Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 08:18
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
iemand ervaring met primeline?
http://www.primeline.nl

ik wil een basgitaar kopen bij feedback
zo'n 800 euro lenen...

12 maanden, rentevrij...
Oud 23-01-2004, 08:49
trasher
trasher is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 23-01-2004 @ 09:18:
12 maanden, rentevrij...
Gratis dus, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:59
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Lees de voorwaarden goed (lees, heel heel heel erg goed) door zou ik zo zeggen. Gratis geld lenen vind ik altijd al malafide. Kan me niet voorstellen dat wie dan ook gratis geld leent aan mensen. Zonder rente hebben ze er toch niets aan dat jij geld leent? Valt geen cent aan te verdienen.
Oud 23-01-2004, 11:15
iamcj
iamcj is offline
Als u binnen 10 maanden uw aankoopbedrag volledig betaalt, bent u géén verdere rentekosten verschuldigd.

Dit?

Onder de 2500, moet je trouwens een doorlopend kridiet nemen, of had je een of andere actie.

Ik kan je maar 1 advies geven en dat is sparen. Wil je dat persee niet, zou ik een girorekening nemen of omzetten naar een rekening waarbij je rood kan staan. Dan sta je bijvoorbeeld 400 euro rood. Dat is altijd beter dan 800 lenen en 400 op je giro. Vind ik.
Oud 23-01-2004, 16:44
Go
Go is offline
Ik zou maar gewoon gaan sparen, die mensen doen het ook niet voor niks.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:10
Verwijderd
Ik heb geen zin de algemene voorwaarden helemaal door te spitten, volgens mij staat daar trouwens ook niet zoveel in. Bij dit soort zaken is vooral van belang wat voor zekerheid zij van je verlangen. Meestal verlangt dit soort kredietinstellingen een bewijs van een vast inkomen (zodat ze eventueel loonbeslag kunnen leggen als jij niet betaalt) of een borg- of zekerheidstelling van éen of ander soort.

'Gratis lenen' klinkt mij nogal vreemd in de oren. Welke onderneming geeft nou krediet zonder daar ook maar íets voor terug te verwachten? There is no free lunch in the market, hoor
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:45
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 23-01-2004 @ 09:18:
iemand ervaring met primeline?
http://www.primeline.nl

ik wil een basgitaar kopen bij feedback
zo'n 800 euro lenen...

12 maanden, rentevrij...
zou ik niet doen, je betaalt altijd meer ...niets voor niets right
wat voor bas btw?
Oud 23-01-2004, 18:06
Verwijderd
Je betaald inderdaad geen rente. Wel betaal je administratiekosten (volgens mij 40 euro) en heb je het niet op tijd terug (waar ze vanuit gaan en op rekenen) dan betaal je een hoge rente.

Kan je geen geld lenen van de ib-groep? en dan gewoon de maximale lening totdat je 800 euro hebt en dan stoppen met lenen.

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 18:09.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 17:57
dystopia
dystopia is offline
Oppassen met dit bedrijf. Ik ken een aantal mensen die hier hebben gewerkt en de verhalen zijn niet al te positief (over hun praktijken)... ze hebben btw holdings of derden die weer van hen lenen. Waardoor de naam Primeline zelf geen slechte naam krijgt, hoogstens diegene met wie zij zaken doen. Primeline zelf handelt dan ook met name met zakelijke partners.

Nou vind ik bovenstaand zelf geen goede argumentatie, maar ik zou het je toch met klem willen afraden. Als je iets wilt kopen, moet je daar het geld voor hebben. Heb je het geld niet, zorg dan dat je het krijgt. Beetje zoals IamCJ verwoord.

De meeste van deze regelingen, muv iets als PC Prive project, hebben een adder, dus goed doorlezen. Filantropen bestaan niet

Het belangrijkste van alles is dat je realisties en nuchter bent in je eindoordeel, wat dat ook moge zijn.
Oud 06-02-2004, 19:26
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Als je nog geen bas hebt: koop een goedkopere.
Als je al wel een bas hebt: wacht een jaartje.
Als je al bas speelde en de jouwe is nu kapot: toch even volhouden.

Maar daar vroeg je natuurlijk niet om
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 21:37
Unexplained
Unexplained is offline
Dit doet Primeline ook met andere producten. Veel mensen vergeten te sparen, waarna dit wordt omgezet naar een persoonlijke lening met 24,8% rente.
Reageren

Regels voor berichten