Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wij zijn al schandalig rijk! ga voor de lol maar eens naar Turkije of Marokko; het zal je niet schaden om eens te zien hoe anderen in de wereld het hebben; je mag best eens wat delen! (10 procent van de bevolking heeft 80 procent van de goederen) Ten tweede: wie ben jij om andermans levensgeluk te beperken door te verbieden dat ze kunnen trouwen met iemand? Dat recht is niet het jouwe! Ten derde: sinds wanneer is het begrotingstekort het probleem van de allochtonen? Mijns inziens is er helemaal niks mis met importbruidjes, zolang maar een integratiecursus wordt afgesloten, puur om practische redenen (de immigranten staan dikwijls te trappelen om een dergelijke cursus te doen). Vervolgens moeten we een paar jaar wachten en dan zijn alle problemen opgelost. De laatste tijd wordt volgens mij het integratieprobleem veel te veel opgeblazen. Verder zouden diezelfde importbruidjes het probleem van de vergrijzing kunnen oplossen, zeker gezien het tempo waarmee zij kinderen krijgen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() En wat heeft dat met integratie te maken, whoehahaha? ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik denk wel dat je makkelijker iemand aanrandt of verkracht als je een verkeerd beeld van die persoon hebt, of met name als je je niet kunt voorstellen hoe het voor die persoon is. Als ik mensen als Isa vol lof hoor verkondigen dat meisjes met korte rokjes verkrachting aan hun eigen schuld te wijten hebben, en dat het een straf is van Allah, dan hou ik mijn hart vast. Maar misschien is hij wel een bijzondere nutcase. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Uitschelden wordt ten zeerste afgeraden in de Islam. ![]()
|
![]() |
ik snap niet dat als mensen zo goed zijn ingeburgerd hier zoals ze zeggen, dat ze dan hier geen partner kunnen vinden maar wel in hun land van herkomst, slaat nergens op. er zijn daar allerelei regels vaak vooral voor vrouwen wat ze wel en niet mogen dan snap ik niet als meid waarom je dan zon man wil. die mannen willen waarschijnlijk wel een vrouw uit hun land van herkomst omdat ze die kunnen domineren. kunnen jullie de vrouwen uit nererland niet aan of zo. en wat ook al zo vervelend is dat wij meestal discrimineeren maar turks op de mavo hier in nederland invoeren is zeker geen discriminatie of al dat gepraat in je eigen taaltje op de scholen. ik vind van wel. je leeft in nederland. ik vind dat je je dan ook maar aan onze cultuur moet aan passen. maar wij gaan echt geen turks of marokaans leren ofzo je bent in nederland pas je maar aan. en we zijn eigenlijk een hele vrije cul;tuur dus ik snap echt niet dat je hier geen vriend of vriendin kan vinden met al die nieuwe asiel zoekers die er iedere keer bij komen. dan zal daar mischien wat voor je bij zitten. maar ga geen hele nieuwe families naar nederland brengen omdat je geen nederlander wil.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Kan een turk mij uitleggen waarvoor uithuwelijken zo noodzakelijk is.
De bruid of bruidegommen kennen elkaar meestal nauwelijks. Meestal in de vakantie komen ze met elkaar in contact omdat pa en ma en de andere pa en ma het besloten hebben. Er is totaal geen liefde met elkaar, eigenljk gewoon omdat het moet van de familei. Het liefst nog iemand uit het dorp waar de 1e generatie vandaan komt. Waarom is de nederlandse turk niet goed genoeg,komt dat door dat de nederlandse turk al seks heeft gehad voor het huwelijk. Je kan mij niet wijs maken dat ze in het dorp of stad, de man geen seks heeft gehad voor het huwelijk. De meeste Nederlandse turkse vrienden van mij zijn verliefd op nederlandse meisjes.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Die krampachtige omgang van de islam met seksualiteit is gewoon erg jammer. Hebben wel meer geloven trouwens. Dat krijg je als je een van nature redelijk inferieur wezen (man) aan het hoofd van een samenleving plaatst op grond van enkel zijn grotere fysieke capaciteiten. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() En voor zover ik geleerd heb over de islam, is er geen sprake van hypocrisie m.b.t. maagdelijkheid. Maagd zijn is geen vereiste voor een huwelijk, hoe wil de weduwe dan ooit aan de man komen?
||||
![]() |
Citaat:
Het fenomeen 'gearrangeerde huwelijken' hoeft niet per se iets negatiefs te zijn. In mijn omgeving ken ik stellen die via via met elkaar in contact gebracht zijn en die het heel goed met elkaar kunnen vinden. Dit heet ook een 'gearrangeerd huwelijk'. Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Grappig eigenlijk, dat je de Islam hypocriet noemt,je lijkt net een Oudkerk die staat te roepen dat iedereen monogaam moet zijn, maar zelf zich laat naaien door andere vrouwen. ( bedenk ook dat 1 op de 3 Nederlander vreemdgaat). Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 1. Ongeschoold zijn is wel een hinderpaal wanneer je Nederland binnenkomt. Ik heb al vaak genoeg betoogd dat ik aan nieuwkomers de eis wil stellen dat ze zelfredzaam zijn. Dat is het minste dat je mag verwachten. Mensen die nauwelijks genoeg verdienen om zichzelf te bedruipen, en dan ook nog iemand binnenhalen die totaal hulpeloos zal zijn hier, daar hebben we niks aan. 2. Liefde speelt hier geen rol. Een ras-linkso als jij wil natuurlijk niet geloven dat het gaat om het bekokstoven van huwelijken door familie. Zoals NN terecht opmerkt, zoeken geïntegreerde allochtonen hier (Nederlanders, dus) een meisje uit eigen kring maar wel binnen Nederland, of zelfs een meisje buiten eigen kring. En ja, ik ben zo arrogant om te zeggen dat de enige geïntegreerde allochtoon voor mij iemand is die niet van mening is dat de meisjes hier niet voldoende goed zijn ofzo. Je bent naïef als je denkt dat die importbruidjes hiernaartoe gehaald worden uit liefde. Die worden hiernaartoe gehaald omdat die jongens bang zijn voor meisjes met een grote mond. 3. Hoog opgeleide Turken komen hier niet, die zijn tandarts of advocaat in de grote steden van Turkije zelf. En hoog opgeleide Turken uit Turkije hebben echt geen behoefte om hier te trouwen met een armoedzaaier uit Transvaal. En hoog opgeleide Turken hier zijn verstandig genoeg om in te zien dat er in Nederland zelf al genoeg hoogopgeleide, fatsoenlijke Turkse meisjes rondlopen. Citaat:
Citaat:
2. Ik zie de parallel met Oudkerk niet. Ik probeer de nuance juist aan te brengen. Ik ben tegen extremen in het algemeen, dus keur ik zowel het ene extreme van de slet die voor het huwelijk al honderd kerels heeft gehad af, als het krampachtige op zoek zijn naar een meisje dat ten tijde van haar trouwen nog maagd is. Dat is het andere uiterste. Is het nou zo moeilijk om 'gewoon', 'redelijk' in het midden te zitten? Sigh. 3. Je kunt beter vreemdgaan en je huwelijk laten ontbinden dan in een ongelukkig klotehuwelijk blijven en niet scheiden, omdat je anders wordt uitgekotst en moet onderduiken in een Blijf-van-mijn-lijf huis omdat er een legertje kwade mannelijke familieleden achter je aan zit. Keerzijde van de medaille. Citaat:
En scholingsgraad heeft inderdaad weinig met het succes van het huwelijk te maken, dat ontken ik ook niet. Maar scholingsgraad is wél een indicatie voor het succes waarmee iemand kan aarden en zichzelf kan bedruipen in een ander land, en dát vind ik maatgevend voor het beoordelen van nieuwkomers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"Die worden hiernaartoe gehaald omdat die jongens bang zijn voor meisjes met een grote mond." Dat is ook al weer zo'n vooroordeel dat op onze ideeën over "de allochtoon" gebaseerd is. Ik zie echter iets heel anders gebeuren in de werkelijkheid; Nederlandse meisjes die zich helemaal overgeven aan een Turkse of Marokkaanse knul en alles over hebben voor de relatie, waar een pittige Marokkaanse thuis flink wat in de pap te brokkelen heeft. Niks geen onderdrukte zwijgzame typetjes, het overgrote deel dat ik tegenkom is niet op haar mondje gevallen. Je zal als Turk maar toevallig tijdens je vakantie in je vaderland je oog laten vallen op een lieftallig dorpsmeisje dat niet voor tandarts gestudeerd heeft. Triest hoor...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
S@@inn niet naamzoek! #1412 Verwijderd | 500 | 15-06-2011 13:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstel PVV om kosten van immigratie te onderzoeken hhendrikxx | 421 | 16-10-2009 21:11 | |
Balkenende wil verbod huwelijken neven en nichten Verwijderd | 158 | 06-10-2009 19:03 | |
'Verbod op neef-nichthuwelijken' en stop op gezinsherenigingsmogelijkheden Gatara | 82 | 28-04-2009 08:29 | |
"Ella Vogelaar is niet knettergek. Het is erger" hhendrikxx | 367 | 23-12-2007 17:07 | |
Op wie ga je stemmen? #4 Mark Almighty | 411 | 23-11-2006 14:56 |