Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 13:02
Hakkie
Hakkie is offline
Vandaag is het open dag op mijn school en dus moet het er netjes uitzien. Dus huren ze planten Normaal hebben we nooit planten maar vandaag hangt heel de school dus vol ermee! En morgen zijn ze allemaal weer weg Hebben jullie ook zulke ervaringen? Dus dat de school echt 't image probeert op te poetsen?
Oud 14-01-2004, 13:10
Chaucus
Chaucus is offline
Wij wisten ook altijd wanneer de open dagen eraan kwamen.....dan liepen de glazenwassers door school.....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:18
enigszins
enigszins is offline
Dat herken ik inderdaad ook. Zo komen ook de plantenbakken te voor schijn, worden er opeens allemaal gezellige tafeltjes in de kantine gezet, worden de glazenwassers ingehuurd en wordt alles opgepoetst. Ook in de gymzaal zijn er opeens allerlei activiteiten te doen die anders het hele jaar bijna nooit worden gedaan, zoals klimmen op de klimwand enzo..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:50
Balance
Balance is offline
en uiteraard hangt het gebouw het hele jaar door vol met allemaal tekeningen en posters..
Oud 14-01-2004, 13:58
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Oh shit die komt er ook weer aan ja.

En tuurlijk probeert de school haar imago op te poetsen, je zou dom zijn als je dat niet doet, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:01
Verwijderd
Oh ja, de vloer werd gedweild met goed schoonmaakmiddel, er kwamen échte planten (normaal hebben we er geen) aan en de lelijke delen werden afgeschermd... Alleen het nieuwe deel van het gebouw was echt te betreden voor bezoekers en ook alleen de nieuwe toiletten (die zijn mooi, de oude zijn echt heel... mja, viezig en oud). Dus echt duidelijk mooier maken dan het is.
Maar eigenlijk is het best heel mooi
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:44
Verwijderd
jep,

planten worden neergezet
de kraampjes komen weer tevoorschijn
bij elk lokaal wordt een bordje opgehangen met welk vak er gegeven wordt.
Wiskunde- en natuurkunde leraren laten de moeilijkste vwo6 staan om indruk te maken.
En het belangrijkste: een aantal leerlingen hebben een virtuele rondleiding gemaakt door de school (3D!), deze op CD gezet en aan elke bezoeker wordt een cd'tje gegeven. Doet het altijd goed
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 14-01-2004 @ 15:44:
Wiskunde- en natuurkunde leraren laten de moeilijkste vwo6 staan om indruk te maken.
bij ons kiezen ze juist meestal makkelijke sommen uit en vertellen ze aan alle leerlingen dat wiskunde heel makkelijk is.
Knip en plakspelletjes doen het uiteraard ook goed, dus je mag in de weer om kubusjes te maken enzo.
Oud 14-01-2004, 14:57
Liss
Liss is offline
Bij ons is dat ook altijd wel te merken.. Overal schoonmakers, glazenwassers en tuinmannen :/
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons is het volgende week woensdag en ze hebben deze week al de vloer gepoets, maar helaas met het verkeerde schoonmaakmiddel dus het is overal superglad, ik ben al twee keer uitgegleden. Verder komen er natuurlijk ook planten en kraampjes. De video van de grote avond wordt de hele dag gedraaid. Leerlingen moeten helpen om groepjes rond te leiden, practicum voor te doen en bij de ingang te staan met folders. Ik heb een jaar of vier geholpen en je mag dan ook echt alleen maar positieve opmerkingen over de school maken.
Oud 14-01-2004, 15:32
Verwijderd
Dat hier ook binnenkort. We zijn nu met bio wijn aan het maken met gistcellen dus dat het er heel interessant uitziet. Daarnaast hebben ze een soort speurtocht door de school gemaakt. En natuurlijk de onvermijdelijke scheikundeproefjes.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:41
Verwijderd
Bij ons wordt alles 1 keer per jaar geverfd voor de Open Dag De leraren ruimen ineens hun bureau op en dode planten worden vervangen. Verder gaan ze ineens dubbel zo moeilijk doen als je rotzooi op de grond laat vallen/liggen. De ramen worden gezeemd en nog meer van die zooi
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:58
Yvat
Yvat is offline
Bij ons niet echt speciale dingen, leraren ruimen hun lokalen wat meer op maar verder niets.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:08
MieX
MieX is offline
Op mn oude school gingen de week voor de open dag in een keer alle verwarmingen aan, na de open dag was het altijd weer heel erg kou lijden
Oud 14-01-2004, 16:21
Verwijderd
Nee, er gebeurt niet veel wat anders niet gebeurt. Je kan de lokalen rond en soms wat sommetjes maken enzo (ze pakken juist simpele dingen btw) en de schoolband en 't schoolkoor speelt (maar dat doen ze normaal ook), net zoals je de dansgroep en de roboticaclub e.d. ziet, en er worden scheikunde proefjes gedaan wat er al gauw erg inedrukwekkend uitziet (ik vond 't maar eng toen ) . Tja, iedereen doet extra aardig en ze zullen ook proberen het netjes eruit te laten zien maar meer volgens mij niet. In onze school hangen altijd al 'kunstwerken' e.d. en een Ghanagang etc.. Al proberen ze groep 8 dit jaar wel te imponeren met de premiere van de Lion King denk ik Wij hebben btw ook nauwelijks planten , normaal niet en op de open dag niet. Maar ondanks een gebrek aan planten stromen de leerlingen nog steeds toe
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:52
Wawl
Wawl is offline
Haha, die planten. Lekker hypocriet van jouw school dan.
Oud 14-01-2004, 16:52
Breg
Breg is offline
ja, er wordt extra goed schoongemaakt enzo. En bij mij op school is er in de kerstvakantie een ruit van de aula ingegooig, en die ruit is nog steeds niet gemaakt (zit een groot houten bord voor nu), maar ik durf te wedden dat vlak voor de open dag die ruit ineens gemaakt wordt.
Oud 14-01-2004, 18:06
Philemon
Philemon is offline
Bij ons wordt de hal maar weer eens schoongemaakt, worden er bordjes opgehangen om het vak aan te geven dat in dat lokaal wordt gegeven, staan er lampen buiten, en hangt er een spandoek (soort van) in school...

Ja...ze doen er dus wel wat aan..
Oud 14-01-2004, 18:46
Dolores
Dolores is offline
Op mijn school wordt ook alles goed schoongemaakt, en allerlei leuke dingen opgehangen etc etc.. eigenlijk wat alle scholen wel doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 19:06
fractuur
fractuur is offline
- de overbekende grote schoonmaak
- glazenwassers
- planten idd
- vriendelijke docenten.
Oud 14-01-2004, 20:33
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nah, valt wel mee hoor bij ons. Ze doen niet echt veel speciaals geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:01
Verwijderd
Hmm, ik heb niet echt gemerkt dat er voor de open dagen iets extra's wordt gedaan... Ik bedoel, geen extra planten o.i.d

Vandaag en morgen zijn bij mij de open dagen

Ik geloof dat wij de spectaculairste open dage hebben van heel almere :

- leerlingen die rondleidingen geven
- leerlingen die dansen / muziek maken o.i.d op het podium
- leerlingen die in de lokalen staan om de bezoekers te woord te staan
- leerlingen die aan hun huiswerk zitten
- het orkest + toneel + dans groep oefenen..
- leerlingen die ik de kantine staan...

heel spectaculair allemaal en enorm gezellig..
ik heb weer genoten
ik moest plots 30 mensen rondleiden door de hele school.. vervolgens moest ik er nog 2 en toen moest ik repeteren met orkest.. ach ik vond het wel leuk

morgen weer!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 22:19
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
was altijd heel gesellie op mijn oude school.. beetje hangen met zen alle en dan met zen 2e leerlingen rond lijden en de waarheid over de school vertellen => leraren weer over de zeik maar ag...

dit jaar ben ik op stage met opendag
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 07:22
Qamra
Qamra is offline
Ja nogal. Er worden lounge-hoeken gecreëerd, er staan boeketten, alles is schoon en netjes opgeruimd. Ze wilden twee dames mét mantelpak bij de voordeur hebben (dat werd een broekpak dus..).

Slechte weerspiegeling van mijn school
Oud 15-01-2004, 08:01
El Kim
El Kim is offline
Alles wordt wat netter opgeruimd, bepaalde delen zijn 'afgeschermd' en er hangen ballonnen ed. op. En o ja, de wegwijzers natuurlijk voor het geval dat er iemand verdwaalt
Oud 15-01-2004, 09:06
alpha
alpha is offline
gisterenavond en vanavond is er ook opendag bij ons. Ik werd nog gevraagd of ik een groepje 3e-klassers Street Dance wilde geven. Alsof we dat met gym doen, of alsof je dat kan als buitenschoolse activiteit ofzo! Ook staat er een band te spelen. Overal hangen bordjes met '201-205, 234-239 links, 207-228 229-232 rechts' enzo. Het is allemaal barregezellig op school, tafelkleden, bloemetjes, je doet bij alle lessen alleen maar leuke dingen (gave proefjes met scheikunde enzo) alles gaat spelenderwijs lijkt het wel, nou geweldig. Het is dus een groot feest, zo lijkt het .

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 09:08.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:46
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-01-2004 @ 22:01:

Ik geloof dat wij de spectaculairste open dage hebben van heel almere :

Hoeveel scholen heeft Almere?
Oud 15-01-2004, 16:28
Verwijderd
Bij ons hebben ze vandaag de ramen gezeemd voor het eerst in het jaar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:33
Verwijderd
Wij hebben volgende week de open dag en bij ons worden er ook altijd planten gehuurd die de volgende dag weer weg zijn. Verder wordt alles netjes schoongemaakt (kantine is normaal een bende, dan natuurlijk niet) om indruk te maken.

Ach... ik vind het wel grappig
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 15-01-2004 @ 15:46:
Hoeveel scholen heeft Almere?
het baken

het ovc

de meergronden

het helenparkhurst

het echnaton

maar het baken en ovc zijn niet zo spectaculair.. meergronden weet ik niet..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:11
mrs me
mrs me is offline
haha! inderdaad, er staan ineens planten in de kantine!
Verder komen er bij ons kleedjes over de tafels in de kantine, spandoeken buiten de school,
kraampjes,
er wordt GOED schoongemaakt,
met scheikunde, natuurkunde en biologie worden practica gedaan die je noooiit zult doen zolang je op school zit...
Oud 16-01-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 15-01-2004 @ 22:19:
het baken

het ovc

de meergronden

het helenparkhurst

het echnaton

maar het baken en ovc zijn niet zo spectaculair.. meergronden weet ik niet..
Meergronden is een leuke school. Veel leuker dan de rest .

Maar wij hebben ook plantjes. En tafelkleedjes. En enthousiaste leerlingen (ik word ook elk jaar gevraagd )die wat vertellen over verschillende vakken. En er hangt meer kunst dan normaal in de aula en de schoolband speelt. En dit jaar liepen er leerlingen in pyama van de toneelgroep rond
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:22
*liannetje*
*liannetje* is offline
hmm... ze doen bij ons niet zow superveel biezonders dat ik weet... alleen stoelen en tafeltjes een beetje recht doen, goed opruimen en lokalen goed schoonmakne verdr niet
Oud 16-01-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 16-01-2004 @ 22:15:
Meergronden is een leuke school. Veel leuker dan de rest .

Maar wij hebben ook plantjes. En tafelkleedjes. En enthousiaste leerlingen (ik word ook elk jaar gevraagd )die wat vertellen over verschillende vakken. En er hangt meer kunst dan normaal in de aula en de schoolband speelt. En dit jaar liepen er leerlingen in pyama van de toneelgroep rond
ach

ik kreeg van Jelrik de term "onoverzichtelijk" naar mijn hoofd geslingerd bij het helenparkhurst.. volgend jaar kom ik op de meergronden kijken.. (met mijn broertje...) dus dan vel ik mijn oordeel pas over mg/hp
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:54
Boozle
Boozle is offline
Die van ons is op 29 en 30 januari. En wie kunnen dat organiseren. WIJ. We moesten de ouderavond ook al zelf doen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:07
Briseďs
Briseďs is offline
Woensdag open dag. Handig, kan ik mn pws afmaken. Enne, de school wordt wel een beetje extra opgepoetst. Niet dat dat helpt, het is nog steeds een ouwe zooi.
Oud 17-01-2004, 12:13
Verwijderd
ons 1e, 2e klassen gebouw ziet er zowieso al niet uit dus ze kunnen poetsen wat ze willen het HAVO/VWO gebouw daarentegen vind ik er echt super mooi uitzien, maar dat stellen ze nooit open voor de open dag

www.nassau-sg.nl
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:19
Go
Go is offline
Gelukkig is er op de vestiging waar ik op zit geen open dag. Maar op de andere vestiging, voor de eerste en tweede klassers waren ze altijd druk bezig het zo leuk mogelijk te maken, zo kon je in het technieklokaal altijd allemaal leuke dingen maken, maar het geeft wel een verkeerd beeld van de school.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:24
Nyawa
Yup. De vloer van de aula wordt een keer flink geschrobd, alle kauwgom onder de tafels weggeschraapt, de geruite kleedjes en de vaasjes worden van zolder gehaald...
Zelfde geldt voor al aangekondigde schoolinspectie, dan krijgt iedereen ook een week vantevoren een braaf-zijn-brief thuisgestuurd...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:33
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Bij ons beginnen de glazenwassers te komen, Lampen die het hele schooljaar kapot zijn worden gemaakt, alles wordt geboend en gepoetst tot alles glimt (ze stoffen zelfs de kluisjes af waar normaal een boel stof op ligt) Alle tekeningen en schilderijen in de school worden rechtgehangen, er komen meer planten en zo ben ik nog even bezig
Reageren

Regels voor berichten