Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 17:30
Yeroen
Yeroen is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 15-01-2004 @ 18:15:
aangezien deze topic alweer is uitgelopen tot "alweer een allochtoon" ga ik maar zeggen wat ik denk dat misschien WEL zou helpen voor die probleem jongeren.

Wat ik me wel afvraag is of de discussie ook zo heftig zou zijn geweest als een Nederlander het had gedaan (kleine kans want maar 20% was Nederlands op die school).

Je moet zulke ontspoorde jongeren op een bepaalde manier heropvoeden.
Ik heb genoeg van die etters hier uit de buurt (amsterdam-osdorp) zien opgroeien tot nu een getrouwde nette man. En dat omdat ze geholpen en gemotiveerd werden door een aantal mensen hier in de buurt die ze weer op het goede spoor brachten.

Maar het moet natuurlijk van beiden kanten komen als er mensen zijn die generaliseren en zeggen dat alle allochtonen hetzelfde zijn en slecht zijn schiet je natuurlijk ook niet op, hoe zou een "normale" allochtoon zich voelen als hij/zij zoiets hoort.
Denk ook wel dat het hek van de dam zou zijn als een nederlandse scholier een allochtone docent zou hebben neergeschoten!!

Als ik dan zie hoe ze op dit moment op het journaal over de 'demonstratie' praten! Het zou niks voorstellen! En allemaal mensen over Murat: "het was zo gewoon jonge!". Ik word er helemaal ziek van. Vooral die vrienden van hem die `t voor hem opnamen, die mogen dezelfde straf krijgen, want die flikken straks hetzelfde, kwestie van tijd! Stumpers zijn het, waardeloos volk! Wat moeten we met dit soort mensen, het einde is al redelijk zoek lijkt me....

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 17:32.
Advertentie
Oud 15-01-2004, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Yeroen schreef op 15-01-2004 @ 18:30:
Denk ook wel dat het hek van de dam zou zijn als een nederlandse scholier een allochtone docent zou hebben neergeschoten!!
Dan hadden de mensen op dit forum gezegt dat er niets aan de is omdat het toch maar een allochtoon was
Oud 15-01-2004, 17:38
Amsterdammertje
Amsterdammertje is offline
Misschien heeft hij het idee om dit te gaan doen gehaald uit de film "the Principal", waarin een rector bijna doodgeschoten wordt door een groep jongens, die "toevallig" dit weekend op tv was.

Ligt er wel heel dik bovenop!
Oud 15-01-2004, 17:43
portier74
portier74 is offline
Wat hier gebeurd is is onbegrijpelijk. Ook kan ik niet goedkeuren dat er scholieren zijn die het voor de schutter opnemen. Hij heeft willens en wetens een wapen mee naar school genomen en een mens van het leven beroofd. Dit valt niet goed te praten. Ook niet met een simpel sorry. Ik hoop dat de school morgen een rustige herdenking zal kennen en dat degene die Murat mee willen nemen op een foto zich bedenken voor zij de school instappen welk een impact dit zal hebben op het rouwproces van vele op school.
Ik begrijp dat mensen soms anders denken, maar verpest het niet voor jezelf.
Oud 15-01-2004, 17:47
portier74
portier74 is offline
Tweety2k schreef op 15-01-2004 @ 18:15:
aangezien deze topic alweer is uitgelopen tot "alweer een allochtoon" ga ik maar zeggen wat ik denk dat misschien WEL zou helpen voor die probleem jongeren.

Wat ik me wel afvraag is of de discussie ook zo heftig zou zijn geweest als een Nederlander het had gedaan (kleine kans want maar 20% was Nederlands op die school).

Je moet zulke ontspoorde jongeren op een bepaalde manier heropvoeden.
Ik heb genoeg van die etters hier uit de buurt (amsterdam-osdorp) zien opgroeien tot nu een getrouwde nette man. En dat omdat ze geholpen en gemotiveerd werden door een aantal mensen hier in de buurt die ze weer op het goede spoor brachten.

Maar het moet natuurlijk van beiden kanten komen als er mensen zijn die generaliseren en zeggen dat alle allochtonen hetzelfde zijn en slecht zijn schiet je natuurlijk ook niet op, hoe zou een "normale" allochtoon zich voelen als hij/zij zoiets hoort.

Het maakt mij niet uit wie het is geweest. Je moet een gigantische kronkel in de kop hebben om zoiets te doen. Als een Nederlandse jongen dit had gedaan waren de reacties net zo heftig. Ik vind dit dus je reinste discriminatie. Denk dat tweety2k zich dat eens zou moeten realiseren
Oud 15-01-2004, 17:48
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik moet zeggen dat het mij ook wel enigzins verbijsterde dat er nog mensen waren die het voor de schutter opnamen, daarnet in 2 Vandaag. [open deur]Wat die jongen heeft gedaan is gewoon heel fout, dat is niet goed te praten.[/open deur]
Oud 15-01-2004, 17:48
BARON
BARON is offline
Citaat:
EsRa schreef op 15-01-2004 @ 16:56:
Sorry ik wil niet veel zeggen hoor maar er zijn genoeg Nederlanders die dezelfde fouten begaan als de buitenlandse mensen. Waarom moet je er altijd maar naar kijken of het iemand uit een ander land is of niet?! Waarom kun je ALLE mensen ((Allochtoon of niet...)) niet gewoon over 1 kam scheren?! Als iemand een fout begaat doet die dat om hoe die is en niet om z'n huidskleur...
Omdat misschien de cellen volzitten met zwartjoekels?
Oud 15-01-2004, 17:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 18:24:
Punt 1. Er is geen allochtonen probleem, als jij het een allochtonen probleem noemt mijn goede vriend, dan zit de zaak al fout. Er is geen allochtonen porbleem, maar een probleem met een kleine groep die toevallig van buitenlandse komaf is. Al jij het een allochtonen probleem noemt, dan zeg jij als het ware dat alle allochtonen alleen maar voor criminele activiteiten zorgen.

Punt 2. Discriminatie is geen gezijk, kijk eens hoe dit gehele forum hier lekker buitenlanders en mensen van buitenlandse afkomst discrimineerd door te roepen dat er een allochtonen probleem is waarmee gezegt word dat alle allochtonen als het ware criminele trekjes vertonen.

Punt 3. Wat er moet gebeuren is dat iemand die de wet overtreed gestraft moet worden, net zoals iedereen die in dit land de wet overtreed.

Punt 4. Er moet geen oplossing komen voor een allochtonen probleem, want er is geen algeheel allochtonen probleem. Het is een kleine groep mensen met een andere huidskleur uit een grote groep waar jullie de hele tijd over zeuren.

Punt 5. Mensen die wel durfen stellen dat wij een "allochtonen probleem" hebben discrimineren er gewoon een eind op los zonder gegronde redenen, maar dat doen jullie nederlanders toch al graag, mensen van buitenlandse afkomst bashen en jezelf superieur voelen terwijl hier gewoon een discriminerende racistische cultuur aan het ontstaan is, daar ligt de fout, de waarheid over criminele allochtonen word simpoelweg overdreven.
Damn, als het erop aankomt verwoordt hij dit soort dingen altijd beter dan ik... Maar Gauloises, ook nu krijg je weer drie hele dikke van me...

Helemaal dus...
Oud 15-01-2004, 17:53
portier74
portier74 is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 18:48:
Denk dat BARON met deze opmerking een hele verkeerde plaatst. Misschien is het wel zo dat hier veel buitenlanders in de gevangenis zouden zitten, wat ik zeer betwijfel, maar er zitten ook veel nederlanders in het buitenland vast dus ik kan deze opmerking niet waarderen
Oud 15-01-2004, 17:54
Gimme more beer
Citaat:
Dat is je reinste onzin... Als je niet met betere argumenten kan komen dan je huidige argumenten, rot dan op van dit soort discussies!
Oud 15-01-2004, 17:55
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Normaal loop je altijd op moslims te zeiken, maar nu schakel je ineens over op negers
Oud 15-01-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 18:51:
Damn, als het erop aankomt verwoordt hij dit soort dingen altijd beter dan ik... Maar Gauloises, ook nu krijg je weer drie hele dikke van me...

Helemaal dus...

Jij verwoord het meestal stukken beter hoor
Oud 15-01-2004, 18:01
portier74
portier74 is offline
Citaat:
Punt 1. Er is geen allochtonen probleem, als jij het een allochtonen probleem noemt mijn goede vriend, dan zit de zaak al fout. Er is geen allochtonen porbleem, maar een probleem met een kleine groep die toevallig van buitenlandse komaf is. Al jij het een allochtonen probleem noemt, dan zeg jij als het ware dat alle allochtonen alleen maar voor criminele activiteiten zorgen.

Punt 2. Discriminatie is geen gezijk, kijk eens hoe dit gehele forum hier lekker buitenlanders en mensen van buitenlandse afkomst discrimineerd door te roepen dat er een allochtonen probleem is waarmee gezegt word dat alle allochtonen als het ware criminele trekjes vertonen.

Punt 3. Wat er moet gebeuren is dat iemand die de wet overtreed gestraft moet worden, net zoals iedereen die in dit land de wet overtreed.

Punt 4. Er moet geen oplossing komen voor een allochtonen probleem, want er is geen algeheel allochtonen probleem. Het is een kleine groep mensen met een andere huidskleur uit een grote groep waar jullie de hele tijd over zeuren.

Punt 5. Mensen die wel durfen stellen dat wij een "allochtonen probleem" hebben discrimineren er gewoon een eind op los zonder gegronde redenen, maar dat doen jullie nederlanders toch al graag, mensen van buitenlandse afkomst bashen en jezelf superieur voelen terwijl hier gewoon een discriminerende racistische cultuur aan het ontstaan is, daar ligt de fout, de waarheid over criminele allochtonen word simpoelweg overdreven.
Ik kan me in deze punten onwijs goed vinden. Er is een algemeen probleem dat vervlakking heet en waardoor dit soort dingen kunnen ontstaan. De maatschappij verhard en de maatschappij dat zijn wij allemaal. Denk daar maar eens over na. Er lopen genoeg mensen rond van welke nationaliteit als Murat. Wa hij heeft gedaan valt niet goed te praten, maar laten wij de rechtspraak zijn beloop geven. Men zegt wel van ach het was zo'n lieve jongen, maar toch doet deze lieve jongen zoiets, waarmee hij niet het leven verwoest van die leraar, maar ook van zijn vrouw, kinderen en familieleden alsmede dat van enkele leerkrachten en leerlingen die in de buurt stonden toen hij schoot. Dat wordt door vele vergeten, maar laat ook de hulpverlening eens eerder reargeren op signalen. Ik zeg niet dat dat in dit geval zou hebben geholpen, maar wie weet kan het nieuwe schietpartijen voorkomen.
Oud 15-01-2004, 18:01
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 16:41:
Bah, het is weer helemaal zo als ik verwacht had. "Het is al de zoveelste allochtoon die zoiets flikt", "Al die moslims zijn crimineel", "ik haat allochtonen"...

Maar het ZIJN keer op keer allochtonen die zoiets flikken, dus wat zeur je nu? Niemand heeft er om gevraagd dat we in dit land opgescheept worden met een stel gestoorde allochtonen, en als ze er eenmaal zijn, waarom deze criminele groepen verdedigen? Hoe harder ze aangepakt worden, hoe beter!

Weet je wat? Als het je niet zint, moet jij maar eens de allochtoon gaan uithangen in een ander land. Als je net zo slecht ontvangen wordt als die mensen hier door de Nederlandse bevolking worden ontvangen, snap je wel waarom die mensen "dan maar" afstand nemen van ons en de "authentieke Nederlandse cultuur".

Wij Nederlanders hoeven nergens de allochtoon uit te hangen, Nederlanders passen zich aan. Of wilde je soms beweren dat de voertaal onder Nederlandse emigranten in Australië nog steeds Nederlands is?

Deze mensen maken ook deel uit van onze samenleving en als je dat niet accepteert, hoor jij dus niet in deze samenleving. Het constant blijven roepen dat ze kut zijn en het agressieve gedrag naar allochtonen hier in Nederland maakt het deze mensen er niet makkelijker op. Dat is ook een reden waarom we met zoveel problemen kampen.

Draai de boel maar weer om. Doordat wij niet aardig zouden zijn, mogen zij ons doodschieten. Wat een linkse logica! Krijgen Nederlanders die naar Canada emigreren dan ook een uitkering, huis en gratis hun hele gezin mee? Hoeze worden buitenlanders hier slecht behandeld?

Onthoud nou maar eens dan het pure bullshit is dat allochtonen hier in Nederland ook maar het kleinste beetje minderwaardig zijn en dus alle kansen verdienen die wij ook verdienen. Daarnaast is het ook onzin dat hun aanleg voor crimineel gedrag hoger is, dat je het alleen al durft te zeggen doet mijn bloed al koken!

Ga dan maar vast koken Niemand zegt dat ze minderwaardig zijn in de zin dat ze geen eerlijke kans verdienen. Blijkt echter dat deze groepen keer op keer over de schreef gaan, dan mag je op z'n minst vraagtekens plaatsen. En ik denk niet dat al die moslimgetto's erg bevoordelijk zijn om respect te krijgen voor de Nederlandse normen en waarden.

En als je het niet kunt accepteren, ben jij degene die niet in deze maatschappij hoort, niet iemand anders!
Ik accepteer niet dat het land naar de kloten wordt geholpen.
Oud 15-01-2004, 18:04
BARON
BARON is offline
Citaat:
portier74 schreef op 15-01-2004 @ 18:53:
Denk dat BARON met deze opmerking een hele verkeerde plaatst. Misschien is het wel zo dat hier veel buitenlanders in de gevangenis zouden zitten, wat ik zeer betwijfel, maar er zitten ook veel nederlanders in het buitenland vast dus ik kan deze opmerking niet waarderen
3/4 bestaat uit buitenlanders. In het buitenland zitten slechts enkele honderden Nederlanders vast.
Oud 15-01-2004, 18:06
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 18:32:
Dan hadden de mensen op dit forum gezegt dat er niets aan de is omdat het toch maar een allochtoon was
Het gaat ook niet om allochtonen op zich. Het gaat om nare moslimjongetjes.
Oud 15-01-2004, 18:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:06:
Het gaat ook niet om allochtonen op zich. Het gaat om nare moslimjongetjes.
Misschien was het wel een christelijke turk

Kun je kappen met deze onzin of verlaat het forum.
Oud 15-01-2004, 18:13
Gimme more beer
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:01:
*crap*
Je geeft aan dat ze een eerlijke kans verdienen, ik zeg dat ze die niet krijgen. Dat is mijn hele punt.

Maar wat een bullshit eigenlijk, Nederlanders krijgen toch ook kans op kans? Waarom zij dan niet?

Ik vraag je hier eens goed op je woorden te letten, want ik zou je zo een dagje mee kunnen nemen naar een enorme hoeveelheid allochtone mensen hier in Nederland die zich fantastisch hebben geintegreerd, een baan hebben etc. Daarentegen zou ik niet eens een hand volkrijgen van allochtonen die hier gekomen zijn en niet voldoen aan "de Nederlandse standaard"...

Het is puur gebaseerd op racisme, deze woorden van jou en dat is iets dat we hier niet hoeven te accepteren!
Oud 15-01-2004, 18:14
portier74
portier74 is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:04:
3/4 bestaat uit buitenlanders. In het buitenland zitten slechts enkele honderden Nederlanders vast.
en waar komen die allochtonen vandaan... uit het buitenland ja... dus niet eens de inwonender allochtoon. Want denk dat van die 3/4 de helft bolletjesslikkers zijn en mensen die voor 1 van de internationale gerechtshoven terecht moeten staan.
Oud 15-01-2004, 18:15
misfit13
misfit13 is offline
als het een nederlandse jongen was die een allochtone leeraar had dood geschoten
het ten eerste harder aan gekomen omdat het dan meteen discriminatie zou zijn
en zou het me eerlijk gezecht ook meer verbazen

het is op zich niet zo verbazend dat de eerste keer det een leeraar dood word geschoten in nederland gebeurd op een "zwarte school"

ow en voor iedereen die gaat over vroeger gebeurde dit niet
het eerste geval van geweld op een rector is 23 jaar geleden in muntendam
daar ging een ontevreden leerling op bezoek bij de rector en schoot hem in zn schouder
Oud 15-01-2004, 18:17
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
Hallo experts!

Weleens bij nagedacht dat deze jongen helemaal geen pschychoot hoeft te zijn? Dat elk mens kan moorden ( en ik praat het niet goed) en dat je soms uit woede iets doet? Enig idee hoeveel mensen er in Nederland jaarlijks vermoord worden? Soms is er gewoon geen goede reden voor een gebeurtenis, daar bij nagedacht?

Punt: Je weet niet wat in die jongen om ging want hij heeft zijn bekkie nog niet open getrokken tot hij dat wel doet kan je blijven speculeren maar achter de ware reden kom je dan nog niet. Wat iedereen ook zegt.....je weet nooit wat er in iemand omgaat om het moment dat ze de trekker overhalen....

Allochtoon of Autochtoon.......
Daar ben ik het wel mee eens. Als je goed kwaad bent, ben je tot rare dingen in staat. Wil het ABSOLUUT niet goed praten want je behoort te weten dat dit fout is.
De jongen zit inderdaad in een rare situatie met zijn vader, moeilijk met de culturen en heeft gehandeld in een waas.
Maar om dan voor hem op te komen dat hij in een fout daglicht wordt gezet en dat de leraar het zelf heeft uitgelokt vind ik weer TE ver gaan!
Ik heb opzich medelijden dat hij tot zo iets in staat is, daar zit goed wat fout en deze jongen heeft hulp nodig, maar ja scholen doen daar weinig aan.
Jongen bij mij op school heeft ook gedreigd met pistool naar school te komen als we hem wat zouden doen, en hij was in staat hoor! Komt namelijk al zijn beloftes na! Maar omdat er op tijd is ingegrepen gebeurde dit niet!

Het zou een voorbeeld moeten zijn voor alle scholen om TIJDIG in te grijpen!
Oud 15-01-2004, 18:18
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:12:
Misschien was het wel een christelijke turk
Christelijk geloof is ook niet alles hoor, maar ok, ik denk inderdaad dat onze baron minder tegen het christendom heeft dan tegen de islam.

Geloof is geloof en als het ene geloof crap is, moet je het andere ook afschaffen. Je kunt de ene moraal niet vanuit de andere beschouwen!
Oud 15-01-2004, 18:19
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:13:
Je geeft aan dat ze een eerlijke kans verdienen, ik zeg dat ze die niet krijgen. Dat is mijn hele punt.

Maar ze krijgen hem wel. Bovendien moet je ook zelf willen.

Maar wat een bullshit eigenlijk, Nederlanders krijgen toch ook kans op kans? Waarom zij dan niet?

Welke kans? Tot nu toe heeft de overheid mij nog nooit ergens in gesteund op studiefinanciering na. Ik heb nooit een huis gekregen of een uitkering.

Ik vraag je hier eens goed op je woorden te letten, want ik zou je zo een dagje mee kunnen nemen naar een enorme hoeveelheid allochtone mensen hier in Nederland die zich fantastisch hebben geintegreerd, een baan hebben etc. Daarentegen zou ik niet eens een hand volkrijgen van allochtonen die hier gekomen zijn en niet voldoen aan "de Nederlandse standaard"...

In Nijmegen ja. Toevallig ken ik die stad ook, dus als je het over allochtonen hebt bedoel je dan 1, 2 of alledrie? Kom eens naar Heerlen toe!

Het is puur gebaseerd op racisme, deze woorden van jou en dat is iets dat we hier niet hoeven te accepteren!
Ik lees nergens racisme, donder op met die linkse dooddoener!
Oud 15-01-2004, 18:19
Gimme more beer
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 15-01-2004 @ 19:17:
Het zou een voorbeeld moeten zijn voor alle scholen om TIJDIG in te grijpen!
Of de maatschappij zou dit niet moeten accepteren!
Oud 15-01-2004, 18:20
de docent
de docent is offline
Hoi allemaal,

Ik, als docent natuurkunde, heb dus elke dag te maken met autochtone en allochtone kinderen. Net als jullie. Ik heb jullie reacties gelezen van de afgelopen dagen.
Het is heel erg wat er is gebeurt daar in Den Haag. Daar zijn we het dus over eens.
Wat ik een erg belangrijk gegeven vind, is dat hij het wapen bewust mee genomen heeft. Ik heb in de klas ook wel eens dat er leerlingen zijn die iets doen waardoor ze het bloed onder mijn nagels weg halen. Gelukkig hebben we dan de uitkomst dat hij of zij dan er uitgestuurd word. Dan kunnen we beide wat afkoelen en na de les het er nog over hebben hoe het zover heeft kunnen komen. Ben je dan niet voor rede vatbaar, dan is het verhaal natuurlijk over.
Het MOET mogelijk zijn om les te krijgen, en voor mij, jullie les te geven. Wil je daar niet aan mee doen, gaat dan weg. Dan val ik je niet lastig en jij mij en de andere leerlingen niet.
Deze jongen was kennelijk zo iemand. Het was hem waarschijnlijk vaak genoeg vertelt dat hij de klas kon verlaten om dat hij stoorde.
Ergens heb ik gelezen dat de jongen op vele verschillende manieren had geprobeerd met de des betreffende docent te praten, en op een geven moment is de grens bereikt. Dan vraag ik me af, wat doe je dan na dat je dus die grens bereikt hebt? Pak je dan je wapen? Hij kennelijk wel. Onbegrijpelijk. Er staat ook in het artikel dat de docent het uitgelokt heeft. Ook een eigenaardige uitspraak.

Mijn punt is het volgende: Ik voel me persoonlijk niet onveiliger, maar kan me wel voorstellen dat men zich onveiliger voelt. Ik zie de leerlingen meer als mijn kinderen, en zo voed ik ze ook op. Als het aan mij ligt, sta ik nog 35 jaar voor de klas.
Niemand kan mij tegen houden, ook niet zo iets verschrikkelijks als deze jongen gedaan heeft!
Oud 15-01-2004, 18:21
Counterfeit
Counterfeit is offline
Oud 15-01-2004, 18:21
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:19:
Of de maatschappij zou dit niet moeten accepteren!
Idd, maar de maatschappij dat ben JIJ en niemand pikt het, behalve die paar rare mensen

Maar wat kan de maatschappij doen? zeggen foei? sommige luisteren daar niet naar!
Oud 15-01-2004, 18:22
misfit13
misfit13 is offline
Citaat:
misfit13 schreef op 15-01-2004 @ 19:15:
als het een nederlandse jongen was die een allochtone leeraar had dood geschoten
het ten eerste harder aan gekomen omdat het dan meteen discriminatie zou zijn
en zou het me eerlijk gezecht ook meer verbazen

het is op zich niet zo verbazend dat de eerste keer det een leeraar dood word geschoten in nederland gebeurd op een "zwarte school"

ow en voor iedereen die gaat over vroeger gebeurde dit niet
het eerste geval van geweld op een rector is 23 jaar geleden in muntendam
daar ging een ontevreden leerling op bezoek bij de rector en schoot hem in zn schouder
geen punt ?

Oud 15-01-2004, 18:22
Gimme more beer
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:19:
*knip*
Ik ken Heerlen ook, ik ken Rotterdam en ik ken Amsterdam... Ik weet hoe het ervoor staat, maar het zijn net zo goed mensen, zoals jij en ik. En ik accepteer het niet dat ze anders behandeld worden dan anderen. En toch worden ze dat!
Oud 15-01-2004, 18:23
BARON
BARON is offline
Citaat:
portier74 schreef op 15-01-2004 @ 19:14:
en waar komen die allochtonen vandaan... uit het buitenland ja... dus niet eens de inwonender allochtoon. Want denk dat van die 3/4 de helft bolletjesslikkers zijn en mensen die voor 1 van de internationale gerechtshoven terecht moeten staan.
Nou ik denk het niet. Maar goed. Zeker nooit Opsporing Verzocht gezien? Of zou dat soms weer zo'n complot zijn van de boze autochtonen om die arme lieve zielige allochtoontjes zwarter te maken dan ze al zijn?

McCaine zegt altijd "Ignorance is bless" en ik zal hierop antwoorden: "Zalig zijn de onnozelen".
Oud 15-01-2004, 18:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de docent schreef op 15-01-2004 @ 19:20:
Ben je dan niet voor rede vatbaar, dan is het verhaal natuurlijk over.
Het MOET mogelijk zijn om les te krijgen, en voor mij, jullie les te geven. Wil je daar niet aan mee doen, gaat dan weg. Dan val ik je niet lastig en jij mij en de andere leerlingen niet.
Maar waar moeten deze mensen dan heen? Geen scholing is in ieder geval sowieso geen oplossing, lijkt me.

Taal is niet het sterkste punt van een natuurkundige, toch? (voltooid deelwoord enzo )
Oud 15-01-2004, 18:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:22:
Ik ken Heerlen ook, ik ken Rotterdam en ik ken Amsterdam... Ik weet hoe het ervoor staat, maar het zijn net zo goed mensen, zoals jij en ik. En ik accepteer het niet dat ze anders behandeld worden dan anderen. En toch worden ze dat!
Mijn neef werd in de jaren 80 toen ie nog naar de discotheek ging geweigerd vanwege zijn Turks uiterlijk in omgeving Heerlen.
Oud 15-01-2004, 18:26
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:22:
Geef daar maar eens bewijzen voor! Of zijn er soms rassenwetten aangenomen, waar ik niet van op de hoogte was?
Oud 15-01-2004, 18:29
de docent
de docent is offline
dat is zeker een probleem. gelukkig zijn de leerlingen bij mij op school nog genoeg voor rede vatbaar.
Ik denk dat er misschien wel een wat soort opvang school moet komen voor dit soort kinderen. geen onderwijs is natuurlijk ook geen optie!
iemand die ik ken, werkt in een jeugdgevangenis. daar is het onderwijs ook mogelijk. heel strak geregeld, en een lik-op-stuk beleid. daar houd ik denk ik wel van!
Oud 15-01-2004, 18:30
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:23:
Maar waar moeten deze mensen dan heen? Geen scholing is in ieder geval sowieso geen oplossing, lijkt me.

Taal is niet het sterkste punt van een natuurkundige, toch? (voltooid deelwoord enzo )
Strafkampen of tuchthuizen. Werkinichtingen mag je ze van mij ook noemen. Dit werkte vroeger en het zal nu werken. In Nederland is het hele onderwijs in soort overlegcultuur terecht gekomen. Overal wordt over gediscussieërd met leerlingen. Het punt is dat jongeren nog jong zijn en dus nog niet weten wat wel en niet kan. De uitzonderingen daargelaten. Voor de grote groep die echter nog onopgevoed is moet je gewoon regels stellen. Ik pleit er ook voor dat we teruggan naar de jaren '50 wat regels in het onderwijs betreft.
Oud 15-01-2004, 18:31
BARON
BARON is offline
Citaat:
de docent schreef op 15-01-2004 @ 19:29:
dat is zeker een probleem. gelukkig zijn de leerlingen bij mij op school nog genoeg voor rede vatbaar.
Ik denk dat er misschien wel een wat soort opvang school moet komen voor dit soort kinderen. geen onderwijs is natuurlijk ook geen optie!
iemand die ik ken, werkt in een jeugdgevangenis. daar is het onderwijs ook mogelijk. heel strak geregeld, en een lik-op-stuk beleid. daar houd ik denk ik wel van!
Een man naar mijn hart! Chapeau!
Oud 15-01-2004, 18:31
Gimme more beer
Citaat:
de docent schreef op 15-01-2004 @ 19:20:
Mijn punt is het volgende: Ik voel me persoonlijk niet onveiliger, maar kan me wel voorstellen dat men zich onveiliger voelt. Ik zie de leerlingen meer als mijn kinderen, en zo voed ik ze ook op. Als het aan mij ligt, sta ik nog 35 jaar voor de klas.
Niemand kan mij tegen houden, ook niet zo iets verschrikkelijks als deze jongen gedaan heeft!
Ik begrijp je reactie, al betwijfel ik of het veel toevoegt aan de discussie. Wij zijn niet bang dat docenten niet meer voor de klas gaan staan.

Sterker nog, ik zou het verschrikkelijk naief vinden als docenten nu ineens bang zouden zijn voor dit soort zaken. Dit is onze maatschappij! Welkom! Ik wordt schijtziek van de manier waarop mensen geschokt reageren op deze zaken, zijn we dan echt zo naief?

Dit soort dingen zie je aankomen en het is nu te laat om erachter te komen. Als we willen dat dit soort dingen niet meer gebeuren, moeten we zelf wat doen aan de manier hoe deze maatschappij in elkaar zit. De reacties hier in de trend van "die buitenlanders weer" zullen averechts werken en moedigen de gescheidenheid tussen allochtone inwoners en autochtone inwoners alleen maar aan.

Wij zijn de maatschappij en wij kunnen de waarden van onze maatschappij veranderen. Laten we nou eens echt gaan werken aan zo'n nieuwe maatschappij! Een maatschappij waar verantwoordelijkheid, tolerantie en sociaal gedrag bovenaan staan! Daar hebben we de politiek niet bij nodig, dat kunnen we zelf!
Oud 15-01-2004, 18:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:30:
Strafkampen of tuchthuizen. Werkinichtingen mag je ze van mij ook noemen.
In Limburg is al twee jaar (of drie jaar zelfs?) een project aan de gang om "ontspoorde" jongeren weer op het rechte pad te krijgen a la Amerikaans model. Weet helaas niet meer hoe dat project heet. Maar het scheen het eerste jaar in ieder geval succesvol te zijn.
Oud 15-01-2004, 18:35
Gimme more beer
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:26:
Geef daar maar eens bewijzen voor! Of zijn er soms rassenwetten aangenomen, waar ik niet van op de hoogte was?
Kom jij maar eens een keer met je fucking bewijzen, ik wordt strontziek van je onderbouwingsloze gezanik over allochtone Nederlanders...
Oud 15-01-2004, 18:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:31:

Wij zijn de maatschappij en wij kunnen de waarden van onze maatschappij veranderen. Laten we nou eens echt gaan werken aan zo'n nieuwe maatschappij! Een maatschappij waar verantwoordelijkheid, tolerantie en sociaal gedrag bovenaan staan! Daar hebben we de politiek niet bij nodig, dat kunnen we zelf!
Mentaliteitsverandering dus.
Maar hoe verander je die?

Afgelopen zondag opende een man Buitenhof met een GO project speech. Dat leek me op zich wel wat Helaas staat de tekst niet op de website van buitenhof - www.buitenhoftv.nl - maar kun je wel de aflevering bekijken.
Oud 15-01-2004, 18:36
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:32:
In Limburg is al twee jaar (of drie jaar zelfs?) een project aan de gang om "ontspoorde" jongeren weer op het rechte pad te krijgen a la Amerikaans model. Weet helaas niet meer hoe dat project heet. Maar het scheen het eerste jaar in ieder geval succesvol te zijn.
Ik ken het jah, maar de vraag gaat dus dieper, waarom komen die mensen daar. En dat is toch voor een groot deel te wijten aan de maatschappij. Jah, ook in het geval van de autochtone "ontspoorde" jongeren...
Oud 15-01-2004, 18:37
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:35:
Kom jij maar eens een keer met je fucking bewijzen, ik wordt strontziek van je onderbouwingsloze gezanik over allochtone Nederlanders...
Nee, dat heet het balletje terugkaatsen. JIJ beweert dat allochtonen in dit land geen gelijke behandeling krijgen! Dus JIJ dient met bewijzen te komen...
Oud 15-01-2004, 18:37
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:35:
Mentaliteitsverandering dus.
Maar hoe verander je die?
Door het te willen als maatschappij. De media kan er ook een erg grote rol in spelen, kijk maar bijvoorbeeld naar bepaalde proeven in Amerika!
Oud 15-01-2004, 18:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:36:
Ik ken het jah, maar de vraag gaat dus dieper, waarom komen die mensen daar. En dat is toch voor een groot deel te wijten aan de maatschappij. Jah, ook in het geval van de autochtone "ontspoorde" jongeren...
Die maatschappij is al jaren hetzelfde zo, hoor. Kan me nog de jaren 80 spotjes herinneren van:
"Vandalisme is zoooooo kinderachtig".

Het zit meer terug in de tijd: in het schoppen tegen het heersende gezag en dat is nog steeds zo. Op zich mag je je best wat verzetten, maar dan wel op een fatsoenlijke manier, imo. De verzetcultuur vanaf de jaren 60 is een beetje ontspoord de laatste twintig jaar en de huidige vrijheden (die buiten fatsoen gaan) die dat met zich meebrengt en het individu nu voorop het collectief staat; is ook nog eens van slechte invloed op gezinnen van een oorspronkelijk andere cultuur of van twee verschillende culturen. Zeker hun kinderen zullen in extremere vormen botsen met de culturen waarmee ze te maken krijgen.
Oud 15-01-2004, 18:39
Gimme more beer
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:37:
Nee, dat heet het balletje terugkaatsen. JIJ beweert dat allochtonen in dit land geen gelijke behandeling krijgen! Dus JIJ dient met bewijzen te komen...
Voordat ze er zijn worden ze al bijna direct de deur gewezen. Al is het maar 1 persoon die ze geen gelijke behandeling geeft, dat kan ze al een heel eind op weg helpen. Ik kan je zo een paar voorbeelden uit mijn nabije omgeving (school ed.) laten zien. Kom maar kijken!
Oud 15-01-2004, 18:40
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:

Punt 5. Mensen die wel durfen stellen dat wij een "allochtonen probleem" hebben discrimineren er gewoon een eind op los zonder gegronde redenen, maar dat doen jullie nederlanders toch al graag, mensen van buitenlandse afkomst bashen en jezelf superieur voelen terwijl hier gewoon een discriminerende racistische cultuur aan het ontstaan is, daar ligt de, de waarheid over criminele allochtonen word simpoelweg overdreven.
Ik hoop dat je het deel van me tekst waar je GEEN quote van hebt gemaakt WEL hebt gelezen anders wordt de zaak hier een beetje verdraaid. En om ook maar per punt te werken.

1 Misschien heb ik het wel de verkeerde naam gekozen, ik had in 1e instantie namelijk niet gedacht dat mensen hier wat achter zouden zoeken. Waarom denk je dat ik de moeite heb gedaan het tussen haakjes te zetten.. precies omdat het over criminele alochtonen gaat en niet over alle, iets wat je ook had kunnen bedenken wanneer je het hele verhaal leest.

2 Zoals ik al zei, ik ben geen racist. Met dat gezijk bedoel ik dat wanneer er wat hard wordt opgetreden tegen CRIMINELE allochtonen er meteen ''discriminatie'' wordt geroepen. Omdat ze dit zogenaamd niet bij autochtonen doen. Of wanneer je maar over criminele allochtonen begint je door sommigen meteen als racist wordt aangezien, en wanneer de buitenlands op dit forum het hele verhaal lezen of dit verhaal weten ze ook wel dat ze hier niet mee gedicrimineerd worden.

3 En daar wil het wel eens aan ontbreken. Soms durft de politie zelfs niet eens meer in te grijpen. Het rechtsysteem is naar mijn mening ook veel te soft.

4 Precie ik bedoel die kleine groep mensen, wat ik in me vorige post ook zei, wat voor oplossing zie je daarvoor?

5 Hier staat bijna alles in wat je mij juist verwijd nog even een greep uit je tekst:

Citaat:
discrimineren er gewoon een eind op los zonder gegronde redenen, maar dat doen jullie nederlanders toch al graag, mensen van buitenlandse afkomst bashen en jezelf superieur voelen terwijl hier gewoon een discriminerende racistische cultuur aan het ontstaan is, daar ligt de fout
Ten 1e ''zonder gegronde redenen'' Ik heb nog geen argument gehoord naast dat keer op keer herhalen van 'allochtonen probleem' wat je verkeerd opvatte.

Ten 2e ''Jullie nederlanders'' en dan heb je iets te zeggen over het woord 'allochtonen probleem' Hier staat dus echt dat je het over alle Nederlanders hebt. En ik kan niet uit de tekst opmaken dat het maar een groep is ofzo. Ik reken me ook onder de Nederlanders en vind mezelf dus absoluut niet superieur ed.

En verder wordt de waarheid over criminele allochtonen niet overdreven. Ik zit er elke dag met me neus boven op, het is een kleine groep maar wel een erg criminele, maar ja ik kan je dit nu wel zeggen maar dan krijg je toch zoiets van welles/niettes. Misschien gaat het er in Groningen wel heel anders aan toe, maar in Rotterdam en omstreken is het wel degelijk een groot probleem.

En over dat gezijk over discrimineren, reken ik dit ook onder, Ik heb je eigenlijk in al die tekst niets anders horen zeggen hoe erg ik wel niet discrimineer door het probleem een 'allochtonen probleem' te noemen. Open je ogen nu eens en kijk hoe het er echt voor staat en grijp niet meteen naar het woord 'discrimineren'. Zelfs de allochtonen zelf die ik ken (ongeveer 17) zeggen zelf dat er een probleem is.
NN
NN is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:32:
Vergeet ook Kamp Vught niet. Een soort gevangenis waar jonge AMA's (alleenstaande minderjarige asielzoekers) worden opgeborgen.
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:36:
Ik ben het met je eens dat het ook aan de maatschappij ligt. Maar in tegenstelling tot jouw "flower power en wees lief voor elkaar" oplossing, die bewezen heeft niet te werken, kies ik voor harde regels en wetten. En als we terug moeten naar een politiestaat dan neem ik dat voor lief.
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:39:
Het zit meer terug in de tijd: in het schoppen tegen het heersende gezag en dat is nog steeds zo. Op zich mag je je best wat verzetten, maar dan wel op een fatsoenlijke manier, imo. De verzetcultuur vanaf de jaren 60 is een beetje ontspoord de laatste twintig jaar.
Hij is ook al lang hetzelfde, dat ontken ik niet. Maar het is onzin dat je er niets aan kunt doen, je moet alleen wel zorgen dat de maatschappij ervoor open staat!
Oud 15-01-2004, 18:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
NN schreef op 15-01-2004 @ 19:40:
Vergeet ook Kamp Vught niet. Een soort gevangenis waar jonge AMA's (alleenstaande minderjarige asielzoekers) worden opgeborgen.
Erm. Ja. Maar die gaan niet naar school

Regels voor berichten