Advertentie | |
|
![]() |
|
Een journalist heeft het gehoord van iemand in ballingschap die het ook weer heeft gehoord van iemand anders.
Klinkt erg betrouwbaar! ![]() ![]() De Telegraaf spreekt overigens van landkaarten e.d. van geheime lokaties. Ze laten ze alleen niet zien. Wel de kop van de dissident - wat ik overigens vreemd vind, want als je toch in bezit bent van geheime zaken en het wordt bekend dat jij dat in bezit hebt en/of hebt doorgespeeld aan de pers kan dat je kop kosten. Dit is overigens het artikel dat in de Telegraaf stond: Chemische bommen en onderdelen van raketsystemen 'Vernietigingswapens Irak verstopt in Syrië' door Joost Margés AMSTERDAM - De Iraakse massavernietigingswapens, voor de Verenigde Staten vorig jaar de voornaamste reden de oorlog tegen Irak te ontketenen, lijken terecht. En wel in Syrië. Een hoge Syrische inlichtingenofficier heeft gedetailleerde gegevens hieromtrent doorgespeeld aan een landgenoot in ballingschap. De dissidente journalist Nizar Najoef - die in 2000 in gevangenschap de Unesco-prijs voor persvrijheid kreeg toegekend - speelde zaterdag een brief en landkaart met de exacte locaties van zeer geheime bergplaatsen door aan De Telegraaf. Najoef noemde tijdens een ontmoeting in een café te Parijs de precieze plaatsen, waar zich onder meer chemische wapens bevinden, die de Amerikanen en Britten al lange tijd koortsachtig zouden zoeken. Om te beginnen gaat het om een tunnel in een berg bij Al-Baida, op twee kilometer van Masjaf. Een tweede bergplaats is een fabriek van de Syrische luchtmacht in het dorpje Tal Snan, gelegen tussen Hama en Salamijja. Een derde vindplaats ligt bij Sjinsjar, oostelijk van de weg tussen Hama en Damascus. Op enkele tientallen meters diepte liggen hier wapens opgeslagen in tunnels, die het 661e bataljon van de luchtmacht in gebruik heeft. De drie hotspots liggen in het westelijk deel van Centraal-Syrië. Volgens de opsteller van de brief, zijn de wapens met houten kisten en vaten aangevoerd, onder verantwoordelijkheid van de chef van de presidentiële lijfwacht, generaal Zoel Himma Sjaliesj. Hierbij kreeg deze steun van zijn neef Asaf, werkzaam bij de firma Bacha-Ir, dat eigendom is van de presidentiële familie Assad. Het bedrijf heeft vestigingen in Beiroet, Damascus en Bagdad. De schrijver acht diezelfde onderneming eerder al verantwoordelijk voor het smokkelen van Iraakse olie naar Syrië en - vanuit dat land - van wapens naar Irak. Op de hoogte Naar de overtuiging van Najoef zouden de schuilplaatsen naast wapens voor chemische oorlogvoering, ook onderdelen van raketsystemen bevatten, die Saddam Hoessein voor naderend onheil in veiligheid bracht. Najoef is er wonderlijk genoeg vast van overtuigd dat de VS allang over de genoemde informatie beschikken, maar er om politieke redenen geen ruchtbaarheid aan willen geven. De Amerikanen zouden namelijk nog niet van het bewind in Damascus af willen, zo redeneert de journalist. Deze opstelling verdedigt met name de op diplomatiek overleg leunende minister van Buitenlandse Zaken, Colin Powell. Die zou om die reden overhoop liggen met zijn Defensiecollega Donald Rumsfeld, die een heel andere koers voor ogen heeft. "Tegen de tijd dat de VS erover uit zijn dat ze zich willen ontdoen van de Syrische heersers, dan willen ze de vondsten natuurlijk plotseling als groot nieuws brengen" , zo merkt Najoef laconiek op. "Want dan speelt het verhaal ze namelijk wel in de kaart." Najoef openbaart graag de geheimen die aan hem zijn toevertrouwd. Na bijna tien jaar in Syrische gevangenissen te hebben doorgebracht - vanwege de overheid onwelgevallige publicaties - ziet hij niets in het diplomatieke sparen van de kool en de geit, volgens de Powell-methode. "Ik ken het Syrische regime; het lijkt als twee druppels op dat van Saddam Hoessein van weleer. " Met zijn ontboezemingen wil Najoef vooral verhinderen dat het grote publiek onvolledig over Syrië wordt geïnformeerd. "Als ik lees hoe Franse, Britse, maar ook Nederlandse kranten berichten dat Basjir Assad, na alle wandaden van zijn vader, nu democratie komt brengen in zijn land, lach ik me helemaal dood. Als je ook ziet hoe de Europese Unie zich opstelt tegenover Damascus. Dat is schandelijk! Afgelopen december heeft de EU met Syrië een overeenkomst gesloten over economische en culturele samenwerking. Daarin werd alleen in één klein zinnetje de suggestie aangereikt dat het land misschien iets aan de mensenrechtensituatie zou kunnen doen. En dat terwijl de unie tijdens eerdere onderhandelingen met de mediterrane staten stevige druk uitoefende en het respecteren van de mensenrechten voor het aanhalen van de betrekkingen als een absolute voorwaarde stelde." ![]() http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article6946781.ece
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Dat heeft
De Telegraaf vernomen van een Syrische journalist in ballingschap,die het zelf zou hebben gehoord van een prominente Syrische inlichtingenofficier. ------- ![]() omdat de Amerikanen nog niet van het Syrische bewind af willen, zou de informatie stil zijn gehouden. --- ja hoor, zoiets belangrijks en dat lekt zo snel uit, tuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
tjonge, ze zijn zelfs te lui om nieuwe wapens te verzinnen
||
Citaat:
||
Citaat:
nee joh cheer up, oorlog is leuk dat houd het nieuws interressant, hebben wij wat om over te discusieren en wij merken er toch weinig van. en trouwens ik snap niet wrom er zo moeilijk word gedaan. er is ook niemand die om kijkt naar die negerstammen in afrika die elkaar afslachten. dus waarom ons hier wel druk om maken ? |
![]() |
||
Citaat:
weer een oorlog zal NOG meer de internationale gemeenschap ontwrichten en zal weer of meer de internationale verhoudingen veranderen en/of verslechteren. Denk maar niet dat Europa daar onder uit komt. Denk dus maar niet dat we er weinig van merken - althans op de lange termijn. Ik geef je wel gelijk wb. Afrika.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Het is dus een dissidente journalis, iemand die het niet eens is met de regering in syrie - Heeft de unesco prijs voor de persvrijheid gekregen, hij is dus niet iemand die zich stil houdt - die journalist heeft belangrijke informatie, die de syrische regering ten val kan brengen, precies wat een dissident wil, lijkt me Je kunt zeggen dat die journalist echt heel groot het nieuws kan halen, iedereen zal aandacht voor hem hebben, Bush zal hem in bescherming nemen. Je zou verwachten dat hij naar een grote krant gaat, New York Times, Washington Post, The Times, Guardian, Le Monde, etc. Nee, wat doet die journalist, die gaat naar een klein landje dat weinig tot geen invloed heeft op de wereldpolitiek, waar een flink stelletje heikneuters al opgewonden raakt als éen politicus uit het buitenland het woord 'Nederland' in de mond neemt en gaat daar naar de krant met de slechtste reputatie op betrouwbaarheid, de Telegraaf... Heel geloofwaardig allemaal!
|
![]() |
Gelukkig dat Bush en Balkenende sinds het onbijt goede vriendjes zijn, anders zou de VS nog eens kunnen gaan denken dat de massavernietigingswapens op het Binnenhof staan.
![]() Ik vind het niet erg geloofwaardig om van alle landen waarvan het politieke beleid je niet aanstaat te stellen dat ze massa-vernietigingswapens hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat ik maar even een briefje aan het Witte Huis stuur dat er binnenkort geheime massavernietigingswapens liggen in een garage in een nieuwbouwwijk in Cappelle a/d Ijssel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar dat zal iig niet binnen een paar maanden gebeuren, dat klopt.
|
![]() |
Het zou me eigenlijk niet verbazen als Syrie ook een arsenaaltje aan chemishe wapens heeft ontwikkeld. Syrie is een deels bezet land en daarbij worden er constant bedreigingen geuit vanuit joods-neoconservatieve hoek en luchtaanvallen uitgevoerd op Syrie en Libanon door het jodenleger van Sharon. Om de expansiedrift van de zion-joden in de teugels te houden, MOET Syrie wel iets doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|