Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 17:39
Isthary
Isthary is offline
Ik ben bezig met het maken van een profielwerkstuk geschiedenis over de renaissance.

Mijn onderzoeksvraag is: Welke gevolgen de Renaissance heeft gehad op de kunsten van die tijd.

Hiermee doel ik op verschillende kunsten, dus de schilderkunst, beeldhouwkunst, muziek etc.

Ik heb naar de bieb geweest, maar die hadden niet veel boeken over de renaissance, dus ben ik maar eens gaan zoeken op het internet. Nu ben ik er achter dat ik zowat al alle goede sites heb gehad, want bij iedere zoekmachine zie ik dezelfde sites verschijnen en die heb ik dus allemaal al gehad...

Ik heb nu het gevoel alsof ik toch te weinig informatie heb, want jah..het moet wel een profielwerkstuk worden.

Weet iemand misschien wat ik nog kan proberen??!

Alvast bedankt!
Isthary
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2004, 19:40
Verwijderd
Sorry maar wat je zegt, daar geloof ik helemaal niks van. Ik studeer zelf kunstgeschiedenis en er zijn duizenden boeken geschreven over de kunst uit de Renaissance periode.
Boeken over een enkele kunstenaar, over Renaissance periode, en boeken over de gehele algemene kunstgeschiedenis. Google geeft alleen al 4.490.000 paginas. Misschien moet je nog maar even gaan zoeken. Succes in ieder geval.

Vergeet trouwens vooral niet de architectuur want dat was een van de belangrijkste kunstvormen uit die tijd!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:46
Isthary
Isthary is offline
Ow geloof je dat niet?? Dan moet ik je toch even informeren over de Sittardse bieb geloof ik, want zo geweldig is deze helemaal niet. Ik totaal vond ik 4 boeken over de kunst in de Renaissance. Niet echt veel he, voor de openbare bieb..
En bij de pagina's van google staat ook veel kwatsj he, vergeet dat niet, wat voor een flauwekul je allemaal niet kunnen krijgen, de Renaissance is nu volgens mij ook een grote groep restaurants en andere zijver...
Maar toch bedank voor je enigste bijdragen aan mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Isthary schreef op 26-01-2004 @ 18:39:

Ik heb naar de bieb geweest,
[/B]

Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:31
Verwijderd
Okee sorry
Ik heb even voor je gekeken op internet en dit leek me wel een ontzettend bruikbare site. Er staat echt vreselijk veel informatie op http://witcombe.sbc.edu/ARTHLinks2.html
(gezocht via de zoektermen renaissance + art)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:34
Verwijderd
Of deze http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/HP/renaiss.html
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:37
Verwijderd
Dit is een ok boek:

Hauser, A., "Sociale geschiedenis van de kunst", Nijmegen (1985(1951)), p. 186 - 318
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:46
Boogie
Boogie is offline
---> Creatieve Vakken
Reageren

Regels voor berichten