Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat jaloezie zowel positief als negatief kan werken. Als je jaloers bent betekent t dat je gewoon om je partner geeft, maar het kan ook negatief werken als je echt superjaloers bent. Dat je bij t geringste al dingen gaat verdenken. Ik denk dat als je een beetje jaloers bent wel oke is.
|
![]() |
|
Ik vind normale jaloezie positief. Wanneer je jaloers wordt als je vriend een erg intiem gesprek heeft met een ander meisje, of wanneer je weet dat een meisje je vriend leuk vindt en je ziet ze samen vind ik het alleen maar lief.
Maar wanneer het erger wordt, dat je bij elk meisje waar je vriend mee praat kwaad of verdrietig wordt vind ik het helemaal niet meer positief. Dan veroorzaakt het alleen maar onnodige pijn.
|
Ik vind jaloezie een uiting van een gebrek aan vertrouwen. Heb een jaloers vriendje gehad, en ik kreeg daarvan niet echt het idee dat hij van me hield, maar meer dat hij me niet vertrouwde met mijn vrienden.
Ik kan heel veel van iemand houden, maar jaloers ben ik pas als iemand me daar echt een reden voor geeft. Als degene van wie ik hou mijn vertrouwen beschadigd, zou ik daarna wel jaloers kunnen worden. Het voorbeeld wat miekmuis bijvorbeeld geeft, van de partner die een gesprek heeft met een meisje die hem eleuk vindt, vind ik een geval van niet vertrouwen. Waarom zou je daar jaloers op worden. Vertrouw je je vriend dan gewoon niet genoeg? nouja dat is dan mijn mening
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Precies, jaloezie is oké zolang het maar niet te erg wordt. Ik vind het wel schattig als mn vriend laat merken dat ie jaloers is. Maar het moet niet zo zijn dat ie kwaad op míj wordt of mij dingen gaat verbieden. e.d.
Ik kan zelf ook wel eens jaloers zijn maar laat het nooit zo merken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
negatief, in bijna alle gevallen, als je jaloers bent is dat omdat je onzeker bent en de ander minder vertrouwd en daardoor bang bent de ander te verliezen,t ligt natuurljk aan jezelf hoe onzeker je bent,maar zeker ook aan de partner,die je jaloers maakt in zekere zin,ik heb t hier nu over normale jaloesie, niet de erge, waarbij je als je naar de ander kijkt dat de ander gaat flippen.
|
![]() |
|
Ik vind jaloezie niets negatief hebben, tot in zekere mate natuurlijk. Iedereen is wel eens een beetje jaloers (
![]() Maar je kunt natuurlijk ook veranderen in een kleine satan en een onnoemlijk claim op iemand gaan leggen. Dan is het weinig leuks meer aan jaloezie... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind t namelijk meer op neer komen dat t uit bezitterigheid komt en onzekerheid en vertrouwen in de ander |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Als je geen aandacht aan iemand besteed, zul je ook nooit jaloers op hem/haar worden. Ik vind tot in zekere mate dat jaloezie geen slecht iets is... Tuurlijk zijn er ook mensen die een ontzettende claim gaan leggen, en dan slaagt het nergens meer op.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind dat er te snel gezegt word, jaloesie is gezond en goed want dan geef je om de ander, mooi niet dus, dan is er al iets verkeerd als je jaloers word, daar blijf ik bij, aan wie van de 2 t ligt, of dat t aan allebei ligt of de relatie in zijn algemeenheid |
![]() |
|
Kan positief EN negatief zijn.
Ik ben zelf vrij snel jaloers en baal daar behoorlijk van. Hierdoor ga ik me anders gedragen dan dat ik werkelijk ben en dat is dus negatief. En het is ook niet leuk voor je vriendje als je heel erg jaloers bent. Maar een beetje jaloers zijn is niet heel erg lijkt me, en het is ook een teken dat je dan om je vriendje geeft, anders ben je niet jaloers vind ik. |
![]() |
|
![]() |
oew hier ben ik net een kei interessant boek over aan het lezen.
Waar het op neerkomt is dat jaloezie een door de evolutie bepaald gegeven is, jaloezie is een strategie om je vriend(in) ervan te weerhouden om vreemd te gaan daar komt het zo'n beetje op neer (en daar schrijven ze dan een boek van meer dan 200 blz. over) ik vind jaloezie een heel positieve emotie, tot op zekere hoogte in ieder geval (anders word het ziekelijk) Zelf ben ik soms wel heel erg enorm jaloers en op zich is dat geen probleem als je het voor je houdt maar dat lukt me op dat soort momenten niet al te best en dat zorgt nog wel eens voor ruzie. Mja ik probeer het te verbeteren nu
|
mijn vriend is heeeel erg jaloers en daar wordt ik soms helemaal gek van. altij dals we uitgaan hebben we ruzie want dan denkt hi j dat ik naar jongens kijk wat helemaal niet zo is.
ik mag geen eens met een collega ofzo danzen. we hebben het al een paar keer besproken en hij wil er heel graag wat aan doen maar weet niet wat. het is aan de ene knat ook positief want zo weet ik dat hij veel van mij houdt.
|
Negatief
![]() Ik haat het echt als mensen binnen een relatie jaloers zijn. Je moet gewoon vertrouwen hebben in jezelf en in de ander. Als een jongen mijn vriend is, heeft -ie voor mij gekozen, dus dan kan ik echt niet wakker liggen, als hij met een vriendin ergens wat gaat drinken ofzo. Kom op hoor, ik wil zelf ook nog gewoon met jongens (vrienden )afspreken.. ik zou gek worden als hij dan jaloers werd ![]()
|
![]() |
ik kan best leven met jaloezie. Als het er is, dan is het er en daar is verder niets aan te doen. Zolang de persoon die last heeft van jaloezie daar goed mee om kan gaan. Zodra hij/zij boos wordt of zijn/haar partner dingen gaat verbieden dan is er iets goed mis. Dit soort gedrag kan een relatie erg schaden.
Zolang er dus over gesproken wordt is het niet erg! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Negatief.
Wat niet wil zeggen dat ik zelf nooit jaloers ben. Maar ik heb er een hekel aan en probeer het dan ook zo min mogelijk te laten merken als ik dat ben.
|
Het ligt er een beetje aan... iedereen is wel eens jaloers denk ik. Aan de ene kant kun je jaloers zijn op iemand en daarmee aangeven dat je ook graag zou willen wat die ander heeft/kan/doet ofzo en dat dat een soort compliment is voor die ander.
Maar als je bijv. alles koopt wat iemand anders ook koopt of doet wat hij/zij ook doet is dat denk ik wel negatief |
![]() |
|
![]() |
Heb laatst over dit onderwerp een artikel gelezen in de Elsevier, en daar hadden een aantal mensen hier onderzoek naar gedaan en het bleek dat het juist heel gezond was dat je jaloers bent in een relatie, omdat je op deze manier ervoor zorgt dat je partner ziet dat je om hem/haar geeft, zit wat in denk ik. Ik heb het hier over jaloersheid tot op een zekere hoogte natuurlijk maar dat is bij alles zo
![]() Positief dus.
|
Volgens mij heeft iedere relatie wel een portie gezonde jaloezie nodig,
anders kan je nogal snel als onverschillig verweten worden. Maar té is té. Vriendin in de klas is al 2j samen met een jongen, die echt ziekelijk jaloers geworden is, sinds ze dit jaar aan unief studeert. Echt iedere dag krijgt ze om het kwartier een smsje, hij moet constant weten waar en wanneer ze is. Enkele maanden geleden hadden ze afgesproken dat zij die avond iets zou gaan drinken met enkele vriendinnen, zonder hem. "als verrasing" kwam hij daar een uur later ook toe... Vorige week was hij kwaad op haar omdat ze een rok aanhad naar school, dit zou zogezegd zijn jaloezie uitlokken. Vooral als je weet dat die rok tot onder haar knieën kwam!!! Dit is dus negatief ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben ik een jongen, dus ik ben hypocriet en vind het vreselijk als mijn vriendin aangesproken wordt door een vrijgezelle kerel. Aan de andere kant wil ik wel dat zij mij met rust laat en ik alles mag doen wat ik wil. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf een heel jaloers type, en soms gaat dat weleens de verkeerde kant op ja. Mijn vriend heeft op school veel vrouwelijke vrienden en dat zit me soms wel eens dwars als hij (onbewust) op avances van hun ingaat. Ik zie dat hij het zelf niet eens doorheeft, dus dat verzacht het een beetje, maar ik kan het bv niet hebben als ik bij hem thuis ben en hij achter de pc met een andere meisje zit te chatten en ik geen "aandacht" krijg... beetje zielig eigenlijk.
![]() |
![]() |
|
![]() |
jaloezie is gezond, het is een teken dat je heel veel om de ander geeft. pas als het ziekelijk wordt (bijv. er gelijk iets achter zoeken als je vriend met een ander meisje praat) vind ik het fout. dan is hoog tijd voor een heftig gesprek met je vriendje!!!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
weed. isa- | 22 | 02-01-2013 18:26 | |
Liefde & Relatie |
Jaloezie in een relatie (afgesplitst van 'Wat is liefde?') Volk | 83 | 23-11-2011 13:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Feitelijkheden Melpomene | 225 | 03-10-2007 23:55 | |
Psychologie |
overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam Ruudje | 18 | 18-11-2004 11:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Realiteit van de Duivel en Exorcisme legatus | 238 | 21-11-2002 15:19 | |
Liefde & Relatie |
The Lovestory bracelance | 15 | 13-03-2002 15:11 |