![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 16:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel plezier met de pil verder ![]() |
![]() |
|
![]() |
dankjewel,maar nou heb ik vandaag toch iets doms gedaan kom ik net achter....ik dacgt vanochtend dat ik gister de pil was vergeten omdat die van vrijdag er nog in zat, dus nam ik er 2... nou keek ik net even naar mijn strip en zag ik dat ik hem wel had genomen en dus de pil aan de verkeerde kant heb genomen dus gewoon 1 xtra..nu heb ik er dus aan het eind 1 te weinig..wat moet ik hiermee doen??
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mocht je dan ooit eens overgeven, een pil verliezen of een weekje door willen slikken, dan pak je die reservestrip ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als ik bijvoorbeeld op de dag dat ik ongesteld moet worden net een uitje heb, dan pak ik gewoon een pil (of meer) van de reservestrip zodat ik een dag (of meer) later ongesteld word.
|
Verwijderd
|
ik heb op het moment niet echt tijd om het hele topic door te lezen, en de vraag is vast al eerder gesteld; maar:
ik mag van mijn (strengchristelijke) ouders absoluut niet aan de pil, maar wil dit toch. kan ik dat langs hun heen doen of is dat niet mogelijk? En hoe regel ik dat met de ziektekostenverzekering? Omdat ik 15 ben moet het sowieso nog vergoed worden toch? alvast bedankt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
heej ik had een vraagje, ik wil graag een paar tips om mijn ouders over te halen dat ik aan de pil mag.
ik heb geen puistjes ofzo en ben regelmatig ongesteld. ik heb op dit moment een vriendje, maar wil voorlopig nog geen seks, dit heb ik mijn ouders ook verteld. mijn moeder vind dat ik nog te jong ben. ik heb ook een van de redenen gegeven dat ik het uit wil kunnen stellen, en heb verteld dat verschillende meiden uit mijn klas ook aan de pil zijn... ik wil voornamelijk voor de zekerheid en het uitstellen aan de pil. hebben jullie nog wat tips misschien? (ik vond het trouwens al een hele stap om het te vragen, maar nou wil ik er wel meer doorgaan zeg mar) alvast bednakt ![]()
||
Citaat:
En verder zou je kunnen zeggen dat je hoopt dat je klachten als buikpijn/rugpijn enzo d'r ook wat minder van worden (moet je die natuurlijk wel hebben).
|
![]() |
hey k vroeg me vanmiddag iets af.
in de bijsluiter van de pil staat dat je hem zo geregeld mogelijk moet inemen en dus als het even steeds op het zelfde tijdstip.. ik doe het dus eigenlijk altijd vooe het slapen gaan.. dat verschilt elke dag dus van ongeveer 22.00 uur tot soms wel 2.00uur.. en als ik uit ga in het weekend neem ik hem al tegen 20.000uur.. ik vroeg me dus af of het erg is? dus misschien meer kans op zwangerschap of weet ik veel.. omdat er vast niet voor niks in de bijsluiter staat rond het zelfde tijdstip.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens haar zetten ze dat in een bijsluiter, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over wanneer je hem moet slikken. Maar de kans op zwangerschap hoort niet groter te worden bij een verschil in sliktijd van max. 6 uur. (pff, wat een zin... sliktijd... tjonge ![]() |
![]() |
|
mag je nou eigenlijk de pil korter dan 21 dagen slikken?
ik dacht altijd van niet, maar dacht hier te hebben gelezen dat het wel mag (maar dat weet ik niet meer zeker). Daarom dus deze vraag. Ik heb het niet over extreem veel korter, maar over 18, 19 of 20 dagen ipv 21.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar bedankt voor je antwoord. duidelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hoelang kan je achter elkaar doorslikken? 2 strippen, 3 strippen? Maakt dat nog uit?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Zeg wel duidelijk tegen je huisarts dat je niet wil dat je ouders er iets van weten, dan weet hij dat en kan hij er rekening mee houden. |
![]() |
|
Ik heb slik de pil nu een maand en 2 of 3 weken achter elkaar door. Ik heb de pil wel vaker 2 maanden doorgeslikt en dat ging altijd goed, maar nu ineens heb ik gister een klein beetje bloed verloren. Is dat normaal?
Het was overigens niet echt bloed, maar meer gewoon afscheiding met de klein van menstruatie bloed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Oh, ik heb de vraag een poosje geleden ook al gesteld maar wil het nog graag eens doen...ik ben anderhalve week op de 1ste dag van mn menstruatie met de pil begonnen en ben nog steeds ongesteld, nah...ik bloed nog lichtelijk. Ik zit er wel een btje mee want ik heb ook veel meer pijn in mn lichaam(buik/borsten)..sinds ik ermee begonnen ben, is dit normaal of?...
Dankjewel |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
vraagje: het is toch niet erg om 2 pillen op 1 dag te slikken?
Ik wist niet zeker of mijn eerste pil veilig was, aangezien ik daarna enorme last had van diarree ![]() Dus ik heb maar voor de zekerheid een tweede pil ingenomen (ook deze nog voor de 36 uur ![]() Weet nu dus wel zeker dat het veilig is. Maar kan het kwaad, die tweede pil, dubbele hormonen? raakt je lichaam daar niet van in de war mbt het pilgebruik?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Oh ik heb misschien een hele domme vraag maar ik ben nu 2 weken aan de pil, nou ja morgen 2 weken en ben vandaag voor het eerst met mn vriend naar bed geweest zonder condoom, dit kan toch niet verkeerd zijn gegaan?..ik heb de pil trouw elke dag genomen (1 keer zelf 2 op 1 dag dus.. haha)..
Dankje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je op een andere dag bent begonnen en je hebt een tweedegeneratiepil, dan is-ie op zich ook veilig (al wordt er dan aangeraden om voor de uberzekerheid een strip te wachten, na een week is het ook al veilig.) Als je een derdegeneratiepil hebt (waar minder dan 30 mg oestrogeen per tablet in zit) en je bent op een andere dag bnegonnen dan de 1e van je menstruatie, dan is het dacht ik pas de tweede strip écht veilig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |