Advertentie | |
|
![]() |
|
Wij hebben om 10.59u één minuut stilte gehouden (niet om 11.00u omdat dan onze pauze begint). We moesten, toen de bel ging, rechtop gaan staan en dan dus die ene minuut stilte houden. Zo officieel hebben we zelfs de 11 septemberramp of de aardbeving niet herdacht...
|
Wij hadden op dat moment pauze. Toen de bel ging begon een teamleider te vertellen hoe erg het was en dat we in deze minuut die zometeen komt moeten denken aan bla bla. Was wel heel apart. Een volle aula en toen de teamleider begon te praten was in ineens doodstil.
Ik hecht er niet echt waarde aan en vind het niet heel belangrijk ofzo, maar ik doe wel gewoon mee.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind de media-aandacht voor die moord sowieso overdreven. Er worden elke dag mensen vermoord. |
![]() |
|
Bij ons gaat normaalgesproken om 11.05 uur de bel maar de bel ging nu om 10.50 uur zodat iedereen de tijd had om naar beneden naar de aula te komen. Daar hield de directeur een praatje en toen waren we om iets over 11 een minuut stil (het praatje van de directeur liep een beetje uit). Het was wel indrukwekkend, zo'n hele stille aula (we hadden dit al eerder gehad na de aanslagen in New York). Om vijf over elf zat iedereen weer terug in de les en gingen de lessen gewoon verder tenzij je behoefte had om er over te praten met elkaar.
|
ik zat toen heel stilletjes in de bus...
Wij hebben op school ook 1 minuut stilte gehad, maar ik had vandaag geen les. We hebben er gisteren in een les wel aandacht aan besteedt.. Wat we er van vinden en wat het voor ons betekent als toekomstige leerkrachten..
|
Bij ons is het proefwerkweek, maar toch hebben ze over de intercom om een minuutje stilte gevraagd.
Het was nu wel helemaal stil in de klas, met 11 september moesten een paar lachen, niet express, ze konden er niks aan doen, maar toch...
|
vandaag hebben wij geen minuut stilte gehouden, omdat we het woensdag al gedaan hebben (ook om 11.00 uur trouwens).
De sectorleider van de havo vroeg toen over de intercom onze medewerking. daarna hebben we het de halve les gehad over de moord en of het bij ons op school al dan niet ook zou kunnen gebeuren. (conclusie: niet)
|
bij mij op school werd er wel aangedaan. Maar het was aan elke klas/leraar vrij te besluiten of ze mee wilden doen. En de pauze begint precies om 11.00 dat was ook niet echt handig. Maar bij mij de klas hebben we wel een minuut stilte gehouden.
|
Verwijderd
|
ik had ook tentamens, maar gelukkig op dat moment niet. de conrector van onze school heft een praatje gehouden door de intercom, een prachtige tekst, overigens, en toen hebben we een minuut stilte gehouden. onze school kent dagopeningen, een kort berichtje wat elk eerste uur wordt voorgelezen. ook deze stond in het teken van de moord. ik vond het erg goed gedaan allemaal.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
De Kantine |
weerwolfspel #21 Verwijderd | 473 | 17-08-2006 18:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Panorama zet aan tot massahysterie en rassenhaat Woodstock | 87 | 28-01-2004 21:34 | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 |