Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik snap wel dat het heel moeilijk is om feest te vieren met in je achterhoofd dat dat meisje precies een jaar terug is overleden, maar denk niet dat het veel toevoegd als je die laatstejaars verplicht laat rouwen terwijl ze het meisje misschien helemaal niet kenden.
Het leven gaat altijd door en niet alles kan opzij worden gezet voor de overledene. Voor de mensen die dichtbij zo'n persoon stonden wél, daarvoor zal de dag misschien een dag stil staan, maar voor anderen gaat alles gewoon verder.
|
![]() |
ik vind dat je niet precies een jaar na overlijden hoeft te gaan rouwen, rouwen moet je doen als het je schikt, als je dan verdrietig bent om degene die overleden is, niet verplicht omdat het 12 maanden geleden is. Mijn vriend was 23 december een jaar dood, ik wilde toen ook naar ons plekje gaan om daar te rouwen, maar ben expres niet gegaan. Ik vind dat dat dan zo...verplichterig overkomt. Rouw waneer je wilt, waneer jij vind dat je moet rouwen. Rouwen is geen traditie, dat feest op jullie school wel. Sterkte nog!
|
Ts, natuurlijk moet je na een jaar kunnen rouwen. Maar waarom de dag niet in tweeën delen? Ik zou geen feest kunnen vieren in de wetenschap dat het precies een jaar geleden gebeurd is. Maar als je 's morgens een uitgebreide herdenking houdt en 's middags een feetje geeft is iedereen tevreden.
|
![]() |
de school heeft ons vandaag laten weten dat de herdenking een dag eerder gehouden zal worden, maar het zal maarschijnlijk wel een heel mooie herdenking worden
het eerste uur zal er per klas over gepraat worden en 's midaags gaan we bij de spoorweg bloemen legge en na school wordt er op het schooldomein een boompje geplant ter herdenking en 's avond tegen een uur of 7 ofzo is er een fakkeltoch naar de spoorweg (dit is voor de meeste mense nutteloos om te wten, ma voor de mensen die gereageerd hebbe, wou k toch late wete wat er nu beslist is)
|
![]() |
ik had belooft om te laten weten hoe de herdenking geweest was.
het was echt hypocriet toen er 's middags bloemen bij de spoorweg werden neergelegd, stonden er allemaal eerstejaars te springe met bloemen hoewel zij ons Jana nooit gekend hebbe. 's avonds op internaat was het beter omdat dat in beperkte groep was. ondanks dat de herdenking gisteren was, had ik het vandaag (precies 1 jaar later) het moeilijkste.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vraagjes over geloven topic T_ID | 501 | 29-06-2006 23:21 |