Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het komt er op neer dat kinderen gewoon nog kneedbare kleiballen zijn, die in vorm gekneden moeten worden. Ik ben het met je eens dat kleine kinderen soms al behoorlijk goed weten wat hoort en wat niet hoort, maar dat neemt niet weg dat je ze in de gaten moet houden. Kleine kinderen hebben gewoon nog niet een volledig of zelfs maar enigszins voldoende ontwikkeld normbesef. Soms kunnen ze dat zichzelf aanleren, soms moet je ze wat strakker in de gaten houden, soms moet je het er bijna letterlijk inrammen, als het hele vervelende kinderen zijn, of kinderen met een afwijking. |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Zelfs dat hangt er maar net vanaf waarom een kind dat doet. tja maatschappelijk aanvaardbaar... zelfs wat de maatschappij vind hoeft niet echt goed te zijn ![]() Citaat:
jammer alleen dat mensen kneden waar je niet hoeft te kneden. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat de maatschappij vindt, hoeft inderdaad niet goed te zijn, maar het is wel degelijk van belang bij hoe zo'n kind gaat functioneren in die maatschappij. Natuurlijk kun je zeggen dat de maatschappij maar dom is, er compleet naast zit, en dat je je kind zo gaat opvoeden als je zelf wilt. Maar dan krijg je dus wel sociaal onaangepaste kinderen. Is dat wenselijk? Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
men neme 2 kinderen 1 arrogant bij rijke ouders en verwaand en egoistisch een ander dat uit een arm gezin komt en word mishandeld door pa en ma of en gepest word. vind jij het erg als die laatste het eerste kind een dreun verkoopt? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat niet alleen om 'grenzen leggen waar die nodig zijn', maar ook om het principe van grenzen aan kinderen te leren. Later leren ze ook dat ze heel veel dingen niet mogen, zonder dat overal een (voor hen duidelijke) oorzaak voor is. Je kan niet kinderen vrijlaten in het 'zelf kiezen wanneer ze naar bed willen'. Volgens mij heb jij nog nooit ergens opgepast of ben jij nog nooit in aanraking met kinderen gekomen, anders zou je dit zeker wel snappen. Ik vind 'als kinderen naar binnen moeten en hun spelletje niet meer af mogen maken' niet gelijk staan aan 'lijden'. Met mijn voorbeeld probeerde ik alleen maar te zeggen dat het niet altijd alleen maar om de kinderen en hun plezier draait, er zijn ook nog andere mensen die ze misschien tot last zijn. De maag van het kind weet het niet als beste. Kinderen die hebben vaak nog geen juiste controle over zichzelf, die zeggen al snel dat ze vol zitten, terwijl dat niet zo is. Als je kinderen niet dwingt alle gezonde voedingstoffen binnen te krijgen (want er zijn kinderen die alles eten en kinderen die gewoon moeilijk eten) worden ze snel ziek. De vitamines ed. tijdens de jeugd van een kind zijn belangrijk. Net als melk voor botten en de overige zaken. Kinderen zijn gewoon nog geen volwassenen. Je kán ze niet zo vrij laten. Noem eens een goed voorbeeld van iets dat in geen enkel opzicht slecht is voor een kind en de maatschappij? (Want vroeg naar bed is slecht voor conditie en ritme van kind. Te weinig eten is slecht voor het lichaam en de groei van het kind. Etc. Dat wat jij noemt en zegt dat niet slecht is, ís wel slecht!)
||||
Citaat:
Citaat:
Hangt van het conflict af ![]() Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
God ![]() Citaat:
er hoeft geen grens gelegd te worden waar dat niet nodig is. een grens bestaat niet omwille van zichzelf. Citaat:
Citaat:
![]() ik kom elke dinsdag en donderdag in aanraking met kinderen ![]() goed met dit kan ik het nog wel eens zijn though. Citaat:
![]() Citaat:
vrij laten en geen grenzen leggen waar het niet nodig is zijn 2 verschillende dingen. Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Nogmaals: noem eens een voorbeeld van een grens die veel gesteld wordt, die jij onnodig vindt. Citaat:
Waar háál je die onzin toch vandaan?
||||
Citaat:
Citaat:
en ik weet niks van de opvoeding van andere kinderen af, ik vind gewoon dat er te vaak nee gezegd word in de naam van die vervloekte fatsoensnormen ipv liefde. Citaat:
ga alsjeblieft eens af van dat irrele wereldbeeld dat goed en kwaad bestaan want die bestaan namelijk niet. wel daden die posi en negatieve consequenties hebben het is niet negatief als een asociaal mens dat genoeg energie heeft gedwongen wat van die energie afstaat aan iemand die er een gebrek aan heeft. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar liefde kijkt met een glimlach naar dat soort onschadelijke dingen, niet met irritatie. Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 09:38. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|