Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar niet alle Russen schrijven alleen maar over Lenin ofzo, hoor. ![]() En ik wil Lolita van Vladimir Nabokov voordragen, buitengewoon mooi geschreven, over een man van middelbare leeftijd die op 'nymphets' valt. (Maw: het handelt over pedofilie.) Ik vind het heel mooi. Moet eigenlijk wel in het Engels gelezen worden... ![]()
|
Verwijderd
|
Hoho, dat voordragen kunnen we altijd nog doen (hoewel ik het er wel mee eens ben. Een interessante invalshoek zou kunnen zijn hoe toch kan dat de lezer waarschijnlijk wel sympathiseert met die persoon, terwijl hij eigenlijk verachtelijk is.). Maar eerst moeten we nog wat meer reacties over het idee hebben. Voorlopig ben ik blij door de positieve geluiden.
LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
We hebben tot nu toe twee keer zoiets gedaan en de eerste keer werd er met mild enthousiasme over A Clockwork Orange gesproken in een thread. De tweede keer ging het over De Tweeling en zijn een aantal die-hard mensen met elkaar naar de bioscoop geweest. Maar dat was meer onder het mom van een meeting dan een boekbespreking dacht ik.
Voorlopig had ik zelf het idee om het op het forum te houden. Een meeting kunnen we altijd nog los daarvan houden. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ontopic: Lijkt me jofeler om het gewoon hier te doen. Ook wat makkelijker, want man, mijn opleiding begint tijd te vreten! |
![]() |
||
Citaat:
![]() De tweeling was vooral leuk omdat die film toen net in de bios draaide, dat heeft een leuke combinatie. Was verder ook nog erg gezellig ![]()
|
Verwijderd
|
Ah, crap... die was ik vergeten... terwijl ik daar nog best wat tijd in gestoken had (ik hield aantekeningen bij, omdat ik hem al voor de tweede keer las). Hoe kan ik dat vergeten... I am not worthy!
LUH-3417 - Die engheid van je, Flashman, daar hebben we het nog wel over. |
![]() |
|
Een leuk idee, maar ik ben toch wel van de Nederlandse Literatuur (aangezien ik voorgaande jaren nogal wat vertaalde werken heb gelezen en ik een inhaalpoging tracht te doen)
Maar ja, een soort van thema er aan verbinden, over een bepaald deel van het boek spreken, lijkt me opzich oke. Je kunt dan altijd nog uitwijden naar andere aspecten (want ik vind wel dat dat dan moet mogen) En dan natuurlijk ook wel een boek nemen dat nog niet iedereen gelzen heeft, maar dat spreekt voor zich lijkt mij.
|
hmm, naarmate ik meer reacties lees, hoe meer ik ervoor voel.. ik ben namelijk best wel geneigd om een beetje dezelfde soort boeken te lezen, misschien kom ik daar door jullie wel vanaf..
en ik denk niet dat we heel moeilijk moeten gaan doen over welk boek we gaan bespreken; als iedereen het boek leuk vindt wordt de discussie minder interessant. als je hieraan mee wil doen moet je denk ik open staan voor alle soorten boeken.
|
Verwijderd
|
Precies. Ik denk dan ook dat we vrij rap door het hele boeken-kies gebeuren heen kunnen jassen, aangezien de vorige boekbesprekingen daar gewoon veel te lang bij stil blijven staan. Wees blij als we niet een boek lezen dat jij wilde lezen, want dan lees je tenminste ook weer wat nieuws.
LUH-3417 |
![]() |
|
oke-oke, maar ik ga ook echt geen boeken lezen waar ik eigenlijk een soort van anti tegen heb.
Genoeg boeken die ik nog niet ken, maar thrillers of detectives en dat soort 'bull-shit'' doe ik niet aan... maar goed, dan is dat natuurlijk gewoon mijn eigen keuze om dan wel of niet mee te doen met de bespreking
|
ik lees sinds kort met een groep medestudenten onder begeleiding van een docent ook boeken die vervolgens besproken worden... een week terug was ik voor het eerst bij zo'n bespreking en daar is de opzet dat het boek eerst gelezen wordt en dat iedere deelnemer dan aanvoert wat hem/haar opgevallen was. aan de hand van die opmerkingen wordt dan de discussie geleid. dat is wellicht ook een idee...
in ieder geval ben ik wel voor een iets meer gestructureerde aanpak, want tot nu toe vond ik het altijd maar een vaag gebeuren.. wat het soort boeken betreft, ik denk niet dat je een regel moet stellen nls of internationaal of swahilisch... gewoon zien waar de interesses liggen op het moment dat je gaat bepalen welk boek er gelezen gaat worden. en het al dan niet bespreken tijdens een meeting... denk dat het in eerste instantie op het forum moet blijven, om te zien hoe het werkt... meetings kunnen altijd nog georganiseerd worden voor en door de mensen die er écht geen genoeg van kunnen krijgen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je het echt een kloteboek vindt dat gekozen wordt, dan moet je juist meedoen en bepleiten waarom je er geen zak aanvond.
![]() Het enige probleem dat wij nu nog hebben is dat we voor twee keuzen staan. Allereerst het boek en vervolgens de invalshoek. Heeft iemand ideeën of sterke gevoelens over hoe we dat aan zouden moeten pakken, of zijn jullie ervoor om gewoon met ons allen tegelijk een paar namen en invalshoeken te schreeuwen, waarna we er één kiezen die vaak genoemd wordt? LUH-3417 |
![]() |
|
![]() |
Ik kreeg de opdracht om in de huid te kruipen van een personage nl Louis Tinner, uit het boek van Herman Brusselmans ' Nog drie ekr slapen en ik word wakkker ', dit is echter geen gemakkelijke klus, ik weet nie hoe ik eraan moet beginne, dit boek boeit me tevens ook niet, wat het me dus nie makkelijker maakt... Dit moet ik samenstellen ine en soort interview waarbij ik dan dat personage ben, interessante vragen zijn altijd welkom !
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Is literatuur alleen maar boeken die niet te lezen of vreselijk saai zijn? Volgens mij is dat wel jou idee ervan. Het is jammer dat door die verplichte leesopdrachten voor school er zo'n negatieve kijk ontstaat.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Boekbespreking] Wederopstanding Verwijderd | 48 | 01-10-2006 12:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekbespreking: het kiezen van het boek! Verwijderd | 16 | 11-02-2004 15:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekbespreking: De tweeling van Tessa de Loo. Ieke | 55 | 18-03-2003 19:32 | |
Verhalen & Gedichten |