Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
je lijkt op mijn moeder, ik zeg toch dat ik mijn eigen tijd kan inschatten! als je kijkt naar wat voor so's en pw's wij hebben begrijp je me!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
als je dingen van te voren leert en steeds herhaalt, komt het in je lange termijn geheugen terecht. Dit heeft als resultaat, dat je ook na een aantal weken nog veel zult weten van wat je geleerd hebt. Als je dingen slechts één dag van te voren leert, dan blijft het maar heel kort in je geheugen zitten. Precies als wat jij zegt: één dag, maar de dag erna is alles weg. Veel dingen komen later terug in andere proefwerken. Misschien in de onderbouw nog niet zo veel, maar in de bovenbouw zeker wel. Het is niet handig als je dan steeds alles weer opnieuw moet leren. Daarom moet je dingen herhalen, zodat het vast in je geheugen blijft staan. Of lijk ik nou teveel op je moeder ![]()
|
Ik ben met de S.E's al flink van te voren begonnen met samenvattingen bijhouden, bijvoorbeeld met geschiedenis waar je 5 hoofdstukken moet leren. Met echt leren ben ik ong. een week van te voren begonnen.
Gewone proefwerken leer ik de dag ervoor.
||
Citaat:
Ach, kweet wat het is, deed dat ook altijd in de tweede ![]() |
![]() |
|
Het plan was altijd op tijd (een week van te voren) te beginnen en dan op tijd klaar te zijn, maar omdat ik dan altijd het idee had heel veel tijd te hebben, ging ik altijd veel te uitgebreid beginnen, en kwam het meeste nog aan op de dag van te voren, maar ja, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen
|
![]() |
op de middelbare school altijd of 1 dag vantevoren, of helemaal niet.
nu doe ik voor moeilijke dingen 2 of 3 dagen en de rest nog gewoon 1 dag van te voren. samenvattingen maak ik alleen als ik echt een hele lap stof moet leren die niet in een uurtje te lezen is en waar je toch letterlijke stofkennis moet hebben, maar gelukkig hoef je dat bij een beta-studie bijna niet |
![]() |
|
Verwijderd
|
In de onderbouw leerde ik alles standaar 1 dag van te voren. Ik weet het een slechte instelling, maar het werkte heel goed. In de bovenbouw nam de hoeveelheid stof dusdanig toe dat ik nu wel een soort van plan. Er zijn nog steeds een aantal toetsen dat ik een dag van te voren leer, maar vakken die ik moeilijk vind en welke veel leerwerk zijn bereid ik wat ruimer van te voren voor (4 tot 3 dagen).
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de 1-3e klas een dag van tevoren.
4-5e klas ligt aan het vak 1/3 dagen van tevoren 6e klas schoolonderzoeken een paar dagen voor elk vak en eindexamen 4/5 dagen per vak van tevoren (behalve de moderne talen) Uni: ongeveer 6 dagen leren per tentamen Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 18:40. |
![]() |
|
Als je tijd hebt, zou ik gewoon beginnen met samenvattingen maken en al het voorbereidende werk en dergelijke. Ook woordjes leren is wel handig. 1 of 2 dagen van tevoren dan nog ff herhalen/doorlezen. Dat is niet wat ik doe, maar wel wat ik zou willen doen. Ik kom er gewoon nooit aan toe om vooruit te werken, helaas... Vorig jaar wel overigens, maar toen zat ik in de derde en ging alles een stuk makkelijker.
|
![]() |
|
![]() |
Ik leer al 6 jaar lang de proefwerken/tentamens de dag van te voren.
Als het een lastig onderwerp/vak is, dan maak ik die dag voor het tentamen een samenvatting... en dan sta ik de dag zelf vroeg op om deze nog eens door te lezen. Misschien op lange termijn slecht, maar tot nu toe gaat het vrij goed in de zin van weinig slechte cijfers. ![]() Dan heb je nog een waarom.-gedeelte. Tja.. omdat ik de weken ervoor wel iets beters te doen heb denk ik. Misschien ben ik te lui, misschien gaat dit me wel gewoon te goed af ![]()
|
de meeste mensen bij mij in de klas beginnen zo'n 2 weken van tevoren, k altijd 1 dag van tevoren..en dat gaat tot nu toe prima. k heb vrijwel altijd goede cijfers, en de leraren hebben nooit wat te zeuren, dus..voor het examen ga k natuurlijk wel eerder leren, maar dat is dan ook veel meer.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorbereiding proefwerkweek mrfifagamer | 3 | 07-03-2016 14:44 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe plan je je leerwerk in een proefwerkweek? ADO070 | 4 | 26-05-2012 14:33 | |
De Kantine |