|
|
Citaat:
Da King schreef:
Ik denk dat er bedoeld wordt dat als je meer geladen deeltjes hebt, dat dan de stroom beter geleidt wordt (is logisch). Er is H30+ of OH- in de oplossing aanwezig waarmee waarschijnlijk een sterk zuur/sterke base bedoeld wordt (de stof valt dan helemaal uiteen in ionen, een aflopende reactie), er is dan veel H30+ en OH- aanwezig dus zal er betere geleiding zijn.... ik weet het, het klinkt erg zwaar klote, maar dit is het enige wat ik ervan kan maken De vraag is ik citeer: "Geef een verklaring voor het FEIT dat H3O+ en OH- zoveel beter de stroom geleiden als andere ionen." [Dit bericht is aangepast door mayonaise (02-04-2002).] |
||||
|
|
|
||||
|
|
deze ionen geleiden beter omdat ze zich in water bevinden, en behalve dat er elektronen overgedragen worden worden er ook geladen deeltjes overgedragen volgens deze reacties
H3O + H2O -> H2O + H3O OH + H2O -> H2O + OH nu denk je natuurlijk, je stopt erin wat eruit komt, ja dat klopt, maar de lading verplaatst hierdoor wel, daarom geleiden deze ionen beter |
||||
|
|
|
Citaat:
mayonaise schreef:
De vraag is ik citeer: "Geef een verklaring voor het FEIT dat H3O+ en OH- zoveel beter de stroom geleiden als andere ionen." |
||||
|
|
|
||||
|
|
Da King zegt
Citaat:
ooit ionen gezien die zich NIET in water bevinden?
H3O + H2O -> H2O + H3O OH + H2O -> H2O + OH |
||||
|
|
|
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Groetjes Ben(die scheikunde toch wel de meest saaie exacte vak vind (ok behalve orbitaaltheorieën enzooi, maar daar gaat het hier niet om) OH- en H3O+ zijn geen geleiders, ze splitsen andere atomen gewoon (oplosmiddel water) in geleidende kat/an-ionen |
||||
|
|
|
Citaat:
damaetas schreef:
wat nou saai? chemie is zalig!!! (ok behalve orbitaaltheorieën enzooi, maar daar gaat het hier niet om) ) het saaist van allemaal. ![]() Het spreekt zo weinig tot de verbeelding dan natuurkunde en wiskunde is gewoon leuker nog....analyse etc. En biologie is ook erg interessant om te weten hoe de natuur en al het leven in mekaar zit. Groetjes Ben(die nu aan het lezen is in een boek over de mogelijkheid van buitenaards leven
|
||||
|
|
|
Citaat:
Demon of Fire schreef:
natuurkunde en wiskunde is gewoon leuker nog....analyse etc. En biologie is ook erg interessant om te weten hoe de natuur en al het leven in mekaar zit. eva (die die geologie natuurlijk het graafste vak vindt, ook al is het dan ni helemaal exact
|
||||
|
|
|
Citaat:
damaetas schreef:
brr griezelige jongen ![]() Groetjes Ben(die geologie op zich best interessant vind, en er eens wat boeken over zal gaan kopen, naast zijn collectie van al 75 boeken
|
||||
|
|
|
Citaat:
Demon of Fire schreef:
![]() Groetjes Ben(die geologie op zich best interessant vind, en er eens wat boeken over zal gaan kopen, naast zijn collectie van al 75 boeken ![]() eva (die volgende week steentjes gaat kappen in luxemburg )
|
||||
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Topic | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| titratie oxaalzuurhydraatoplossing | rensd | Huiswerkvragen: Exacte vakken | 4 | 13-02-2007 16:00 |
| Titratie buffer met HCl | nienie | Huiswerkvragen: Exacte vakken | 3 | 16-03-2004 14:28 |
| paar vraagjes over scheikunde | alwaysgood | Huiswerkvragen: Exacte vakken | 13 | 19-01-2003 15:37 |
| scheikunde po: natriumbicarbonaat | floorzub | Huiswerkvragen: Exacte vakken | 4 | 31-05-2002 23:34 |