Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 18:35
~Roosje~
~Roosje~ is offline
Hi!

Weet niet of die hier thuis hoort maar ik heb een vraagje:
ik wil graag over 3 weken in het weekend bij mijn vriend slapen (z'n ouders zijn dan niet thuis, maar van hen mag het!) maar ik mag het niet van mijn ouders!
Ik heb het al een keer gedaan maar toen was er een feest aan de andere kant van de stad waar hij woont (bijna 3 kwartier fietsen!!!) en vonden ze wel een geldige reden.
Maar nu is het gewoon slapen omdat het leuk is en ik graag bij hem wil zijn maar dat snappen ze niet en het mag dus niet!!! heeft iemand tips hoe ik ze alsnog over kan halen want heb hier al knallende ruzie over gehad en mn argumenten zijn echt op!
Liefs Roos
Oud 15-05-2002, 19:14
kirsten
kirsten is offline
Zeggen dat er een feestje is... En remember, de volgende keer... Vraag niet eerst en lieg dan, lieg van in het begin...
Oud 15-05-2002, 19:19
UFO
UFO is offline
Je bent toch 17? Ik denk dat je dan wel het een en ander in te brengen moet hebben. Daar kun je je ouders wel eens op wijzen. Je ouders hoeven je nu toch niet meer op te voeden? Begeleiden lijkt me meer de taak van je ouders op die leeftijd. Ik zou het er nog eens goed met je ouders over hebben zonder ruzie te maken. Als er ruzie is kun je vrijwel nooit wat bereiken. Zorg ervoor dat je een goedf moment uitkiest en maak ze duidelijk dat je weet wat je doet. Succes!
Oud 15-05-2002, 19:20
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
kirsten schreef:
Zeggen dat er een feestje is... En remember, de volgende keer... Vraag niet eerst en lieg dan, lieg van in het begin...
wat schiet je daarmee op??
als ze der achter komen heb je veel meer problemen, je ouders gaan je dan bij ALLES controleren.

maar ontopic...als ik jou was zou ik eens rustig met je ouders gaan praten wanneer ze het niet druk hebben en goed gehumeurd.

en blijf tijdens het gesprek vooral rustig, als je begint te schreeuwen verlies je het zeker.

vertel ze hoelang je al verkering hebt, dat er niet meer gebeurd dan alleen slapen, of dat je voorbehoedingsmiddelen gebruikt als je van plan bent verder te gaan.

maak ze duidelijk dat je niet meer het kleine kind bent (aan je leeftijd te zien ben je 17)

succes!!
Oud 15-05-2002, 20:06
Verwijderd
Laat gewoon eens een keer een pakje condooms in je broekzak zitten of op je kamer slingeren,vind je moeder toch wel

pompedom ..

dan gaat het balletje wel rollen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:03
dwerg
dwerg is offline
gewoon tegen je ouders zeggen dat je het graag wilt omdat je van hem houd en als het dan nie mag dan verzin je gewoon weer een smoesje ofzo
ma veel succes en ik hoop voor je dat het lukt

kuzzies
Oud 16-05-2002, 10:13
~Roosje~
~Roosje~ is offline
bedankt voor de reacties!
heb geprobeerd nog met m'n ouders te praten maar ze zijn echt niet om te krijgen. Ben inderdaad echt 17 (over een maand zelfs 18) maar ze behandelen me af en toe echt nog als een klein kind. Heb nu met een vriendin afgesproken dat we net doen alsof ik bij haar blijf slapen en haar ouders spelen het spelletje wel mee. Ik vindt het wel een beetje kinderachtig om het zo te moeten spelen, maar ja zei behandelen mij ook niet op een volwassen manier. Door alleen maar nee te zeggen en niet eens een goed argument daar voor aan te voeren.

Maar bedankt in ieder geval!
Nou maar hopen dat ze er niet achter komen!
Liefs Roos
Oud 16-05-2002, 10:21
Dark Angel
Dark Angel is offline
Wat zijn hun argumenten eigenlijk?

Vaak gaat het om sex. Maak ze dan op een rustige manier duidelijk dat A) jullie al sexueel actief zijn (dat neem ik tenminste aan) en B) dat jullie voorbehoedmiddelen gebruiken.

De meeste ouders hebben zoiets van "we moeten onze onschuldige kleine dochter beschermen" en vinden het moeilijk de realiteit onder ogen te zien.
Oud 16-05-2002, 10:27
Howlin_Mad
Howlin_Mad is offline
Fijn dat het in ieder geval geregeld is, ik denk dat 'bij een vriendin' slapen hier inderdaad de beste oplossing is.
Ze moeten alleen goed opletten dat ze zich niet verspreken.

Heb je al aan je ouders gevraagd waaROM het niet mag? Als je die punten op een rijtje hebt, kunnen we hier nog even werken aan een zootje tegenargumenten.
Iig suc6
Reageren

Regels voor berichten