Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind eigenlijk dat je al best veel krijgt...maar goed...naja, zeg da je al die dingen zelf moet betalen en dat alles steeds duurder is geworden, zeker met de euro (is al wel even, maar jammer dan). En dat in de hogere klassen meer schoolfeesten gehouden worden waar je heen wilt oid en dat je dan ook geld moet hebben voor drinken oid. En dat je met je vrienden in het weekend ook wel eens iets wilt gaan doen.
En als ze geen 20/25 willen geven, misschien kunnen jullie een tussenweg vinden? (15/17,50 is al meer dan 12,50) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoiets als;
alles is tegenwoordig duurder en mijn zakgeld is niet hoger of dat je van plan bent voor iets te gaan sparen of dat je de laatste tijd niet echt goed meer rond kan komen met je zakgeld. Die 3 kan ik alleen verzinnen, dat zijn van die standaard dingetjes maar misschien werkt het. Succes ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ten eerste: Er staan al genoeg argumenten.
Ten tweede: Wat Leonoor zegt; jouw ouders zijn uiteindelijk diegenen die beslissen, ze kunnen er altijd tegenin gaan, simpelweg omdat ze jouw opvoeders zijnde veel macht over je hebben. Ten derde: Je krijgt al vrij veel zakgeld, vind ik. Twintig euro is verdomme normaal voor een kind van 15, niet voor een kind van 13! Maar afijn, dat verschilt natuurlijk per gezin en per kind... Wat ik ook nog kwijt wil, is dat je beter een bijbaantje kan gaan zoeken. Dat hoeft helemaal niet zoveel tijd te kosten; je kan ook gewoon een folderwijkje nemen voor één à twee uur per week, daar verdien je al gauw een euro of 8 per week mee, dat is ruim 32 euro per maand! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat je anders een baantje moet gaan nemen in de avonduren en dat dat weleens zou kunnen betekenen dat je alleen snachts om 5 uur naar huis moet fietsen en dat ze dat misschien wel niet zo heel prettig zouden vinden
![]() Overdrijven is ook een kunst ![]()
|
hohoho... Zelf het zwembad betalen... volgens mij is dat niet echt heel goedkoop. Weet je zeker dat je niet duurder uit bent als je dat ondanks je verhoging zelf moet betalen? ga eerst eens na wat het zwembad per maand kost zodat je zeker weet dat pa-lief je er niet inluist.
Argumenten zijn overigens - met de euro is alles duurder geworden - ik houd niets over om te sparen (wat je ouders vast niet leuk zullen vinden ![]() - het gemiddelde voor jongeren van 13 jaar is 16 euro(www.jeugd-en-geld.nl), dat is veel meer dan ik krijg, en ik moet er ook nog eens sport (je hebt beweging nodig voor je gezondheid.. je ouders willen toch zeker niet dat jij de hele tijd op de bank blijft hangen?) val betalen! (ik vind zeker vanwege dit laatste jou zakgeld ook nogal aan de lage kant) - zonder dat extra geld moet ik een bijbaantje zoeken en dan houd ik minder tijd over voor m'n huiswerk (ook hier zijn ze waarschijnlijk niet blij mee). succes! ![]()
Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 22:31. |
![]() |
|
overigens is 20 euro een wat te hoog gegrepen eis. Dat kreeg ik op m'n 16e! Ik stel voor dat je je ouders vraagt om 16 euro wat het gemiddelde is, plus vergoeding voor zwemles omdat dit nou eenmaal voor je gezondheid moet (je kan natuurlijk ook gewoon gaan hardlopen, maar dát zeg je er natuurlijk niet bij
![]()
|
hmm. ok ookal heb je goede argumenten, je pa en ma kunnen nog steeds nee zeggen he. gewoonweg, simpel, nee. (waarschijnlijk verwachten ze niet dat je argumenten gaat aanvoeren.) al weet ik niet hoe jou ouders zijn, maartoch hou er rekening mee.
je hangt gewoon een lulverhal op over de inflatie en invoering van de euri waardoor je vaste lasten hoger worden. dat van dat cadeau voor mam was leuk, en verder.. tsja geen idee. ps 20 haal je niet, doe maar 16 ofzo ![]()
|
![]() |
|
ga werken ofzo, je ouders werken ook voor hun geld, ik heb hun geld niet nodig ik ben 18 en werk al bijna 4 jaar voor mn eigen geld ik krijg per maand nu 220stuf en verdien +-350E dr bij, dr wordt wel elke maand n 10tje gestort op mn rekening, das mijn zakgeld, voor de rest regel ik zelf mn geld, je bent toch n vent
![]()
|
ik kreeg iets van 10 euro toen ik 13 was...
Maar goed, alles is al gezegt. Speel het vooral op inflatie (alles is 2,2 keer zo duur geworden) Je ouders zullen dit wel begrijpen omdat ze er zelf ook middenin zitten. Je kan ook vragen of ze je sportclub voor je willen betalen. Maar ik vind 20 euro wel extreem hoog....
|
![]() |
150 euro per jaar is echt weinig hoor, als je daar kadotjes, zwemmen, bios weet ik veel wat van moet kopen. Je houd nix over voor sparen, wat als je nou een muziek instrument wilt kopen ? Aan je ouders vragen voor je verjaardag, maarjah, zo word je natuurlijk nooit zelfstandig met je geld.
|
![]() |
||
Citaat:
dat laat je je ouders toch kopen? En zelfstandig worden met geld leer je juist als je wat minder krijgt, dan moet je gaan plannen. Je kan niet alles kopen (én snoep, én 4 keer per maand gaan zwemmen, én een leuk extraatje voor jezelf, én een cadeautje voor je beste vriendin). Ik kwam vroeger prima uit (en natuurlijk, wanneer er wat meer jarigen per maand zijn zullen je ouders dat echt wel begrijpen!)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Whoa 1 gulden, dat is wel erg weinig per wat? per week of per dag?
Ik krijg €80,- in de maand maar moet nog omhoog naar 90, maar dat is dan ook wel zak en kleedgeld dus misschien kun je dat als argument zegge: Zak- en Kleedgeld!
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Kijk, als je een gat in je hand hebt dan is het niet de juiste methode misschien. Maar je doet net alsof iedereen dat gat per definitie heeft. Wat als je nou zelf een duidelijk plan hebt van "dit ga ik sparen voor als ik iets moois wil kopen" en "dit deel gebruik ik voor kadotjes/uitgaan/weet ik veel". Naja, nevermind. |
![]() |
|
Ik begrijp het heel goed dat je ouders dat teveel vinden. ga werken, ik deed op mn 12e al media expresse en vanaf mn 14e sta ik in de winkel. Daar heb ik op mn 16e mn muziekinstrument mee kunnen kopen... Zakgeld kreeg ik bijna niet.
Neem snoep van huis mee, dan spaar je dat geld al uit...
||
Citaat:
Maar dat is mijn opvoeding.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat: