Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2002, 11:23
rodina
rodina is offline
Volle modellen op de catwalk, zie je echt heel weinig, Wat vinden jullie daar van? Jullie mening etc? Moet dat anders?
Oud 17-05-2002, 11:39
italianboy
italianboy is offline
als er maar niet aan elke kant 3 kilo losbungelend wild vlees aanhangt..

Ik vind iets mollige vrouwen best wel erg sexy,

en vele mannen met mij !

zon lekker buikje om in te knijpen. JAMMIE DE BAMMIE
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:40
italianboy
italianboy is offline
ohh jah, van vrouwen op de catwalk moet je afblijven
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:55
xsten
xsten is offline
Ik vind veel kleding veel beter staan als je iets voller bent dan het gemiddelde model. Hoewel het natuurlijk ook niet erg mooi staat als iemand een buikje heeft en dat dan over een broek heen hangt (zeker niet op een catwalk). Maar ik vind zeker dat we een keer af moeten van die achterlijke anorexia modellen. We leven toch in een rijk en gezond land? Dan hoef je toch niet de afmetingen te hebben van een derde-wereld kind?
Ik vind "vollere" meisjes veel mooier! (mannen ook btw.)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:05
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
xsten schreef:
Ik vind veel kleding veel beter staan als je iets voller bent dan het gemiddelde model. Hoewel het natuurlijk ook niet erg mooi staat als iemand een buikje heeft en dat dan over een broek heen hangt (zeker niet op een catwalk). Maar ik vind zeker dat we een keer af moeten van die achterlijke anorexia modellen. We leven toch in een rijk en gezond land? Dan hoef je toch niet de afmetingen te hebben van een derde-wereld kind?
Ik vind "vollere" meisjes veel mooier! (mannen ook btw.)
ben ik het mee eens. alleen de vergelijking met een derde-wereld kind vind ik iets overdreven.
Oud 17-05-2002, 12:18
Dark Angel
Dark Angel is offline
Modellen als Sophie Dahl vind ik echt prachtig... Een 'normale' maat voor modellen is 34/36, en zij is iets van 40/42. Vind ik nog lang niet dik, maar wel 'gevulder' en een stuk mooier.
Oud 17-05-2002, 12:19
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
modellen op de catwalk vind ik sowiezo fout...
Oud 17-05-2002, 12:23
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Embraced Pale Death schreef:
modellen op de catwalk vind ik sowiezo fout...
houd je kop dan
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:23
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
italianboy schreef:

houd je kop dan
sorry
Oud 17-05-2002, 12:36
Verwijderd
ik vind stak mollig heel mooi en niet van al die plooitjes ...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:37
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
Citaat:
Mortischa schreef:

grappige is datk nou precies andersom heb, ik vind mezelf vet en walg er bij mezelf van maar bij andere 'mollige' mensen juist neit daar vind ik t wel lief, maar bij mezlef niet
hmm ik had em net weer verwijderd om te voorkomen dat mensen zich klote gingen voelen om mijn best wel harde mening

maar ik tsja, ik vind het niks..hoewel ik maatje 40/42 wel ok vind hoor, bij anderen maar niet op de catwalk..hmm ik blaat...nevermind, ik vind eht niet mooi..ofso..k benner niet echt uit
Oud 17-05-2002, 13:16
Alet
Alet is offline
Eerlijk gezegd vind ik volle modellen op de catwalk niet mooi, ik vind kleding bij slankere mensen vaak een betere pasvorm hebben, waar het op een catwalk toch om gaat.

Ik zeg hierbij niet dat ik slankere mensen over het algemeen mooier vind, ik vind het leuk als iemand niet helemaal 'perfect' is. Vollere mensen geven me vaak een relaxte, gezellige indruk (hoe cliché het ook klinkt). En verder voelt een dikker velletje natuurlijk lekkerder aan dan botjes

Dit zijn allemaal dingen die op een catwalk niet belangrijk zijn, vandaar dat ik vind dat op een catwalk slanke mensen thuishoren.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 14:06
heldin
heldin is offline
Ik zou het het leukst vinden als er naast hele dunne modellen ook veel meer wat dikkere modellen zouden zijn, ook op de catwalk. Er zijn genoeg modellen voor grote maten. dat zijn geen topmodellen, maar ze zijn er. De rest van de modellen is meestal heel erg dun, er zit bijna niks tussenin. Ik vind dat het gemengder zou moeten zijn, dun, dik en er tussen in, maar dat zie ik niet echt gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 14:31
Loesje
Loesje is offline
JA. Ik denk dat we van die anorexia moddelen af moeten. Er is nog altijd een verschil tussen die modellen en de XXL modellen. Daar tussen zitten nog vele maten. De gemiddelde maat in Nederland is geloof ik 42. Laat daar is meer modellen mee lopen, vergroot ook de afzet misschien wel! Het is wel zo dat sommige dingen slanke moddelen gewoon beter staan, maar is maar net hoe je het ontwerpt.
Oud 17-05-2002, 14:53
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik vind die modellen op de catwalk ronduit eng. Echt zulke uitgehongerde graatjes!
Je maakt mij niet wijs dat mannen daar op vallen. Veel mannen zeggen dat ze slank mooi vinden, maar dat is toch niet slank meer? Dat is gewoon afzichtelijk als je het mij vraagt. Gewoon slanke en een beetje stevige vrouwen zou ik mooier vinden op de catwalk. Gezonde mensen die niet van water en coke leven! Mjah om nog maar niet te beginnen over die miljoenen vrouwen die persé ook zulke graatjes willen zijn en niet meer weten waar ze op moeten houden. Sure, zelf wil ik er ook wat af, maar zo dun vind ik echt lelijk.
Als ik ooit mode ontwerpster word (yeah right...blijven dromen ) zou ik absoluut voor normale modellen gaan. De gemiddelde vrouw is ook kleiner dan 1.75 dus die standaard mag volgens mij ook wel omlaag.
Tis gewoon iets idioots dat de modewereld in stand houd. Wie weet komt er ooit verandering in, laten we 't hopen
Er zijn ontzettend veel mooie mensen die niet aan die eisen voldoen...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:00
Alet
Alet is offline
Als je het postuur van modellen wil aanpassen aan de gemiddelde bevolking, moet je de rest van het uiterlijk ook doen.
De gemiddelde bevolking heeft geen parelwitte tanden, grote of sprekende ogen en een mooie bos haar.

Het zijn modellen, die zien er nou eenmaal niet uit als de gemiddelde mens, dat is de bedoeling ook niet want die zie je overal al.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:03
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
zulke modellen zijn vaak (onbewust) een voorbeeld voor veel jonge meisjes.Dus met die anorexia dozen snap je wel waar een groot deel van deprssieve jeugd vandaan komt. Veel tieners gaan zich er echt aan meten.
Gewoon de gemiddelde op een catwalk vind ik prima

=ik ben meastrecks=
Oud 17-05-2002, 15:04
)Vampje(
)Vampje( is offline
Plaats eens 'n foto van een in jullie ogen 'uitgehongerd' model? Want ik begin me beledigd te voelen..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:06
de
de is offline
Citaat:
Alet schreef:
Als je het postuur van modellen wil aanpassen aan de gemiddelde bevolking, moet je de rest van het uiterlijk ook doen.
De gemiddelde bevolking heeft geen parelwitte tanden, grote of sprekende ogen en een mooie bos haar.

Het zijn modellen, die zien er nou eenmaal niet uit als de gemiddelde mens, dat is de bedoeling ook niet want die zie je overal al.
Precies, dit heb ik al eerder betoogd in een ander topic (wat trouwens geheel onopgemerkt gebleven is)

mensen hebben gewoon mensen nodig tegen wie ze opkijken, daar is niks mee mis
mits het natuurlijk in een ethische mate wel een beetje verantwoord blijft
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:01
boardbabe
boardbabe is offline
ik vind die graatjes ook nie mooi. Ook op de catwalk zie ik veel liever iets vollere modellen. Ook modellen met een beugel ofzo vind ik wel grappig. Anders worden die lui zo hetzelfde.
Oud 17-05-2002, 16:19
Floosje
Floosje is offline
Ik vind die graat modellen ook heel eng. Die lijken toch helemaal niet op een gemiddelde vrouw?? En dan zijn het wel modellen, maar zouden die juist niet meer op "gewonen vrouwen" moeten lijken dan??

Vollere vrouwen vind ik sowieso mooier, ook als niet-model.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:37
Alet
Alet is offline
Citaat:
de schreef:

Precies, dit heb ik al eerder betoogd in een ander topic (wat trouwens geheel onopgemerkt gebleven is)

mensen hebben gewoon mensen nodig tegen wie ze opkijken, daar is niks mee mis
mits het natuurlijk in een ethische mate wel een beetje verantwoord blijft
Ik had het wel gelezen maar ik ben het er niet mee eens.
Je hoeft niet op te kijken tegen catwalk modellen, omdat het modellen zijn (geloof me, in het dagelijks leven zien ze er ongezond uit)
Als je tegen iemand op wil kijken, kijk dan tegen iemand op die ontzettend slim of lief is, of heel veel stijl heeft. Als je daarnaar streeft heb je er tenminste nog wat aan. Aan zo'n mager figuurtje heb je echt niks als je geen model bent
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:03
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Ik vind het belachelijk dat er zulke dunne modellen worden gebruikt op catwalks. Een MODEL is vereenvoudigde weergave van de WERKELIJKHEID... En niet een hoopje graten waar bij velen nix vrouwelijks meer aan te ontdekken valt. Ik vind nu ook weer niet dat we gelijk door moeten slaan door mensen maat 46 er op te gaan zetten, maar gewoon modellen met normale-mensen-verhoudingen, die een GEZOND gewicht hebben, dus niet TE dun en niet TE dik. Mensen nemen immers een voorbeeld aan dit soort idealen en momenteel is dat voorbeeld denk ik niet erg goed voor het zelfvertrouwen van de meesten.

Zoiets vind ik dus bijvoorbeeld gewoon echt achterlijk

Laatst gewijzigd op 17-05-2002 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 18:57
shanli
shanli is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
[B

Zoiets vind ik dus bijvoorbeeld gewoon echt achterlijk [/B]
OMG,dies echt viesss,eikes,ow jak.
'k Sluit me bij de andere aan,de modellen mogen 'ietwat' normaler,ook al vind ik dat de meeste(die ik zie)echt niet zo uitgehongerd eruit zien sorriej,maar het zou wel goed zijn voor het zelfbeeld van 'ietwat dikkere' mensjes,als zich er wat meer niet-zo-slanke mensen zich op de catwalk zouden vertonen.
Oud 17-05-2002, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef:
Plaats eens 'n foto van een in jullie ogen 'uitgehongerd' model? Want ik begin me beledigd te voelen..
cool show eens wat pics, als je wil...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2002, 21:10
~blue christal~
~blue christal~ is offline
'k vind het echt dom dat al die modellen zo dun zijn. Als ik in de stad loop zie ik genoeg 'dikkere' mensen waarbij ik hun kleren 10x mooier vind staan als bij die modellen.
Oud 17-05-2002, 21:45
Verwijderd
Citaat:
~blue christal~ schreef:
'k vind het echt dom dat al die modellen zo dun zijn. Als ik in de stad loop zie ik genoeg 'dikkere' mensen waarbij ik hun kleren 10x mooier vind staan als bij die modellen.
mooier dan...

anyway : modellen moeten toch altijd iets excentrieks hebben, en niet standaard-good-looking zijn denk ik....
don't get me wrong *no model fan*
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 22:30
Alet
Alet is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
Mensen nemen immers een voorbeeld aan dit soort idealen en momenteel is dat voorbeeld denk ik niet erg goed voor het zelfvertrouwen van de meesten.
Ok, iedereen zegt dat ze zulke dunne mensen niet mooi vinden, maar beschouwen het wel als idealen?

En of je iets beschouwd als voorbeeld bepaal je altijd nog zelf.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:09
heldin
heldin is offline
In de laatste replies staan nogal wat uitspraken over dunne mensen ('graten' enz) waarvan ik niet echt blij word. Als er zulke gemene dingen over dikke mensen zouden staan zouden er heeel veel mensen moeite mee hebben, maar over een dun iemand mag je blijkbaar wel op zo'n harde manier oordelen. vind ik nogal hypocriet, je kunt ook op een normale manier zeggen dat je iets dikkere mensen meestal mooier vindt, dan kwets je niemand.

zo. dat moest ik even kwijt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:09
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
boeiend.. wat ik iig vind is dat ze welleens een wat realitischer beeld van vrouwen naar voren mogen brengen,, die uitgemergelde wrakken werken eetstoornissen bij andere vrouwen in de hand en dat is in mijn optiek zeer kwalijk te nemen.....

tis eigenlijk net zoiets als die idioot kleine chinese voetjes.. een onhaalbaar onnatuurlijk ideaal waar men aan moet voldoen tegenwoordig..

erg jammer is dat
Oud 17-05-2002, 23:36
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik vind slank mooi, maar graatmager niet. Als je kijkt in de Wehkamp bijv. bij bikini's zie je slanke vrouwen...die wel gewoon 'vel' hebben net als elk ander mens. Waarom ze op de Catwalk dan persé totaal uitgehongerd moeten zijn snap ik niet. Er is echt een duidelijk verschil tussen!
Twee catwalkmodellen:

Twee modellen uit de Wehkamp...

Die hebben tenminste een beetje heupen...zien er gezond uit.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:44
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
plaatjes
ja je hebt wel gelijk
Oud 17-05-2002, 23:47
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
ja je hebt wel gelijk
tis nog steeds broodmager..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:58
OriginalMisfit
Citaat:
italianboy schreef:

die onderste 2????? meen je dat?
Oud 17-05-2002, 23:59
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
die onderste 2????? meen je dat?
eerder gewoon slank ja
Oud 18-05-2002, 00:37
OriginalMisfit
Citaat:
je$u$ crust schreef:

eerder gewoon slank ja
ja die zien er toch niet broodmager als in ONGEZOND uit ze zijn zeker niet vol dan nee,,,,,,
Oud 18-05-2002, 08:08
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Ik vind die wehkamp-modellen al stukken beter dan die catwalk-modellen, maar mn dat meisje in blauwe bikini nog wel aan behoorlijk dunne kant als je bv kijkt naar haar ribben bij haar borst. Maargoed, zij hebben tenminste gewoon een beetje gezondere vormen, die catwalkmodellen kun je gewoon zién dat het fout ziet, daz gewoon eng dun, daar steekt alles uit.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 08:22
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
F0RuM-PuNK schreef:

cool show eens wat pics, als je wil...
Gaat niej helaas. Maar zoals die engerd op de foto van 'me-myself&anne' zie ik er dus ECHT NIET uit hoor!! Kijk, ik heb vrij magere schouders en armen, maar wél een reet enzow, snappie?

Zoiets meer dus.
Ik krijg ook nooit opmerkingen van:"Wat ben jij mager zeg!!" Vraag maar aan Maureen anders, hihi!! Die kan een oordeel vellen want ze ziet me elke dag.

Laatst gewijzigd op 18-05-2002 om 08:24.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 09:40
MoiRenske
MoiRenske is offline
Weet je wat het is met van die overslanke modellen, zij krijgen anorexia om de concurrentie te verslaan en half NL krijgt dieetaanvallen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 10:36
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
italianboy schreef:

Ja, ze zijn idd superslank maar je ziet toch duidelijk verschil met die catwalkmodellen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 11:03
Gwen.
Gwen. is offline
Ik weet het niet. Ik vind skinny toch niet mooi, botjes zijn niet mooi. Slank is mooi. Tegenwoordig is slank hip, je moet slank zijn, dat wordt je opgedragen door de media, daarom streef ik er ook naar en "horen" modellen in mijn ogen niet vol te zijn. Helaas.
Oud 18-05-2002, 11:05
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
italianboy schreef:

Ik vind iets mollige vrouwen best wel erg sexy,

en vele mannen met mij !

zon lekker buikje om in te knijpen. JAMMIE DE BAMMIE
Waarom wenden jongens dan toch hun gezicht af van een mollig meisje in bikini? Dat soort dingen vraag ik me af.. tis toch minder mooi.
Oud 18-05-2002, 11:36
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:

Waarom wenden jongens dan toch hun gezicht af van een mollig meisje in bikini? Dat soort dingen vraag ik me af.. tis toch minder mooi.

je hebt jongens die er op vallen en jongens die er niet op vallen. In de pubertijd durven nog niet zoveel jongens ervoor uit te komen dat ze een gezetter meisje mooi vinden, dus zullen ze je ook geen aandacht geven en met de andere jongens naar de slanke dametjes kijken.

Er liggen genoeg mannen op t strand die denkenl; mmmmmmm zon lekker dikkerdje, die wil ik wel even uhhhhhhhhh
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:57
Roos
Roos is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ik vind die modellen op de catwalk ronduit eng. Echt zulke uitgehongerde graatjes!
Jezus, kan je dit niet normaal verwoorden? Echt een kutopmerking.
Er zijn ook mensen die van zichzelf al heel dun zijn, die vinden het echt niet leuk om voor uitgehongerd graatje uitgemaakt te worden.

Geldt ook voor andere mensen die die vrouwen gelijk uitmaken voor "anorexia patientjes".
Iedereen die overgewicht heeft, lijdt toch ook niet gelijk aan een vreetziekte?

Oud 18-05-2002, 15:16
Verwijderd
ik heb wel liever iets wat je vast kan pakken want ik vind die modellen niet echt gezond uitzien :/
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:37
Gleipnur
Gleipnur is offline
wel, ik vind die magere modellen wel mooi ném.
Oud 18-05-2002, 16:57
Verwijderd
Er zit wel iets in, ja. Over het algemeen zijn de modellen op de catwalk een flink stuk dunner dan de 'gemiddelde' Nederlandse vrouw. Of dat verder een negatieve invloed heeft, kan ik slechts vermoeden en niet wetenschappelijk bewijzen, ik ben geen psycholoog.

Verder moet ik rosi wel gelijk geven. Er zijn genoeg mensen die van zichzelf vrij slank zijn en daar absoluut niet voor 'hongeren'. Mijn levensstijl moge bekend zijn (mijn voorliefde voor bier, pizza en friet inbegrepen ) en ondanks alle caloriëen blijf ik ook ontzettend slanke polsen en enkels houden (iets wat lang niet altijd even leuk is, ik vind dat m'n armen echt te dun zijn). Het ligt gewoon aan je lichaamsbouw.

(En Rosanne trek het je ajb niet aan, je weet wat ík van je vind -x-)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 17:11
xsten
xsten is offline
Citaat:
rosi schreef:

Jezus, kan je dit niet normaal verwoorden? Echt een kutopmerking.
Er zijn ook mensen die van zichzelf al heel dun zijn, die vinden het echt niet leuk om voor uitgehongerd graatje uitgemaakt te worden.

Geldt ook voor andere mensen die die vrouwen gelijk uitmaken voor "anorexia patientjes".
Iedereen die overgewicht heeft, lijdt toch ook niet gelijk aan een vreetziekte?

Ik vind dat je in een bepaald opzicht gelijk hebt. Ik ben het er mee eens dat niet iedereen die dun is voor anorexia patient uitgemaakt hoeft te worden, want het is erg genoeg dat er vrouwen zijn die die ziekte hebben, maar je bent het toch wel met me eens dat een groot deel van de modewereld wel zo ziek is? Zo dun kun je in veel gevallen niet worden door "gewoon" te lijnen hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 17:24
Verwijderd
ik vin die beentjes van die catwalk modellen zo eng... en die borstkas
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:

je hebt jongens die er op vallen en jongens die er niet op vallen. In de pubertijd durven nog niet zoveel jongens ervoor uit te komen dat ze een gezetter meisje mooi vinden, dus zullen ze je ook geen aandacht geven en met de andere jongens naar de slanke dametjes kijken.

Er liggen genoeg mannen op t strand die denkenl; mmmmmmm zon lekker dikkerdje, die wil ik wel even uhhhhhhhhh
aangzien ik op pubersval zal i maar helemaaaal niet meer tot ik op MANNEN val ( ) in bikini lopen..

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten