Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Absoluut geen accountant, ik word gek van vakken als "Financial Accountancy", "Boekhouden", "Externe verslaggeving". Ik wil volgend jaar richting Coorporate Finance gaan. Dus veel met aandelen, investeringsprojecten, investeringsanalyses, risico analyse, etc. Ik zie me hier echter niet voor de rest van m'n leven mee bezig zijn.
Hierna wil ik nog iets van aardwetenschappen of "bodem, water en lucht" studeren, zodat ik later bij een onderzoeksbureau (KNMI of iets dergelijks) aan de slag kan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oftewel, there is much to do ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik doe nu Grafisch Vormgeven en moet nu stage gaan lopen.Zo kan ik nog kijken of ik het echt leuk vind om hierna zeker te gaan doen. Ik wil waarschijnlijk nog wel een andere opleiding gaan doen, fotografie of iets met kunst en vormgeving op een kunstacademie.
Maar ik wil iig iets gaan doen in de kunst/vormgeef/fotografie hoek. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb eigenlijk nog geen idee. Ik zit er aan te denken om richting journalistiek te gaan (soort correspondente in Japan ofzo)... maar ik weet het echt nog niet...
Vertaalwerk lijkt me ook leuk om te doen... Maar het liefste wil ik door leren, dus m'n Master halen, onderzoek gaan doen... Een goede japanoloog worden... |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik wil notarieel recht studeren, opleiding voor notaris dus.. alleen ben je minstens 50 wil je eindelijk notaris worden
maar als ik tijdens mijn opleiding notarieel recht niet leuk vind, kan ik altijd nog de kant van het nederlands/europees/fiscaal recht op ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik zit nog maar in mijn tweede jaar, dus ik houd me er eigenlijk nog niet zo mee bezig.
Een functie in het openbaar bestuur (bij voorkeur rijksniveau) lijkt me leuk. Maar een functie in het universitair onderwijs lijkt me ook wel wat. Ik weet het dus nog niet. Gelukkig dat ik een nog paar jaartjes door kan studeren. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ik wist wel van de periode van kandidaat-notaris maar ik dacht dat dat echt wel zo'n 25 jaar zou duren.. gelukkig is dat dan niet altijd zo blijkt uit jullie reacties ![]() maar ben ik dan niet sterk in het nadeel omdat ik een vrouw ben? daar twijfel ik nogal aan namelijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet slecht voor een knulletje van 25 ![]() per piacere - de periode waarin je kandidaat-notaris is hangt van een aantal factoren af. Vijfentwintig jaar is in elk geval sowieso niet realistisch, zo lang blijft niemand het. Wel is het een feit dat je vaak pas rond je dertigste kandidaat-notaris wordt, hetgeen je vervolgens zes of zeven jaar blijft. Het hangt natuurlijk ook af van je juridische kwaliteit, de vraag naar notarissen bij jouw werkgever, de markt, etc. Of je in het nadeel bent als vrouw zou ik niet durven zeggen. Het is wel een feit dat er in de notariële praktijk veel minder vrouwen werkzaam zijn dan in de advocatuur (en vooral in de rechterlijke macht). Ik geloof dat maar zo'n 15% van de notarissen vrouw is, terwijl het onder advocaten ongeveer de helft is en onder rechters zelfs iets meer dan de helft. Hoe het komt dat de vrouwen zo weinig notarissen leveren....geen die. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het hele rijtje notarieel recht: notarieel recht: salaris na 1,5 jaar na afstuderen: 1575 - 38 uur per week zoektijd baan: 3,5 maand tja.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de kern is eigenlijk dat je niet moet afgaan op die informatie uit Elsevier. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar nogmaals bedankt voor de informatie ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
No prob
![]() Zo'n enquête wijst meer uit wat mensen denken dat de beste universiteit is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() maar ik hebben ze in Tilburg wel notarieel recht? want ik had die website afgezocht, kon niks vinden en bij de erasmus universiteit stond eerst van wel en nu niet meer..en nu ben ik in de war.. eheh |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm..vaag. Om heel eerlijk te zijn kan ik ook geen notariëel recht vinden op de site van de UvT. In Nijmegen kan het in elk geval wel, net als in Utrecht, Groningen, Leiden. Ik ga ervanuit dat het aan de andere faculteiten ook wel kan, maar zeker niet aan alle, blijkbaar
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() maar ach, toch nog 2,5 jaar te gaan...misschien kan het dan wel in Tilburg of Rotterdam, at least, I hope so |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Wilt u dit even keuren lestat080 | 14 | 29-03-2004 21:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |