![]() |
||
Citaat:
ik sloog meestal een maand over, dus dat was wel lekker... 3 jaar erg onregelmatig geweest, zaten meestal 4 weken tussen, soms 40 dagen... vanaf 16 aan de pil gelukkig
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik was ongeveer 10.. . mn zus ( van drie jaar ouder) was een jaar daarvoor voort eerst ongesteld geworden. dus ik had alles wel meegekregen. Ik heb zolang erom moeten lachen omdat hij tegen mijn zus zijn 'nu word je een vrouw' en hij dat tegen mij toch maar niet zei..
MAar ja wat wil je als je tien bent... traumatisch moment: me mam ging t tegen de meester vertellen ![]() dan zit je daar echt niet aan te denken ![]() |
![]() |
|
'k geloof dat ik vijftien, bijna zestien was. Ik voelde het al aankomen ofzo, dus de eerste paar dagen ervoor liep ik met een pesthumeur rond van 'godverdomme, heb ik dat gezeik straks ook weer!
![]() Dus op een gegeven moment is het zo ver, ik bel mijn moeder op d'r werk, die komt thuis met.. *gniffel* twee pakken maandverband, een pak inlegkruisjes, minitampons zonder inbrenghuls, minitampons met inbrenghuls en... nieuw ondergoed. ![]() Ik weet nog best goed dat ze thuis kwam, vroeg waar ik was, wat boos gebrul van boven hoorde ( ![]() En zij daarna vertellen wat ik qua hygiene het beste kon gebruiken ![]() Eens denken.. de volgende dagen heb ik uit de badkamer gegooid: het maandverband, omdat dat walgelijk smerig zat, vond ik. Vervolgens de inbrenghulstampons, omdat die ook irritant zaten. Achteraf bekeken best grappig ![]() Ook nog een ruzie met mijn broer gehad, waarbij ik /weer/ moest huilen en toen helemaal gefrustreerd brulde dat hij me een dag of vijf met rust moest laten, omdat ik ongesteld was geworden, en dat dat rare dingen met me deed. Ik was er best wel in de war van. |
![]() |
|
Verwijderd
|
14 jaar en ongeveer 5 maanden was ik... en het was de dag voor mijn zus haar verjaardag. En het begon meteen goed
![]() Ik werd 's ochtends wakker, voelde me niet super, ging naar de badkamer... en ja hoor, daar was het. Ik ging meteen naar beneden, vertelde het mijn moeder... en ja, ik kreeg wat dingen van d'r. Maar het zat afschuwelijk, ik dacht dat íedereen het zag, was súper bang door te lekken en droeg nóóit meer lichte broeken. Ja ja, ik werd helemaal zwart. Mijn vader nam me die dag ook nog mee naar de stad, om taart voor mijn zus te halen. Ugh, dat lopen was verschrikkelijk, alsof er een luier tussen m'n benen zat. Het was vreselijk... tot ik aan de pil ging ![]() Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 20:10. |
![]() |
|
Ik was 13 en 4 maanden ofzo...
Ik voelde me die ochtend echt vreselijk en dacht toen bij mezelf: Nee toch, ik word toch niet ongesteld! ![]() Ja hoor, ik ging naar de wc en er zat een piepklein rood stipje in mn onderbroek. Ik lachte me dood, en vroeg me af of dit nou was waar iedereen nou zo moelijk over deed... ![]() Ik had nog niks tegen mn moeder verteld en pakte gewoon maandverband. Na 3 dagen was het 'afgelopen' en vond het reuze meevallen, mn moeder nog steeds niks verteld. Daarna bleef het een maandje of 3 uit. Ik blij ![]() Maar ja, toen werd ik dus weer ongesteld. Ik voelde het aankomen en op de wc zat er nog niks in mn onderbroek. Weer niks tegen mn moeder verteld. (achteraf best dom, maar ik wist dat mn moeder heel uitgebreid ging reageren en tegen me zou zeggen dat ik thuis moest blijven en me een kruikje geven en die onzin. Maar ik had zelf al gemerkt dat het allemaal wel meeviel en dat zij het alleen maar erger zou maken...) Na 4 keer ongesteld te zijn geweest heb ik het tegen mn moeder verteld... Inderdaad, ze reageerde heel overdreven, maar ben heel vrolijk naar school gegaan. Ik had er gewoon niet zo'n last van, alleen een lichte buikpijn. 's Nachts had ik wel best veel buikpijn, maar op een of andere manier kon ik daardoor wel heerlijk slapen. ![]() Maar ik had wel een bepaalde regelmaat erin. 3,5 week, 4 weken, 4,5 week, 3,5 week, 4 weken, enz. En dat is nu nog steeds zo. ![]() |
![]() |
|
Ik was bijna 15, en ik durfde het niet te vertellen. De eerste keer was maar een heel klein beetje, dus ik zei lekker niks. maar 28 dagen later: ja, toen moest ik wel. Ik zie mezelf nog naar de maker lopen, in de stoel gan zitten en zeggen: "Mam, pap, ik moet jullie wat vertellen...
Ouders in de sterren..dachten weet ik veel wat. Van school gestuurd? Gepakt bij winkeldiefstal? Zwanger? "Ik ben ongesteld geworden" Nou, vreugdegehuil alom, en ik vond het zo erg. Ik moest het zelf aan mijn oma gaan vertellen. En die was ook al zo blij, dat ik nu een groot meisje was geworden. Ik schaamde me er zo voor. Ik was hardstikke ongelukkig en de volgende dag hadden we schoolreisje, ook dat nog. En ik mocht niet eens thuisblijven! |
![]() |
||
Citaat:
Het bloedverlies was ook overdreven veel. ben dan aan de pil gegaan, heb nu elke maand een beetje buikkrampjes en keelpijn maar het is echt stukken beter! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Piltopic #22 Pluis | 501 | 22-11-2012 14:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
ongesteldheid+de pil banaan_is_lekke | 2 | 20-04-2012 22:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic #2 rare kwast | 500 | 24-03-2009 15:13 | |