Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 18:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:40:
Hij is ook al lang hetzelfde, dat ontken ik niet. Maar het is onzin dat je er niets aan kunt doen, je moet alleen wel zorgen dat de maatschappij ervoor open staat!
ik heb aan mn oorspronkelijke tekst nog wat toegevoegd. Je was me iets te snel met reageren
Oud 15-01-2004, 18:43
NN
NN is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 15-01-2004 @ 19:40:
Ik hoop dat je het deel van me tekst waar je GEEN quote van hebt gemaakt WEL hebt gelezen anders wordt de zaak hier een beetje verdraaid. En om ook maar per punt te werken.

1 Misschien heb ik het wel de verkeerde naam gekozen, ik had in 1e instantie namelijk niet gedacht dat mensen hier wat achter zouden zoeken. Waarom denk je dat ik de moeite heb gedaan het tussen haakjes te zetten.. precies omdat het over criminele alochtonen gaat en niet over alle, iets wat je ook had kunnen bedenken wanneer je het hele verhaal leest.

2 Zoals ik al zei, ik ben geen racist. Met dat gezijk bedoel ik dat wanneer er wat hard wordt opgetreden tegen CRIMINELE allochtonen er meteen ''discriminatie'' wordt geroepen. Omdat ze dit zogenaamd niet bij autochtonen doen. Of wanneer je maar over criminele allochtonen begint je door sommigen meteen als racist wordt aangezien, en wanneer de buitenlands op dit forum het hele verhaal lezen of dit verhaal weten ze ook wel dat ze hier niet mee gedicrimineerd worden.

3 En daar wil het wel eens aan ontbreken. Soms durft de politie zelfs niet eens meer in te grijpen. Het rechtsysteem is naar mijn mening ook veel te soft.

4 Precie ik bedoel die kleine groep mensen, wat ik in me vorige post ook zei, wat voor oplossing zie je daarvoor?

5 Hier staat bijna alles in wat je mij juist verwijd nog even een greep uit je tekst:

Ten 1e ''zonder gegronde redenen'' Ik heb nog geen argument gehoord naast dat keer op keer herhalen van 'allochtonen probleem' wat je verkeerd opvatte.

Ten 2e ''Jullie nederlanders'' en dan heb je iets te zeggen over het woord 'allochtonen probleem' Hier staat dus echt dat je het over alle Nederlanders hebt. En ik kan niet uit de tekst opmaken dat het maar een groep is ofzo. Ik reken me ook onder de Nederlanders en vind mezelf dus absoluut niet superieur ed.

En verder wordt de waarheid over criminele allochtonen niet overdreven. Ik zit er elke dag met me neus boven op, het is een kleine groep maar wel een erg criminele, maar ja ik kan je dit nu wel zeggen maar dan krijg je toch zoiets van welles/niettes. Misschien gaat het er in Groningen wel heel anders aan toe, maar in Rotterdam en omstreken is het wel degelijk een groot probleem.

En over dat gezijk over discrimineren, reken ik dit ook onder, Ik heb je eigenlijk in al die tekst niets anders horen zeggen hoe erg ik wel niet discrimineer door het probleem een 'allochtonen probleem' te noemen. Open je ogen nu eens en kijk hoe het er echt voor staat en grijp niet meteen naar het woord 'discrimineren'. Zelfs de allochtonen zelf die ik ken (ongeveer 17) zeggen zelf dat er een probleem is.
Ik lees hier een hele lap tekst met meningen, maar waarom zijn die niet beargumenteerd?
Oud 15-01-2004, 18:44
Genoeg geweest
Genoeg geweest is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 18:24:
Punt 1. Er is geen allochtonen probleem, als jij het een allochtonen probleem noemt mijn goede vriend, dan zit de zaak al fout. Er is geen allochtonen porbleem, maar een probleem met een kleine groep die toevallig van buitenlandse komaf is. Al jij het een allochtonen probleem noemt, dan zeg jij als het ware dat alle allochtonen alleen maar voor criminele activiteiten zorgen.

Punt 2. Discriminatie is geen gezijk, kijk eens hoe dit gehele forum hier lekker buitenlanders en mensen van buitenlandse afkomst discrimineerd door te roepen dat er een allochtonen probleem is waarmee gezegt word dat alle allochtonen als het ware criminele trekjes vertonen.

Punt 3. Wat er moet gebeuren is dat iemand die de wet overtreed gestraft moet worden, net zoals iedereen die in dit land de wet overtreed.

Punt 4. Er moet geen oplossing komen voor een allochtonen probleem, want er is geen algeheel allochtonen probleem. Het is een kleine groep mensen met een andere huidskleur uit een grote groep waar jullie de hele tijd over zeuren.

Punt 5. Mensen die wel durfen stellen dat wij een "allochtonen probleem" hebben discrimineren er gewoon een eind op los zonder gegronde redenen, maar dat doen jullie nederlanders toch al graag, mensen van buitenlandse afkomst bashen en jezelf superieur voelen terwijl hier gewoon een discriminerende racistische cultuur aan het ontstaan is, daar ligt de fout, de waarheid over criminele allochtonen word simpoelweg overdreven.

In punt 1, 2 en 4 loop je te verkondigen dat men niet iedere allochtoon over een kam moet scheren, en in punt 5 loop je zelf de Nederlanders te bevooroordelen met "...maar dat doen jullie nederlanders toch al graag, mensen van buitenlandse afkomst bashen en jezelf superieur voelen". Beetje raar .....
Oud 15-01-2004, 18:44
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:39:
Voordat ze er zijn worden ze al bijna direct de deur gewezen. Al is het maar 1 persoon die ze geen gelijke behandeling geeft, dat kan ze al een heel eind op weg helpen. Ik kan je zo een paar voorbeelden uit mijn nabije omgeving (school ed.) laten zien. Kom maar kijken!
Dat is geen bewijs. Al zal ik niet ontkennen dat veel werkgevers liever geen allochtonen hebben. Dit wordt echter vaak veroorzaakt doordat deze mensen eerdere slechte ervaringen hebben met allochtonen. Allochtonen zouden eerst eens onderling schoon schip moeten maken, voordat zulke vooroordelen verdwijnen. Tot nu vormen allochtonen continu 1 front, zo ook nu weer. Kritiek op de eigen groep wordt niet geduld, of anders word je een uitgestotene.
Oud 15-01-2004, 18:45
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:40:
Ik ben het met je eens dat het ook aan de maatschappij ligt. Maar in tegenstelling tot jouw "flower power en wees lief voor elkaar" oplossing, die bewezen heeft niet te werken, kies ik voor harde regels en wetten. En als we terug moeten naar een politiestaat dan neem ik dat voor lief.
Beste Baron,

Kun jij voordelen noemen van de strenge repressie-aanpak t.o.v. de maatschappijverbeterende aanpak?
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:37:
Door het te willen als maatschappij. De media kan er ook een erg grote rol in spelen, kijk maar bijvoorbeeld naar bepaalde proeven in Amerika!
Welke proeven?
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:40:
Ik ben het met je eens dat het ook aan de maatschappij ligt. Maar in tegenstelling tot jouw "flower power en wees lief voor elkaar" oplossing, die bewezen heeft niet te werken, kies ik voor harde regels en wetten. En als we terug moeten naar een politiestaat dan neem ik dat voor lief.
Ik denk dat ik me in zo'n maatschappij niet op m'n gemak zou voelen, net zoals de meeste mensen. De keiharde aanpak maakt je alleen maar banger.

De media speelt er ook een grote rol in, veel criminele delicten worden groots afgeschilderd en ook het "probleem" waar jij en ik het over hebben wordt enorm opgeblazen. Dat zorgt voor dit soort aannames van het publiek. De gevolgen daarvan heb ik je geprobeerd uit te leggen.

Hoe harder je mensen aanpakt, hoe minder vrij ze zich voelen. Ik hoef niet overal en altijd vrijheid, maar wel zoveel mogelijk.

Jij laat je maatschappij eigenlijk nog meer "verzieken" door de immigranten, om even in jouw denkwijze te kruipen. Dat snap ik niet!
Oud 15-01-2004, 18:48
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 15-01-2004 @ 19:45:
Beste Baron,

Kun jij voordelen noemen van de strenge repressie-aanpak t.o.v. de maatschappijverbeterende aanpak?
Ik weet dat een te strenge repressieve aanpak weer nieuw verzet in de hand werkt, maar in dit land zijn we al zo'n 20 jaar te ver naar de andere kant doorgeschoten. Het is hier simpelweg te vrij geworden.
Oud 15-01-2004, 18:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:44:
Dat is geen bewijs. Al zal ik niet ontkennen dat veel werkgevers liever geen allochtonen hebben. Dit wordt echter vaak veroorzaakt doordat deze mensen eerdere slechte ervaringen hebben met allochtonen. Allochtonen zouden eerst eens onderling schoon schip moeten maken, voordat zulke vooroordelen verdwijnen. Tot nu vormen allochtonen continu 1 front, zo ook nu weer. Kritiek op de eigen groep wordt niet geduld, of anders word je een uitgestotene.
Duh. Omdat er een front (waarvan jij duidelijk deel uitmaakt) meteen tegen hen opbokst.

De hele Marokkaanse gemeenschap werd op fok.nl bv. weer over 1 kam geschoren, terwijl de identiteit van de dader nog niet eens bekend was. Nu blijkt het een Turk te zijn.

Goh. En dan vind je het gek dat ze in de verdediging gaan? Vergeet niet dat een kat in het nauwe vreemde sprongen maakt. En met een dergelijk gedrag naar hen toe, zal het gedrag van sommigen echt niet verbeteren. Ergo: meer mensen zullen wangedrag gaan vertonen en/of zullen een verdedigend blok vormen.

Waarom hoor ik nooit wat over Joegoslaven die de ene na de andere neerknallen?
Waarom hoor ik nooit wat over Albanezen die in vrouwen en drugs handelen?
Waarom hoor ik nooit wat over Russen die in de huizenmaffia zitten?
Waarom hoor ik nooit wat over Spanjaarden die huizen gaan kraken om deze te vernielen en te verzieken?

Nee, het is altijd de Marokkaan dit en de Marokkaan dat.
Ziek word ik daarvan en vind het ook totaal geen wonder dat zij zich ten eerste aangevallen voelen en ten tweede dat ze voelen dat hen onrecht wordt aangedaan en ten derde dat ze zich in het nauw gedreven voelen. En ja, dan ga je de verdediging in.
Oud 15-01-2004, 18:50
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:45:
Jij laat je maatschappij eigenlijk nog meer "verzieken" door de immigranten, om even in jouw denkwijze te kruipen. Dat snap ik niet!
Ik zie het als een noodoplossing. Mocht er ooit integratie komen en de maatschappij weer één geheel worden, dan kan men vanzelf de teugels weer laten vieren.
Oud 15-01-2004, 18:51
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:45:
Welke proeven?
Dat zijn proeven met een een paar groepen mensen die lange tijd slechts heel beperkte informatie kregen (en dan elke groep weer ander soort nieuws), maar wel heel veel daarvan. Bijvoorbeeld alleen maar telegraaf-nieuws of juist alleen maar programma's die gingen over het accepteren van mensen zoals ze zijn (ik ken de concrete voorbeelden niet, maar dat soort info was het wel). Deze mensen kwamen uit deze proeven met een heel erg voorgevormde mening, behalve de mensen die daarvoor al een goed gevormde mening hadden (al waren die hier en daar ook nogal aangetast). Moet je je nou eens indenken wat voor impact het op jongeren kan hebben!
Oud 15-01-2004, 18:51
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:48:
Ik weet dat een te strenge repressieve aanpak weer nieuw verzet in de hand werkt, maar in dit land zijn we al zo'n 20 jaar te ver naar de andere kant doorgeschoten. Het is hier simpelweg te vrij geworden.
Wat is er dan te vrij geworden? Criminelen worden toch gewoon gestraft voor hetgeen wat ze gedaan hebben?
Oud 15-01-2004, 18:52
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:49:
Duh. Omdat er een front (waarvan jij duidelijk deel uitmaakt) meteen tegen hen opbokst.

De hele Marokkaanse gemeenschap werd op fok.nl bv. weer over 1 kam geschoren, terwijl de identiteit van de dader nog niet eens bekend was. Nu blijkt het een Turk te zijn.

Goh. En dan vind je het gek dat ze in de verdediging gaan? Vergeet niet dat een kat in het nauwe vreemde sprongen maakt. En met een dergelijk gedrag naar hen toe, zal het gedrag van sommigen echt niet verbeteren. Ergo: meer mensen zullen wangedrag gaan vertonen en/of zullen een verdedigend blok vormen.

Waarom hoor ik nooit wat over Joegoslaven die de ene na de andere neerknallen?
Waarom hoor ik nooit wat over Albanezen die in vrouwen en drugs handelen?
Waarom hoor ik nooit wat over Russen die in de huizenmaffia zitten?
Waarom hoor ik nooit wat over Spanjaarden die huizen gaan kraken om deze te vernielen en te verzieken?

Nee, het is altijd de Marokkaan dit en de Marokkaan dat.
Ziek word ik daarvan en vind het ook totaal geen wonder dat zij zich ten eerste aangevallen voelen en ten tweede dat ze voelen dat hen onrecht wordt aangedaan en ten derde dat ze zich in het nauw gedreven voelen. En ja, dan ga je de verdediging in.
Die gevallen die jij noemt komen slechts sporadisch voor. Niemand heeft er enig belang bij om bepaalde groepen (Turken, Marokkanen) zwart te maken. Maar de feiten liegen er nu eenmaal niet om.
Gimme more beer
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:50:
Ik zie het als een noodoplossing. Mocht er ooit integratie komen en de maatschappij weer één geheel worden, dan kan men vanzelf de teugels weer laten vieren.
Denk je dat we dan een fijne maatschappij hebben om in te leven?
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 15-01-2004 @ 19:51:
Wat is er dan te vrij geworden? Criminelen worden toch gewoon gestraft voor hetgeen wat ze gedaan hebben?
gestraft? gehuisvest bedoel je!
Oud 15-01-2004, 18:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:52:
Die gevallen die jij noemt komen slechts sporadisch voor. Niemand heeft er enig belang bij om bepaalde groepen (Turken, Marokkanen) zwart te maken. Maar de feiten liegen er nu eenmaal niet om.
Sporadisch voor?

In Heerlen misschien (waar overigens veel Duitsers zitten om hun drugs te halen - of tellen die niet mee als allochtoon), maar in Amsterdam toch echt niet. Een Marokkaanse tasjesdief is een lachertje ten opzichte van een Zuid- of Oost-Europese maffioso.
Oud 15-01-2004, 18:54
Gimme more beer
Citaat:
Ken je het principe van de zondebok niet? Het gaat slecht en we schuiven het af. Zo heeft het bijvoorbeeld in Hitler-Duitsland ook gewerkt en daar zijn we nu dus ook mee bezig.
Oud 15-01-2004, 18:55
Gimme more beer
Citaat:
die opmerkingen dus niet, ok? Je roept hier dus weer dat elke allochtoon crimineel is en dus ben je discriminerend bezig.
Oud 15-01-2004, 19:02
Amsterdammertje
Amsterdammertje is offline
Citaat:
Baron verwoord precies wat veel mensen denken, alleen durven dat niet te zeggen, en rara waarom.......
Oud 15-01-2004, 19:02
Amsterdammertje
Amsterdammertje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 19:55:
die opmerkingen dus niet, ok? Je roept hier dus weer dat elke allochtoon crimineel is en dus ben je discriminerend bezig.
Dat is Vrijheid van meningsuiting
Oud 15-01-2004, 19:03
Genoeg geweest
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:54:
Sporadisch voor?

In Heerlen misschien (waar overigens veel Duitsers zitten om hun drugs te halen - of tellen die niet mee als allochtoon), maar in Amsterdam toch echt niet. Een Marokkaanse tasjesdief is een lachertje ten opzichte van een Zuid- of Oost-Europese maffioso.
Klopt, maar die maffioso houdt zich bezig met zaken waar iemand van buiten het circuit geen last van heeft. Die tasjesdief zorgt ervoor dat oudjes niet meer buiten durven te komen, en veroorzaakt daarmee veel meer onrust in de samenleving.
Oud 15-01-2004, 19:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Amsterdammertje schreef op 15-01-2004 @ 20:02:
Baron verwoord precies wat veel mensen denken, alleen durven dat niet te zeggen, en rara waarom.......
*kuch* wat veel mensen voelen

En dat gevoel wordt medebewerkstelligd door de aandacht die ernaar uitgaat. Als er meer aandacht naar Albanese vrouwensmokkelaars uitging en andere mafiosi dan werd daar wat over gezegd, omdat men daar dan de angst en/of walging voor voelt.
Oud 15-01-2004, 19:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Genoeg geweest schreef op 15-01-2004 @ 20:03:
Klopt, maar die maffioso houdt zich bezig met zaken waar iemand van buiten het circuit geen last van heeft. Die tasjesdief zorgt ervoor dat oudjes niet meer buiten durven te komen, en veroorzaakt daarmee veel meer onrust in de samenleving.
Dacht je nu werkelijk dat je daar als inwoner geen last van hebt? Oh. ja, weliswaar niet direct, maar indirect toch zeker. Bv. via je portemonnee en via het feit dat deze zaken de politie bezig houden en ze zich niet kunnen concentreren op de kleinere zaken.
Oud 15-01-2004, 19:07
Gimme more beer
Citaat:
Amsterdammertje schreef op 15-01-2004 @ 20:02:
Dat is Vrijheid van meningsuiting
FOUT! In Nederland hebben wij geen volledige vrijheid van meningsuiting en discrimineren mag dus niet!

Wat je overigens in de post daarvoor zegt, dat is dus 1 van die dingen die ik ook inmiddels wel zat ben, ik schaam me bijna dat er mensen zoals jij in dit land wonen. En nee, daar ga ik dit keer eens niet meer over zeggen...
Oud 15-01-2004, 19:08
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 20:04:
*kuch* wat veel mensen voelen

En dat gevoel wordt medebewerkstelligd door de aandacht die ernaar uitgaat. Als er meer aandacht naar Albanese vrouwensmokkelaars uitging en andere mafiosi dan werd daar wat over gezegd, omdat men daar dan de angst en/of walging voor voelt.
Dat is precies wat ik zeg...
Oud 15-01-2004, 19:10
Gimme more beer
Citaat:
De media zorgt ervoor, niet de tasjesdief. Dat oude vrouwtjes hier in Beek (dorpje hier vlakbij) bijvoorbeeld niet meer de straat op durven is niet doordat ze oprecht bang kunnen zijn beroofd te worden, maar puur omdat de media ze bang maakt (opsporing verzocht, peter r de vries etc.)... Ik zie het bijvoorbeeld ook terug bij m'n oma en die hoeft er echt niet bang voor te zijn in de buurt waar zij woont.

Offtopic: Ik houd het voor gezien, ik ga m'n avatar eer aandoen

Proost!
Oud 15-01-2004, 19:10
portier74
portier74 is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 19:48:
Ik zit nu op avondschool om weer bijgespijkerd te worden, maar in mijn vroegere werk als beveiligingsbeambte was ik voor preventieve maatregelen. Ik probeerde eerder diefstal te voorkomen dan achteraf de dief op te pakken. Denk dat we naar een preventieve maatschappij zouden moeten met die verplichting dat als het fout gaat de middelen die de politie heeft uitgebreider zijn dan nu. Ook op scholen moet het mogelijk zijn om regels strakker te hanteren naarmate de overtreding van de schoolregels. Maar denk ook dat er meer ook naar de samenstelling van de samenleving moet worden gekeken en in de lessen verwerkt moet worden. Dit zou meer begrip kunnen kweken voor geloofsovertuiging en herkomst van een medelander, want ik vind het woord allochtoon zo laagdunkend klinken.
Oud 15-01-2004, 19:11
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Klopt helemaal.. Waar de mensen het meest angstig van worden moet je het meest aanpakken.. Als de angst in de samenleving afneemt dan durven ze ook de andere dingen weer aan te pakken.. sneeuwbaleffect zegt maar
Oud 15-01-2004, 19:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 15-01-2004 @ 20:11:
Klopt helemaal.. Waar de mensen het meest angstig van worden moet je het meest aanpakken.. Als de angst in de samenleving afneemt dan durven ze ook de andere dingen weer aan te pakken.. sneeuwbaleffect zegt maar
Moet je wel rekening houden met het feit dat misdaad niet uit te roeien valt.
Oud 15-01-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Genoeg geweest schreef op 15-01-2004 @ 19:44:
In punt 1, 2 en 4 loop je te verkondigen dat men niet iedere allochtoon over een kam moet scheren, en in punt 5 loop je zelf de Nederlanders te bevooroordelen met "...maar dat doen jullie nederlanders toch al graag, mensen van buitenlandse afkomst bashen en jezelf superieur voelen". Beetje raar .....
Ik geef toe dat het inderdaad zeer ongelukkig verwoord is, omdat ik met die jullie op die groep allochtonen bashers doelde, maar dat word inderdaad niet bepaald duidelijk uit het stuk.
Maar verder geef je me gelukkig gelijk, en daar draait het om
Oud 15-01-2004, 19:19
Genoeg geweest
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 20:06:
Dacht je nu werkelijk dat je daar als inwoner geen last van hebt? Oh. ja, weliswaar niet direct, maar indirect toch zeker. Bv. via je portemonnee en via het feit dat deze zaken de politie bezig houden en ze zich niet kunnen concentreren op de kleinere zaken.
Klopt, maar als er ergens weer een Klaas Bruinsma wordt geliquideerd lig ik daar niet wakker van. Wordt echter m'n autoradio weer eens gejat wel. Dit is dan wat jij (en justitie) bedoeld met kleine criminaliteit, maar misschien zouden dit soort zaken een veel hogere prioriteit moeten krijgen dan maffiamoorden. Een goede dief maakt per jaar immers veel meer slachtoffers, en creeert daarmee dus veel meer ergernis en haatgevoelens in de maatschappij, dan een huurmoordenaar.
Oud 15-01-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef op 15-01-2004 @ 00:14:
daar is het nu dus te laat voor
beetje de mentaliteit van mensen veranderen

als ik naar mezelf kijk, in figuurlijke zin, dan zou het echt wel schelen als er op elke hoek een agent staat
sterker nog ik merk het al. de laatste tijd zie ik steeds meer politie rondrijden hier in almere, en dat werkt. bijvoorbeeld: vroeger reed ik met gemak zonder licht rond, ik d8 er verder niet aan en als ik er aan d8 d8 ik er gelijk achteraan schijt moeite niet waard om af te stappen, ik zie toch nooit politie
de laatste tijd stap ik dus wel degelijk af omdat ik vrijwel zeker weet dat ik een agent tegenkom als ik naar t centrum fiets en tegenwoordig krijg je ook geen waarschuwing meer maar gelijk 23 euro ofzo aan je broek

nou is dat mijn persoontje maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo denkt
Oh, en als je nu in een plaats gaat fietsen waar geen fantieke oplettende agenten rondlopen om je achter de broek te zitten, zou je dan nog steeds keurig je licht aandoen? Of verval je dan weer in je oude gedrag? En wil jij serieus leven in een land waar politie en justitie altijd op de loer liggen om op te letten of jij je wel netjes aan de regels houdt?
Oud 15-01-2004, 19:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Genoeg geweest schreef op 15-01-2004 @ 20:19:
Klopt, maar als er ergens weer een Klaas Bruinsma wordt geliquideerd lig ik daar niet wakker van. Wordt echter m'n autoradio weer eens gejat wel. Dit is dan wat jij (en justitie) bedoeld met kleine criminaliteit, maar misschien zouden dit soort zaken een veel hogere prioriteit moeten krijgen dan maffiamoorden. Een goede dief maakt per jaar immers veel meer slachtoffers, en creeert daarmee dus veel meer ergernis en haatgevoelens in de maatschappij, dan een huurmoordenaar.
Ja, het is moeilijk prioriteiten stellen. Ik denk dat het gesjoemel van de witteboordencriminelen en maffiosi meer gezeur voor de maatschappij an sich opleveren dan een tasjesrover, maar qua gevoel van veiligheid zal men blijer zijn met het aanpakken van die tasjesrover.

Affijn. Dit gaat te zeer off-topic. Laten we het weer bij de school en de leerlingen houden die zich niet kunnen gedragen.
Oud 15-01-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 15-01-2004 @ 10:03:
Je hoeft niet overal een camera neer te gaan zetten enzo.. Maar de mensen DIE je pakt moet je gewoon flink op hun donder geven. En als mensen zich ergens onveilig door voelen moet je hetgeen waardoor ze zich onveilig voelen zoveel mogelijk bestrijden.. En waar voelen wij ons het meest door bedreigd als we door de stad lopen?
Als afschrikkend middel? Dus als morgen de straffen voor fietsen zonder licht flink omhoog gegooid worden, zal jij nooit en te nimmer meer zonder licht durven te fietsen? Kom nou, hoger straffen heeft geen afschrikkende werking. Slechts het feit dàt er een sanctie op staat zou al afschrikkend genoeg moeten zijn, een dief denkt echt niet aan de maximaal drie jaar gevangenisstraf die hij kan krijgen, die denkt ''mij pakken ze niet en ik neem de gok.'' Het is misschien moeilijk voor een keurige jongen als jij om je te verplaatsen in een crimineel, maar met een beetje logisch nadenken en enig psychologisch/criminologisch inzicht kom je al een eindje.
Oud 15-01-2004, 19:29
Verwijderd
Murat...... Triest. heel erg triest. Zogenaamd met de verkeerde vrienden omgaan.......... stoned een moord plegen.. Allemaal godverdomde smoesjes!!!!!!!!!! Die man heeft zich jarenlang ingezet voor veiligheid op die helschool! hij heeft al die allochtonen een kans gegeven. En dan zo'n stakkereige turk als murat..... die het voor iedereen verziekt daar!

Deze jongen mag niet schuilen onder smoesjes van: slechte jeugd, verkeerde vrienden, onder invloed van drugs.

Opsluiten en berechten als een volwassene!!!!!!!

Jos Koomen
Oud 15-01-2004, 19:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 15-01-2004 @ 20:29:
stoned een moord plegen.. Allemaal godverdomde smoesjes!!!!!!!!!!
Die had ik nog niet gehoord.

als dat een smoesje van m was, was dat inderdaad een erg groot smoesje. Als je stoned bent, vergeet je toch zo weer wat je van plan was te doen? Nouja, tenzij je stijf van de cocaine stond dan. Maar onder stoned versta ik dan wat anders.
Oud 15-01-2004, 19:34
Verwijderd
Leerlingen nemen het op voor Murat

DEN HAAG - De politie heeft ongeveer dertig leerlingen die donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan hun sympathie betuigden voor de verdachte Murat, uit elkaar gehaald.

De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's.

Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen.

De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."

Bij het schoolgebouw zijn een stuk of zes agenten aanwezig die ervoor zorgen dat de jongeren niet in grote groepen samenscholen. Als ze dat wel doen, worden ze opgepakt, liet een agent weten. Volgens een politiewoordvoerder is voor elke demonstratie een vergunning nodig en die ontbreekt voor deze bijeenkomst.

Directeur G. van Miltenburg kwam even naar buiten om de leerlingen een hart onder de riem te steken. Hij vindt het goed dat ze praten en ze mogen zeggen wat ze willen, zo zei hij tegen de jongeren.

De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. "Murat had een pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een kogel door mijn hoofd hebben gekregen."

Volgens Erkan was Murat de leider van de klas en trok hij veel met hem op. "Murat was altijd de pineut. Ze pakken altijd de grootsten en laten je nooit uitpraten." Erkan vertelt dat zijn vriend dinsdagochtend nog ruzie had met de conciërge, omdat Murat een peuk in de aula zou hebben gegooid. "Toen heb ik nog tegen hem gezegd dat ie rustig moest gaan zitten. Daarna heb ik hem niet meer gezien."
Oud 15-01-2004, 19:36
Verwijderd
Eigenlijk zouden ze er de ME op los moeten laten
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:25:
Mijn neef werd in de jaren 80 toen ie nog naar de discotheek ging geweigerd vanwege zijn Turks uiterlijk in omgeving Heerlen.
ja duh, 2 weken geleden hebben weer 12 marrokanen huisgehouden in een discotheek

en nu mag de dischotheek sluiten en de marrokanen krijgen een koekje en een glas warme melk
Verwijderd
sorry ik stel het bij, deze mensen sporen niet helemaal

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 19:41.
Oud 15-01-2004, 19:37
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 15-01-2004 @ 20:34:
Leerlingen nemen het op voor Murat
dat soort mensen.....

.....tja wat moet je ermee
Oud 15-01-2004, 19:38
Verwijderd
Ja idd Marokanen zijn iri, maar nu gaat het om een turk. jammer want turken begonnen weer hun goede naam terug te krijgen.
Oud 15-01-2004, 19:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 15-01-2004 @ 20:36:
ja duh, 2 weken geleden hebben weer 12 marrokanen huisgehouden in een discotheek

en nu mag de dischotheek sluiten en de marrokanen krijgen een koekje en een glas warme melk
Dat van mijn neef was in de jaren 80. Als vanaf toen het beleid was dat ze nauwelijks de discotheek in konden komen en opeens mogen ze dr wel in is het feesten als beesten.
Verwijderd
Citaat:
heliosuperjos schreef op 15-01-2004 @ 20:36:
Iedereen die die turk steunt weet absoluut niet hoe de samenleving werkt!!!!!!!!!!
Ik geloof dat jij slecht opgevoed bent en niet weet hoe de samenleving in elkaar zit
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 15-01-2004 @ 20:38:
Ja idd Marokanen zijn iri, maar nu gaat het om een turk. jammer want turken begonnen weer hun goede naam terug te krijgen.
een rotte appel maakt nog niet de fruitmand ziek.
Gimme more beer
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 15-01-2004 @ 20:36:

Vorige week hebben een paar PSV supporters huisgehouden in het Goffertzicht bij mij om de hoek (overigens kregen de PSV'ers uiteindelijk de klappen, maar ok). Wordt het NEC-volk weer als agressief aangewezen.

Dit om maar even te laten zien dat je geen allochtoon hoeft te zijn, om last te veroorzaken, wat heel veel mensen toch blijken te denken...
Oud 15-01-2004, 19:40
Verwijderd
Maar steekt ze wel aan.....
Oud 15-01-2004, 19:40
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 20:39:
een rotte appel maakt nog niet de fruitmand ziek.
Een beetje een ongelukkige vergelijking, uiteindelijk zullen de andere appels ook flink gaan rotten...
Oud 15-01-2004, 19:41
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 15-01-2004 @ 20:36:
Iedereen die die turk steunt weet absoluut niet hoe de samenleving werkt!!!!!!!!!!
HALLO er is wel een verschil tussen steun betuigen aan iemand die in de media ontzettend negatief word afgeschilderd als steun betuigen aan de moord zelf.
BEn jij soms volmaakt ofzow???
love the sinner hate the sin.
als je met 1 vinger wijst naar die jongens wijzen er 3 naar jezelf.

Die kinderen hebben net zo goed recht om steun te betuigen aan de situatie van die jongen, die overigens al heeft gezegd dat hij er spijt van heeft.

Waar gaat het heen als je niet eens meer mededogen mag voelen met mensen???
Dat noem ik pas een schending van principes!!!!

FREEDOM OF SPEECH!!!
Oud 15-01-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
heliosuperjos schreef op 15-01-2004 @ 20:40:
Maar steekt ze wel aan.....
Ben je zo dom, of doe je zo dom?

Volgens mij ben jij aangestoken met de allochtonen haat
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten