Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 16:25
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik weet niet of dit de juiste plaats is maar het gaat iig over kleding

Wie wordt er op school ook vaak benadeeld omdat hij of zij er volgens leraren slecht gekleed uitzien.

Ik bedoel, Er mogen geen hoofddeksels (petten/mutsen) te zien zijn, en wel hoofddoekjes. Ik ga binnekort bij ons op school een protest beginnen hiertegen, want ik vind het erg te ver gaan...

Weet iemand toevallig of er iets over kledingvoorschriften in de wet staan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 16:35
YellowLight
YellowLight is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 15-01-2004 @ 17:25:

Ik bedoel, Er mogen geen hoofddeksels (petten/mutsen) te zien zijn, en wel hoofddoekjes.
dit is toch wel een beetje logisch? een hoofddoekje is een religieus gebaar, dus ik vind eigenlijk niet dat je dat echt met gewoon een petje of muts kunt vergelijken.

maar op vele scholen mag je gewoon geen petten in de klas dragen. al mag het bij ons volgens mij wel

maar ik weet niet of er iets over in de wet staat.
Oud 15-01-2004, 16:36
Divina Flor
Divina Flor is offline
Nee, ik word niet benadeeld. Maar ik heb ook eigenlijk nooit petjes of iets dergelijks op.

Een paar jaar geleden wel, toen werd me gevraagd m'n hoedje (en zonnebril) af te zetten, wat ik toen maar enigszins geirriteerd heb gedaan. Ik merk wel dat er tegenwoordig niet veel meer van gezegd wordt (bij medeklasgenoten). Ik weet niet of het komt doordat ik niet meer in de onderbouw zit, of dat het beleid gewoon soepeler is geworden (of andere leraren).

Maar ik kan het wel begrijpen dat scholen het niet willen hebben, al vind ik dat er wel een lijn moet worden getrokken. Waarom wel hoofddoekjes en geen leuke muts?
Oud 15-01-2004, 16:37
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
LadyOfTheFlower schreef op 15-01-2004 @ 17:35:
dit is toch wel een beetje logisch? een hoofddoekje is een religieus gebaar, dus ik vind eigenlijk niet dat je dat echt met gewoon een petje of muts kunt vergelijken.
Ja, ok, maar wie weet heb je een eigen religie..
Bovendien, als ze in Turkije geen hoofddoekjes op school mogen dragen (hoorde ik), waarom moet dat in Nederland dan wel?
Oud 15-01-2004, 16:42
Susanne
Susanne is offline
ik heb samen met een paar vriendinnetjes dezelfde trui, hebben we laten drukken voor sneekweek. maar een paar mensen voelden zich blijkbaar een beetje bedreigd (???) hierdoor, dus we mogen ze niet meer dragen naar speciale gelegenheden, zoals sportdagen etc. echt belachelijk

en heb in de zomer een keer zonnebril uit m'n haar moeten halen en petje af enzo maar dat vind ik wel normaal, vind ik ook niet erg ofzo.
Oud 15-01-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
LadyOfTheFlower schreef op 15-01-2004 @ 17:35:
Beide wel, of beide niet, ik vind niet dat iemand van een bepaalde godsdienst voorgetrokken mag worden, wat nu wel is..
Petten en mutsen mogen dragen is een recht dat je hebt vind ik,
alhoewel ik wel begrijp dat het wel zo moet zijn dat je de ogen moet zien (dus petjes omdraaien oid).
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:47
YellowLight
YellowLight is offline
he ja, je hebt wel gelijk dat je dan voorgetrokken wordt omdat je een bepaalde godsdienst hebt.

zo ver was ik nog geen eens met denken .
Oud 15-01-2004, 17:01
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
********** schreef op 15-01-2004 @ 17:43:
Beide wel, of beide niet, ik vind niet dat iemand van een bepaalde godsdienst voorgetrokken mag worden, wat nu wel is..
Petten en mutsen mogen dragen is een recht dat je hebt vind ik,
alhoewel ik wel begrijp dat het wel zo moet zijn dat je de ogen moet zien (dus petjes omdraaien oid).
Moeten moslimmeisjes die ervoor kiezen om een hoofddoek te dragen voor hun geloof die dan tegen hun wens in afzetten in de klas omdat mensen zoals jij zo nodig dan ook een pet of muts op willen zetten
Ze dragen die dingen toch niet voor de sier of de warmte zoals een pet of muts.
De uitzondering is er voor hoofddoekjes, niet persé voor moslims.
(overigens kan je hier ook keppeltjes en joden invullen ofzo).

Als je zo graag gelijke rechten wil dan zet je ook zelf een hoofddoek om, als ze je dat verbieden, dan pas trekken ze mensen voor imo.

@ TS, lekker kinderachtig zo'n protest, denk je daar nou echt iets mee op te schieten?
Heb je een kale plek te verbergen ofzo? Wat is nou weer zo belangrijk aan het dragen van een pet of muts in de klas.

Overigens mag het bij ons in de klas wel geloof ik, alleen ntl geen petten tijdens toetsen.

Ik word niet 'gediscrimineerd' door wat ik draag.
Als ik iets droeg, en leraren hadden daar problemen mee en kwamen met goede argumenten, dan trek ik voortaan wel wat anders aan. Kinderachtig gedoe (nenene ik doe lekker wat niet mag)

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:01
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Susanne schreef op 15-01-2004 @ 17:42:

en heb in de zomer een keer zonnebril uit m'n haar moeten halen en petje af enzo maar dat vind ik wel normaal, vind ik ook niet erg ofzo.
ik zie niet in waarom je je zonnebril uit je haar zou moeten halen in de zomer?
Oud 15-01-2004, 17:15
Mysterons
Mysterons is offline
Je mag bij ons niet te uitdagende kleding (te blote buik of te erge inkijk ofzo) en je navelpiercing mag niet zichtbaar zijn
Oud 15-01-2004, 17:26
Dolores
Dolores is offline
Bij mij op school zijn ze volgens mij niet zo streng wat betreft kleding.. (iig nooit iets van gemerkt, zou niet weten of dr echt regels voor zijn) Een pet mag in de klas wel op, maar dan wel zodanig dat de leraar je ogen kan zien, dus een pet moet dan met de klep naar achteren.. bij een muts zijn de ogen doorgaans gewoon te zien, dus die mag gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:30
Johnnie-mannuh
Citaat:
Mysterons schreef op 15-01-2004 @ 18:15:
Je mag bij ons niet te uitdagende kleding (te blote buik of te erge inkijk ofzo) en je navelpiercing mag niet zichtbaar zijn
waar staat dat letterlijk geschreven?
bij ons is daar op school ook zo'n ophef over, maar in het schoolregelement staat daar niets over

en als ik er iets van zegt, word ik meteen de klas uitgeflikkerd.

ik had eerst een hanekam, en kwam bij sommige lessen gewoon de klas niet in, omdat dat niet stond vonden ze...

Nu probeer ik mn haren te laten groeien, en zet ik een Metallica muts op... En dan beginnen ze daar weer over te zeiken...

ohja, vandaag werd ik daardoor weer een keer in de zeik gezet. eerst al een hele discussie met mn maatschappijleerleraar over mn muts, dat dat niet in de wet stond, niet in schoolregelement. en mocht ik hem uiteindelijk op houden.

Nu zat ik die les vandaag alleen. en op het einde van de les begon iedereen langzaam zn tas in te pakken. Sommige waren zelfs al klaar daarmee, en toen ik begon met inpakken begon de leraar te zeiken dat ik aant kletsen was en mn tas aant inpakken.
ik zo: iedereen pakt zn tas in, En was ik dan soms met mezelf aant kletsen ofzo, En dus zei hij, wacht jij maar even na de les dan krijg je een flinke portie strafwerk.
Nou na de les ben ik gewoon de klas uitgelopen, en dus zal ik morgen wel een preek te horen krijgen. Ik heb al enkele citaten in mn hoofd die WEL in het schoolregelement staan. En zoiets van Iedereen is volgens de wet gelijk. En dat hij me niet zonder reden mag straffen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:30
Verwijderd
op zich doen ze bij ons op school nooit moeilijk over kleren. Behalve dan het afzetten van petten/mutsen/zonnebrillen wat ik niet meer dan normaal vind, eigenlijk.

Vorig jaar liep er zelfs een meisje uit de tweede klas in een doorzichtig zwart blousje met alleen een bh eronder en dat vonden ze zelfs nog goed.. mja...
Maar een vriendin van me droeg een keer 1 kattenoog lens en die werd er in de les uitgestuurd, omdat 'er wel grenzen zijn!!'
waar die precies liggen weten ze kennelijk zelf ook niet, maar oke
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:35
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 15-01-2004 @ 18:30:
bij ons is daar op school ook zo'n ophef over, maar in het schoolregelement staat daar niets over

en als ik er iets van zegt, word ik meteen de klas uitgeflikkerd.

ik had eerst een hanekam, en kwam bij sommige lessen gewoon de klas niet in, omdat dat niet stond vonden ze...

Nu probeer ik mn haren te laten groeien, en zet ik een Metallica muts op... En dan beginnen ze daar weer over te zeiken...

ohja, vandaag werd ik daardoor weer een keer in de zeik gezet. eerst al een hele discussie met mn maatschappijleerleraar over mn muts, dat dat niet in de wet stond, niet in schoolregelement. en mocht ik hem uiteindelijk op houden.

Nu zat ik die les vandaag alleen. en op het einde van de les begon iedereen langzaam zn tas in te pakken. Sommige waren zelfs al klaar daarmee, en toen ik begon met inpakken begon de leraar te zeiken dat ik aant kletsen was en mn tas aant inpakken.
ik zo: iedereen pakt zn tas in, En was ik dan soms met mezelf aant kletsen ofzo, En dus zei hij, wacht jij maar even na de les dan krijg je een flinke portie strafwerk.
Nou na de les ben ik gewoon de klas uitgelopen, en dus zal ik morgen wel een preek te horen krijgen. Ik heb al enkele citaten in mn hoofd die WEL in het schoolregelement staan. En zoiets van Iedereen is volgens de wet gelijk. En dat hij me niet zonder reden mag straffen.
anders schiet je hem gewoon door z'n kop, dan ben je pas echt de held van de school
Oud 15-01-2004, 19:42
Maija
Maija is offline
Citaat:
ik heb samen met een paar vriendinnetjes dezelfde trui, hebben we laten drukken voor sneekweek. maar een paar mensen voelden zich blijkbaar een beetje bedreigd (???) hierdoor, dus we mogen ze niet meer dragen naar speciale gelegenheden, zoals sportdagen etc. echt belachelijk

Sneekweek???
Oud 15-01-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 15-01-2004 @ 17:37:
Ja, ok, maar wie weet heb je een eigen religie..
haha, wat een domme opmerking
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:49
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Bij mij op school doen ze niet egt moeilijk leraren kijken zelfs al haast niet mee rop als je met bretels ofzo rondloopt
Oud 15-01-2004, 19:52
the exploding boy
the exploding boy is offline
nooit last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:57
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
lennuzz schreef op 15-01-2004 @ 18:01:
ik zie niet in waarom je je zonnebril uit je haar zou moeten halen in de zomer?
nouja gewoon buiten natuurlijk niet, maar in de lessen enzo bedoelde ik.
Oud 15-01-2004, 20:23
Tolchok
Tolchok is offline
hier heb ik nooit gemerkt dat er iets niet 'mocht'.
zo hoort het ook vind ik.

je mag er uitdagend bijlopen, je mag piercings, raar haar, excentrieke kleding, etc.

mijn leraar klassieke talen vraagt wel als ik een muts draag of ik die af wil doen. dat doe ik dan ook. maar de meeste andere leraren boeit het niet zo.

er zit maar 1 moslimmeisje op onze school, en ze draagt geen hoofddoekje. maar dat is omdat ze het 'gewoon niet doet'. Niet omdat het niet zou mogen ofzo. Ik heb sterk het idee dat een hoofddoekje gewoon zou mogen bij ons, ik weet het echter niet 100% zeker.
Oud 15-01-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 15-01-2004 @ 20:42:
Sneekweek???
Heeft met zeilen en boten te maken
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:

Dat slaat idd echt nergens op!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:34
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
ik heb samen met een paar vriendinnetjes dezelfde trui, hebben we laten drukken voor sneekweek. maar een paar mensen voelden zich blijkbaar een beetje bedreigd (???)
haha het straalt voor hen gewoon een soort gang-style uit, een soort nationalistisch-achtig groeps gevoel wat hen afschrikt

maar dat is dus de mening van flauwe leraren, ik vind het zelf bullshit om die (onschuldige) truien om zoiets te verbieden
Oud 15-01-2004, 21:07
Johnnie-mannuh
bandshirts dan ook maar verbieden?

en wat d88 jullie van Lonsdale dan... ook allemaal hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 21:13
Verwijderd
Ik vind het ook belachelijk dat je geen muts op mag..maarja shit happens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 21:33
El Kim
El Kim is offline
Op mijn oude middelbare school wilden ze hemdjes met spaghettibandjes verbieden

Gevolg: een storm van protest en elke meid in die dingen naar school... Verbod is ook niet doorgegaan
Oud 15-01-2004, 21:35
Verwijderd
volgens mij zijn er bij ons bij bepaalde leraren petten enzo verboden maar meer niet, enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 21:37
sorry
sorry is offline
zelf heb ik vaak een pet op maar als ik in de klas zit doe ik hem wel gewoon af netzoals eten en drinken. maar met hoofddoeken heb ik zelf geen problemen mee. ookal lopen ze in een burka rond.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 21:39
Vice
Vice is offline
Ik zou het niet weten. Met hoedjes doe ze iedergeval niet moeilijk.
Oud 15-01-2004, 21:51
rodina
rodina is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 15-01-2004 @ 22:07:
bandshirts dan ook maar verbieden?

en wat d88 jullie van Lonsdale dan... ook allemaal hetzelfde
Bandshirts en Losndale... Mooie vergelijking
Oud 15-01-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 15-01-2004 @ 18:01:
blaatblaatblaat
Zeer mee oneens. Jij wil stellen dat moslimmeisje meer recht hebben op een hoofddeksel dan niet-moslims.
Waarom? Omdat ze het uit geloofs overtuiging doen? Wat een lulkoek, geloofsovertuiging is net zo'n geldige reden als gewoon zeggen dat je 'n petje mooi vind staan.

+ topicstarter: eerst een hanenkam en nu een metallica muts? make up yo mind boy!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 00:14
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 15-01-2004 @ 22:51:
Bandshirts en Losndale... Mooie vergelijking
Beide dragers zijn over het algemeen woest tuig

Gut, zelfs als IK in een navel topje zou willen lopen, met mijn navel piercing, zouden ze nog niet klagen, enniet eens als er op staat Miss Blowjob oid, goede tolerantie

En een pet/muts af, ja prima.. al is me de reden even ontschoten, maar laten we het op respect houden
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 05:17
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 08:18
Verwijderd
Dit topic kan mooi gecombineerd worden met dat geloofs topic :+

Maar even serieus,
Ze klagen hier dat je geen hoofddoekjes mag dragen,
maar in Turkije mogen op veel scholen niet eens hoofddoekjes gedragen worden..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 10:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
********** schreef op 16-01-2004 @ 09:18:
Dit topic kan mooi gecombineerd worden met dat geloofs topic :+

Maar even serieus,
Ze klagen hier dat je geen hoofddoekjes mag dragen,
maar in Turkije mogen op veel scholen niet eens hoofddoekjes gedragen worden..
En die scholen zijn... euhm... zeg maar... gemengd?
Oud 16-01-2004, 11:20
Otis
Otis is offline
Naaldhakken waren een paar weken verboden omdat er putjes in de houten trap kwamen
Uiteraard trokken mijn rebelse mede-scholieren en ik ons daar nix van aan
Nu horen we er ook niks meer over..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:19
Baracuda
Baracuda is offline
Citaat:
Otis schreef op 16-01-2004 @ 12:20:
Naaldhakken waren een paar weken verboden omdat er putjes in de houten trap kwamen
Same here .Alleen wil de school de kantine- en gangvloer beschermen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:44
Pandemonium
Pandemonium is offline
Citaat:
ik weet niet of dit de juiste plaats is maar het gaat iig over kleding

Wie wordt er op school ook vaak benadeeld omdat hij of zij er volgens leraren slecht gekleed uitzien.

Ik bedoel, Er mogen geen hoofddeksels (petten/mutsen) te zien zijn, en wel hoofddoekjes. Ik ga binnekort bij ons op school een protest beginnen hiertegen, want ik vind het erg te ver gaan...

bij ons mogen ook geen hoofddoekjes.
Oud 16-01-2004, 13:13
Tolchok
Tolchok is offline
maar is het niet zo dat al die scholen waar verboden zijn, gewoon religieus getint zijn?

of zijn er ook non-religieus getinte kledingverboden/voorschriften?
Oud 16-01-2004, 15:32
Sade
Sade is offline
Citaat:
In de wet: lijkt me niet. Maar in de schoolregels vaak wel.
Bij mij op school werd het eerst altijd toegestaan als ik met een mutsje opliep op school, maar nu zijn de regels daar weer strenger over geworden. Bij ons op school mogen nu dus alleen nog maar hoofddeksels en andere bedekkingen gedragen worden uit religieuze overwegingen.

Verder zijn er nog wel een paar (ongeschreven) regels. Zo is een jongen een keer bij de locatieleider geroepen toen hij een t-shirt aan had met 'Jesus is a cunt'. Aan de andere kant, een vriendin van mij heeft een shirtje met 'Jesus rocks!' en dat mag dan weer wel

Toch wordt verder vrijwel alles geaccepteerd. Er is geen gezeik over hanenkammen, spikes (als in: de armbanden en kettingen), tatoages, enz.
Oud 16-01-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
bij ons mogen ook geen hoofddoekjes.
Als je naar het Gymnasium gaat , zie je geen hoofddoekjes [alhoewel ik vaker "gekleurde medemens meisjes" daar zie, dan jongens ]
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:23
Verwijderd
Nou, niemand zal het toegeven natuurlijk, maar ik durf wel de uitspraak aan dat sommige docenten behoorlijk op kleding beoordelen op de universiteit waar ik zit. Iemand die een mondeling tentamen heeft en op het randje scoort, krijgt waarschijnlijk een 5 als hij eruit ziet als éen of andere gothic of als een rare alto, en wel een voldoende als hij in pak is.

En terecht.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:48
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 15-01-2004 @ 18:30:

.

Ik hoorde het van een lerares, dat het opgenomen was in het schoolregelement, maar officieel is er niks aan de leerlingen verteld en we merken er ook niks van.
Oud 16-01-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 15-01-2004 @ 17:37:
Bovendien, als ze in Turkije geen hoofddoekjes op school mogen dragen (hoorde ik), waarom moet dat in Nederland dan wel?
In Turkije martelen ze ook Koerdische gevangenen, waarom doen we dat in Nederland niet?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:10
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik postte al dat je bij ons wel bretels, kisten,rangers,wijde broeken, mutsen,petten armbanden kapotgescheurde pantys, fel gekleurde ''gemeente werken'' broeken, lonsdale,pitbull, gothic en andere alto dingen en de hele shit alleen moest een vriend van mij een Nl vlaggetje wel verwijderen
Oud 16-01-2004, 22:34
Firefly
Firefly is offline
ach, petten zijn sowiezo lelijk

ontopic: Ik vind dat iedereen gewoon hoofddeksels moet mogen dragen, zowel vanuit religieus geloof als aestetisch geloof.
Oud 17-01-2004, 14:59
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
eXo schreef op 16-01-2004 @ 00:35:
Zeer mee oneens. Jij wil stellen dat moslimmeisje meer recht hebben op een hoofddeksel dan niet-moslims.
Meer recht op een hoofdDOEKJE ja.
Ze dragen dat 'hoofddeksel' toch niet (alleen) omdat ze het mooi vinden staan...
Citaat:

Waarom? Omdat ze het uit geloofs overtuiging doen? Wat een lulkoek, geloofsovertuiging is net zo'n geldige reden als gewoon zeggen dat je 'n petje mooi vind staan.
Vind ik dus niet.
Omdat het een onderdeel van hun geloof is. Ik vind geloven over het algemeen belachelijk, maar ik vind niet dat je mensen kunt verbieden hun geloof uit te oefenen en daarbij een hoofddoekje te dragen.
Daarentegen vind ik wel dat je scholieren mag verbieden een muts of pet op te zetten in de klas, ookal dragen die meisjes een hoofddoek.
Een hoofddoekje is toch iets heel anders dan een pet en het wordt ook om hele andere redenen gedragen. Het is een beetje appels met peren vergelijken imo en ik vind het belachelijk dat de TS zich hier zo druk om maakt.

Jij kan je muts of pet toch gewoon in de klas even afzetten, uit beleefdheid of whatever. Een moslimmeisje kan/mag dit niet van haar geloof/ouders etc.
Oud 17-01-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2004 @ 22:23:
En terecht.
Sterf.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 19:49
June bug
June bug is offline
Citaat:
eXo schreef op 16-01-2004 @ 00:35:
Helemaal mee eens. Ik weet van een aantal meisjes op mijn school dat ze zelf mogen kiezen of ze wel of geen hoofddoekje dragen. Dus, ik vind ik dat ik ook zelf mag kiezen of ik een petje of hoed wil dragen. En dat ik die ook op mag houden in de les. Ik snap sowieso de hele regel van dat het onbeleefd staat om je petje/hoed op te houden tijdens de les of tijdens het eten niet... Het is toch ook niet onbeleefd om je mouwen op te rollen tijdens t eten..
Oud 17-01-2004, 19:56
Verwijderd
Bij mij op school mocht je op zich alles dragen, zo lang je gezicht maar goed te zien was. Dus wel een petje, maar niet met de klep naar voren, en wel een bril, maar geen zonnebril, en wel een hoofddoekje, maar geen burqa. Vind ik vrij logisch allemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten