Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 15:55
Verwijderd
Ik weet dus dat er de laatste tijd al een aantal topics zijn geweest hoe je met je vriend(in)s famillie over weg kon, en de ouders etc. Maar volgens mij nog niet zoiets als mijn vraag...
Hoe zit het er eigenlijk mee als je kritiek krijgt, van hen dus... ?
Als een voorbeeldje vind de moeder van mijn vriend het vreselijk dat ik verlegen ben, zei houdt van praten.. maakt niet uit waarover en ze heeft regelmatig commentaar waarom ik nou toch zo verlegen ben (tsjaaa ) En ze noemde me letterlijk 'a stick in the mudd' lol, hoorde ik dus van m'n vriend.
Nou, trek ik me hier zelf niet zoveel van aan, ik zie die mensen amper en ik heb tenslotte geen relatie met haar (naast dat ik gewoon niet hou van over dingen doorzemelen, zoals haar dus ik vind kort maar krachtig ook wel best)
Wat doen jullie nou, krijg je wel eens commentaar? Wel eens ruzie zelfs met andere ouders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2004, 15:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik kan het meestal juist beter met mn "schoon"ouders vinden dan met mn eigen ouders
Jammer dat ik nu geen vriendje heb, ik mis de gesprekken met de schoonouders Met hen kan ik vaak veel beter praten dan met mijn ouders, maja...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb nog nooit persoonlijke kritiek of commentaar gehad van de ouders van mijn vriend. Ik denk dat ik er wel serieus over na zou gaan denken als ik commentaar zou krijgen, of er misschien een kern van waarheid in zou zitten, maar als ik vind van niet, dan pas ik me er ook niet op aan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:07
snarl
snarl is offline
ik heb ook nog nooit persoonlijke kritiek gehad, ze vinden het alleen jammer dat ik zo verlegen ben. ik heb alleen nog nooit meegemaakt dat ouders je behandelen als een gelijke, ik ben redelijk streng opgevoed dus moet ik daar even aan wennen. ookal ben ik in het 'gewone leven' zeker niet zo verlegen, iets als flauwe grappen maken met/tegen ouders moet echt even wennen bij mij.

nouja, even.. ik ken ze nu een jaar, maar vind het gewoon erg moeilijk.. zucht.
Oud 26-01-2004, 16:10
Verwijderd
Ik heb nog nooit commentaar van mijn schoonouders of hun familie gehad. Zijn vader en stiefmoeder houden bij wijze van spreken meer van mij dan mijn vriend doet Zevragen constant naar mij (als ik mijn vriend mag geloven).
Ook met zijn moeder en stiefvader kan ik heel goed opschieten. Ik heb nog nooit iets slechts van ze gehoord, en ik kan met hun allemaal lekker kletsen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
elke welgemeende en zo mogelijk (als het nodig is) onderbouwde kritiek is goede kritiek, of die nou van de buurman, je vriendin of haar ouders komt.
Met citaat reageren
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik kan het beter met hun vinden dan mn eigen ma gelukkig anders zou ik hier ook niet inwonen maar laatste maanden is er wel een paar keer een klein bommetje ontploft omdat ik niet meer tegen de voortrekkerij kon vna hun en dat heb ik toen gezegd ook en als mij iets niet aanstaat zeg ik dat anders word ik gek als ik alles voor me houd...
maar goed ze zeggen maar wat ze willen kan er echt niet wakker van liggen maar over t algemeen kan ik hier in de pap schijten van begin af aan
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 26-01-2004 @ 17:07:
ik heb ook nog nooit persoonlijke kritiek gehad, ze vinden het alleen jammer dat ik zo verlegen ben.
Dat heb ik dus ook, en zijn moeder is echt zo'n typ die ieeeedereeen kent en die echt tegen iedereen praat en echt zo'n kletstante... en dat ben ik gewoon niet. Zit niet in mijn karakter, ik weet dat ik verlegen ben maar verder trek ik me er echt niet veel van aan. Ik ken ze nu ook een jaar, allee, maar zo vaak zie ik ze niet...
Ik vind het zelf ook best vreemd om zo anders behandeld te worden, als een volwassene, niet als een kind en flauw grapjes uithalen enzo moest ik ook wel ff aan wennen. maar k
Zijn moeder heeft het dus nog nooit echt tegen mij gezegd, wel es goh wat ben je verlegen maar de rest hoor ik zo af en toe wel es van mn vriennd 'jah mn moeder wou dr mond weer es niet dicht houden hoor!'
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:18
jet
jet is offline
ze vonden me te jong voor hem.. maar daar kwamen ze wel overheen toen ze me kende.. maar ze zei laatst dat ik er raar uitzeg en of t wel goed met me ging.. terwijl ik er gewoon uit zag en het ging prima... maarja.. ik vond zijn meoder nogal vervelen, zn vader is wel aardig....
tis nu we uit, dus heb geen schoonouders op dit moment
Oud 26-01-2004, 16:20
Verwijderd
Hmm, eigenlijk nooit gekregen. Nouja, zijn vader vroeg ooit of ik wel genoeg at, telt dat ook?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-01-2004 @ 17:20:
Hmm, eigenlijk nooit gekregen. Nouja, zijn vader vroeg ooit of ik wel genoeg at, telt dat ook?
of je wel genoeg at wrom vroeg hij dat?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 26-01-2004 @ 17:26:
of je wel genoeg at wrom vroeg hij dat?
Hij vond me zo dun . Maar uiteindelijk besloot hij dat ik wel genoeg at, toen hij me zag eten .
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:31
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:33
Auryon
Auryon is offline
Ik kan best wel heel goed opschieten met mijn "schoonouders". Nouja vooral met mijn schoonmoeder dan . Ze behandelt mij eigenlijk echt alsof ik helemaal bij het gezin hoor. Zo is ze ook bezorgd als ik examens heb (jaja, ze begint zelfs te zeuren als ik nog niets voor school heb gedaan in het weekend ). Met haar vader is het een klein beetje minder. Maar dat komt volgens mij gewoon omdat die zoiezo iets stiller is. Hij vindt me ook best wel ok denkik

Het is gewoon een leuke meevaller als je goed kan opschieten met je schoonouders. Het maakt sommige dingen wel heel wat gemakkelijker. Maar het hoeft niet noodzakelijk goed te gaan om een goeie relatie te hebben.... Je hebt tenslotte een relatie met je vriend/vriendin en niet met zijn of haar ouders.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:43
Stefanie
Stefanie is offline
De ouders van mijn vriend (ja, ik noem ze expres geen schoon-ouders) vinden dat ik te jong ben voor mn vriend en dat we niet bij elkaar passen qua leeftijd en gedrag... Ik trek me hier dus niets van aan, ik hou van hem en daar moet zij zich niet mee bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:49
xxxJolientjexxx
xxxJolientjexxx is offline
Normaal hebben ze niks op mij aan te merken maar toen ik zaterdag wakker werd voelde ik me niet zo lekker dus vroeg ik mijn vriend nog ff bij me te blijven (anders zou hij bij een kennis ff mee gaan helpen, er was geen belofte gemaakt dus hij zat niet fout toen hij bij mij bleef) Roept ineens zijn moeder naar boven: "schaam je, jullie allebei" Beetje raar
En die avond hadden we een etentje en na de nodige glaasjes alcohol was ik ineens de ideale schoondochter?!
Met zijn vader heb ik nooit problemen en die zegt altijd dat ik er helmaal bijhoor.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:53
Verwijderd
Het enige wat ik weet is dat de vader van mijn vriendin het wel jammer vindt als ik niet kom meeeten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:11
Sirenie
Sirenie is offline
Ik vind de ouders van mijn vriend oké, ik zie hen als m'n tweede paar ouders en met z'n moeder kan ik goed praten (over kinderen enzo ). Ik denk dat zij mij ook wel een beetje zien als de dochter die ze nooit hebben gehad, ze behandelen me net zo als hun eigen kinderen en ze hebben vast wel eens commentaar, maar nooit veel. Ik slaap er best vaak, zeker één keer per week, dus ik heb best veel met ze te maken, ze zijn ook gewoon heel open, dus dat scheelt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:50
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-01-2004 @ 17:20:
bwahaha mij werd gevraagd of ik niet weg waaide

en verder...nou ja...laat ik me daar maar niet over uitlaten
Oud 27-01-2004, 07:37
*Madel*
*Madel* is offline
Ik ben nog niet zo heel vaak bij mijn vriend thuisgeweest maar moet zeggen dat ik een heel lieve schoonmoeder heb Ook mijn schoonvader lijkt me wel heel aardig, al heb ik die tot nu toe pas één keer gezien
Oud 27-01-2004, 10:20
Ragnar
Ragnar is offline
Mijn schoonpa is geweldig, we wisselen cd's uit en hij luistert inmiddels mijn black metal cd's
Oud 27-01-2004, 11:52
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mijn schoonouders leven niet meer
Oud 27-01-2004, 11:56
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik kreeg pas geleden kritiek van zn vader...of wij allebei.
over dat we teveel aandacht aan elkaar besteden en niet sociaal doen tegenover hen, wat ik op zich heel erg begreep want we kwamen die middag pas om 2 uur uit bed. gewoon een vriendelijk gesprek over hoe we wel wat beleefder konden zijn. en het was duidelijk uit het gesprek dat hij een beetje moeite had met het feit dat ik 17 ben en hij 23, dat hij hoopt dat ik geen dingen doe waar mn ouders niets vanaf weten en blabla. ach, ik begreep hem wel hoor. maar echt harde kritiek heb ik nog nooit gekregen. verder ga ik prima met ze om!
Oud 27-01-2004, 12:11
Jorryt
Jorryt is offline
Mijn ma vindt per definitie elk meisje dat ik mee naar huis neem, al is het alleen maar voor samen-huiswerk-maken, ongeschikt...

Mijn pa leeft niet meer...

Anderzijds is elke jongen die eens meekomt altijd "wel een geschikte vent"...

Conclusie: ma heeft liever een ideale schoonzoon dan een ideale schoondochter.... omdat ze zelf wel weet dat die niet bestaat...

Vindt iemand het dan gek dat ik wel es denk: ik ben bi?
Reageren

Regels voor berichten