdwenen maan.

Ik heb tot nu toe alleen deel 1 gelezen wegens tijdgebrek, de andere 2 staan rustig op de plank. Verder heb ik er niks van gelezen, dus ik heb geen idee wat het andwoord is.
Zelf vond ik het wat tegenvallen eigenlijk, erg onduidelijk ook. Iig vind ik dit zeker niet de beste fantasyboeken.
Ja, het boek lag voor mijn neus, maar in plaats van er naar te kijken vertrouwde ik op mijn hersentjes

Het is in ieder geval niet zo duidelijk geschreven, dat wel, maar het verbeterd naarmate de reeks vorderd.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:04
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
perfectme schreef op 05-01-2004 @ 20:03:
Ja, het boek lag voor mijn neus, maar in plaats van er naar te kijken vertrouwde ik op mijn hersentjes

Het is in ieder geval niet zo duidelijk geschreven, dat wel, maar het verbeterd naarmate de reeks vorderd.
Ach maakt ook niet veel uit

Dan moet ik toch maar verder gaan lezen, ik heb ze daarvoor wel gekocht. Mja, tijdgebrek.
Oud 05-01-2004, 21:07
Renske
Renske is offline
De Poort des Doods, de Roos van de Profeet & De Verheven Steen spelen zich stuk voor stuk af in hun eigen wereld. De boeken spelen zich dus NIET af in hetzelfde universum en de personages hebben geen enkele binding met elkaar. Deel 1 van Dragonlance heb ik zelf niet uitgelezen, ik vind de andere Weis & Hickman-series beter. Dus die zou ik je aanraden als je Dragonlance niet boeiend genoeg vindt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:58
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
blaatje schreef op 05-01-2004 @ 22:07:
De Poort des Doods, de Roos van de Profeet & De Verheven Steen spelen zich stuk voor stuk af in hun eigen wereld. De boeken spelen zich dus NIET af in hetzelfde universum en de personages hebben geen enkele binding met elkaar. Deel 1 van Dragonlance heb ik zelf niet uitgelezen, ik vind de andere Weis & Hickman-series beter. Dus die zou ik je aanraden als je Dragonlance niet boeiend genoeg vindt.
Ok, nou ik vind de Dragonlance boeken helemaal niet slecht, daar niet van, alleen vind ik ze chaotisch (zoals Ieke schreef) en lijkt het alsof je de helft van het verhaal hebt gemist doordat er zo veel verwijzingen naar vroegere gebeurtenissen plaatsvindt. Ook laat de vertaling te wensen over

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten