Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 23:04
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Friso schreef:

1. Is het de fout van het merk dat jan & alleman erin loopt?
2. Wij in Nederland maken er iets elitairs van, in Amerika is RL kleding heel normaal en niet elitair. Zij adverteren ook geen elitisme.
3. RL kleding is over het algemeen heel goed van kwaliteit. Alleen de polo's hebben de neiging wat steekjes te laten vallen (), maar de overhemden en bijvoorbeeld de broeken zijn erg goed van kwaliteit.

.
1. nee
2. kom op zeg; kijk die reclamecampagnes, de manier waarop de fotoshoots worden gedaan, met jongens met halflange haren waar de netheid vanaf straalt. Het wordt toch JUIST door Ralph Lauren in die hoek gestopt.
3.Blouses zijn ook vaak bagger. Kleuren vervagen en worden veel te snel kaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2002, 23:10
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik associeer rl meestal met polo's

en aangezien ik daar absoluut niet van hou..

(wedde dat jij nie kan strijke )
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 00:23
maar
maar is offline
mooie kledingstukken, redelijke prijs-pret verhouding.

het wordt in Nederland inderdaad nog steeds als een kakmerk gezien, en aangezien de kakkerlook nu in is .., wordt het ongelooflijk veel gedragen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 06:29
Faery
Faery is offline
Wat ik met een slaapdronken kop op polo.com doen week nie, maar tiz ganz interessant

http://www.polo.com/women/items/item...productid=5202
en
http://www.polo.com/women/items/item...productid=5181

.. mgoet, 2 RL-dingesen, practisch hetzelfde (mja, de kleur niet, maar wie ziet dat nou :]).. De ene is $24.. en de andere $85! Kan een echte kenner ff uitleggen waarom? of is het toch maar gewoon zo omdat 'r Ralph Lauren op staat? :/

*ok, ontdekt nu al iets: materiaal is anders*.. go roel
Oud 14-05-2002, 08:29
Friso
Friso is offline
Citaat:
italianboy schreef:

1. nee
2. kom op zeg; kijk die reclamecampagnes, de manier waarop de fotoshoots worden gedaan, met jongens met halflange haren waar de netheid vanaf straalt. Het wordt toch JUIST door Ralph Lauren in die hoek gestopt.
3.Blouses zijn ook vaak bagger. Kleuren vervagen en worden veel te snel kaal.
op 2 ga ik maar niet meer in, daar komen we toch niet uit denk ik
Ik heb een aantal overhemden van RL, en daar is er maar 1 vaal van en da's omdat mams die per ongeluk een keertje met waspoeder voor witte was heeft gewassen...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 08:35
beuk
beuk is offline
Ik zie er niet echt iets speciaals aan, zoals iemand al opmerkte, in de VS loopt iedereen er zo'n beetje mee. Echte status kun je m.i. ook niet ontlenen aan gewone confectiekleding, als je nou in een handgemaakt hemd + pak loopt dan wordt het pas anders.
Oud 14-05-2002, 08:50
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik vind het gewoon saai, saai en nog een saai. Oja.....en duur
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 09:37
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Friso schreef:

op 2 ga ik maar niet meer in, daar komen we toch niet uit denk ik
Ik heb een aantal overhemden van RL, en daar is er maar 1 vaal van en da's omdat mams die per ongeluk een keertje met waspoeder voor witte was heeft gewassen...
ik heb er ook een aantal en bij veel daarvan en bij vrienden van me verliest de kleur zijn diepheid..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 10:02
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
Echte status kun je m.i. ook niet ontlenen aan gewone confectiekleding, als je nou in een handgemaakt hemd + pak loopt dan wordt het pas anders.
Maar dat valt weer niemand op, omdat je aan een mooi maatpak écht niet kunt aflezen welk merk het is. Dus hebben de plebejers het liefste toch maar weer een blazertje van Ralph Lauren, omdat dat 'status' verleent voor die bepaalde groep.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:39
beuk
beuk is offline
Citaat:
nare man schreef:

Maar dat valt weer niemand op, omdat je aan een mooi maatpak écht niet kunt aflezen welk merk het is. Dus hebben de plebejers het liefste toch maar weer een blazertje van Ralph Lauren, omdat dat 'status' verleent voor die bepaalde groep.
Dat is het 'm juist, het gaat dan puur om de kleding en niet om waar het vandaan komt en welk imago daarmee geassocieerd is.
Oud 14-05-2002, 13:59
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik heb nix tegen RL.

Wel tegen ongeveer 75% van de mensen die ik ken die erin loopt, zoals nare man zou zeggen(k d8 dat het van nare man kwam) "omhooggevallen plebejers met geld" die echt teveel arrogantie hebben.

De reden waarom ik het niet draag is dat ik het over het algemeen te braaf en normaal vindt, en ik loop er graag anders bij. En voor het geld wat ik aan RL zou uitgeven kan ik dus andere dingen kopen die ik leuker vind.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:

keb een aardig stel hersens, dank je..

t gaat niet alleen om die laatste zin, keb gewoon genoeg van "dat soort" mannetjes en daar reken ik je ook toe.

je topic druipt van het laten weten dat jij een vervend polo-drager bent.. en dat je erkend wil worden door de vaste kern hier op t forum..
Oh.. van dat type ken ik er ook wel één....

dat zijn de zieligste forummers... hehehe
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Façonnable
*kotst*
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:10
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:

Kijk, zo'n proefkonijn heb ik nodig, met zulke bekrompen gedachtes! Vertel er nog wat meer over, o duchtige koning!
wuh

dank u
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:12
Li
Li is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ach, Ralph Lauren heeft mooie kleding, maar daar is ook alles mee gezegd. Dat paardje geeft heus geen status...en zo bijzonder is de kwaliteit ook niet, je zult iemand die gewend is Lacoste of Façonnable te dragen met geen stok in Polo krijgen.
nou ik ben ook gewend lacoste te dragen en mij krijg je makkelijk in polo hoor
en die kwaliteit van rl is echt niks mis mee
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:29
Roos
Roos is offline
Nou, d kwaliteit laat bij sommige kledingstukken nogal te wensen over, vooral bij Polo Jeans Co. Het is ook stom dat je in veel Ralph winkels niet kan bestellen

Maar goed. De meeste kleding is mooi. Maar mensen die klakkeloos de hele Ralph collectie aanschaffen, zijn IMO nogal kortzichtig en durven geen andere kleding aan te schaffen, omdat ze bang zij ndat dat niet in de smaak zal vallen.

Plebejers dus die denken dat ze het gemaakt hebben met een garderobe die enkel uit RL bestaat. Erg sneu.

RL wordt steeds minder elitair. Omdat dat soort kleding mode is (denk aan de opkomst van hoogwaterbroeken, sjaaltjes en kraagjes twee jaar terug), dragen steeds meer mensen het. Die nemen ook altijd RL omdat ze denken dat dat het beste van het beste is.

Tis een beetje jammer dat mensen RL kopen OMDAT het RL is, en niet omdat ze de kleding echt mooi vinden.
Oud 14-05-2002, 17:37
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rosi schreef:

Maar goed. De meeste kleding is mooi. Maar mensen die klakkeloos de hele Ralph collectie aanschaffen, zijn IMO nogal kortzichtig en durven geen andere kleding aan te schaffen, omdat ze bang zij ndat dat niet in de smaak zal vallen.
moet je kakker zijn om RL te mogen dragen? Dat maak ik uit dit stukje op

Citaat:
Plebejers dus die denken dat ze het gemaakt hebben met een garderobe die enkel uit RL bestaat. Erg sneu.
Ik ben ook blij met mijn overseas broekjes, maar niet omdat ik het nu gemaakt heb. Misschien zijn "die mensen" hartstikke blij met hun RL-like kleertjes..

Citaat:
Tis een beetje jammer dat mensen RL kopen OMDAT het RL is, en niet omdat ze de kleding echt mooi vinden.
Is dat niet een ietsje klein beetje generaliserend? "Iedereen die RL heeft, heeft het omdat het RL is.."??
Oud 14-05-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Is dat niet een ietsje klein beetje generaliserend? "Iedereen die RL heeft, heeft het omdat het RL is.."??
Dat zegt ze niet, ze zegt alleen dat die mensen er zijn. En ik kan de bewering onderstrepen dat een groot gedeelte van de mensen wat zo trots met een Polopaardje loopt, dat echt wel doet om te laten zien dat ze 'erbij' horen (waarbij, dat laat in dan even in het midden).
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:54
Roos
Roos is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
moet je kakker zijn om RL te mogen dragen? Dat maak ik uit dit stukje op

Nee, natuurlijk niet. Het kan mij niet schelen als mensen die geen kakker zijn RL dragen, ik vind het alleen raar dat je ze alleen in RL ziet lopen, en nooit in andere merken die ook mooi zijn (Gant, paul & shark, het nette deel van de Tommy Hilfiger collectie, noem maar op)

Citaat:
Ik ben ook blij met mijn overseas broekjes, maar niet omdat ik het nu gemaakt heb. Misschien zijn "die mensen" hartstikke blij met hun RL-like kleertjes..
Zal best, wat is je punt?
Ik verbied het ze niet

Citaat:

Tis altijd zo leuk dat jij me nooit begrijpt.
Oud 14-05-2002, 17:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
nare man schreef:

Dat zegt ze niet, ze zegt alleen dat die mensen er zijn. En ik kan de bewering onderstrepen dat een groot gedeelte van de mensen wat zo trots met een Polopaardje loopt, dat echt wel doet om te laten zien dat ze 'erbij' horen (waarbij, dat laat in dan even in het midden).
Ze zégt het wel, misschien bedoelt ze het niet.. En ik "vroeg" ook of ze dat bedoelde.. Dusj..
Oud 14-05-2002, 17:56
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Faery schreef:
Wat ik met een slaapdronken kop op polo.com doen week nie, maar tiz ganz interessant

http://www.polo.com/women/items/item...productid=5202
en
http://www.polo.com/women/items/item...productid=5181

.. mgoet, 2 RL-dingesen, practisch hetzelfde (mja, de kleur niet, maar wie ziet dat nou :]).. De ene is $24.. en de andere $85! Kan een echte kenner ff uitleggen waarom? of is het toch maar gewoon zo omdat 'r Ralph Lauren op staat? :/

wahahaha

idd go roel
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:57
Roos
Roos is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Ze zégt het wel, misschien bedoelt ze het niet.. En ik "vroeg" ook of ze dat bedoelde.. Dusj..
Ik zeg:

Anders geformuleerd:
Tis een beetje jammer dat (er) mensen (zijn, die) RL kopen OMDAT het RL is, en niet omdat ze de kleding echt mooi vinden.
Oud 14-05-2002, 17:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Faery schreef:

100% Cotton. Machine washable. en 100% Cotton. Machine washable.

Waar zie jij verschillende materialen dan? Of lees ik nu ergens overheen?
Oud 14-05-2002, 18:20
Qamra
Qamra is offline
Enneuh Uncle_Sam--> leuke topic op fok! btw http://forum.fok.nl/showtopic.php/143268/1/25

Oud 14-05-2002, 18:25
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

Oh.. van dat type ken ik er ook wel één....

dat zijn de zieligste forummers... hehehe

ja, jij; slijmbal
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:39
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:

ja, jij; slijmbal
nou als je het wilt weten ik heb absoluut niet veel RL kleding en ik heb ook genoeg kleding die jij ook zou kunnen dragen dus maak je geen illusies.

En dan nog iets.. die opmerking van jou

'bliksem kent zijn plaats'

over een bekrompen geest gesproken....

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:41
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Enneuh Uncle_Sam--> leuke topic op fok! btw http://forum.fok.nl/showtopic.php/143268/1/25

moooi
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:44
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
]{ing schreef:

moooi
Een oplettend oog ziet alles (euhm.. Ja...)
Oud 14-05-2002, 18:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Een oplettend oog ziet alles (euhm.. Ja...)
tis dak niet meer op fok!forum kom
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:03
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Haha, dank je! . Maar aangezien dat mijn gedachten op dat moment waren, is het wel zeer nutteloos om de post totaal aan te passen op een ander forum... (dan maar lekker schaamteloos cross-posten!)
Oud 14-05-2002, 19:04
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
]{ing schreef:
tis dak niet meer op fok!forum kom
[off-topic voor zover we daar al niet mee bezig waren, ]

Waarom kom je er niet meer?
Oud 15-05-2002, 07:16
phoebe4000
phoebe4000 is offline
Citaat:
italianboy schreef:

jongens, let even op; meneer wil duidelijk maken dat hij ook POLO overhemden heeft..

tis je gelukt hor

stakker
hihi
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 10:58
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

En dan nog iets.. die opmerking van jou

'bliksem kent zijn plaats'

over een bekrompen geest gesproken....
wat heeft dat nou weer met bekrompen te maken, ik vind je maar een misselijkmakend slijmballerig mannetje en dat uit ik..

so be it
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 11:24
red violin
red violin is offline
Ik heb geen blousjes of polo's van RL, omdat ze gewoon niet in mijn kledingstijl passen, ze zijn echt veel te basic en ik vind het eigenlijk ook niet leuk om meteen in een hokje geplaatst te worden doordat er een paardje op staat (dat is gewoon vaak zo). Ik draag meestal een basic broek met een apart truitje ofzo. Ik heb wel een aantal broeken en rokjes van RL en ik moet zeggen dat ik vind dat die echt van goede kwaliteit zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:12
Loesje
Loesje is offline
ik vind RL soms leuke dingen hebben soms niet. Ik heb er aantal kledingstukken van. Ik koop het omdat ik het mooi vind, en het zit toch altijd net iets mooier als doorsnee h&m kleding. Maar ik koop gewoon wat ik mooi vind en wat leuk zit, dan maakt het mij niet uit wat voor merk het is. Zelfs als het van de h&m is koop ik het ook (alhoewel de h&m me de laatste tijd erg tegenvalt, na 1 keer wassen is het model uit alle truitjes! )
Oud 15-05-2002, 16:11
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
Overal waar ik kom hoor ik mensen praten over Ralph Lauren. Jammergenoeg wordt er altijd, afgezien van de mensen op de hockeyclub, zeer denigrerend over dit merk gepraat. Mijn vraag is nu, hoe komt dit toch? Zelf draag ik graag Ralph Lauren en alhoewel ik er vaak op een sarcastische manier mee spot (kakkerrr-associaties e.d.), vind ik echt helemaal niets verkeerd aan het merk.

De prijs is respectabel -dit in tegenstelling tot een gemiddeld overhemd van Gant of Armani-, de overhemden zijn kwalitatief goed en ze zien er ook mooi uit. Waarom hebben 9 van de 10 mensen nu eigenlijk zo'n aversie voor het merk? Is het vanwege het feit dat ze het niet kunnen betalen, willen ze zich niet vertonen in nette kleding, denken ze mogelijk geassocieerd te kunnen worden met "een kakker" of worden ze beinvloed door hun leefomgeving en durven ze zich daardoor niet snel in zo'n overhemd te vertonen? Allemaal vragen waar ik een antwoord op wil.

Let wel, ik ben hier natuurlijk zeer generaliserend bezig. Niet iedereen heeft er een afkeer van, er zijn ook genoeg mensen die het merk wel weten te waarderen. Ook zijn er nog een aantal van dit soort merken (denk aan Hilfiger e.d.), maar deze laat ik even buiten beschouwing.

Reacties graag.

Ik ga ondertussen even verder met het strijken van m'n Ralph Lauren-overhemden, .

ik en een maat van mij dragen veel "hip-hop kleren" om het maar even lomp te zeggen, maar dan weet iedereen wat ik bedoel, maar wij dragen ook vaak spul van RL, zoals polo's, blousjes en broeken, gewoon omdat het naar onze mening wat uitstraalt, en gewoon lekker zit....

heb nu ook een roze polo van polo aan...
Oud 16-05-2002, 13:35
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:

wat heeft dat nou weer met bekrompen te maken, ik vind je maar een misselijkmakend slijmballerig mannetje en dat uit ik..
so be it
Mm. dat je mij een 'misselijkmakend slijmballerig mannetje' vind, mag je zelf weten, maar dat betekend niet dat ik dat ben, en het betekend al helemaal niet dat het direct mijn plaats alleen omdat je het zegt..

En volgens mij ben jij het 'mannetje' van ons 2...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 13:41
beuk
beuk is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

100% Cotton. Machine washable. en 100% Cotton. Machine washable.

Waar zie jij verschillende materialen dan? Of lees ik nu ergens overheen?
dat het allebei van katoen is wil nog niet zeggen dat de stof hetzelfde is..
Oud 16-05-2002, 13:51
ESCO
ESCO is offline
De ideale schoon zoon:

ik en een maat van mij dragen veel "hip-hop kleren" om het maar even lomp te zeggen, maar dan weet iedereen wat ik bedoel, maar wij dragen ook vaak spul van RL, zoals polo's, blousjes en broeken, gewoon omdat het naar onze mening wat uitstraalt, en gewoon lekker zit....

heb nu ook een roze polo van polo aan...

Wat straalt t uit dan de kleding is zo simpel en sorry dat ik t zeg ik draag Karl kani kleding enz. ook maar dan ga ik dus never ever in R.L lopen dat ziet er gewoon mee loperig eruit.
Beetje DMX achtig die ze blanke fans laat zien dat die ook in R.L kleding rodloopt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 14:01
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
beuk schreef:

dat het allebei van katoen is wil nog niet zeggen dat de stof hetzelfde is..
Maar het materiaal wel..
Oud 16-05-2002, 14:07
beuk
beuk is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Maar het materiaal wel..
De grondstof wel ja. Maar het kan anders gewoven zijn, anders behandeld, dikker of dunner, etc. Uiteindelijk is het toch een hele andere stof.
Oud 16-05-2002, 14:13
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
beuk schreef:

De grondstof wel ja. Maar het kan anders gewoven zijn, anders behandeld, dikker of dunner, etc. Uiteindelijk is het toch een hele andere stof.
Maar het materiaal niet..

En ja de stof kan wel anders zijn ja.. Maar daar wordt niet over gesproken in de desbetreffende post

En nu genoeg OT
Oud 16-05-2002, 15:06
king112
king112 is offline
het id gewoon lelijk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:28
beuk
beuk is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Maar het materiaal niet..

En ja de stof kan wel anders zijn ja.. Maar daar wordt niet over gesproken in de desbetreffende post

En nu genoeg OT
Dat kan wel zijn, maar iedereen snapte wat de persoon bedoelde, alleen jij moest even mierenneuken
Oud 16-05-2002, 15:30
goossss
goossss is offline
Het gaat niet alleen om Ralph Lauren, het gaat ook om de mensen die erin zitten. Ze zijn echt gigantisch braaf en kijk maar naar de taal die dit persoontje van dat berichtje gebruikte.. echt verschrikkelijk.. niet persoonlijk hoor..
En omdat vooral kakkers het dragen wordt het niet leuk gevonden. Maarja kakkers sluiten ook iedereen buiten en ze praten erg irritant (ik neem het van ze over, helaas). Als iemand een polo draagt waar geen merk op staat dan vinden kakkers ze maar dom enzo..

En sorry hoor, maar jongens met een roze RL polo kunnen ECHT NIET
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:24
Verwijderd
Citaat:
goossss schreef:
Het gaat niet alleen om Ralph Lauren, het gaat ook om de mensen die erin zitten. Ze zijn echt gigantisch braaf en kijk maar naar de taal die dit persoontje van dat berichtje gebruikte.. echt verschrikkelijk.. niet persoonlijk hoor..
En omdat vooral kakkers het dragen wordt het niet leuk gevonden. Maarja kakkers sluiten ook iedereen buiten en ze praten erg irritant (ik neem het van ze over, helaas). Als iemand een polo draagt waar geen merk op staat dan vinden kakkers ze maar dom enzo..

En sorry hoor, maar jongens met een roze RL polo kunnen ECHT NIET
Jaaaa! Vind ik ook!

Ik woon op straat, net als alle alto's! En alle gothics slapen in doodskisten!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:59
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

En volgens mij ben jij het 'mannetje' van ons 2...
ja klopt, en?

pas maar op, anders neem ik je in je kont
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:

ja klopt, en?

pas maar op, anders neem ik je in je kont
tja je geeft het antwoord zelf al eigenlijk::

swam el swami, betast mijn salami

Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:15
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

tja je geeft het antwoord zelf al eigenlijk::

swam el swami, betast mijn salami

dit is echt een foute reply:

ik kan 2 kanten op met dit antwoord van je:

A; een vrouw betast mijn salami
B: een man betast mijn salami

Ik kan nu kiezen; uiteraard kies ik antwoord A, wat dus inhoud dat je me niet goed in de hoek heb gedreven, want ik kan ontsnappen van antwoord B

capice
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:44
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
goossss schreef:
Ze zijn echt gigantisch braaf en kijk maar naar de taal die dit persoontje van dat berichtje gebruikte.. echt verschrikkelijk.. niet persoonlijk hoor..
Hahaha, lol. Jij bent echt de leukste thuis. Dus omdat iemand een brede woordenschat heeft, is-ie verschrikkelijk (en braaf)? Ik zie dit absoluut niet als een belediging hoor, eerder als een teken van jouw domheid.
Reageren

Regels voor berichten