Advertentie | |
|
12-01-2004, 19:39 | ||
Citaat:
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
|
12-01-2004, 19:48 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-01-2004, 19:50 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
- Omdat ze gehecht zijn aan hun auto - Omdat ze lekker 's ochtends willen scheuren op de snelweg (ondanks de files) - Omdat het 'sneller is' - etc... en het is gewoon cooler om met de auto te rijden. |
12-01-2004, 19:57 | ||
Citaat:
Anyway,plan is wel aardig, hoewel ik meer zie in het gewoon goedkoper maken van de kaartjes.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
12-01-2004, 21:41 | |
Ik ben zelf een belgische treinreizigster, al mn zevende jaar!
Voor mij is het heel goed dat dit gratis zou worden, nu ik nog net geen 18 ben valt de prijs nog mee, maar eens die leeftijd bereikt, dan kost dat per jaar toch wel een 1000 euro... Ik vind het wel al goed dat mensen die met het openbaar vervoer naar hun werk gaan, dit vaak vergoed worden. Maar naast het gratis maken, zijn er toch nog andere aandachtspunten... Zoals korte wachttijden, voldoende plaats op treinen, ... Er wordt aan gewerkt (hoop ik) |
12-01-2004, 22:50 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
De NCPN is de enige die ervoor pleit het terug te draaien, de enige die er nog wat aan wil veranderen naar mijn weten. |
13-01-2004, 00:06 | |
Nederland moet zeker Belgie volgen, dit is echt een van de eerste dingen die we WEL uit Belgie moeten overnemen...
(nee ik ga geen domme belgengrap maken ) Echter, het Nederlandse spoorwegnet is al flink verslechterd, (slecht onderhouden), het materieel verouderd (niks over te zeggen vergeleken met de Belgen, die rijden ook met oude troep, zo niet ouder... of is alles daar gewoon standaard bruin van vies bruin?) het vertrouwen is weg, de service wordt steeds slechter, treinen rijden minder en ook nog eens niet op tijd, de NS is geprivatiseerd... kortom: wij hebben ons het al flink moeilijk gemaakt door telkens de kop in het zand te steken. Buitenlanders kijken naar de Randstad als een Metropool (zoals New York, London of Parijs)... eigenlijk is dit geografisch gezien ook zo: het zijn rond de 6 miljoen inwoners op een stukje van zeg 30 bij 40 kilometer.. Maar openbaar vervoer zoals dat in een metropool geregeld zou moeten worden? (metro, betere treinverbindingen, bussen, trams etcetera.) HO MAAR... nee, IN de stad is alles prima, maar van stad naar stad (noem het liever metropooldeel)... VEEL PLEZIER... Wat mij betreft asfalteren we HET HELE GROENE HART... na een paar jaren sta je TOCH weer in de file,... haha net goed, alleen jammer dat die miljarden euro's allemaal weggegooid geld zijn en korte termijnoplossingen.... ach ja.. deze regering (en de vorige) zijn niet zo goed in lange termijn denken... (de lange termijn projecten die ze doen: Betuwelijn etc) die doen ze goed (ahem) |
13-01-2004, 00:28 | ||
Citaat:
HET GELD? dat komt van de belastingen en van het geld dat NIET aan wegen wordt uitgegeven (en dan heb ik het niet over het onderhoudsgeld) maar aan spoorwegen. (voor een paar honderd euro, zeg 300E per persoon per jaar belasting komen we een HEEL EIND!!) bovendien moet je het niet zien als extra, maar als vervangend voor je vervoerskosten nu (wil niet zeggen dat dit even hoog is, waarschijnlijk lager namelijk), maak je er geen gebruik van is dat je eigen keuze, maar je betaald gewoon voor de voorziening, net zoals je een beetje betaald voor onderwijs, of je er nou gebruik van maakt of niet. Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 00:30. |
13-01-2004, 00:45 | |||
Citaat:
Citaat:
__________________
So a baby seal walked into a club...
|
13-01-2004, 01:11 | ||
Citaat:
- iedereen betaald 100E per jaar - de OV's worden dan 200E per jaar (zo betalen die toch nog 300E, maar de niet gebruikers betalen maar 100E) bovendien denk ik dat er maar weinig mensen een ECHT goedkope OV laten schieten... dat heb je er zo uit, ook als je een rijke kerel bent en maar 4x per jaar heen en weer reist et halve land door. |
Ads door Google |
13-01-2004, 11:39 | |
Gratis treinvervoer lijkt me behoorlijk kostbaar, maar de prijs kan inderdaad behoorlijk naar beneden. Het aantal treinpassagiers zal toenemen (in ieder geval bij een behoorlijke prijsdaling), de service en criminaliteit moet serieus worden genomen in treinen en stations, en daar moet ook echt wat aan gedaan worden. Bij een verhoogd aantal treinpassagiers of beter gezegd reizigers met het openbaar voervoer, zal de continuiteit van de verbinden ook toenemen, wat het allemaal nog wat aantrekkelijker maakt om met het openbaar vervoer te reizen.
Ik ben bang dat de situatie zoals ik die hierboven heb geschetst niet werkelijkheid zal worden, de VVD neemt aan veel coalities deel. Aangezien de kosten van dit hele verhaal toch door iemand moeten worden betaald, en dat zijn volgens mij logischerwijs de automobilisten. |
13-01-2004, 13:14 | ||
Citaat:
Maar even ter zake. Mooi plan, maar gaan er dan niet ook mensen meereizen die je helemaal niet in de trein wilt hebben? (mensen die normaalgesproken zwartrijden en daarom nog eens uit de trein gezet worden)?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
|
13-01-2004, 14:09 | ||
Citaat:
|
13-01-2004, 15:26 | ||
Citaat:
Zelfs Pim Fortuyn schreef in "De puinhopen van acht jaar paars" dat hij het een slechte zaak vond dat de NS geprivatiseerd was. De NS heeft immers een monopolie en concurrentie op het spoor is zo goed als onmogelijk. Je zou aparte spoorwegen voor bedrijf A en bedrijf B moeten aanleggen, wil je echte concurrentie hebben. En Gauloises, denk je echt serieus dat de NCPN een oplossing kan bieden? Nu even mijn mening over gratis spoorwegvervoer. De trein biedt veel voordelen t.o.v. auto's, het lijkt mij het vervoersmiddel van de toekomst. Het zou mijns inziens een goed idee zijn het gratis te maken. Hoeven ze ook niet meer te controleren op zwartrijders. Maar misschien zou dat ook onnodig gebruik veroorzaken. Maar in ieder geval moeten de kosten drastisch verlaagd worden.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
|
13-01-2004, 18:01 | |
Hmmz... maar het moet ook niet zo zijn dat mensen die afhankelijk zijn van hun auto voor hun werk (zoals schilders, zo'n ladder neem je niet ff mee in de trein, of loodgieters oid...) daar ontzettend veel meer voor moeten gaan betalen...
OV is leuk, maar in veel situaties niet toereikend.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
|
13-01-2004, 18:51 | |
het gratis trein "idee" gaat trouwens grotendeels bekostigd worden door de WerkGever en dus moet de belg niet vrezen voor een (felle) stijging van zijn belastingen.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
|
Advertentie |
|
13-01-2004, 18:59 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik denk niet dat de NCPN serieus een oplossing kan bieden. Het grote voordeel ervan dat als het in overheids handen is, dat dan het oogmerk van winst maken wegvalt, wat 2 dingen kan opleveren: 1. De kaartjes worden goedkoper. 2. De kwaliteit verbeterd omdat het verdiende geld weer in het spoor word geinvesteerd. |
14-01-2004, 13:15 | ||
Citaat:
stel, je jaagt door het duurder maken van de benzineaccijns iedereen de trein in, wie blijft er dan over om die accijns (en dus je treinvervoer) te betalen? niet haalbaar.
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
|
14-01-2004, 14:03 | ||
Citaat:
__________________
Hetzij zo...
|
14-01-2004, 15:31 | ||
Ik wil eerst weleens wat berekeningen zien waar dat geld vandaan moet komen. Een NS-jaarkaart kost 2640 euro, wil je ook nog met de bus, tram of metro dan komt daar nog eens 400 euro bij.
Citaat:
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
|
14-01-2004, 16:00 | |
Verwijderd
|
erg goed en mooi plan! als dat zou kunnen zou dat een stuk beter zijn voor het milieu en het fileprobleem zou er misschien ook wel (deels) door opgelost worden. maar ik weet niet of het haalbaar is, aangezien de regering al te weinig geld heeft en de NS dan toch wel erg veel geld gaat kosten
|
15-01-2004, 00:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En, nee, de SP wil het niet terugdraaien, de SP zegt: "De overheid bezit nog alle aandelen van de NS, maar zij heeft nog weinig zeggenschap. De NS dienen weer onder democratisch controle te komen. De overheid moet de trein terug pakken." Onder democratische controle brengen is geheel iets anders dan het afpakken en er een staatsbedrijf van maken. |
15-01-2004, 07:03 | |
Ik zeg dit al best wel lang, samen met een aantal anderen, maar het moet daarvoor eerst idd. in handen vd. overheid komen...
Die 2640 euro wordt ook echt niet betaald voor de studenten-OV, ik denk zelfs dat de helft al erg veel is. Het is misschien een socialistische natte droom, maar het lijkt mij wel degelijk een goede zaak. Het scheelt de overheid ook een enorme hoop geld aan internationale "uitstootbelasting" ed. Denk daar ook eens aan!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
|
15-01-2004, 17:15 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
15-01-2004, 17:36 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Ads door Google |
15-01-2004, 17:59 | ||
Citaat:
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
|
15-01-2004, 18:20 | |||
Citaat:
Citaat:
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
|
15-01-2004, 18:49 | |
Onder bepaalde omstandigheden kan gratis openbaar vervoer financiëel haalbaar worden. Het scheelt je namelijk enormen bedragen aan auto-infrastructuur.
Dat gratis OV werkt wordt al jaren bewezen in het Belgische hasselt en ook ergens in een Aziatische miljoenenstad waar ik onlangs over las, maar nu even weer de naam van kwijt ben.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
|
16-01-2004, 13:14 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
16-01-2004, 13:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
16-01-2004, 13:18 | |
Verwijderd
|
Ehm, de NS draait voor zover ik weet verlies op reizigers..
Niet om het een of ander, maar de overheid kan ook niet zomaar opeens break-even draaien. Integendeel waarschijnlijk zelfs. Alleen is dan de vraag of je het het waard vindt dat er zoveel geld in het OV wordt gepompt... |
16-01-2004, 13:33 | ||
Citaat:
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
|
16-01-2004, 13:42 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Weegt dat tegen elkaar op? |
16-01-2004, 13:42 | ||
Citaat:
__________________
Hetzij zo...
|
16-01-2004, 17:55 | ||
Citaat:
Overigens, over de kosten: Als iedereen zo'n kaart krijgt is de prijs per kop veel lager en dus de prijs van de kaart opzich ook veel lager. Je kunt zaken zo ook veel efficienter inplannen!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
|
17-01-2004, 13:48 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
17-01-2004, 13:58 | ||
Citaat:
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
|
17-01-2004, 18:08 | |
Volgens mij moet er iedere 5 minuten een trein rijden of gigantisch lange treinen en daarnaast het spoor flink uitgebreid worden. Anders betalen de mensen die in 'de Boesboes' werken ergens voor waar ze geen beschikking over hebben.
Mede hierom is het idee slecht, onhaalbaar en te kostbaar. Als je zo graag gratis met de trein wilt koop je maar een OV-jaarkaart. Dan betaalt de gebruiker, zo simpel is dat.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Trein onduidelijkheid? Verwijderd | 8 | 11-04-2014 14:01 | |
Werk, Geld & Recht |
Onterechte boete in Belgie noesie123 | 16 | 17-03-2012 14:43 | |
Muziek |
Pukkelpop 2003 Verwijderd | 161 | 08-08-2003 11:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
GRote stijging agressie in treinen klootzak2001 | 42 | 11-08-2002 20:00 |