Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 09:34
Verwijderd
Ik weet niet of dit hier wel past, maar ja, het moet maar.

Ik ben 19 jaar oud, heb alleen een HAVO-diploma, en verder niks. Ik heb op dit moment geen baan, en ik wil verder ook niet naar school meer. Ik wil gewoon gaan werken en op mezelf gaan wonen.
Ik heb een jaartje part-time bij de Albert Heijn gewerkt, wat goed verdiende. Als ik een full-time baan zou hebben gehad, had ik op mezelf kunnen gaan wonen.

Maar toen had ik nog niet echt de wens om op mezelf te gaan wonen. Nu echter wel. En zo snel mogelijk, het liefst. Ik wil weg van mijn ouders.

Wie weet de beste manier om aan een zo klein mogelijke kamer te komen, en wat ongeveer meestal de laagste huurprijzen zijn? Ik heb niet veel wensen; als mijn computer en een bedje maar in de kamer passen, dan ben ik al blij genoeg. Zo lang ik maar een dak boven mijn hoofd heb.

Zijn er bureau's voor jongeren die een kleine kamer zoeken (ik had ooit gehoord van Stichting Camelot, maar daar heb ik niet veel aan; dat gaat alleen maar over leegstaande panden)? Of moet ik alles maar via de ouderwetse manier doen; advertenties?

Intussen ga ik me wel inschrijven bij het arbeidsbureau, trouwens.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Alle hulp en tips zijn zeer gewenst!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2004, 09:38
Verwijderd
Een studentenwoning is klein, maar ik denk niet dat je daar aan kunt komen als je geen student bent... Misschien op kamers bij iemand in huis (een hospita), maar dan woon je nog niet echt op jezelf en heb je nog de kans dat je bij iemand woont die heel erg op je let. Particulier verhuurbedrijf heeft soms wel kleine woningkjes.

Hoe laag de huur is, ligt aan zo veel dingen...hoe groot je kamer/woning is, waar je huurt, enz.

Van stichtingen ed weet ik verder weinig.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 10:03
Verwijderd
Als ik jou was zou ik maar wel een vervolgopleidng doen, nu vind je een baantje bij de AH nog wel goed verdienen, maar neem maar van mij aan dat je over 10 jaar daar anders over denkt.
Verder krijg je geld van de overheid als je studeert
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 10:05
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Je zou je bij de kraakbeweging aan kunnen sluiten en op die manier op een semi-legale manier aan goedkope woonruimte kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 12-01-2004 @ 11:05:
Je zou je bij de kraakbeweging aan kunnen sluiten en op die manier op een semi-legale manier aan goedkope woonruimte kunnen komen.
Die is inderdaad zeer verstandig
Alleen, waar ga je dan op internet, als je niet studeert kun je ook niet naar de uni daarvoor
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 12-01-2004 @ 11:10:
Alleen, waar ga je dan op internet, als je niet studeert kun je ook niet naar de uni daarvoor
Op je laptop via je mobiele telefoon.

(Maar dan moet je wel een goede baan hebben. )
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-01-2004 @ 11:51:
Op je laptop via je mobiele telefoon.

(Maar dan moet je wel een goede baan hebben. )
En dat lukt niet als je bij de AH werkt, en ook niet als je bij de Aldi werkt, en die betalen nog beter ook
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:18
Divina Flor
Divina Flor is offline
Je kunt wel bij studentenkamers kijken, al is de kans natuurlijk veel kleiner dat je daar in mag als je niet studeert.
Verder bij van die mini-flatjes, daar zal de huur denk ik zo'n 300 euro per maand zijn, maar dan moet je vaak wel een tijd op een wachtlijst staan.

Een opleiding doen is natuurlijk het verstandigst, maar als je datniet wilt.. Misschien kun je een cursus doen of iets dergelijks.
Oud 12-01-2004, 11:21
Verwijderd
Dus ik moet maar gewoon advertenties gaan plaatsen en hopen op het beste?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:23
Verwijderd
Je moet iets gaan studeren
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:29
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-01-2004 @ 12:23:
Ben het niet vaak met je eens, maar deze opmerking was zeer terecht.
Oud 12-01-2004, 11:40
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Oud 12-01-2004, 11:41
Multilot
Multilot is offline
als je geen verdere diploma's hebt, is het heel moeilijk om een goede baan te vinden, tenzij je AH goed vindt... Ik zou een vervolgopleiding doen. Dan heb je ook meer kans op een goedkope kleine kamer
Oud 12-01-2004, 11:53
Damaged Justice
Damaged Justice is offline
Ik zou echt niet voor de optie Albert Heijn gaan. Heb er zelf een jaartje fulltime gewerkt voordat ik weer verder ging met studeren, maar na een jaar heb je het daar echt compleet gehad hoor. Werk nu weer gewoon als part-timer op zaterdag en dat bevalt stukken beter.

Buiten dat, Albert Heijn heeft totaal geen toekomst. Ze gaan de komende jaren op grote schaal automatiseren. En ik kan het weten...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:05
Auntie M
Auntie M is offline
Kijk eens op www.smartpeople.nl.

Dit is wat ze doen:
Citaat:
Uitleg!

Smart People.nl is een website waar je kamers, studio’s en appartementen op kan vinden en direct op kan reageren. Dit werkt als volgt. Zodra jij interesse hebt in een van onze woonruimtes dan kan je daar op reageren door middel van contactpunten. Met deze contactpunten kan je de contact gegevens opvragen van de verhuurder van het betreffende woonruimte. Deze contactpunten kan je kopen in verschillende bundels;

Zodra je een bepaalde woonruimte interessant vind en daar de contact gegevens van wilt weten, kan je deze opvragen door één contactpunt te betalen. Je kunt op elke woonruimte reageren en je hebt evenveel kans op een woonruimte als anderen, ongeacht hoe lang je staat ingeschreven. Als je dus slim bent houd je de website regelmatig in de gaten, want zodra er nieuwe woonruimtes geplaatst worden kan jij de eerste zijn die dan reageert!
Ik heb ff snel naar het aanbod gekeken ik zie daar kamers onder de 200 euro staan, dus misschien is het wat.
Oud 12-01-2004, 17:15
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:51
Wawl
Wawl is offline
Waarom zou je niet iets gaan leren?
Oud 12-01-2004, 18:23
Boogie
Boogie is offline
---> Werk, Geld & Recht
Oud 12-01-2004, 23:53
DeuS
DeuS is offline
Voor regio Leiden weet er wel een aantal. Ik weet verder niet waar je vandaan komt?
Oud 12-01-2004, 23:54
DeuS
DeuS is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-01-2004 @ 18:51:
Waarom zou je niet iets gaan leren?
waarom wordt hij becritiseerd om zijn keuze? Het is toch zijn eigen keuze om niet te gaan studeren / een opleiding te volgen? Laat hem toch
Oud 13-01-2004, 00:11
Verwijderd
Citaat:
DeuS schreef op 13-01-2004 @ 00:54:
waarom wordt hij becritiseerd om zijn keuze? Het is toch zijn eigen keuze om niet te gaan studeren / een opleiding te volgen? Laat hem toch
Daarom is het nog niet verkeerd om hem een verstandig advies te geven
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 06:45
Verwijderd
we kunnen ook je nek breken, dan krijg je een eigen kamertje in het ziekenhuis, met allemaal computers en schermpjes om je heen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 09:27
Verwijderd
Wat is trouwens goedkoper - helemaal op jezelf wonen of bij een hospita? Maar een hospita is toch meer voor studenten, niet?

Citaat:
DeuS schreef op 13-01-2004 @ 00:53:
Voor regio Leiden weet er wel een aantal. Ik weet verder niet waar je vandaan komt?
Ik kom uit Limburg, maar ik ben zeer zeker bereid om in Leiden te gaan wonen. Als ik maar een dak boven mijn hoofd heb.

Dus, je weet wel een paar kamers. Ik zou het geweldig vinden als je a.u.b. misschien van die kamers me eens zou kunnen vertellen wat de huur ervoor is, en hoe groot ze zijn (ik ben maar alleen en heb een computer, paar boeken en fiets, dat is alles wat ik meeneem, dus ik wil geen te grote kamer hebben, omdat ik dan anders teveel betaal). Als je me dat niet kan of wil vertellen, dan kan ik ook genoegen nemen met het e-mailadres of telefoonnummer van de verhuurder, dan neem ik zelf wel contact op.

Alvast hartstikke bedankt voor de moeite!

Citaat:
Auntie M schreef op 12-01-2004 @ 18:05:
Kijk eens op www.smartpeople.nl. Ik heb ff snel naar het aanbod gekeken ik zie daar kamers onder de 200 euro staan, dus misschien is het wat.
Bedankt voor de link, daar heb ik wel wat aan! *gaat rondkijken*
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 15:19
Jessie
Jessie is offline
Kamernet
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 00:34
DeuS
DeuS is offline
Murray, als je eerst hier kijkt voor je je pm's checkt. Ik heb een antwoord gegeven, (zie daar)

greetz en succes
Oud 14-01-2004, 00:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Murray schreef op 12-01-2004 @ 10:34:
Ik wil gewoon gaan werken en op mezelf gaan wonen.
Ik heb een jaartje part-time bij de Albert Heijn gewerkt, wat goed verdiende. Als ik een full-time baan zou hebben gehad, had ik op mezelf kunnen gaan wonen.
Ik kan niet zeggen dat ik bijsterend veel verdien bij de AH als verkoper 2. Maarjah eisen verschillen.
Geen idee of er zoiets is
Oud 14-01-2004, 10:09
annelieke
annelieke is offline
jullie kunnen wel gaan vertellen dat je moet gaan studeren ofzow, maar dan in mijn geval, ik heb een probleem.. meerdere eigenlijk:

1- ik heb echt geen flauw id wat ik worden wil
2- heb nog helemaal geen diploma en zit (gelukkig) ook niet meer op school
3- ik kan niet doen wat andere mensen mij vertellen en de psycholoog kan me nie helpe
4- en tot slot werk ik niet

en dan kan je wel zegge ga studer voor een goede baan, maar wat voor baan en hoe kan ik studere als ik niet kan doen wat andere mensen mij zeggen?

en kom niet (zoals zo velen) ermee aan dat ik het allemaal voor mezelf doe, want dat is niet zo.... voor mij hoeft dit leven eigenlijk niet meer, maar ik zet door blijf hier en doe mezelf niks aan.
Oud 14-01-2004, 11:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
een baan krijgen (aangenomen dat je alles aaneemd dat je in handen krijgt) is niet zo heel lastig. vervelend word het lleen als je een leuke goed verdienende baan wilt, en het word helemaal lastig als je die baan langer dat 10 jaar wilt houden. Als het slecht gaat met een bedrijf en er vallen ontslagen, dan zijn de ongeschoolde werknemers vaak de eerste die eruit vliegen en de laatste die weer een nieuwe baan vinden. Kijk maar eens in de krant. Voor zo'n beetje elke baan heb je toch wel mimimaal MBO nodig. Je kan wel zeggen "ik kan later altijd nog studeren", maar als je het nu doet gaat j het waarschijnlijk veel makkelijkee af dan wanneer je over een par jaar nog een poging doet. Wees effe slim en ga een vervolgopleiding doen. Achteraf zul je blij zijn dat je het gedaan hebt (oef, ik klink net als m'n leraar )
Oud 14-01-2004, 11:51
SuperSanne
SuperSanne is offline
oeh...lees net dat je niet weet wat je moet.. (neemt zoch voor voortaaln eerst te lezen en dan pas te replyen)
volgens mij kun je beter iets als een beroepstest doen ofzo... sommige scholen hebben ook een soort "proefjaar" dat je je een beetje kan oriënteren, zonder dat je meteen aanvanalles vastzit. je ben pas 19, dus daar heb je wel even de tijd voor. Als je gewoon geld wilt verdienen en op jezelf wil wonen,aarom dat niet een bbl opleiding? (broepsbegeleidend), dan kun je werken (je krijgt dan gewoon betaald, ga maar alvast een leuk behangetje uitzoeken ) en tegerlijkertijd studeren zodat je niet verdoemd bent tot een levenlang "spaart u nog zegeltjes?"
Oud 19-01-2004, 09:53
annelieke
annelieke is offline
dat kan ik dus juist niet.... werken niet en school niet... en niemand gelooft me en ziet de ernst van de situatie in...

en hoe leg je zoiets uit aan al die instanties die je dwingen werk te zoeken? ik zie het al voor me: jah sorry meneer ik doe niet wat anderen zeggen dus ga ik nie werken...

maja, aangezien ik gwoon nooit begrepen word zit ik ook behoorlijk met mezelf in de knoop... wat moet je doen als je niet naar school KAN ook al wil je wel... of niet KAN werken terwijl je het wel blijft proberen. de meeste mensen denken gelijk dat je gewoon geen zin hebt en dan maar zegt dat het niet kan... ze weten niet waar ze het over hebben..
Oud 19-01-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
annelieke schreef op 19-01-2004 @ 10:53:
dat kan ik dus juist niet.... werken niet en school niet... en niemand gelooft me en ziet de ernst van de situatie in...

en hoe leg je zoiets uit aan al die instanties die je dwingen werk te zoeken? ik zie het al voor me: jah sorry meneer ik doe niet wat anderen zeggen dus ga ik nie werken...

maja, aangezien ik gwoon nooit begrepen word zit ik ook behoorlijk met mezelf in de knoop... wat moet je doen als je niet naar school KAN ook al wil je wel... of niet KAN werken terwijl je het wel blijft proberen. de meeste mensen denken gelijk dat je gewoon geen zin hebt en dan maar zegt dat het niet kan... ze weten niet waar ze het over hebben..
Waarom kan je dat dan niet?

Je af laten keuren door een keuringsarts?
Ik denk dat dat het enige is wat er dan op zit.

Al gaat dat af laten keuren meestal niet zo gemakkelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 10:07
annelieke
annelieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 10:54:
Waarom kan je dat dan niet?

Je af laten keuren door een keuringsarts?
Ik denk dat dat het enige is wat er dan op zit.

Al gaat dat af laten keuren meestal niet zo gemakkelijk.
waarom ik het niet kan? ik weet het zelf ook niet, maar als ik voor iets leuks om 4 uur mijn bed uitmoet sta ik binne 3 seconde na de wekker naast mijn bed. Maar als ik voor mijn werk omhalf 7 eruit moet moet ik de wekker op half 6 zetten.

en ik ben ook hypermobiel...
http://www.hypermobiliteitssyndroom....mobiliteit.htm (link is al eerder ergens gepost, maja)
dus het meeste werk kan ik ook gewoon niet omdat het pijn doet
Oud 19-01-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
annelieke schreef op 19-01-2004 @ 11:07:
waarom ik het niet kan? ik weet het zelf ook niet, maar als ik voor iets leuks om 4 uur mijn bed uitmoet sta ik binne 3 seconde na de wekker naast mijn bed. Maar als ik voor mijn werk omhalf 7 eruit moet moet ik de wekker op half 6 zetten.
Gebrek aan zelfdisipline dus? Dat lijkt mij niet meteen een reden om niet te kunnen werken, streng zijn voor jezelf...

Citaat:
en ik ben ook hypermobiel...
http://www.hypermobiliteitssyndroom....mobiliteit.htm (link is al eerder ergens gepost, maja)
dus het meeste werk kan ik ook gewoon niet omdat het pijn doet
Ik weet wat het is (kun jij ook niet weten, maar goed ). Dan zoek je werk wat wel bij je past en/of je kijkt of je je (gedeeltelijk) af kunt laten keuren.

Maar goed, das een ander iets en dat hoort niet echt in deze topic, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 10:14
annelieke
annelieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 11:13:
Gebrek aan zelfdisipline dus? Dat lijkt mij niet meteen een reden om niet te kunnen werken, streng zijn voor jezelf...

Ik weet wat het is (kun jij ook niet weten, maar goed ). Dan zoek je werk wat wel bij je past en/of je kijkt of je je (gedeeltelijk) af kunt laten keuren.

Maar goed, das een ander iets en dat hoort niet echt in deze topic, lijkt me.
ok... laten we hierover doorgaan als we eens een goed gesprek hebben gevoerd ofzo... uit de reactie blijjkt alwel weer dat ik niet word begrepen
Oud 19-01-2004, 10:18
Verwijderd
Citaat:
annelieke schreef op 19-01-2004 @ 11:14:
ok... laten we hierover doorgaan als we eens een goed gesprek hebben gevoerd ofzo... uit de reactie blijjkt alwel weer dat ik niet word begrepen
Je kunt heel zielig gaan doen, maar met 'ik word door niemand begrepen' kom je ook niet verder. Waar wil jij dan van leven? Van het geld dat anderen verdienen en afstaan? Dat begrijp ik idd niet, dat klopt.

Als je denkt dat je niet kunt werken, dan laat je je keuren, net als ieder anders mens. Ik denk alleen niet dat je je van thuis zitten je beter gaat voelen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 10:22
annelieke
annelieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 11:18:
Je kunt heel zielig gaan doen, maar met 'ik word door niemand begrepen' kom je ook niet verder. Waar wil jij dan van leven? Van het geld dat anderen verdienen en afstaan? Dat begrijp ik idd niet, dat klopt.

Als je denkt dat je niet kunt werken, dan laat je je keuren, net als ieder anders mens. Ik denk alleen niet dat je je van thuis zitten je beter gaat voelen.
je kunt heel zielig gaan doen?????
ok bedankt, en gelijk doei
Oud 19-01-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
annelieke schreef op 19-01-2004 @ 11:22:
je kunt heel zielig gaan doen?????
ok bedankt, en gelijk doei
doe alsjeblieft niet zo asociaal, want Leonoor heeft volkomen gelijk. So what als je wat handicaps of iets dergelijks hebt, dat wil niet betekenen dat je niet wat kan worden in het leven, het kost je gewoon wat meer moeite. Als je die moeite niet wilt doen, dan zul je inderdaad altijd zielig en sneu blijven, maar dan hoef je niet op steun van je omgeving te rekenen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:40
SuperSanne
SuperSanne is offline
precies. Dat gedeelte waar je je bed niet uikomt, heeft bijna iedereen wel (geloof me, ik kan het weten ) en betreft je handicap: je moet ophouden met op leonoor te katten, en jezelf laten keuren zodat er kan worden uitgevonden wat je wel en niet kan. Als het blijkt dat je éch helemaal niets kan, oke. Dan is dat nou eenmaal zo en zou het onzinnig zijn om jou te dwingen een baan te zoeken. Punt. Er is echter wel een grote kans at je misschien bepaalde soorten werk (voor een korte tijd) wel kan. En dan moet je dat ook gewoon doen, i.p.v. te zwelgen in zelfmedelijden terwijl je leeft van het geld, wat anderen die wél moeite hebben gedaan om iets van zichzelf te maken, hebben verdiend.
Oud 19-01-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-01-2004 @ 14:40:
...
Exactly my point.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:13
annelieke
annelieke is offline
Reageren

Regels voor berichten