Advertentie | |
|
![]() |
|
Ten eerste is het idee dat deze wereld een illusie is, natuurlijk niet nieuw, maar wel goed mogelijk. Maar om te stellen dat je in je dromen wakker bent, en overdag slaapt, wordt wat moeilijker te verdedigen, denk ik.
Ten eerste plijt tegen dromen, dat je je in dromen ook vaak vorige dromen niet herinnert. Dat is vreemd, want waarom zou je je in die andere wereld je wakkere momenten niet kunnen herinneren? Ten tweede, en dat is mijn inziens erg belangrijk, zijn dromen absurd, onlogisch en inconsequent. Je verkeert telkens in een andere wereld. Als je "wakker" zou zijn tijdens dromen, is het dan we erg vreemd, dat die "wakkere" wereld steeds anders is.
|
haha grappig maar zo denk k er eigenlijk ook over.
nu droom ik gewoon. en dat realiseer ik me. als k moe ben ga ik slapen. dan vlieg ik snel door andere dimensies, hup, de echte wereld in. daar leef ik dan.
|
Elke keer als ik me dat ga afvragen (en dat is nogal vaak geef ik eerlijk toe) dan schop ik het weg. Ik heb volgens mij al eens eerder uitgelegd waarom ik zo tegen het zoeken van de waarheid ben...
Door dit soort ideeen ga je zoeken naar de waarheid. Die waarheid kan je zwaar tegenvallen en dat wenste je dat je het nooit geweten had omdat we het nu zo slecht nog niet hebben. Dus ja, ik zoek niet naar de waarheid en elke keer als ik die drang krijg verdrijf ik em zsm.
||
Citaat:
Henk Mul !
|
Als ik zo je verhaal lees, geloof ik er niet zo in, maar heb er eerlijk gezegd ook nog nooit echt over nagedacht.
Ik denk dat mijn dromen te onsamenhangend zijn om realiteit te zijn, maar misschien dat dat te verklaren valt door het feit dat ik niet al m'n dromen onthoud. Ik denk dat Henk Mul gelijk heeft: de waarheid die wij kennen is de voorlopige waarheid... totdat het tegendeel bewezen is, kunnen we aannemen dat dit waar is
|
![]() |
What if yoy where uneable to wake up from your Dream... ?
How would you know the difference between the Dreamworld and the Real world!? ![]() Nee maar ... als je droomt ben je ook bijna helemaal afgesneden van je werkelijke leven... !? Dan weet je ook niet waar je echte levensverhaal over gaat! Je droomt vrij... en beleeft wat je wilt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Tjah.. allemaal vragen die antwoordloos zullen blijven..
Maar als ik het letterlijk neem wat je bedoeld dan ben ik het met artless eens.. Als je dit allemaal ziet als alleen maar het omhulsel dat het solide maakt dan moet er dus ergens nog iets zijn.. maar wat is dan de werkelijkheid..? De droomwereld? Tjah.. we kennen maar 2 werelden.. Maar de droomwereld kan best echt zijn.. maar dan anders.. It's not made out of flesh and bones.. Not build up out of stone and wood.. Het is een plaats waar het lichaam geen plaats heeft.. Is het nep, is het echt? Geen idee.. Het is net hoe je het wilt zien denk ik.. En als ik het figuurlijk neem dat lijkt je vraag op: Leven we eigenlijk wel? Hmm.. owke.. dat klinkt vrij moeilijk... Maar als je niet wil aannemen dat dit realiteit is.. Wat is dit dan? Wat doen we dan? Waarom doen we het? Wat er dan nog meer? Is er eigenlijk nog wel meer? Vragen die je beter niet kan stellen.. niet alleen omdat het antwoord niet makkelijk is om te vinden, maar stel dat het antwoord je tegenvalt? (AngelLena ![]() De Matrix geeft inderdaad wel een antwoord op deze vraag, maar in de matrix zijn er 4 werelden.. De Matrix met daarin de gesimuleerde werlijkeheid en droomwereld, en de 'realiteit' met de werkelijkheid en droomwereld..
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben wel benieuwd naar het feit hoe men dan poogt te verklaren waarom al onze natuurwetten in de 'echte wereld' niet op schijnen te gaan...als ik droom kan er namelijk een hele boel, wat hier niet zou kunnen...
Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 14:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik was daar laatst ook een x over aan het nadenken, en toen zag ik ineens een wit konijn door de tuin rennen! Ik er achteraan, kwam ik bij een deurtje in een boom, dat me nog nooit opgevallen was... ik naar binnen, zat daar een man met een zonnebril op - in zijn hand had hij een rode en een blauwe pil en toen... werd ik wakker...? Ingreep van the Machines..?
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
heb nooit iets van de al eerder genoemde MATRIX gezien en denk het heel vaak
het isd idd zo, je denkt gewoon je leven te leven, maar het kan net zoi goed anderzom zijn, de dromen ( die wij dus nu als "dromen"definieren ervaar je op dat moment en soms zelfs erna nog als wat wij hier "wakker" noemen ik heb het zelf zo sterk dat ik vaak helemaal niet meer weet of ik nou iets heb gedroomd of dat het echt is gebeurd kom ik duz ook met ontzerttend rare verhalen of vragen aanzetten bij mensen in de trant van "Hoe is het nou met dit en dat afgelopen???" krijg je echt rare reacties ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Was het maar zo dat dit alles een illusie zou is. Zou fijn zijn, dat de echte wereld de wereld is waar we 's nachts naartoe gaan. Nja, wie weet. Nooit over nagedacht eigenlijk..
edit: soms heb ik overdag dat ik niet weet of het echt is of dat ik droom, 's nachts heb ik soms hetzelfde. Nja dan wordt het ingewikkeld..
|
Hmm, hoe zou dat dan zitten als je in 'deze' wereld dood gaat?
Zou je dan pas echt wakker worden? Of helemaal niets meer? [dan kun je eigenlijk niet stellen dat deze wereld niet de echte wereld is, natuurlijk ![]() Het is wel zo, dat als je in wat wij nu droomt als we slapen, en je gaat daarin dood, dat je evengoed wakker wordt. Althans, dat is bij mij zo.. Tsja.. * nog meer onoplosbare vragen ![]()
|
ik denk dat deze wereld en de droom wereld gewoon allebij werelden zijn maar andere dimensies...
je leeft snachts als je slaap in je droom wereld en overdag ini deze... als je me snapt ze zijn allebij echt, en je droomwereld verteld dingen die in deze wereld gaan gebeuren...als je je dromen herinnerd en ze opschrijft en dan de symbolen eruit gaat halen kan je zien of je ziek gaat worden of juist beter word, of iets slechts of iets goeds gaat gebeuren...niet precies wat er gata gebeuren maar dat er iets gata gebeuren...een soort hint |
![]() |
||
Citaat:
whahahahahaha |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
In iedergeval de wetenschappers zijn er nog niet allemaal uit, wat de hersenen allemaal kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|