Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 19:35
rubinioow
rubinioow is offline
hallo allemaal..
ik krijg zakgeld verhoging als ik goede argumenten heb..
alleen ik kan er niet genoeg bedenken..
weten jullie er een paar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2004, 19:36
Verwijderd
Welke argumenten heb je al dan?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:38
rubinioow
rubinioow is offline
um...
ik moet zelf snoep kopen.. die vond mijn vader goed.
ik moet zelf het zwembad verkopen.. ook goed..
maar meer heb ik er niet..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:40
Verwijderd
Je moet zelf het zwembad verkopen?
En om snoep te kopen moet je zakgeld verhoging hebben...?

Euhm...mjah... Hoe oud ben je en hoeveel zakgeld krijg je nu? En wat moet je er allemaal van betalen behalve snoep?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:43
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
rubinioow schreef op 09-01-2004 @ 20:35:
hallo allemaal..
ik krijg zakgeld verhoging als ik goede argumenten heb..
alleen ik kan er niet genoeg bedenken..
weten jullie er een paar?
Ik weet niet hoe jouw ouders zijn, maar ik zou niet teveel gaan zeuren als ik jou was.. bij mijn ouders werkt dat iig averechts.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:44
rubinioow
rubinioow is offline
sorry typ fout..
ik bedoelde dat als ik ga zwemmen dat ik het dan zelf moet betalen.

ik moet betalen: zwembad, snoep enzo, schoolfeest, spelletjes voor de gamecube, en alle dingen die voor mezelf zijn.

ik krijg in de maand 12,50 en ik wil 20/25
ik ben 13
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
je zegt tegen je vader dat je voor moederdag een heel mooi cadeautje in je hoofd hebt, maar dat je dan wel een paar maanden zal moeten sparen en zodoende je huidige budget niet toereikend is (je hebt immers ook 'vaste lasten')
Oud 09-01-2004, 19:46
rubinioow
rubinioow is offline
die is wel goed jah haha...
maar ik wil echt iets waar hij niet tegen op kan..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:46
Verwijderd
Ik vind eigenlijk dat je al best veel krijgt...maar goed...naja, zeg da je al die dingen zelf moet betalen en dat alles steeds duurder is geworden, zeker met de euro (is al wel even, maar jammer dan). En dat in de hogere klassen meer schoolfeesten gehouden worden waar je heen wilt oid en dat je dan ook geld moet hebben voor drinken oid. En dat je met je vrienden in het weekend ook wel eens iets wilt gaan doen.

En als ze geen 20/25 willen geven, misschien kunnen jullie een tussenweg vinden? (15/17,50 is al meer dan 12,50)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:47
Verwijderd
Zoiets als;
alles is tegenwoordig duurder en mijn zakgeld is niet hoger of dat je van plan bent voor iets te gaan sparen of dat je de laatste tijd niet echt goed meer rond kan komen met je zakgeld.

Die 3 kan ik alleen verzinnen, dat zijn van die standaard dingetjes maar misschien werkt het. Succes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
rubinioow schreef op 09-01-2004 @ 20:46:
die is wel goed jah haha...
maar ik wil echt iets waar hij niet tegen op kan..
Ik heb het vermoeden dat hij overal wel tegen op kan...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:52
rubinioow
rubinioow is offline
daarom vraag ik ook aan jullie of jullie iets evht goeds weten..
maar als ik over een paar dagen deze allemaal opschrijf is het bij elkaar wel goed..
of ik er nou met 3 of 20 kom maakt wel verschil.. haha
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:56
Verwijderd
Ten eerste: Er staan al genoeg argumenten.

Ten tweede: Wat Leonoor zegt; jouw ouders zijn uiteindelijk diegenen die beslissen, ze kunnen er altijd tegenin gaan, simpelweg omdat ze jouw opvoeders zijnde veel macht over je hebben.

Ten derde: Je krijgt al vrij veel zakgeld, vind ik. Twintig euro is verdomme normaal voor een kind van 15, niet voor een kind van 13!
Maar afijn, dat verschilt natuurlijk per gezin en per kind...

Wat ik ook nog kwijt wil, is dat je beter een bijbaantje kan gaan zoeken. Dat hoeft helemaal niet zoveel tijd te kosten; je kan ook gewoon een folderwijkje nemen voor één à twee uur per week, daar verdien je al gauw een euro of 8 per week mee, dat is ruim 32 euro per maand!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:57
Freestyler*
Freestyler* is offline
als je gewoon 3 goede hebt komt dat overtuigender over dan 20 'gemaakte' redenen..

trouwens.. ik krijg zelf ook maar 20
kan ik nog zoveel redenen hebben..das dan jammer.. moet ik maar gewoon gaan werken
Oud 09-01-2004, 20:01
rubinioow
rubinioow is offline
Ten derde: Je krijgt al vrij veel zakgeld, vind ik. Twintig euro is verdomme normaal voor een kind van 15, niet voor een kind van 13!
Maar afijn, dat verschilt natuurlijk per gezin en per kind...

ik krijg 12,50 en ik wil 20..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
rubinioow schreef op 09-01-2004 @ 21:01:
Nou dát is een argument. Waarschijnlijk betalen je ouders al een groot deel van jouw kosten zoals die mobiele telefoon. En dan wil je 20 euro om de hele week snoep te kopen? *zet hier roloog neer.*
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
rubinioow schreef op 09-01-2004 @ 21:01:
Nu nog erbij stampvoeten.

Sorry.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:39
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 20:47:
Ik heb het vermoeden dat hij overal wel tegen op kan...
Haha dat denk ik ook!
Damn.. als je ouders die redenen al goed vinden..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:44
RD
RD is offline
Inflaaatiiieeeeeee
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 21:35:
Nu nog erbij stampvoeten.

Sorry.
Nou ja!

Snoepen is trouwens heel ongezond.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 22:10
Sithan
Sithan is offline
Dat je anders een baantje moet gaan nemen in de avonduren en dat dat weleens zou kunnen betekenen dat je alleen snachts om 5 uur naar huis moet fietsen en dat ze dat misschien wel niet zo heel prettig zouden vinden

Overdrijven is ook een kunst
Oud 09-01-2004, 22:22
SuperSanne
SuperSanne is offline
hohoho... Zelf het zwembad betalen... volgens mij is dat niet echt heel goedkoop. Weet je zeker dat je niet duurder uit bent als je dat ondanks je verhoging zelf moet betalen? ga eerst eens na wat het zwembad per maand kost zodat je zeker weet dat pa-lief je er niet inluist.
Argumenten zijn overigens
- met de euro is alles duurder geworden
- ik houd niets over om te sparen (wat je ouders vast niet leuk zullen vinden )
- het gemiddelde voor jongeren van 13 jaar is 16 euro(www.jeugd-en-geld.nl), dat is veel meer dan ik krijg, en ik moet er ook nog eens sport (je hebt beweging nodig voor je gezondheid.. je ouders willen toch zeker niet dat jij de hele tijd op de bank blijft hangen?) val betalen! (ik vind zeker vanwege dit laatste jou zakgeld ook nogal aan de lage kant)
- zonder dat extra geld moet ik een bijbaantje zoeken en dan houd ik minder tijd over voor m'n huiswerk (ook hier zijn ze waarschijnlijk niet blij mee).

succes!

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 22:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
overigens is 20 euro een wat te hoog gegrepen eis. Dat kreeg ik op m'n 16e! Ik stel voor dat je je ouders vraagt om 16 euro wat het gemiddelde is, plus vergoeding voor zwemles omdat dit nou eenmaal voor je gezondheid moet (je kan natuurlijk ook gewoon gaan hardlopen, maar dát zeg je er natuurlijk niet bij )
Oud 10-01-2004, 08:31
iamcj
iamcj is offline
Zet er wat tegenover

Autowassen
Afwas
Opruimen
enz.
Oud 10-01-2004, 09:47
probeer
probeer is offline
hmm. ok ookal heb je goede argumenten, je pa en ma kunnen nog steeds nee zeggen he. gewoonweg, simpel, nee. (waarschijnlijk verwachten ze niet dat je argumenten gaat aanvoeren.) al weet ik niet hoe jou ouders zijn, maartoch hou er rekening mee.

je hangt gewoon een lulverhal op over de inflatie en invoering van de euri waardoor je vaste lasten hoger worden. dat van dat cadeau voor mam was leuk, en verder.. tsja geen idee.

ps 20 haal je niet, doe maar 16 ofzo
Oud 10-01-2004, 17:18
Tiño
Tiño is offline
ga werken ofzo, je ouders werken ook voor hun geld, ik heb hun geld niet nodig ik ben 18 en werk al bijna 4 jaar voor mn eigen geld ik krijg per maand nu 220stuf en verdien +-350E dr bij, dr wordt wel elke maand n 10tje gestort op mn rekening, das mijn zakgeld, voor de rest regel ik zelf mn geld, je bent toch n vent ...
Oud 10-01-2004, 20:44
Go
Go is offline
De verhoging van de prijzen in de horeca door de komst van de euro, de inflatie of vertel dat je er iets verstandigs mee gaat doen, bijvoorbeeld sparen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 22:41
Verwijderd
Alsof argumenten helpen tegen ouders die gewoon geen zakgeld willen verhogen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:42
Verwijderd
ik krijg nog geeneens zakgeld
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:52
never mind
never mind is offline
ik kreeg iets van 10 euro toen ik 13 was...

Maar goed, alles is al gezegt. Speel het vooral op inflatie (alles is 2,2 keer zo duur geworden) Je ouders zullen dit wel begrijpen omdat ze er zelf ook middenin zitten.
Je kan ook vragen of ze je sportclub voor je willen betalen.

Maar ik vind 20 euro wel extreem hoog....
Oud 11-01-2004, 21:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
150 euro per jaar is echt weinig hoor, als je daar kadotjes, zwemmen, bios weet ik veel wat van moet kopen. Je houd nix over voor sparen, wat als je nou een muziek instrument wilt kopen ? Aan je ouders vragen voor je verjaardag, maarjah, zo word je natuurlijk nooit zelfstandig met je geld.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:23
never mind
never mind is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 11-01-2004 @ 22:14:
150 euro per jaar is echt weinig hoor, als je daar kadotjes, zwemmen, bios weet ik veel wat van moet kopen. Je houd nix over voor sparen, wat als je nou een muziek instrument wilt kopen ? Aan je ouders vragen voor je verjaardag, maarjah, zo word je natuurlijk nooit zelfstandig met je geld.
een muiekinstrument op je 13e?!!?!
dat laat je je ouders toch kopen? En zelfstandig worden met geld leer je juist als je wat minder krijgt, dan moet je gaan plannen. Je kan niet alles kopen (én snoep, én 4 keer per maand gaan zwemmen, én een leuk extraatje voor jezelf, én een cadeautje voor je beste vriendin). Ik kwam vroeger prima uit (en natuurlijk, wanneer er wat meer jarigen per maand zijn zullen je ouders dat echt wel begrijpen!)
Oud 12-01-2004, 16:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 10-01-2004 @ 18:18:
ga werken ofzo, je ouders werken ook voor hun geld, ik heb hun geld niet nodig ik ben 18 en werk al bijna 4 jaar voor mn eigen geld ik krijg per maand nu 220stuf en verdien +-350E dr bij, dr wordt wel elke maand n 10tje gestort op mn rekening, das mijn zakgeld, voor de rest regel ik zelf mn geld, je bent toch n vent ...
lekker slim werken op je 13de. het kan wel, maar er zijn nauwelijks baantjs te krijgen, en als je dan al wat vind, heb je niet eens recht op minimumloon
Oud 12-01-2004, 17:10
Go
Go is offline
Oh ja, nog een ... zeg dat je anders zelfmoord gaat plegen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 12-01-2004 @ 18:10:
Oh ja, nog een ... zeg dat je anders zelfmoord gaat plegen
Dan heb je ook zo lekker veel aan zakgeld natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 12-01-2004 @ 19:29:
Dan heb je ook zo lekker veel aan zakgeld natuurlijk
Huh?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 22:02
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 12-01-2004 @ 17:49:
lekker slim werken op je 13de. het kan wel, maar er zijn nauwelijks baantjs te krijgen, en als je dan al wat vind, heb je niet eens recht op minimumloon
tja, ik zeurde op mn 13e nog niet over meer geld hoor...
Oud 13-01-2004, 16:15
Verwijderd
extreem hoog ??? 20 euro per maand is : 5 euro per week , dat is boven het gemiddelde maar toch niet extreem hoog ???

dat kreeg ik ok
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 16:35
graag gedaan
graag gedaan is offline
Ik kreeg toen ik 13 was maar 1 gulden
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 17:07
Shredder
Shredder is offline
Whoa 1 gulden, dat is wel erg weinig per wat? per week of per dag?

Ik krijg €80,- in de maand maar moet nog omhoog naar 90, maar dat is dan ook wel zak en kleedgeld dus misschien kun je dat als argument zegge: Zak- en Kleedgeld!
Oud 13-01-2004, 17:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Solero schreef op 13-01-2004 @ 17:15:
extreem hoog ??? 20 euro per maand is : 5 euro per week , dat is boven het gemiddelde maar toch niet extreem hoog ???

dat kreeg ik ok
het is wel vrij hoog, maar 16 was dan ook een gemiddelde. Natuurlijk is 20 leuker , maar waarschijnlijk maakt hij betere kansen als 'ie het veilig speelt en voor het gemiddelde gaat.
Oud 13-01-2004, 19:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
never mind schreef op 11-01-2004 @ 22:23:
een muiekinstrument op je 13e?!!?!
dat laat je je ouders toch kopen? En zelfstandig worden met geld leer je juist als je wat minder krijgt, dan moet je gaan plannen. Je kan niet alles kopen (én snoep, én 4 keer per maand gaan zwemmen, én een leuk extraatje voor jezelf, én een cadeautje voor je beste vriendin). Ik kwam vroeger prima uit (en natuurlijk, wanneer er wat meer jarigen per maand zijn zullen je ouders dat echt wel begrijpen!)
Het is toch echt maar wat je zelfstandig vind, ouders die bijspringen.

Kijk, als je een gat in je hand hebt dan is het niet de juiste methode misschien. Maar je doet net alsof iedereen dat gat per definitie heeft.
Wat als je nou zelf een duidelijk plan hebt van "dit ga ik sparen voor als ik iets moois wil kopen" en "dit deel gebruik ik voor kadotjes/uitgaan/weet ik veel". Naja, nevermind.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:44
Multilot
Multilot is offline
Ik begrijp het heel goed dat je ouders dat teveel vinden. ga werken, ik deed op mn 12e al media expresse en vanaf mn 14e sta ik in de winkel. Daar heb ik op mn 16e mn muziekinstrument mee kunnen kopen... Zakgeld kreeg ik bijna niet.
Neem snoep van huis mee, dan spaar je dat geld al uit...
Oud 13-01-2004, 20:57
Mara
Mara is offline
Ik kreeg op m'n 13e iets van 8 a 9 euro denk ik. En ik kwam ook goed uit.
Maar met snoep zelf kopen.. bedoel je dan echt alles? Halen je ouders nooit iets? Of moet je 'extra' snoep zelf kopen? Want dan kan je daar gewoon mee stoppen.

Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 22:27
never mind
never mind is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 13-01-2004 @ 20:22:
Het is toch echt maar wat je zelfstandig vind, ouders die bijspringen.

Kijk, als je een gat in je hand hebt dan is het niet de juiste methode misschien. Maar je doet net alsof iedereen dat gat per definitie heeft.
Wat als je nou zelf een duidelijk plan hebt van "dit ga ik sparen voor als ik iets moois wil kopen" en "dit deel gebruik ik voor kadotjes/uitgaan/weet ik veel". Naja, nevermind.
een muziekinstrument is deel van je algemene ontwikkeling. Ouders zijn er om die algemene ontwikkeling te vergroten. Als jij een supersonische motorboot wil snap ik best dat je ouders je het zelf laten kopen. Maar op je 13e vind ik het niet meer dan normaal dat je ouders je helpen met het muziekinstrument.....

Maar dat is mijn opvoeding.
Oud 14-01-2004, 11:37
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
never mind schreef op 13-01-2004 @ 23:27:
een muziekinstrument is deel van je algemene ontwikkeling. Ouders zijn er om die algemene ontwikkeling te vergroten. Als jij een supersonische motorboot wil snap ik best dat je ouders je het zelf laten kopen. Maar op je 13e vind ik het niet meer dan normaal dat je ouders je helpen met het muziekinstrument.....

mee eens. Ik vind dit ook gelden voor die zwemles. Sport is toch belangrijk deel van je ontwikkeling, zowel lichamelijk als geestelijk.
Oud 14-01-2004, 12:05
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
never mind schreef op 13-01-2004 @ 23:27:

Uiteraard is dat onzin, want op die leeftijd kun je goed af met een huurinstrument. Als je gaat werken over een jaar of twee heb je nog tijd genoeg om een instrument bij elkaar te sparen. Bovendien kun je er dan ook langer mee, omdat veel instrumenten voor 'volwassenen' zijn. Jij groeit nu nog, dus is het verstandig gewoon nog een huurinstrument te hebben.
Oud 14-01-2004, 13:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Multilot schreef op 14-01-2004 @ 13:05:
Uiteraard is dat onzin, want op die leeftijd kun je goed af met een huurinstrument. Als je gaat werken over een jaar of twee heb je nog tijd genoeg om een instrument bij elkaar te sparen. Bovendien kun je er dan ook langer mee, omdat veel instrumenten voor 'volwassenen' zijn. Jij groeit nu nog, dus is het verstandig gewoon nog een huurinstrument te hebben.
en waar moet 'ie dat huurinstrument dan van betalen? Die speciale actie waarin huurinstrumenten gratis werden weggegeven bij een pal cornflakes was vorige week al afgelopen hoor
Oud 15-01-2004, 13:51
never mind
never mind is offline
Citaat:
Multilot schreef op 14-01-2004 @ 13:05:
op je 13e zal je best de hele gitaartjes/viooltjes/cello'tjes enz kunnen gebruiken hoor...... Dat is geen probleem
En inderdaad, huren is niet duur.
Oud 20-01-2004, 19:01
Verwijderd
ik krijg 20 euro in een maand mijn argumenten waren dat al mijn vrienden ook meer kregen... kben bijna 14

offtopic: hey ik heb ook een gamecube ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten