Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kunt wel bij studentenkamers kijken, al is de kans natuurlijk veel kleiner dat je daar in mag als je niet studeert.
Verder bij van die mini-flatjes, daar zal de huur denk ik zo'n 300 euro per maand zijn, maar dan moet je vaak wel een tijd op een wachtlijst staan. Een opleiding doen is natuurlijk het verstandigst, maar als je datniet wilt.. Misschien kun je een cursus doen of iets dergelijks.
|
![]() |
Ik zou echt niet voor de optie Albert Heijn gaan. Heb er zelf een jaartje fulltime gewerkt voordat ik weer verder ging met studeren, maar na een jaar heb je het daar echt compleet gehad hoor. Werk nu weer gewoon als part-timer op zaterdag en dat bevalt stukken beter.
Buiten dat, Albert Heijn heeft totaal geen toekomst. Ze gaan de komende jaren op grote schaal automatiseren. En ik kan het weten... ![]() |
![]() |
||
Kijk eens op www.smartpeople.nl.
Dit is wat ze doen: Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Wat is trouwens goedkoper - helemaal op jezelf wonen of bij een hospita? Maar een hospita is toch meer voor studenten, niet?
Citaat:
Dus, je weet wel een paar kamers. Ik zou het geweldig vinden als je a.u.b. misschien van die kamers me eens zou kunnen vertellen wat de huur ervoor is, en hoe groot ze zijn (ik ben maar alleen en heb een computer, paar boeken en fiets, dat is alles wat ik meeneem, dus ik wil geen te grote kamer hebben, omdat ik dan anders teveel betaal). Als je me dat niet kan of wil vertellen, dan kan ik ook genoegen nemen met het e-mailadres of telefoonnummer van de verhuurder, dan neem ik zelf wel contact op. Alvast hartstikke bedankt voor de moeite! ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geen idee of er zoiets is
|
jullie kunnen wel gaan vertellen dat je moet gaan studeren ofzow, maar dan in mijn geval, ik heb een probleem.. meerdere eigenlijk:
1- ik heb echt geen flauw id wat ik worden wil 2- heb nog helemaal geen diploma en zit (gelukkig) ook niet meer op school 3- ik kan niet doen wat andere mensen mij vertellen en de psycholoog kan me nie helpe 4- en tot slot werk ik niet en dan kan je wel zegge ga studer voor een goede baan, maar wat voor baan en hoe kan ik studere als ik niet kan doen wat andere mensen mij zeggen? en kom niet (zoals zo velen) ermee aan dat ik het allemaal voor mezelf doe, want dat is niet zo.... voor mij hoeft dit leven eigenlijk niet meer, maar ik zet door blijf hier en doe mezelf niks aan.
|
een baan krijgen (aangenomen dat je alles aaneemd dat je in handen krijgt) is niet zo heel lastig. vervelend word het lleen als je een leuke goed verdienende baan wilt, en het word helemaal lastig als je die baan langer dat 10 jaar wilt houden. Als het slecht gaat met een bedrijf en er vallen ontslagen, dan zijn de ongeschoolde werknemers vaak de eerste die eruit vliegen en de laatste die weer een nieuwe baan vinden. Kijk maar eens in de krant. Voor zo'n beetje elke baan heb je toch wel mimimaal MBO nodig. Je kan wel zeggen "ik kan later altijd nog studeren", maar als je het nu doet gaat j het waarschijnlijk veel makkelijkee af dan wanneer je over een par jaar nog een poging doet. Wees effe slim en ga een vervolgopleiding doen. Achteraf zul je blij zijn dat je het gedaan hebt (oef, ik klink net als m'n leraar
![]()
|
oeh...lees net dat je niet weet wat je moet..
![]() volgens mij kun je beter iets als een beroepstest doen ofzo... sommige scholen hebben ook een soort "proefjaar" dat je je een beetje kan oriënteren, zonder dat je meteen aanvanalles vastzit. je ben pas 19, dus daar heb je wel even de tijd voor. Als je gewoon geld wilt verdienen en op jezelf wil wonen,aarom dat niet een bbl opleiding? (broepsbegeleidend), dan kun je werken (je krijgt dan gewoon betaald, ga maar alvast een leuk behangetje uitzoeken ![]() ![]()
|
dat kan ik dus juist niet.... werken niet en school niet... en niemand gelooft me en ziet de ernst van de situatie in...
en hoe leg je zoiets uit aan al die instanties die je dwingen werk te zoeken? ik zie het al voor me: jah sorry meneer ik doe niet wat anderen zeggen dus ga ik nie werken... maja, aangezien ik gwoon nooit begrepen word zit ik ook behoorlijk met mezelf in de knoop... wat moet je doen als je niet naar school KAN ook al wil je wel... of niet KAN werken terwijl je het wel blijft proberen. de meeste mensen denken gelijk dat je gewoon geen zin hebt en dan maar zegt dat het niet kan... ze weten niet waar ze het over hebben..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je af laten keuren door een keuringsarts? Ik denk dat dat het enige is wat er dan op zit. Al gaat dat af laten keuren meestal niet zo gemakkelijk. |
![]() |
||
Citaat:
en ik ben ook hypermobiel... http://www.hypermobiliteitssyndroom....mobiliteit.htm (link is al eerder ergens gepost, maja) dus het meeste werk kan ik ook gewoon niet omdat het pijn doet
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed, das een ander iets en dat hoort niet echt in deze topic, lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je denkt dat je niet kunt werken, dan laat je je keuren, net als ieder anders mens. Ik denk alleen niet dat je je van thuis zitten je beter gaat voelen. |
![]() |
||
Citaat:
ok bedankt, en gelijk doei
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
precies. Dat gedeelte waar je je bed niet uikomt, heeft bijna iedereen wel (geloof me, ik kan het weten
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
W&W: sticky op-je-zelf-gaan-topic? ganralph | 0 | 02-03-2010 17:06 | |
Werk, Geld & Recht |
op jezelf gaan wonen leikie | 16 | 27-11-2009 12:40 | |
Algemene schoolzaken |
Beïnvloedt het 'op-kamers' je studieresultaten? Femic | 50 | 24-10-2005 10:28 | |
Werk, Geld & Recht |
Op jezelf gaan wonen. Xymox | 17 | 06-03-2005 11:44 | |
Werk, Geld & Recht |
recht op een uitkering? Fleur | 6 | 01-06-2004 11:47 | |
Werk, Geld & Recht |
Op jezelf gaan wonen oneMen | 42 | 05-03-2003 20:46 |