Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 14:43
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik snap het ff niet meer, ik heb altijd gehoord dat de mensen afstammen van de apen. Nou hoor ik een tijd geleden op één of andere Nederlandse natuurzender dat wij niet van de apen afstammen maar eigelijk van een Prehistorisch zwijn. Kijk, zo heb je eekhoorns die in de bomen leven, maar nu heb je ook vliegende eekhoors die zweven. Dat horen tot hetzelfde soort ras, maar is toch een andere soort. Zo zit dat ook met de mens en de aap, de mens beweegt zich voor te voet, en de aap door de bomen. Je kunt eigelijk zeggen dat we van hetzelfde ras zijn en dus allebij afstammen van dat Prehistorisch zwijn. Nou wil ik wel es jullie mening horen, het was een serieuze zender waar echt geen flauwekul word vertelt. Maar goed, hoe denken jullie er over?
Oud 14-05-2002, 15:58
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
We zijn als evenbeeld van God geschapen als kroon op de gehele schepping.
Oud 14-05-2002, 20:34
Eva*
Eva* is offline
Het is waar je zelf in gelooft. Er zijn geen bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:12
Boogie
Boogie is offline
aap
Oud 14-05-2002, 22:28
D@mien
D@mien is offline
van een zwijn heb ik nog nooit gehoord, maar wel van een muisachtige...dit klopt iig, omdat dat et eerste zoogier was....misschien zit tussen de apen en de muis wel een soort zwijn...zou best kunnen....
Oud 15-05-2002, 13:06
Oen
Oen is offline
*kijkt om zich heen en weet dat het elk mogelijk dier kan zijn*

In de kijk stond laatst zelfs iets dat we afstammen van de hagedis.
Ik stam af van mn ouders.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 15:23
Mabo
Mabo is offline
Van het fruitvliegje
Oud 16-05-2002, 16:38
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
De mens stamt af van.......geen dier!
Denk na, als wij , laten we zeggen van de apen, afstammen, waarom zijn er dan nu nog apen? En waarzijn dan die 'tussenbeesten' (half aap half mens)?
Nee daarom denk ik dat de mens geschapen is door God , het feit dat er nog allemaal diersoorten zijn die zich onveranderd blijven ontwikkelen is voor mij daar bewijs genoeg van!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:14
Verwijderd
Citaat:
cyb@gurl schreef:
Denk na, als wij , laten we zeggen van de apen, afstammen, waarom zijn er dan nu nog apen?
omdat ze wisten te overleven ondanks een genetisch/intelectuele "superieure" concurrent, misschien omdat veel apen leven waar weinig mensen wonen?
En waarzijn dan die 'tussenbeesten' (half aap half mens)?
sinds een "paar" duizend jaar uitgestorven... wij waren beter
Nee daarom denk ik dat de mens geschapen is door God , het feit dat er nog allemaal diersoorten zijn die zich onveranderd blijven ontwikkelen is voor mij daar bewijs genoeg van!
hoe kun je bewijzen dat een god echt bestaat?
sorry hoor, maar ik geloof in de wetenschap....

mijn ma heeft me nog geprobeerd katholiek op te voeden maar nee...
bovendien: als elke dag een paar miljoen mensen tot je aan het 'bidden' zijn, dan wordt je daar toch knettergek van, constant dat gezeur dat het eten lekker is enzo ?

nee, maar als god de mens geschapen zou hebben: waarom zijn wij dan genetisch 98% gelijk aan de chimpansee?

mensen geloven in hogere machten omdat iets zelf neit te bevatten is....

zoals het ontstaan van het heelal...
als god dat gedaan heeft, en je mensen als "zijn perfecte evenbeeld" ziet, dan zouden wij dus beter zijn als andere wezens die in dat zwarte geval daarboven leven?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:21
The Wanderer
The Wanderer is offline
we zijn hier neergedonderd door buitenaardse wezens die onze dna code ontwikkeld hebben, netzoals die van andere beesten.
Oud 17-05-2002, 10:53
Verwijderd
Citaat:
The Wanderer schreef:
we zijn hier neergedonderd door buitenaardse wezens die onze dna code ontwikkeld hebben, netzoals die van andere beesten.
hehe

en dan komen ze ons straks allemaal weer ophalen om als slaaf te dienen zeker

dan zijn ze nu iets te laat want wij hebben kernwapens
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:38
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
uiteindelijk stammen we vast wel af van de eencelligen ofzo.
Oud 17-05-2002, 17:06
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:

hehe

en dan komen ze ons straks allemaal weer ophalen om als slaaf te dienen zeker

dan zijn ze nu iets te laat want wij hebben kernwapens
Jaah en dan zullen wij die aliens als slaaf gebruiken, hahahaha
Oud 17-05-2002, 18:07
Verwijderd
Citaat:
FlyingPinguin schreef:
uiteindelijk stammen we vast wel af van de eencelligen ofzo.
wij stammen af van....... ruimtestof
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 05:58
notbonefish
notbonefish is offline
ehm

we stammen NIET af van de apen, echter: wij hebben een gemeenschappelijke voorouder. een beest die later de apen, maar ook de mensen geworden is. dus de apen zijn meer 'broers' dan ouders....
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:03
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
bonefish schreef:
ehm

we stammen NIET af van de apen, echter: wij hebben een gemeenschappelijke voorouder. een beest die later de apen, maar ook de mensen geworden is. dus de apen zijn meer 'broers' dan ouders....
Ja dat bedoel ik, maar die gemeenschappelijke voorouder is toch dat Prehistorische zwijn?
Oud 23-05-2002, 16:19
Verwijderd
Zoals die voor mij al zei ja - mensen en apen stammen allebei van een voorganger af. Die stamt met de rest van de zoogdieren van het eerste zoogdier af. Die stamt weer van de eerste eencellige dieren af, en daar raak ik de knoop kwijt.

Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:27
Verwijderd
Citaat:
cyb@gurl schreef:
Denk na, als wij , laten we zeggen van de apen, afstammen, waarom zijn er dan nu nog apen? En waarzijn dan die 'tussenbeesten' (half aap half mens)?
Wij stammen niet af van apen... Duh... mensen en apen komen van een gemeenschappelijke voorouder. De mensapen en mensen stammen allebei af van australopitecus africanus (en de andere australopiteci, maar ik weet niet alle namen meer), bijv. Die lijn splitst zich vaker, en sommige soorten mensen leefden naast elkaar (homo sapiens en homo neanderthalensis, bijv.).

...'onveranderd blijven ontwikkelen' ... Huh? Als je ontwikkeld, verander je. Bedoel je nou dat ze wel veranderen of niet? Want alle dieren veranderen, 't gaat alleen zo langzaam dat je pas over millenia verschil ziet... De mensheid evolueert ook nog steeds, op het moment krijgen bijv. steeds minder mensen verstandskiezen, wordt het gebit steeds kleiner. Aanpassinkjes
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 21:42
Love: a passion
Love: a passion is offline
Mensen! denken jullien nou echt dat wij van apen afstammen? alleen het idee al. Ja hoor, en toen kwam er opeens een perfect mens uit dat perfect in elkaar zat, waar tot in de kleinste details toe alles geregeld is in het lichaam. En o ja, zo'n bom, die zou ook zo opeens ontploft zijn en opeens waren er wat dieren die groeiden en waaruit andere dieren groeiden. Leuk bedacht hoor, maar dit is zulke onzin! Denk effe na. God heeft alles gemaakt, alleen hij kan zulke mooie dingen maken waarin tot de kleinste dingen alles gewoon perfect is. Alleen maken wij er een complete gaos van. Zijn wereld maken wij kapot. En denk nou niet van: oh.. wat een heilig boontje en ze kan mooi blaten, dit is gewoon de waarheid. En bewijs zat! Lees de bijbel maar eens. Daar staat toch gewoon alles in. Dan zul je ook lezen dat we op een nieuwe aarde komen en daar zal wel alles weer mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 11:56
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
Citaat:
Love: a passion schreef:
Mensen! denken jullien nou echt dat wij van apen afstammen? alleen het idee al. Ja hoor, en toen kwam er opeens een perfect mens uit dat perfect in elkaar zat, waar tot in de kleinste details toe alles geregeld is in het lichaam. En o ja, zo'n bom, die zou ook zo opeens ontploft zijn en opeens waren er wat dieren die groeiden en waaruit andere dieren groeiden. Leuk bedacht hoor, maar dit is zulke onzin! Denk effe na. God heeft alles gemaakt, alleen hij kan zulke mooie dingen maken waarin tot de kleinste dingen alles gewoon perfect is. Alleen maken wij er een complete gaos van. Zijn wereld maken wij kapot. En denk nou niet van: oh.. wat een heilig boontje en ze kan mooi blaten, dit is gewoon de waarheid. En bewijs zat! Lees de bijbel maar eens. Daar staat toch gewoon alles in. Dan zul je ook lezen dat we op een nieuwe aarde komen en daar zal wel alles weer mooi zijn.
en waar komt God dan vandaan?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 11:58
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Wij stammen niet af van apen... Duh... mensen en apen komen van een gemeenschappelijke voorouder. De mensapen en mensen stammen allebei af van australopitecus africanus (en de andere australopiteci, maar ik weet niet alle namen meer), bijv. Die lijn splitst zich vaker, en sommige soorten mensen leefden naast elkaar (homo sapiens en homo neanderthalensis, bijv.).

...'onveranderd blijven ontwikkelen' ... Huh? Als je ontwikkeld, verander je. Bedoel je nou dat ze wel veranderen of niet? Want alle dieren veranderen, 't gaat alleen zo langzaam dat je pas over millenia verschil ziet... De mensheid evolueert ook nog steeds, op het moment krijgen bijv. steeds minder mensen verstandskiezen, wordt het gebit steeds kleiner. Aanpassinkjes
en we gaan de kleine teen verliezen!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:59
Verwijderd
Citaat:
de bijbel is geschreven door mensen, koe

wist je dat er toendertijd zeer weinig mensen konden leven

en dat (goh, goh, goh) de hoge geestelijken vaak erg goed in 'de slappe was' zaten....

als je ziet wat het christendom zgn. "in naam van god heeft gedaan....."

maar god is gewoon bedacht door mensen: waarom?
er zijn dingen die je niet kan verklaren, nog niet..
zoals onweer 2000 jaar geleden...
tja, als jij het niet weet, dan is het toch gewoon een god?

Citaat:
Dan zul je ook lezen dat we op een nieuwe aarde komen en daar zal wel alles weer mooi zijn.
ik vind dit eng...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Heilig boontje? Ik dacht meer aan 'niet goed bij haar hoofd'. Die bijbel is DOOR MENSEN GESCHREVEN. Waarom blijven al die idioten (pardon, gelovigen) nou steeds roepen dat het waar is omdat het erin staat? Elke idioot kan een boek schrijven en zeggen dat het waar is om wat erin staat. Nou zeg ik niet dat alles in de bijbel fout is, maar dat hele god gedoe is gelul.

En jij moet je wetenschappelijke theorieën er even op nakijken, wie zei dat er zomaar opeens mensjes waren? E-vo-lu-tie. Dat betekend HEEL LANGZAAM ONTWIKKELEN. Net zoals de mensen nu steeds langer worden. Dat doen ze al zo'n miljoen jaar.

De bijbel is juist bezig met zomaar opeens een perfect mensje uitspuwen...

...en jezus, wat is dat met christenen die niet kunnen spellen?! Mag ik nu eindelijk een link leggen tussen (on)intelligentie en (streng) gelovig?

*zucht diep*

Nou ja, meisje, blijf jij nou maar in je wereldje...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 00:29
Verwijderd
GOD HAHAHAHA 1 woord: STELLETJE DEBIELEN (oh jee het zijn er 2 )
Hoe kun in je in gods naam daarin geloven in een fantasie de bijbel is verzonnen door een debiel en de mens is niet op aarde gepropt GVD dat kan toch niet zomaar ga is nadenken man. of vrouw.

BTW: WE STAMMEN AF VAN KROKODILLEN
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 00:31
Shadow[GPW]
Shadow[GPW] is offline
nee man van een vingerplant!
Oud 25-05-2002, 00:32
Verwijderd
waarom nou weer vinger plant waarom geen gatenplant ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 14:24
Verwijderd
nee, wij zijn de superieur doorgeëvolueerde vorm van konyarokonijnen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
nee, wij zijn de superieur doorgeëvolueerde vorm van konyarokonijnen
Ik wist het!! Daarom springt mijn broertje altijd zo rond en eet ik zoveel wortels...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 19:49
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja dat bedoel ik, maar die gemeenschappelijke voorouder is toch dat Prehistorische zwijn?
sommige mensen hebben nog erg veel weg van dat zwijn, volgens mij klopt die theorie
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:

Ik wist het!! Daarom springt mijn broertje altijd zo rond en eet ik zoveel wortels...
konyarokonijnen eten mensen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:21
Casull
Casull is offline
De mens perfect??!! LOL! Alleen het idee al, perfect bestaat niet. Als je er diep op in wil gaan kan je kijken naar al die genetische ziektes en zo, maar daar heb ik geen zin in. Alleen al het feit dat je gaos schrijft vind ik een leuk voorbeeld van de imperfectie van de mens. Oh ja, de mens en de mensapen hebben een gezamelijke voorouder, het een stamt niet van het ander af.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 10:56
Roos
Roos is offline
De mens stamt niet af van de aap zoals we die nu kennen.
De mens en de aap van nu hebben beiden dezelfde voorouder: namelijk een klein "aapje". Uit dat aapje is zowel de mens als de aap van nu ontstaan.
Tenminste, als je de evolutietheorie van Darwin aanhoudt.
Oud 01-06-2002, 15:31
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
De mens perfect??!! LOL! Alleen het idee al, perfect bestaat niet. Als je er diep op in wil gaan kan je kijken naar al die genetische ziektes en zo, maar daar heb ik geen zin in. Alleen al het feit dat je gaos schrijft vind ik een leuk voorbeeld van de imperfectie van de mens. Oh ja, de mens en de mensapen hebben een gezamelijke voorouder, het een stamt niet van het ander af.
Cell is perfect.
Oud 01-06-2002, 17:11
Casull
Casull is offline
Waarom zou hij dan verslagen kunnen worden(als jij het hebt over de Cell over wie ik het nu heb )??? Daar zullen we maandag en zo meer over te weten komen
Ik heb trouwens jou echte naam hier ergens zien staan en volgens mij kom ik jou wel bekend voor als ik zeg dat ik op andere plaatsen bekend sta als Anquiroveritas...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 13:54
alienx
alienx is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 13:55
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
Waarom zou hij dan verslagen kunnen worden(als jij het hebt over de Cell over wie ik het nu heb )??? Daar zullen we maandag en zo meer over te weten komen
Ik heb trouwens jou echte naam hier ergens zien staan en volgens mij kom ik jou wel bekend voor als ik zeg dat ik op andere plaatsen bekend sta als Anquiroveritas...
Jaah was ook een onzinnige reactie. Maar je moet toegeven, hij heeft wel goeie eigenschappen van andere soorten en zo.
Uhm..... Een anquiroveritas, kweet nie wat het is, maar het doet me denken aan Verus Veritas. Maar goed, wie bende gij?
Oud 02-06-2002, 13:57
alienx
alienx is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Heilig boontje? Ik dacht meer aan 'niet goed bij haar hoofd'. Die bijbel is DOOR MENSEN GESCHREVEN. Waarom blijven al die idioten (pardon, gelovigen) nou steeds roepen dat het waar is omdat het erin staat? Elke idioot kan een boek schrijven en zeggen dat het waar is om wat erin staat. Nou zeg ik niet dat alles in de bijbel fout is, maar dat hele god gedoe is gelul.

En jij moet je wetenschappelijke theorieën er even op nakijken, wie zei dat er zomaar opeens mensjes waren? E-vo-lu-tie. Dat betekend HEEL LANGZAAM ONTWIKKELEN. Net zoals de mensen nu steeds langer worden. Dat doen ze al zo'n miljoen jaar.

De bijbel is juist bezig met zomaar opeens een perfect mensje uitspuwen...

...en jezus, wat is dat met christenen die niet kunnen spellen?! Mag ik nu eindelijk een link leggen tussen (on)intelligentie en (streng) gelovig?

*zucht diep*

Nou ja, meisje, blijf jij nou maar in je wereldje...

*oef*

Leuk dat jij hier al op gereageerd hebt, hoef ik het niet meer te doen
Hopelijk snapt ze er iets van...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 23:09
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
uhhhhhhhhhhm van de apen denk ik..

*belieft in evolutietheorie*
Oud 07-06-2002, 18:22
D'Aenzia
D'Aenzia is offline
.....
Weten jullie dat wij, genetisch gezien, meer op een muis lijken dan op een chimpansee? Het is al bewezen. Puur wetenschap..

Hey wacht.... was het nou een muis of kippen??
Oud 07-06-2002, 20:27
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
D'Aenzia schreef:
.....
Weten jullie dat wij, genetisch gezien, meer op een muis lijken dan op een chimpansee? Het is al bewezen. Puur wetenschap..

Hey wacht.... was het nou een muis of kippen??
Volgens mij aliens.
Oud 08-06-2002, 09:03
D'Aenzia
D'Aenzia is offline
Ja, toch wel muizen. Onze DNA code lijkt meer op die van een muis dan wat anders.
Wij zien onszelf als superieure wezens, maar zelfs een vlieg heeft een grotere DNA code dan een mens.

DUS.

Dat alien theorie zou ook best wel kunnen kloppen denk ik.
Oud 16-06-2002, 09:57
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
van conan, aap dus
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:12
PV
PV is offline
geen flauw idee, misschien bestaan we wel al miljoenen jaren zonder dat we t zelf weten
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:13
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
PV schreef:
geen flauw idee, misschien bestaan we wel al miljoenen jaren zonder dat we t zelf weten
voorzover ik weet bestaan ze 108 jaar
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 18:07
Sisi
Sisi is offline
[QUOTE]Havock schreef:
[B]

de bijbel is geschreven door mensen, koe

wist je dat er toendertijd zeer weinig mensen konden leven

en dat (goh, goh, goh) de hoge geestelijken vaak erg goed in 'de slappe was' zaten....

als je ziet wat het christendom zgn. "in naam van god heeft gedaan....."

maar god is gewoon bedacht door mensen: waarom?
er zijn dingen die je niet kan verklaren, nog niet..
zoals onweer 2000 jaar geleden...
tja, als jij het niet weet, dan is het toch gewoon een god?

Ik ben het er helemaal mee eens!! Like That, Love Ya
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:33
i love horses
i love horses is offline
De mens stamt van de olifanten af , wist je dat nog nie ????!???
Oud 17-06-2002, 13:04
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
volgens mij stammen wij af van onze voorvaderen

tenzij we gekloond zijn, ofzow
Oud 18-06-2002, 21:10
miep
miep is offline
als de mens van de aap afgestamt is,
waarom is de chinees dan licht bruin en 1.20 lang,
en de nederlander 1.85 en blond?
hm...
Oud 19-06-2002, 13:00
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:
als de mens van de aap afgestamt is,
waarom is de chinees dan licht bruin en 1.20 lang,
en de nederlander 1.85 en blond?
hm...
dat heet "invloed van de omgeving"

kan natuurlijk ook zijn dat die chinees liliputter is.

en ga jij wel naar school?

zo ja, dan weet je ook waarom mensen een al dan niet getinte huidskleur hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten