![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijkt u eens in die tabel. Noten en zaden bevatten gemiddeld meer eiwitten dan eiwit. Bodybuilders eten niet veel dingen waar ei in zit omdat dat zoveel eiwitten bevat, maar omdat eiwitten uit eiwit de opbouw van spieren stimuleren. Er zijn namelijk verschillende soorten eiwitten. Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 20:57. |
![]() |
||
Citaat:
Ik eet trouwens wel van die vegetarische burgers enzo bij het avondeten,zit het daar niet in? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ga anders een keer mee met je ouders, wanneer ze boodschappen doen. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Inderdaad, gevonden: Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik voel me eigenlijk steeds beter juist in plaats van slapper. Komt ook omdat ik eerst nogal ongezond at en er nu meer op let. Ik eet geen vlees en vis maar wel gewoon melk en eieren. Ik neem wel vitaminepillen. Gewoon bij de drogist te halen, geen officiële capsules oid.
En biergist? Ik weet niet eens goed wat het is eigenlijk.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik wist niet dat het zo erg kon zijn, neurologische gevolgen, aandoeningen aan het zenuwstelsel. ![]() ![]() Over de gevolgen van teveel innemen van vitamine B12 is voor zover ik weet trouwens (nog) niets bekend. Hoe dan ook, ik slik voortaan mooi bij en speel het (waarschijnlijk) op safe. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hoeft niks te slikken hoor..mijn vader is ook vegatariër en hij slikt ook niets in ofzo...Maarjha bij de een is het weer anders maar het is niet nodig hoor ![]() |
![]() |
|
volgens mij zitten in de vegetarische producten van ALbert Heijn B12 toegevoegd, dus dan hoef je sowieso niks bij te slikken.
Ik neem elke dag een vitaminepil (zo'n ding waar wel iets van 20 dingen inzitten), en daar zit ook B12 in.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Zie hier: http://utopia.knoware.nl/users/wwits...len/melk1.html Het is dan ook verstandig daar niet al te veel van te nemen. Op http://www.voedingscentrum.nl/ staat wat info erover. Over de hoeveelheid eieren enzo staat er ook ergens. Maar daar ook niet te veel van, omdat het niet goed voor je aderen is. Misschien nog een handige link: www.vegatopia.com
||
![]() |
Citaat:
Gewoon genoeg variatie en je krijgt alles binnen ![]() Ik ben vanaf mijn 11e (ongeveer) vegetarier en sinds een half jaar veganist. Ik neem alleen maar b12 tabletten (zo af en toe).
||
![]() |
Citaat:
http://www.voedingscentrum.nl/ ![]() Laten we het houden op niet te veel en niet te weinig ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor sommige andere vitamines gaat wat je zegt wél op. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben veganist en ik slik Solgar VM-75, vrij stevige pillen maar ik heb dan ook geen zin om veel te eten. Zit veel Vitamine A, B, C, D en E in, en behoorlijk wat zink. Ik moet zeggen dat ik me af en toe wel moe voel maar B12 tekort kan het niet zijn want dat zit in mijn pillen en in mijn sojamelk.
|
![]() |
|
![]() |
Het eten van producten met extra vitaminen is niet ongezond. Ik weet niet precies wat de effecten van teveel vitaminen zijn, ik heb ooit eens gelezen diarre maar dat vind ik eigenlijk een beetje ongeloofwaardig, maar je kunt het zo opzoeken met google ofzo.
Maar als je gezond eet hoef je dus geen vitaminenpillen te slikken. En het toevoegen van vitaminen in vruchtensap enzo is onzin. Maar als veganist kun je misschien wel beter extra B12 slikken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als veganist kan je natuurlijk ook producten kopen waar toegevoegde vitaminen inzitten. Of je nou vitaminen per pil krijgt ofdat je vitaminen via producten krijgt waarin het is toegevoegd te tijde van productie. En dat is bij alle producten ongeveer wel denk ik.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat is niet helemááál waar Perseus. Dierlijke producten bevatten een werkzamere versie van B12, IJzer en ook bijvoorbeeld Calcium die daardoor sneller en beter kunnen worden opgenomen in het menselijk lichaam. Plantaardige vormen zijn moeilijker, maar kunnen door het tegelijk nuttigen van een product met vitamine C vaak tot de werkzamere vorm vervallen. Neem je dus iets waar veel ijzer in zit (niet-dierlijk), neem er dan ook een glaasje vruchtensap bij!
![]() In mijn vitamine pillen zit 250 mg vitamine C = 417% ADH. Op zich best veel omdat ik ook veel fruit eet. Maar goed, 250 mg lijkt me geenszins schadelijk. Vitamine B12 is wel een dodelijke vitamine trouwens. Ik krijg een vrij hoog gehalte binnen, maar niet dodelijk verder. ![]() Met vitamine A, D en ijzer moet je inderdaad oppassen. Gevolgen vitamine A vergiftiging: Rode opgezette huid, die er in een later stadium volgens mij vanaf valt of ervanaf gestroopt kan worden. Mogelijk ook: dood. D: Dood. IJzer: IJzervergiftiging leidt tot griep verschijnselen. Meestal kan men alleen door aan ijzer hechtende chemicaliën de patiënt beter maken. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu je het zegt, daar staat me wel iets van bij. Het staat echter voor zover ik weet niet op www.voedingscentrum.nl (het is me al eerder opgevallen dat er bepaalde info. ontbrak). Gelukkig ben ik, net als de meeste veganisten, dol op groene groenten, fruit en vruchtensap, dus dat maakt niet zo heel veel uit. Bedankt voor de tip iig. ![]() Citaat:
Werkelijk? Interessant. Heb je een uitgebreide bron voor me, zodat ik het nog even goed door kan lezen? |
![]() |
|
![]() |
Interessante bron:
http://home.planetinternet.be/~duffe...rVitamines.htm Volgens die bron heeft het lichaam trouwens een mechanisme om te zorgen dat er niet te veel vitamine B12 wordt opgenomen. Ik kan mijn eerdere bron ook niet vinden. Nou zal het wel mis hebben gehad dan! |
![]() |
|
![]() |
In mijn multi-vitamine:
Vitamin B6 (as pyridoxine HCI) 75 mg 3750% Iron (as iron bisglycinate††) 1.3 mg 7% Magnesium (as glycinate amino acid chelate†, magnesium oxide) 10 mg 3% [http://65.200.170.239/cgi-bin/online...=9682669953802] Van die site: Het langdurig gebruik van meer dan 10 mg vitamine B6 per dag of 200 mg in een keer, brengt gevoelloosheid in armen en benen teweeg. Gezonde volwassenen mogen 4 mg magnesium per dag, maar aan ouderen, die gevoeliger kunnen zijn, wordt geadviseerd slechts 0,5 mg in te nemen. Tsja, dat is dan toch vreemd. Ik gebruik dit al meer dan een jaar. Toch vreemd. Op een andere website zijn ze wat milder over B6. Hmm. Op nog een andere website staat: De aanbevolen hoeveelheid magnesium is gesteld op 200 tot 400 mg. Bullshit dus wat hierboven staat...4 mg... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
In totaal ben ik 7 jaar vegetarier geweest (nu dus niet meer) en ik heb niets bijgeslikt in die tijd. Alleen vitamine C pilletjes en rode algemene voedingspilletjes, maar die slik ik nu nog steeds en heb ik altijd al geslikt, dus dat was niet omdat ik vegetarier was.
Verder wel goed op je voeding letten, dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.
||
Citaat:
Zelf heb ik een vitamine B12 tekort (ben geen vegetarier/veganist) en ze kunnen niet vinden waar het door komt (waarschijnlijk iets mis met de intrinsieke factor) en ik krijg maandelijks 1000 mcg ingespoten. Ook heb ik ME, en veel mensen met ME hebben (zonder het zelf te weten) te maken met een B12 tekort dat niet aan te tonen is (ofzoiets, ik weet niet hoe dat zit) en iig hebben zij baat bij injecties. Daardoor ken ik mensen die wekelijks 1000 mcg krijgen, en zelfs mensen die (zelfs dagelijks!) 10.000 mcg spuiten. Zoiets als een overdosis B12 is er dus niet.
Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 17:53. |
![]() |
|
![]() |
OF vitaminen schadelijk zijn boeit me niet echt. Ik wil alleen die belachelijke reclames tegengaan waarin een vitaminepil als een of andere heilige graal van energie en levenskracht aangedragen wordt. En er zijn echt mensen die zich ook welkelijk energieker denken te voelen na het nemen van z'n pil. En ik wil dus tegen die disinformatie van reclames ingaan. Maar dit geld dus voor gezonde volwassenen die gevarieerd eten.
Het lijkt me sterk dat het slikken van vitaminepillen slecht is, ik zeg alleen dat het onnodig is. En ik ooit ergens gelezen heb dat een teveel aan vitaminen niet goed is. En hoeveel een teveel is, geen idee. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Daevrem: Bij de meeste vitaminen krijg je niet zo makkelijk last van een teveel; als je daarbij te veel binnen krijgt dan poep of plas je dat gewoon weer uit. Bij vitamine K en bij nog een andere (weet niet meer welke) maakt het wel wat uit, omdat dat wordt opgeslagen in je lever. Dan krijg je hetzelfde effect als wanneer je gedurende lange tijd dagelijks meer alcohol binnen krijgt dan je lichaam kan verwerken. Gelukkig kan je lichaam wel meer vitamine K verwerken dan dat je lichaam echt nodig heeft, je krijgt er dus niet zo gauw last van.
algemeen: 1 vitaminepil per dag is nergens voor nodig als je gezond eet, maar het kan geen kwaad. Je krijgt hoogstens last van onnodig geldtekort. Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 12:47. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|