Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tegenwoordig eet men onwijs veel koolhydraten, en tegenwoordig zijn er onwijs veel mensen die kampen met overgewicht of diabetes.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vroeger was er minder eten en moesten de mensen veel meer lichamelijk werk verrichten, zo zou je het overgewicht van nu ook kunnen verklaren. Er is in leven van mensen veel meer veranderd dan alleen dat ze brood zijn gaan eten, je kunt het daar denk ik dus niet aan toeschrijven. En je reactie is ook geen bron. Zijn er onderzoeken naar gedaan waar uit is gekomen dat iedereen allergisch is voor brood? Ik heb er nog nooit resultaten van gezien iig. Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 16:51. |
![]() |
|
Niet alleen brood, koolhydraten int algemeen.
En ja er zijn onderzoeken naar gedaan. In de afgelopen 10 jaar is men veel minder vet, dus meer koolhydraten, gaan eten. In diezelfde tijd is het aantal diabetespatiënten zo'n 10% gestegen en het aantal mensen met overgewicht nog erger. En idd koolhydraten zitten niet alleen in brood, dat weet ik oowk wel :\
|
Verwijderd
|
http://www.bodystore.nl/koolhydraten/koolhydraten.php
Je hebt koolhydraten gewoon nodig. En brood behoort tot de 'goede' koolhydraten. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Over het natuurlijk zijn voor ons omdat hier kokosnoten niet groeiend, dat kan je zeggen ja. Dus zouden we eigenlijk hazelnotenmelk moeten drinken (is wel apart om te drinken ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik zou zeggen probeer het eens! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vond het wel meevallen met het softe gedoe. 'k vind je nu bovendien meer humeurig dan 'niet-soft'. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien dat de ene vestiging het wel heeft of maakt en de andere niet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.ah.nl/onzeproducten/assor.../brood/article
Staat een link 'glutenvrij brood' bij, maar die doet het niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.specialfood.info/public/p...p?Nieuws_Id=41
Vanaf 3 maart (2003?) dus. Mjah, toen at ik al weer gewoon brood. ![]() En ze bieden het maar in de helft van de filialen aan, ook niet echt veel. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Niet zo zeer feller, dat was je altijd al wel. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
naja ik ben weg, tis trouwens toch gigantisch offtopic ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Als we dan een kokosnoot zouden eten die in de omgeving groeien en het melk drinken is dat zeer natuurlijk. De kokosnoot is de vrucht van die boom en bedoeld daarvoor. Maar zodra je aan als aap aan de uiers gaat hangen van een of ander hoefdier, terwijl die melk bestempeld is als voedingsstof voor de geborene, dan kan je wel stellen dat dit niet natuurlijk is. De menselijke vrouwen geven toch ook geen borstvoeding aan de kalfjes? Daarom zeer onnatuurlijk. Citaat:
|
Verwijderd
|
Maar we leven niet meer als apen slingerend in bomen al kokosmelk drinkend, dus dat slaat echt nergens meer op op dit moment.
Mensen hebben zo vreselijk veel cultuur dat zelfs dingen die natuurlijk lijken eigenlijk cultuurlijk zijn. Het is ook niet natuurlijk om dingen te verbouwen, wij zijn ook de enigen die dat bewust doen. De mens is een dier, OK, maar wel een ver ontwikkeld dier. Ik denk dat je bij mensen eigenlijk niet meer zo veel over "natuurlijk gedrag" kan zeggen. Dus dat wij koeienmelk drinken, dat is cultuur gedrag. Akkerbouw is dat ook. Tofu groeit ook niet zomaar aan bomen. Dat is ook niet natuurlijk om te eten, maar blijkbaar wel beter dan vlees. Ik vind het argument hazelnootmelk is natuurlijker dan koeienmelk dus gezonder eigenlijk een beetje dubieus. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
*zucht* Reageer dan niet als je het niet snapt wat ik ermee wilde zeggen... Dat we nu kokosmelk drinken kan je wel natuurlijk noemen, omdat onze omgeving nu niet alleen maar een paar kilometer is, maar de wereld. De functie van de kokosnoot blijft hetzelfde. En van de koemelk is de functie ook hetzelfde. Echter gebruiken wij het voor ons, wat dus niet de manier is. Citaat:
De bewijzen zijn er genoeg.
|
Verwijderd
|
Het is bewezen dat het gemiddeld genomen gezonder is dan koemelk. Maar laten we verder ophouden over natuurlijk of onnatuurlijk; de mens is tegenwoordig helemaal niet natuurlijk meer (in ieder geval heel anders dan duizenden, miljoenen jaren geleden).
Neen, tegenwoordig is er zoveel luxe in ons milieu, dat ieder zelf kan en mag bepalen wat hij of zij eet. Of je nou veganist bent of vlees eet, het is allemaal gezond als je de juiste dingen tot je neemt. Discussies voeren over wel of geen dierlijke producten gebruiken is eigenlijk een beetje zinloos. Wat wij veganisten wél kunnen doen is mensen ervan overtuigen dat dierlijke producten gebruiken dieren schaadt en/of mishandelt, zodat er meer mensen vegetariër of veganist worden, want wij streven naar een wereld zonder dierenleed, ook al is dat wellicht een utopie. Sommige vleeseters zijn al aardig op de hoogte en hebben hun keuze al gemaakt op grond van de informatie die er is, met dat soort mensen (mensen als Fade of Light, bijvoorbeeld) discussieren hierover heeft dus simpelweg geen nut, omdat hij toch niet te overtuigen is. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tsja, kijk vegetariërs begrijp ik WEL, als je gewoon geen vlees eet OF omdat je het niet lust, OF omdat je het zielig vindt voor de dieren. Daar heb ik echt wel begrip voor. Maar veganisten gaan zo veel verder, dat ik dat eigenlijk een beetje overdreven vind worden. Ik ben WEL voor fairtrade dingen trouwens, maar dat heeft denk ik niet zoveel met veganisme te maken.
Wat mijn punt dus inderdaad in mijn vorige post ook al was, het heeft geen nut meer om over natuurlijk te praten. DAT was mijn punt, niet iets anders ![]() Dierenleed voorkomen vind ik opzich een goed punt, maar mag je dan ook geen scharreleieren eten? Of de eieren van de kippen op je eigen erf? Of gaat het voor sommige veganisten puur om het dierenleed en voor anderen om gezondheidsredenen? Das nogal een verschil! |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Waarom overdreven? Ik snap het niet. Ik heb al volgens mij al duizend keer uitgelegd waarom enzo. Kan je aangeven wat er overdreven aan is en misschien met voorbeelden enzo? Fairtrade kan je misschien wel ook goed zien als iets wat bij veganisme kan passen. Veganisten zijn gewoon mensen die bewuster omgaan met eten en er zijn nog verschillende redenen daarvoor om het te worden. Maar ook een groep die ook nog verder kijken en niet alleen kijkend naar bioindustrie en milieu, maar ook naar 'mensenzaken'. Deze groep veganisten koopt fairtrade en die kopen niet zomaar kleding. Die kijken wat er achter zit. Dus zijn er mensen voor misbruikt. etc. Kortom zeer bewust. Veel mensen vinden het vaak zielig als men beelden ziet van afrikanen, maar beseffen vaak niet dat deze zelf eigenlijk nog meehelpt aan het zorgen dat die beelden maar uitgezonden moeten blijven worden. Als de mens daar nou eens meer in verdiepte... Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk dat ik dat ook zou doen in zo'n geval. Een andere veganist eet misschien wel absoluut geen eieren, omdat het dier er niet voor gekozen heeft het aan mensen af te staan. Dat kan ik best begrijpen. Wat betreft de redenen voor veganisme en vegetarisme: Citaat:
[edit] Grr, TechXP was me voor. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoewel harmonie eigenlijk ook kan betekenen dat iedereen gelukkig is. Of willen we dat ook niet allemaal?
||
![]() |
Citaat:
- ze zich gaan verontschuldigen voor hun eetgedrag - ze zich gaan meeleven ('ja ik ben het met je eens en eet daarom ook zo min mogelijk. En alleen scharrel...etc') - ze constant lopen te zeggen dat vlees lekker is - ze proberen je over te halen weer vlees te eten. Kortom opdringen. Dit gebeurd heel vaak. En dan hebben ze het over de vegetariers enzo die maar 'opdringen'. Nou die omnivoren kunnen er ook wat van hoor... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is echter vervelend dat mensen uit mijn directe omgeving soms geen respect (kunnen) opbrengen voor mijn keuzes m.b.t. (geen) vlees eten e.d; mijn broertje (9 jaar oud) en mijn zusje (bijna 15 jaar oud) begrijpen er bijvoorbeeld geen snars van. Dat vind ik an sich niet zo erg, wat wél kwalijk is, is dat ze er (nog) geen respect voor opbrengen. Zo vragen ze regelmatig pesterig of ik ook een stukje vlees wil, of schuiven ze een bord met daarop vlees of vis onder m'n neus. Ook gaan ze soms demonstratief voor m'n neus vis zitten te eten, wat ik haat. Verder komt in m'n gezin dit soort gedrag niet voor, alleen rondom mijn principes. Tja, dat is vervelend. Aan de andere kant hebben zij eigenlijk totaal geen last van mij, behalve dan dat ze het wellicht vreemd vinden. Ook reacties van klasgenoten zijn soms vervelend. Mensen die me proberen te overtuigen weer vlees te eten vind ik uiteraard ook irritant, net als TechXP. Soms word ik zelfs voor gek verklaard. Het komt ook niet zelden voor dat ik word bestempeld als een terrorist of 'extreem links', zelfs mijn ouders noemen me soms 'extreem links' (mijn moeder stemt meestal op het CDA en mijn vader op de VVD). Op school wordt er veel over me geroddeld vanwege mijn principes, ik word afgeschilderd als iemand die niet helemaal goed bij z'n hoofd is. Daar ligt voor mij de grens tussen iets irritant vinden en ergens last van hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vader snapte het ook niet echt of vindt het iig enorm overdreven. Mijn zusjes vinden vlees ook veel te lekker. En m'n neven verklaren me helemaal voor gek. Net als veel klasgenoten. Vroeger deden ze dat soort dingen (pesterig vragen of ik ook een stukje vlees wil, iets onder m'n neus schuiven of het demonstratief voor m'n neus op zitten eten of wat dan ook), maar omdat ik me daar niks van aantrek, doen ze dat nu al jaren niet meer.
Maar goed, jij bent mij niet en als jij het wel vervelend vindt dan is dat idd erg rot. Misschien eens met ze er over praten? Met je ouders/broertje/zusje kan dat iig, lijkt me. |
![]() |
|
|