| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Maar wat je wilt zeggen dat je geest eigelijk beter naar beneden valt dan dat hij uit je lichaam opstijgt?
|
||
|
|
||
|
Citaat:
De weg naar beneden is veel veiliger en juister, dicht naar de grond, tot het diepste van de aarde mag je gaan, dan nog verder. Naar boven ga je verder weg van je wortels, kom je veel onzuiverder energiën tegen enz...Naar beneden is nooit gevaarlijk, je grond gewoon dieper en ga naar iets wat veel zuiverder is. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
WOW! wat een vaag gelul.
Als ik `uittreed´ dan doe ik dat niet omdat ik het wil, het gaat automatisch. Als het rustig is of ergens heel licht of donker. of juist super druk het is raar uit te leggen maar het zijn alleen momenten... Naar boven of naar beneden.......... Ik weet eerlijk gezegt nie wat je er mee bedoelt. Ik weet nie of ik naar boven of beneden ga, alleen maar dat ik zo snel weer met me gedachtes hier moet/wil zijn! |
|
|
|
|
|
Als ik uittreed dan stijg ik eerst op als een raket en dan plof ik als een baksteen naar beneden.
En onderweg hallucineer ik ik zie een paarse en rode tunnel waar ik doorheen ga. Ik zie ook schaduwwezens maar ga dwars door hun heen dan zie ik de duisternis. Alles is pikzwart om me heen en dan val ik weer terug naar de aarde en daarna na 5 min ofzo kom ik tot mezelf. En heb ik hoofdpijn. Is dit uittreden ?? Of niet trouwens ik kan dit alleen doen als ik een kwartier lang mediteer en aan niks denk. Het is one hell of a ride wat het ook is
|
|
|
|
Flikker toch op met "dat kan allemaal niet, alleen toevallig"! Heel veel dingen zijn mogelijk. Maar het zijn mensen die met grenzen nadenken die er ook voor zorgen dat er beperkingen zijn. Hetzelfde als toen de vliegvelden net waren gebouwd. Ik kan wanneer ik maar wil uittreden, en ik doe het ook als ik ga slapen. Eigenlijk kan ik me niet herinneren dat ik als ik slaap dat ik dan gewoon droom. Veel mensen gaan als ze slapen naar een eigen dimensie, je astrale dimensie heet dat. Ik ga daar al naartoe vanaf dat ik geboren ben.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() Ik geloof dat het zelfs kan zijn dat als je droomt (je denkt dat je droomt maar je zit in die astrale dimensie) en je ziet er andere mensen, dat die mensen ook van jou dromen
|
||
|
|
||
|
Citaat:
In lucide dromen kun je ook uittreden...
|
|
|
|
De spontane uittreding
Spontaan uittreden doen de meeste slechts bij een ongeval, bijna-dood-ervaring of soms ook zonder dat er eigenlijk aanleiding toe is. Deze vorm is wel de meest indrukwekkende omdat hij met geen haar verschilt met je dagdagelijkse ervaring, totdat je merkt dat je lichaam ergens anders ligt of je merkt dat je vanuit een standpunt waarneemt dat anders niet kan. Je probeert de deur open te doen maar grijpt door de kruk. Je gaat uit de weg voor iemand die langsloopt, maar hij niet, omdat hij je niet opmerkt en loopt half door je heen. Een aantal dingen vind je vreemd maar je merkt het nog steeds niet direct echt wat er met je aan het gebeuren is. Zo'n ervaring maakte ik mee door een ongeval. Daarover later meer. Deze vorm van uittreding, waarvan de uitgetreden zich niet direct bewust is, blijkt de indrukwekkendste en de realistische te zijn, dit aldus personen die beide soorten uittredingen meemaakten. Bovenstaande wil dus absoluut niet zeggen dat een bewust veroorzaakte astrale projectie niet met de werkelijkheid overeenkomt. Er zijn genoeg gevallen bekend van astrale reizigers waarvan de waarnemingen met de feiten konden gecontroleerd worden. Moeilijker te bevestigen wordt het uiteraard als men naar hogere sferen begint te reizen. Sommige mensen kunnen deze ervaringen bewust oproepen, zie maar naar de boeken van Muldoon, Monroe of lees maar de rapporten van de testen die ze deden met Ingo Swan. Monroe richtte er zelfs een instituut (The Monroe instituten for applied science) voor op, waar mensen met bijna dood ervaringen, mensen met uittredingservaringen onderzocht worden of mensen die willen uittreden dit kunnen leren. Ook wordt daar veel onderzoek naar gedaan met vrijwillige proefpersonen. Muldoon was een van de eersten die dit fenomeen af en toe spontaan meemaakte en er enkele van rapporteerde. Monroe's eerste ervaringen waren ook spontaan, maar hij leerde langzamerhand een techniek waardoor hij dit bewust kun laten optreden wanneer hij wou. De uittredingen van Ingo Swan zijn meer hafuittredingen, waarbij hij dus wel, zei het onduidelijker, dingen kon waarnemen van andere plaatsen maar zich deels ook nog in zijn lichaam bevindt. Deze laatste soort, halflichamelijk en halfastraal, komt wel het meest voor bij deze categorie van bewuste uittreding. Daardoor is de uittreding meestal, doch niet altijd, minder zuiver omdat men over een soort dubbel bewustzijn beschikt. Dit in tegenstelling tot deze van de eerste categorie waarbij men dus eigenlijk pas achteraf vaststelt niet in zijn lichaam te zijn, waardoor de waarneming 100 % via dit astraallichaam gebeurt. De droom Serieus, er zijn heel sterke aanwijzingen dat iedereen 's nachts uittreedt, maar dan wel onbewust. ![]() Deze zijn van een andere soort en betreffen meestal psychische sferen. Modern droomonderzoek bevestigt echter dat als je over Piet gedroomd hebt en dat aan hem vertelt, het heel goed mogelijk is dat hij je de rest van de droom verder vertelt, omdat je in je droom Piet werkelijk geestelijk ontmoet hebt en hij jou. Dit is experimenteel bevestigd bij droomonderzoek in het "Stanford Dream Researth's center". Je kan echter tijdens een droom op een bepaalde aardse locatie vertoeven en zo een beeld opvangen van een plaats die je later bezoekt en waarvan je meent een "déja vù" te hebben. Bewust uittreden *tips* Ontspan jezelf en ban angst = heel belangrijk.. Zorg dat je niet kan gestoord worden en tracht zo goed mogelijk te ontspannen. Je moet vrij zijn van angst en ook zeker zijn deze niet te zullen hebben wanneer je plots "leviteert", want dat brengt je onmiddellijk terug. Je kunt je 'helpers'/ gids vragen je te helpen met uittreden. Blijf wakker Het is een hele kunst om wakker te kunnen blijven op het randje van de slaap. Dit schijnt echter de ideale toestand te zijn voor een uittreding. Je dient immers je bewustzijn en je herinnering aan je uittreding te kunnen bewaren wil je er iets kunnen bewust van kunnen meemaken en herinneren. Wakker blijven is de voorwaarde om je uittreding bewust te kunnen beleven en besturen, ik denk dat dit vanzelfsprekend is. Zonder dat je het zelf beseft hang je soms gedeeltelijk uit je lichaam. Het voelt aan alsof je 15 cm naast of uit je lichaam ligt. Soms voel je dat je lijkt te zweven, of je hebt het gevoel op een afstand of in een andere houding te zijn. Dit is dus al een uittreding! Wees in het begin tevreden met het zwevend gevoel. Experimenteer uiteindelijk met verschillende voorgestelde posities en plaatsen waar je je bevindt, voel jezelf daar aanwezig. Probeer je een wiegend gevoel voor te stellen (als je teveel gedronken hebt lukt dit vanzelf, je ziet de kamer letterlijk over en weer wiegen en draaien, maar het nadeel is dat je als je zoveel op hebt, je ook niet zo goed meer voelt in dit geval). Niet dat ik hierbij iedereen sommeer te gaan drinken oid Spiegel Als de bovenstaande technieken niet zouden lukken kan je het volgende proberen. Zet je voor de spiegel en kijk naar jezelf. Begin je stilaan te verbeelden dat je vanuit de spiegel naar jezelf kijkt. Eens je in de spiegel bent ben je uitgetreden. Nog een methode zou zijn je voor te stellen dat je uit je lichaam rolt. Je moet dit uiteraard letterlijk zo voelen. Dit kan dus een langdurig bewust ingespannen proces zijn. Veelal hoorde ik een gerucht van 'als het koord breekt waarmee je astrale lichaam aan je fysieke lichaam zit, ga je dood'.. Dit zijn echt nonsens! Het koord kan niet breken. Overleg anders van te voren met je gids alvorens je gaat uittreden.. Volgens mij kan bijna iedereen het leren, echter moet de één er meer moeite dan een ander voor doen...
|
|
|
|
Hmm ja angst. Had ik eerst ook nog last van. Toch wel heel vreemd dat je dan nog steeds kan uittreden. Angst heeft vaak ook ergens mee te maken, met je leerprocessen. Als je uiteindelijk te lang met je angst zit, dan ga je je afvragen waarom en hoe enzo. Ik had dat op den duur. Het leek alsof ik wakker werd, maar die verkrampende angst was er weer. Toen liet ik het helemaal naar me toe komen, in me komen... en ik was toen echt helemaal verlamt, het leek alsof mijn hele lichaam was verkramt. Dit was blijkbaar nodig, want ik had een hoop blokkades die me ervan weerhielden alles helderder te kunnen doen. Daarna ging het dus beter. Als ik nu iets tegen kom waardoor ik onrustig zou worden, dan vraag ik juist wat het is. Als "dat gene" geen antwoord kan geven, wordt het me wel duidelijk gemaakt door m'n gidsen. Ik zie ze nooit, maar ik weet dat ze er zijn.
Vannacht had ik weer wat nieuws meegemaakt: Ik was uitgetreden en was bij de hoekbank in onze woonkamer. Niet echt zitten of zo, want dan zou ik het van hoger zien. Ik wist dat er iets naast me was op die bank, net de hoek... en toen werd ik aangetrokken en ging er een beetje doorheen. Ik had het gevoel dat dat met m'n arm was, maar die was dus wel erg licht. Toen kreeg ik een heel sterk gevoel ervan, het protesteerde dus. En mijn pa zei me net dat het iemand anders was. Jah, en ik weet hoe 't voelt om iemand zo door je heen te krijgen ja. Toch leuk om elke keer weer wat nieuws te leren. |
|
|
|
|
|
Ik lag in mijn bed, ik ging slapen.
Maar opeens gebeurde er iets heel raars. Het was geen volledige uittreden dat ik mijzelf kon zien liggen maar meer dat ik voelde dattik ineens werd weggedrukt en dat toen alles wazig werd en ging zigzaggen. Ik wilde mezelf uit bed draaien met alle kracht die ik had, maar dat was onmogelijk. En na iets van 15 seconden (wat echt lang leek) heel langzaam "viel" ik weer terug als het ware. Ik schrok me dus kapot want ik dacht dat ik dood ging... 3 minuten later gebeurde het weer, maar dan korter, maar wel met een sterker gevoel.
|
|
|
|
Ik heb gisteren proberen uit te treden. Ik heb geprobeerd een soort energie in elk lichaamsdeel te laten gaan, en er dan terug uit dat lichaamsdeel naar een ander. Door dit te doen slapen mijn benen en handen enzo, hoe komt dit?
Daarna voelen ze ook stijf aan. Misschien omdat ik ze muisstil hou en een beetje gespannen ben. Die energie verplaatsen kost mij veel moeite.Anyway, toen fixeerde ik alle energie op één punt, langs mijn hart, en probeerde ik mij voor te stellen dat mijn geest de energie was, ik verplaatste de energie naar mijn hoofd en probeerde uit te treden. Ik kreeg het gevoel alsof ik eruit raakte, maar ik kwam niet echt los van men lichaam, het was dus mislukt. Hierna was ik erg vermoeid. Daarna ben ik ongeveer in slaapgevallen, maar ik was nog een beetje wakker. Ik droomde plots en zag mezelf staan met men gitaar. Toen sprong de band van mijn gitaar los en viel mijn gitaar op de grond. Juist toen de gitaar de grond raakte sprong ik wakker... Je weet wel, dat je zo een schok krijgt. Ik heb geen idee of dit een vorm van uittreden is, voelde in ieder geval maar raar
|
|
||
|
Citaat:
![]() Ik liep in de stad, en ineens zweefde ik boven mezelf. Ik keek neer op mijn lichaam en de mensen om mij heen.... Overigens, normaliter pas ik de methode van 'net voor het slapen gaan mediteren, in bed gaan liggen en niet proberen in slaap te vallen' toe.. Als je je er overigens te veel op focust, wil het vaak niet lukken.
|
|
|
|
ik voel nooit wanneer ik ga uittreden (dan zal ik wel al slapen of zo) Maar ik weet wel dat ik soms ineens heel hard neerval, en dan ook het gevoel heb dat ik ergens anders lig (naast m'n bed of zo), maar als ik dan wakker schrik dat ik dan gewoon recht in mn bed lig, Komt mijn geest dan weer terug in mijn lichaam, of hoe je dat ook noemt?
|
|
|
|
|
Dag iedereen,Op de lagere school heb ik eens een ongeluk(je) gehad,met overlopertje liep ik in een tennisbal die werd overgegooit.Ik heb hem ergens in mijn gezicht gehad. Wat ik mij kan herinneren,ik was hoger dan onze flat (11 verdiepingen)en ik zag op het schoolplein een groepje kinderen in een kring en ik dacht matten...ik ga naar beneden wurm mij zelf door de kring,zie ik daar iemand op zijn zij liggen schokkend als in een epiletische aanval.Ik "loop" om omzijn gezicht te zien en op datr moment denk ik he dat gezicht zie ik elke dag in de spiegel he dat ben ik en op dat moment lag ik op de grond hevige helse pijnen te lijden...........daarna nooit meer ook geen eplitischeaavallen ook nooit eerder gehad en sinds dien ben ik er van overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde |
|
|
|
|
|
ok hoe mijn uittredingen gaan en hoe ik ze bereik:
ik ga op mijn bed liggen, doe mijn ogen dicht en draai mijn pogen zo ver mogelijk naar binnen ( naar boven of beneden). ik adem diep in en uit en probeer mijn oren af te sluityen van elk geluid. dit heeft tot gevolg dat ik wit voor mijn ogen zie, en ik langzaam 'wit' vanbinnen wordt. dit duurt vijf minuten of langer, en dan treed ik langzaam uit. de ene keer lijkt het of ik rechtop zit, de andere keer kom ik volledig uit mijn lichaam en zie ik mezelf liggen. het witte gevoel blijft, en ik krijg een soort van serene rust in mij. na een paar seconden tot minuten wederkeer ik weer in mijn lichaam.
|
|
|
|
Ik treed regelmatig uit, als je dat zo wilt noemen. Soms gebeurt het zonder dat ik dat wil, maar ik kan het ook goed oproepen (heb er dan ook op geoefend). Maar ik geloof niet dat het werkelijk een uittreding is. Er zijn verschillende onderzoeken naar geweest, en elke keer kwam naar voren dat mensen wel het gevoel hadden gehad dat ze uit hun lichaam waren getreden, maar nooit dingen uit deze wereld konden zien. Zo werd ze bijvoorbeeld gevraagd uit te treden en dan naar de kamer ernaast te gaan en terug te komen en te vertellen wat er daar op tafel lag. Iedereen dacht werkelijk in die kamer te zijn geweest, maar geen van allen had het juist, ze hadden blijkbaar gewoon voorwerpen bedacht.
Dit maakt het voor mij trouwens niet minder boeiend. Ik zie een uittreding eerder als een 'in'-treding. Je gaat je eigen onderbewuste in, gaat naar je eigen bron. En het is natuurlijk een mooie ervaring .
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
is het gevaarlijk als je uittreed? en hoe komt je geest weer in je lichaam?en weet iemand hoe je lichaam eruit ziet als je bent uitgetreden?
|
|
|
|
Uittreden is niet echt gevaarlijk. Tenzij je gaten in je aura hebt, door bijvoorbeeld heel veel te blowen, drinken of een psychische ziekte te hebben. Het uitreden zelf is niet gevaarlijk, tenzij je bewust genoeg bent en je laat jezelf meelokken door entiteiten. Wat ook het geval kan zijn is dat als je uit je lichaam gaat dat een entiteit naar je lichaam gaat en onrust zaait.
Trouwens, er zitten echt wel voordelen aan het uittreden. Als je uittreedt... op een goede manier... dan heb je minder nachtrust nodig. Als je goed en bewust kan uittreden, dan ga je leuke avonturen tegemoed. Ik teminste... Je zit in een hele andere dimensie, die kan je helemaal verkennen. Je kan ook hier waar we normaal ook zijn ronddwalen, om uit te zoeken wat je nog wil weten. Je bent zelfs niet tijdgebonden. Trouwens, alles gaat dan op gedachtenkracht. Je wil ergens zijn, en dan ben je er. Geloven jullie in beschermengelen, gidsen, etc.? Die kan je dan ook leren kennen. Kom je er ook achter dat je nooit alleen bent. |
|
|
|
||
|
Citaat:
in je stukje schrijf je dat als je ergens wilt zijn, je er ook bent. geld daarvoor dat je ook die plaats moet kennen om er te komen, dus dat je er wel eens echt ben geweest?(als je dat zo kan schrijven) alvast bedankt!
|
|
||
|
Citaat:
geef dan is een techniek die je ZELF gebruikt (niet van internet geplakt) ik ben erg benieuwd
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Psychologie |
Lucide dromen of uittredingen Verwijderd | 19 | 08-07-2008 11:27 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
religieuze/spirituele persoonlijkheidsquiz (engels) Inanis | 185 | 10-03-2008 15:04 | |
| Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NED] spreekbeurt kitkat | 4 | 27-03-2005 18:53 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 10:35 | |
De dood KELLY777 | 65 | 03-07-2003 21:07 | |
| Psychologie |
ziel neemt zijn eigen weg dark-666-mark | 6 | 14-08-2002 23:09 | |