Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Kun jij mij een positiefe voorbeeld geven van uit een echte situatie waar het een goeie uitwerking had...? Tenzij het natuurlijk je grafische kaart is. wat helaas ook bij mij het geval is.. haahha NOu ik wou een radion.. of Geforce.. maar oke..
|
![]() |
zoals ik het 'zie' .. zijn de poppetjes en de naalden en de naja.. de rest, puur om je verbeelding te stimuleren.. Om er meer gevoel in te kweken.. want op die manier leg je de link wat makkelijker tussen het slachtoffer en hetgeen wat jij wilt..
In principe moet voodoo ook kunnen zonder de poppetjes.. (maar ik weet niet of het dan nog onder Voodoo valt..) Alleen wordt het dan een stukje moeilijker om hetzelfde resultaat te bereiken omdat je dan veel meer bezig bent met het schetsen van een beeld wat je wil.. eh... [vaagheid] Kortom.. er is meer tussen hemel er aarde?!
|
jullie hebben allemaal een heel fout beeld van voodoo, het cliché hollywood-beeld dat je krijgt van alle films.
Een vriendin van me heeft haar profielwerkstuk gemaakt over voodoo. Jullie zien voodoo als een vorm van zwarte magie, maar voodoo is een geloof. Hoe het allemaal precies zit ben ik vergeten, maar voodoo is meer dan naalden en poppetjes. Ik ken verhalen van mensen die ooit vervloekt zijn en de lichamelijke pijn die ze kregen werd anders opgewekt. ook is het mogelijk om iemand zo te vervloeken dat die persoon als hij/zij steft ze terug kan keren als een soort zombieslaaf. Dat is eigenlijk alles wat ik nog weet.. *schaam* ik zal het werkstuk nog eens lezen..
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zeg niet perce dat het zwarte magie is ofzo (bedoel das slechts een naam). of dat het standaart naaldjes in popjes steken is maar ik zeg wel dat het verkeert is, elke vorm van voodoo... Maar als jij me een goed voorbeld van voodoo kan noemen dan hoor ik het graag.. en ook nagevolgen ect van voodoo.... greets Micah
||
Citaat:
de opa van de vriend van een vriendin van me werkte als minister van landbouw op haiti. Haiti is berucht om voodoo. De opa in kwestie had als minister soms wel eens boeren voor de deur staan, en die kon hij dan niet helpen, en niet alle boeren namen dat dan in dank af. En op een dag sprak iemand ter plekke een vloek over hem uit. Ik weet niet of jullie stigmata kennen (volgers van jezus kunnen als ze heel erg geloven verwondingen krijgen op de plekken waar jezus ze ook kreeg toen hij werd gekruizigd. Maar de verschijnsel heeft te maken met de geest. Bij stigmata schijnt het zo nml te zijn dat je sterk genoeg geloofd dat je huis op die plekken dunner wordt, waardoor bij de lichtste aanraking bloedingen kunnen onstaan.) Zo zou het principe van voodoo dus te verklaren zijn geweest als die man in voodoo geloofd zou hebben. Maar.. hij was in nederland geboren. Opgegroeid met boerenkool en worst, en hij geloofde er dus niet in. De vloek werd over hem uitgesproken, en na een paar dagen begon hij zich ziek te voelen. Hij werd steeds zieker, en liet zich onderzoeken. De dokter kon niets vinden raadde aan om bij een priester langs te gaan. Hij werd steeds zieker en zieker en uiteindelijk ging hij er toch maar langs. De priester gaf hem een lijstje met dingen die hij moest nazoeken, bijvoorbeeld kippenbotjes moest hij zoeken op plekken waar hij vaak kwam, in zijn auto, onder zijn bed, en uiteindelijk toen hij alle dingen van het lijstje had gedaan en nagezocht begon hij zich weer beter te voelen. Ander voorbeeld dan de poppetjes en naalden, maar nog niet echt een verhaal om voodoo als geloof te zien, ik ga dat werkstuk eens vragen...
||
Citaat:
|
![]() |
Er is niks positiefs aan voodoo. Het kan positief lijken. Netals witte magie. Magie is magie, zwart of wit, tis allemaal hetzelfde. Ik weet dat het bestaat.
||
Citaat:
{offtopic} ik ben van mening dat de meeste geloven slecht zijn. geloof maakt mensen kortzichtig, anderen hatend, terwijl ze niet in de gaten hebben dat ze niet zo veel verschillen.
|
Ik geloof er wel in, maar ik denk niet dat je het zomaar even kan doen, dat je er een sterke wil voor moet hebben.
Dolls of voodoo all stuck with pins One for each of us and our sins So you lay us in a line Push your pins, they make us humble Only you can tell in time If we fall or merely stumble
|
Voodoo (Vodun) is een religie. Zeggen dat je niet in Voodoo gelooft is net zo onzinnig als zeggen dat je niet in het Christendom gelooft. Het Christendom bestaat, net als Voodoo.
http://www.religioustolerance.org/voodoo.htm |
![]() |
||
Citaat:
Tja ik weet niet welke theorie juist is. T klinkt wel eng, die zombieslaven. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Voodoo ritueel Quantes | 4 | 14-02-2006 20:44 | |
Software & Hardware |
voodoo 3 Mark | 4 | 14-01-2006 17:39 | |
Software & Hardware |
Voodoo 2 3dfx in p3 866 Carl Johnson | 1 | 14-06-2002 14:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
5-jarig meisje dood door voodoo Floppy the Rabbit | 17 | 21-04-2002 18:22 | |
Software & Hardware |
wat moet een originele voodoo II kaart kosten? pimpo | 14 | 31-07-2001 17:39 | |
ARTistiek |
Ik haat titels bedenken, tis een verhaal over voodoo... Gothic | 8 | 30-06-2001 20:46 |