Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 19:16
Verwijderd
ik word iig nogal misselijk van die uitspraak van Kok gister
"stem met je verstand en niet met je gevoel"

Ook vandaag, bij 2vandaag, gingen ze mensen ondervragen van "hebt u met uw verstand of gevoel gestemd?"

Op die manier wordt gesuggereerd dat mensen die op lpf stemmen met hun gevoel stemmen en niet serieus kunnen worden genomen.

Ook hoorde je veel mensen zeggen:
"Ja ik wou op lpf stemmen, maar toen heb ik toch maar beter naged8, want meneer Kok zei...."

Nou ik vind het echt belachelijk dat de media het kesgedrag zo beïnvloedt, ook na zijn dood wordt Pim nog zwartgemaakt.

Wat vinden jullie hier nou van??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2002, 19:21
spinningduck
spinningduck is offline
Kok was vanmorgen zelf aan het campagne voeren....terwijl hij het juist had stopgezet.... , maargoed ontopic
Wat weet je van de kwaliteiten van de andere partijen zonder hun lijsttrekkers? Ook niet veel toch?
Oud 15-05-2002, 19:24
Chimera
Chimera is offline
Inderdaad. Ontzettend hypochriete lul dat het is. Zelf maar blaten dat het zo ontzettend sneu is, maar wel gewoon zelf weer campagne voeren.

Erg typerend. A zeggen en B doen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:43
mcsun
mcsun is offline
Oud 15-05-2002, 19:50
Chimera
Chimera is offline
Jaja, heel leuk
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:04
klootzak2001
klootzak2001 is offline
ik heb op pim fortuyn gestemt, was ik eerst helemaal niet van plan.
maar kok vanmorgen deed mijn mening veranderen, zielig gewoon zijn manier van "campage voeren"
verder vind ik de rest ook niks toevoegen dus b.w.v. "protest" heb ik op een lijk gestempt.
Oud 15-05-2002, 20:56
disaster
disaster is offline
kok neemt ascheid van de politiek, stelt zich niet meer beschikbaar voor een functie bij de PvdA... met andere woorden: is eigenlijk geen campagne voeren... kvind die advertentie van LPF belachelijk...

*keb dat van kok niet gezien maar kkan me niet voorstellen dat ie ergens stickertjes van de PvdA staat uit te delen enzow*

Kok To The Core!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:19
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
disaster schreef:
kok neemt ascheid van de politiek, stelt zich niet meer beschikbaar voor een functie bij de PvdA... met andere woorden: is eigenlijk geen campagne voeren...

nee ? hij heeft invloed, en zegt letterlijk stem niet op lpf
vind niet dat hij dat mag doen in zijn positie als (demenisionair) premier, plus dat het van heel veel arrogantie getuigt, die niet terrecht is.
dat het wettelijk gezien geen "campagne" is ok hij staat ook tussen aanhalingtekens.

kvind die advertentie van LPF belachelijk...

ik niet vind het terecht, had zelf nog veel veller gereageert, als je op zo'n manier wordt gedist.

Kok To The Core!
Oud 15-05-2002, 21:31
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
ik heb op pim fortuyn gestemt, was ik eerst helemaal niet van plan.
maar kok vanmorgen deed mijn mening veranderen, zielig gewoon zijn manier van "campage voeren"
verder vind ik de rest ook niks toevoegen dus b.w.v. "protest" heb ik op een lijk gestempt.
neej LPF is lekker, alle partijen spreken af om het niet te doen, en welke partij begint alsnog met paginagrote advertentie in de krant??? Juist zijn eigen partij, juist de mense die respect hadden moeten tonen
Oud 16-05-2002, 17:07
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:

neej LPF is lekker, alle partijen spreken af om het niet te doen, en welke partij begint alsnog met paginagrote advertentie in de krant??? Juist zijn eigen partij, juist de mense die respect hadden moeten tonen

andere partijen deden net zo goed campagne-achtige dingen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:38
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Ach gut, als zij het mogen doe ik het ook...

Daarbij begon LPF met die paginagrote advertentie...
Oud 16-05-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
ik word iig nogal misselijk van die uitspraak van Kok gister
"stem met je verstand en niet met je gevoel"

Ook vandaag, bij 2vandaag, gingen ze mensen ondervragen van "hebt u met uw verstand of gevoel gestemd?"

Op die manier wordt gesuggereerd dat mensen die op lpf stemmen met hun gevoel stemmen en niet serieus kunnen worden genomen.

Ook hoorde je veel mensen zeggen:
"Ja ik wou op lpf stemmen, maar toen heb ik toch maar beter naged8, want meneer Kok zei...."

Nou ik vind het echt belachelijk dat de media het kesgedrag zo beïnvloedt, ook na zijn dood wordt Pim nog zwartgemaakt.

Wat vinden jullie hier nou van??
Van mij kunnen ze hem niet genoeg zwartmaken. De kerel was waardeloos. Ik heb zowel zijn boeken als een tijdlang zijn columns in Elsevier gelezen, en hij was echt een windbuil van het zuiverste water. Hij riep dingen die hij nooit waar kan maken, en wanneer hij werd aangesproken op de inhoudelijke kant ervan schermde hij met opmerkingen als 'boekhouder' 'ach, ga weg met die verhalen' en dergelijke. Dat vind ik onbeschoft. Hij was een dromer, een overtrokken idealist, die plannen had die niet te verwezenlijken waren. Dus wat mij betreft mogen mensen 'm zwartmaken. Hij speelde zo handig en zo vuil in op de emoties van mensen, BAH.

Maar nu komt het: na Pims dood ging het alleen nog maar beter met de LPF! Dat is toch bij de wilde spinnen af? Je gaat toch in Godsnaam niet stemmen op een lijk, dat ten eerste! Ten tweede: mensen die op LPF stemmen doen dat met hun gevoel. Ik heb meegelopen in een 'luide tocht' voor Pim Fortuyn in Utrecht, puur uit interesse. En het simpele plebs wat daar liep stemt écht wel uit emotie op Fortuyn, omdat ze te simpel zijn om een échte politicus te begrijpen. Daarom zouden ze niet mogen stemmen.

En verder: ik had het er vanmiddag nog over met een paar studiegenootjes van me. Je kunt niet in redelijkheid tot de conclusie komen op LPF te moeten stemmen. Iedereen met een béétje gezond verstand kan toch aanvoelen dat het een hartstikke instabiele, onervaren partij is, met alleen maar politieke n00bs die blindelings achter Fortuyn aanhobbelden en nu in het diepe zijn gegooid. Mensen als Herben, Langendam en Hoogendijk zijn toch werkelijk niet goed bij hun hoofd? Daar kún je als normaal mens niet omheen! De enige van de LPF in wie ik nog een béétje vertrouwen heb is Joao Varela, maar dat komt misschien omdat hij op een sympathieke manier op Humberto Tan lijkt.

Mensen schijnen niet in te zien dat het hier gaat om het besturen van een land voor een periode van vier jaar. Dan kies je toch in Godsnaam niet voor de LPF? Ik snap écht niet dat mensen met gezond verstand dat doen (IMO zijn mensen die menen met hun 'verstand' op LPF te moeten stemmen ook niet helemaal 100). Pim's ideeën waren lucht, de LPF is lucht, hun hele ideologie is lucht. Stem dan op het CDA, dat is tenminste een gevestigde, stabiele partij met capabele mensen. Niet zo'n zootje windbuilen bij elkaar, die om de week een andere voorzitter benoemen en elke extreme uitspraak achteraf moeten nuanceren.

En tot slot nog iets. Ik vind het werkelijk onbeschoft hoe sommige mensen hier over mensen als Melkert en vooral Kok praten. We hebben het hier godverdomme over mensen die zich acht jaar lang kéihard hebben ingezet voor Nederland. Staatslieden pur sang waren het. Niet zo'n toneelspelende goochelaar als Fortuyn was. Het is de afgelopen acht jaar goed gegaan in Nederland, dat valt niet te ontkennen. Deze mensen hebben veel voor het land gedaan en verdienen het niet om op zo'n weerzinwekkende, onbeschofte manier bejegend te worden. Mensen die het in hun botte kop halen om Kok en Melkert voor moordenaars uit te maken...daar ga ik écht van over m'n nek. Dat ik in één land woon met dat soort lieden, dáár schaam ik me voor!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 22:10
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
autodropje schreef:

oh, en wat deed de Pvda in de vermoming van kok dan ?
is dat geen campange voeren ?
goed, niet puur wettelijk, maar in het openbaar zeggen niet op lpf stemmen vind ik zeer zielig, als ik in de lpf zat had ik naast een krantenadvertentie en een vleigtuig, ook in een persconferentie die pvda veroordeeld, zeer laag vind ik dat.
Oud 16-05-2002, 22:26
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef:
*heel relaas*
*helemaal mee eens*
Oud 17-05-2002, 10:21
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:

Daarbij begon LPF met die paginagrote advertentie...
LPF was niet de enige...D'66 deed het ook gelijktijdig met LPF...
en wat is er mis met mensen bedanken voor de steun die ze gekregen hebben?

Kok aan de andere kant moet zijn mond maar houden...

en dat gedoe van het ging beter met LPF na Pim's dood slaat ook nergens op, aangezien LPF nog meer zetels zou halen als Pim nog had geleefd...

Wat ik niet kan aanstaan is dat het CDA zegt dat het door hun programma komt dat ze hebben gewonnen, ipv toe te geven dat een hoop LPF-stemmers op CDA hebben gestemd nu Pim dood is...
Oud 17-05-2002, 11:52
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
en dat gedoe van het ging beter met LPF na Pim's dood slaat ook nergens op, aangezien LPF nog meer zetels zou halen als Pim nog had geleefd...
whahahaha... de LPF was toen Pim nog leefde op z'n retour... ze verloren bij iedere peiling zetels. dus lul niet.
Oud 17-05-2002, 12:00
twiety
twiety is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

whahahaha... de LPF was toen Pim nog leefde op z'n retour... ze verloren bij iedere peiling zetels. dus lul niet.
Ik geloof toch echt dat jij hier nou aan het lullen bent. Of vergelijk je de laatste van 't NIPO met de laatste van de anderen? Bovendien, op de dag van Pim's dood kon je op veel plaatsen lezen dat onderzoek had aangetoond dat LPF de grootste partij zou worden (misschien een extra aanleiding geweest om Pim dood te schieten op die dag).
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:45
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

Lees kranten...er werd gezegd (de dag dat Pim doodgeschoten werd) dat LPF met Pim 38-45 zetels zou halen, omdat men er niet echt voor uitkwam dat ze LPF ging stemmen...
Oud 17-05-2002, 15:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

Get your facts straight kerel. Het weekend voor zijn dood werd bekend gemaakt dat het LPF wel eens de grootste partij nederland zou kunnen worden. Ze zijn na zijn dood van grootste partij naar 26 zetels gegaan, dus ik geloof dat de anti-LPF mensen niks te klagen hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:51
autodropje
autodropje is offline
Citaat:

owja??? mag jij mij vertellen wat, ik heb maar van één partij zo'n poster in de krant gezien hoor.
Oud 17-05-2002, 15:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

owja??? mag jij mij vertellen wat, ik heb maar van één partij zo'n poster in de krant gezien hoor.
Kok moest in de laatste dagen ook nog even met z'n smoel op TV, dat was IMHO minstens net zo erg.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:58
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

oh, en wat deed de Pvda in de vermoming van kok dan ?
is dat geen campange voeren ?
goed, niet puur wettelijk, maar in het openbaar zeggen niet op lpf stemmen vind ik zeer zielig, als ik in de lpf zat had ik naast een krantenadvertentie en een vleigtuig, ook in een persconferentie die pvda veroordeeld, zeer laag vind ik dat.
Mag ik vragen wat voor grond jij hebt om dat laag te vinden? Want Kok heeft absoluut niet gezegd: "Stem niet op LPF" maar hij zei dat je niet met je emotie moest stemmen. Dat is iets heel anders. Daarmee bedoel je stem niet op een partij vanwege wat er pas gebeurd is, medelijde oid, maar stem omdat je het met de ideeen van een partij eens bent. Als je het met de ideeen van LPF eens bent zegt hij dus eigenlijk stem dat dan wél!
Oud 17-05-2002, 15:59
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Kok moest in de laatste dagen ook nog even met z'n smoel op TV, dat was IMHO minstens net zo erg.
op tv komen is geen campagne voeren
Oud 17-05-2002, 16:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:49
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
autodropje schreef:

In 1 krant komen om mensen te bedanken dan ook niet...
en het zijn veel mensen he, die in die kranten kijken...
Oud 17-05-2002, 18:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:

In 1 krant komen om mensen te bedanken dan ook niet...
en het zijn veel mensen he, die in die kranten kijken...
nouja, er is wel een klein verschilletje tussen zeggen op wie je mioet stemmen en op tv komen. maar niet zo'n groot verschil
Oud 17-05-2002, 23:04
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
autodropje schreef:

neuh, dat is koffiedrinken, maar waarom lult ie dan zoveel over het geweldige pvda ?
Oud 17-05-2002, 23:06
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Mag ik vragen wat voor grond jij hebt om dat laag te vinden? Want Kok heeft absoluut niet gezegd: "Stem niet op LPF" maar hij zei dat je niet met je emotie moest stemmen. Dat is iets heel anders. Daarmee bedoel je stem niet op een partij vanwege wat er pas gebeurd is, medelijde oid, maar stem omdat je het met de ideeen van een partij eens bent. Als je het met de ideeen van LPF eens bent zegt hij dus eigenlijk stem dat dan wél!
heeft hij wel gezegd in onbijt tv woensdag.
en o.a. dat heeft hem (en de pvda) mijn stem gekost.
Oud 17-05-2002, 23:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

hij heeft gezegd dat het een riskant avontuur is.
nog steeds niet een al te faire uitspraak.
Oud 23-05-2002, 12:34
twiety
twiety is offline
Een premier die, zelfs in zijn rol als premier, op de valreep van de verkiezingen partijpolitieke spelletjes gaat spelen - hoe (on)tactisch geformuleerd dan ook - omdat de lijsttrekker van zijn partij een augurk is en niet meer in beeld durft, is wat mij betreft zwaar verkeerd bezig. Zwak wanneer de aangevallen lijsttrekker leeft, ronduit zielig wanneer deze dood is en je van hem geen weerwoord meer kan krijgen. Pim had 'm met de grond gelijk gemaakt (figuurlijk), diezelfde avond nog. En misschien hadden anderen, met name de LPF, hier ook meer hun best voor moeten doen.

Ach ja. Ik ben tevreden. Alhoewel ik het idee heb dat hierdoor toch op het laatst nog een heel aantal stemmen/zetels van de LPF naar het CDA gegaan zijn, zijn ze i.i.g. niet bij de PvdA terecht gekomen. En volgens mij heeft Kok zich met deze verschijningen bij de burger/kiezer meer belachelijk gemaakt dan dat 't z'n image goed heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 12:34
twiety
twiety is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

Goed zo!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:30
arrebar
arrebar is offline
ik vind het lollig dat ze allemaal van die gestreepte stropdassen hebben
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:53
mcsun
mcsun is offline
Oud 23-05-2002, 23:30
twiety
twiety is offline
Hehehehehehe!
Hahahahahaha!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 14:54
Nightshade888
Nightshade888 is offline
Ga toch weg met je dat zou Pim gewilt hebben!
Is hij premier ofzo?
NEE! En hij zou het ook niet geworden zijn!
Hij kreeg zoveel stemmen omdat er zoveel domme mensen zijn die kiezen voor iemand die leuke dingen roept!
Ze denken niet goed na over gevolgen en andere partijen!
LPF is gewoon k*t
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 16:25
arrebar
arrebar is offline
lpf is gewoon erg
pim fortuyn wou artikel 1 van de grondwet afschaffen, zodat je dus alles over iemand kan zeggen.
en nu gaan hoogendorp en spong mensen aanklagen vanwege dat ze dingen over pim fortuyn hebben gezegt
dus gewoon voor artikel 1, terwijl pim fortuyn tegen artikel 1 was.
lollige cartoon over herben, ik vond hem in kopspijkers ook heel mooi.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 16:33
@pie
@pie is offline
Citaat:
twiety schreef:
Hehehehehehe!
Hahahahahaha!
my thoughts exactly

zo'n oppervlakkige zeikreacties hierzo.. VOORSPELBAAR, VERTEL ES IETS WAT WE NOG NIET VERWACHTEN

ik vind het tot nu toe perfect gaan hoor, WAO blijft gewoon, JSF word aangeschaft, kwartje van kok gaat terug, de zorg blijkt inderdaad een puinhoop te zijn die moet worden gereorganiseerd, eindelijk word het europese advies mbt kernenergie opgevolgd, en ga zo maar door...

de economie en welvaart gaan de komende jaren eindelijk weer stijgen... het werd tijd... tegelijkertijd word het milieu er beter op omdat al die milieuorganisaties een keer aan de kant worden gezet, en het oplossen van het kernafvalprobleem aangepakt kan worden (wat JAAAAAREN is tegengehouden door onder andere greenpeace), zodat we SCHONE energie kunnen krijgen die OOK nog rendabel is

nee, wat mij betreft, mag het zo nog lang doorgaan.
Reageren

Regels voor berichten