Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 18:59
Blackeyed
Blackeyed is offline
Afhankelijkheid in een relatie: gezond of niet? Tuurlijk,als je verliefd bent,dan denk je dat je wereld zonder hem/haar instort, maar in een langdurige relatie ook?
Is het gezond dat je hele geluk van 1 persoon afhangt? Schrikt het idee dat wanneer die persoon om een of andere reden wegvalt,je niet af?...het grote zwarte gat...of hou je liever een soort afstand,bouw je een 'reserve' op, dat er toch nog een leven is zonder hem/haar?
Ben 5 maandjes samen met m'n vriend en...m'n geluk is voor 99.9% afhankelijk aan hem. Ik weet dat ik mij daardoor heel 'kwetsbaar' opstel omdat er nog vanalles kan gebeuren.
afhankelijk zijn: gezond of niet?
Oud 12-01-2004, 19:04
ZerO
ZerO is offline
Afhankelijk zijn is niet gezond. Ook al hou je nog zoveel van je vriend ook al vind je hem helemaal geweldig en maakt hij je 100% betekent niet dat je in je leven geen ruimte meer kan hebben voor anderen.
Je moet een eigen leven leiden ook al heb je hem. Eigen hobby's eigen vrienden ,soms zonder hem uitgaan , met je ma winkelen gewoon dingen die je normaal ook zou doen als je hem niet had.
Als je niks meer zonder hem kunt/wil doen is dat heel fout want als het uitgaat heb je niks meer.Geen steun van vrienden , geen sociaal leven meer.
Oud 12-01-2004, 19:08
Verwijderd
Zo erg afhankelijk zijn is zwaar ongezond.

Voor mij persoonlijk is het ook zwaar irritant, tis veel fijner als een meisje wat zelfstandiger is. Iemand die vrij afhankelijk is kan ik ook veel moeilijk als 'gelijke' zien, iets wat toch wel belangrijk is voor mij....

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 19:18
Verwijderd
Ik vind dat ik ook erg afhankelijk ben van mijn vriend. Ik wil eigenlijk altijd bij hem zijn en als ik niet bij hem ben mis ik hem al. Ik heb dan wel een vriendin met wie ik dingen doe, zoals zwemmen, maar dan denk ik wel steeds aan hem.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 19:22
Blackeyed
Blackeyed is offline
Het is niet echt 'niemand buiten hem hebben'. Kheb ook vriendinnen/vrienden waar k mij goed mee amuseer en ik doe ook dingen zonder hem. Maar degene die mij echt compleet gelukkig maak is hem.
Oud 12-01-2004, 20:09
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben in relaties ook al snel afhankelijk. Dat heeft me in het verleden best wel gekwetst en ik probeer nu uit alle macht onafhankelijk te blijven, maar ik kan niet zeggen dat ik daar erg goed in geslaagd ben
Oud 12-01-2004, 20:14
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
als je in gezonde mate afhankelijk bent kan het geen kwaad denk ik.
als je weet, aanvoelt dat jullie relatie heel goed zit, en hij/zij je gelukkig maakt, je veel bij hem wilt zijn, maar ook zonder je je amuseert met vrienden en vriendinnen, zolang je hem maar af en toe ook eens ziet.

denk ik dat geen kwaad kan. buiten dan het gevaar dat het dus afloopt en je zonder hem zit
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 20:22
Anaïs
Anaïs is offline
Ik denk dat ik op sociaal vlak wel voldoende onafhankelijk ben,
ik studeer in een andere stad, heb dus daar een eigen vriendenkring,
ook nog eigen vrienden die ik overgehouden heb uit vorige school.
De zaterdag gaan we samen uit, maar zo niet afzonderend, soms gaat er ook nog een vriend van hem mee.
Maar toch heb ik ook dat zwart-gat-gevoel. Als hij zou wegvallen, zou de wereld instorten voor me...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 20:34
Luna
Luna is offline
Afhankelijkheid in een relatie: gezond of niet? Nee!
Is het gezond dat je hele geluk van 1 persoon afhangt? Nee, daar ben ik zelf net ook achter. Waarom zou je je leven in handen leggen van iemand anders dan van jezelf?
Schrikt het idee dat wanneer die persoon om een of andere reden wegvalt,je niet af? Ja, dat is zeker eng en daarom zou je ook zoveel mogelijk moeten proberen onafhankelijk te blijven. Maar ik zou eigenlijk nie weten hoe dat moet? Iemand een idee? Ik(dwz, mn gevoel) was best wel afhankelijk van hoe het met mn relatie ging en dat wil ik volgende keer minder hebben. Ik was altijd best wel onafhankelijk maar toen ik een relatie kreeg was dat er opeens niet meer. Toen het niet meer goed ging tussen ons heb ik me een tijd lang geprobeerd vast te klampen aan hoe het was geweest, dat dat weer terug zou komen. Maar dat kwam het niet en toen ik dat besefte was dat wel een harde klap. Hij was de einge persoon waarbij ik de rest van de wereld even vergat. Nu zou ik willen dat ik hem vergeten was...
Oud 13-01-2004, 07:43
leucomelas
leucomelas is offline
ik heb hier veel over nagedacht... ik ben zelf heel afhankelijk van me vriend, ik zou niet meer zonder hem kunnen leven, maar toch voelt het zo verkeerd aan... wat als het uitgaat? dan ben ik alleen... we hebben nu bijna 2 jaar en het word tijd dat ik meer op mezelf vertrouw.. wie weet gaat er iets mis...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 08:10
nickz
nickz is offline
Onafhankelijk zijn is het beste!
Oud 13-01-2004, 09:20
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik ben ook best wel afhankelijk. M'n vriend zal dat niet snel merken, maar ik heb bijvoorbeeld best vaak dat ik bv. zit te wachten tot ie belt terwijl hij doodleuk thuis andere dingen aan het doen is. Daardoor ga ik me uiteindelijk kut voelen, dus ik ben er nu hard aan aan het werken en dat lukt best ok.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 12:35
Verwijderd
Afhankelijk zijn is niet gezond, nee.
Het is wel normaal dat je veel gelukkiger bent als je vriend(in) bij je is... maar niet dat je alleen maar gelukkig bent als je vriend(in) bij je is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten