Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Dan ken jij andere gevallen dan ik. Een Marokkaanse vriendin van mij heeft me gewezen op genoeg gevallen waarin het dus wel gaat om het importeren van een meisje dat niet moeilijk doet, geen Nederlands spreekt en dus makkelijk afhankelijk te maken is en dat soms weken niet buitenkomt. Maar aangezien noch jij, noch ik die eigen ervaringen met bewijs kunnen staven, moeten ze hier eigenlijk maar buiten beschouwing blijven. Citaat:
Ik snap sowieso niet waarom er nú ineens zo moeilijk gedaan wordt over die bruidjes door sommige mensen. Op gemeentelijk niveau heeft de Nederlandse overheid decennia lang in sommige gemeenten/steden ook een wachtlijst gehanteerd voor woningen, waarbij je gewoon nooit aan de beurt kwam als je niet voldoende verdiende. Simpelweg vanwege het feit dat sommige steden zo druk waren, wilde men er geen mensen meer in hebben tenzij die mensen die stad ook echt iets te bieden hadden. Dit teneinde enorme buitenwijken met kansarmen te voorkomen. Waarom zou zoiets op internationaal vlak niet mogen worden toegepast? |
![]() |
||
Citaat:
Waar ligt de grens? Wie mag er wel een partner importeren en wie niet? Hoe meet je de geïntegreerdheid?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien redden ze het ook niet meteen, maar wel op de lange duur. Kijk bijvoorbeeld naar Engeland. Veel Somaliërs trekken vanuit Nederland waar ze enkele jaren gewoond hebben, weer verder naar Engeland. Laatst heb ik enkele interviews gezien met Somaliërs die daar nu woonden, en allemaal gaven ze toe dat Nederland met zijn drang om iedereen maar met fluwelen handschoenen aan te pakken, ertoe leidde dat men niet goed zelfredzaam wordt. Als jij geen Nederlands praat, maar je krijgt toch keurig de doktersrekeningen, de gemeentelijke mededelingen, álles (zelfs bij de dokter staat een tolk) in je eigen taal, dan is er ook geen prikkel te integreren. In Engeland (Amerika trouwens ook) spreek je gewoon Engels. Punt. Ben je dáár allochtoon en spreek je de taal niet, dan zoek je wel als de donder contact met autochtonen of ga je als de donder naar een taalcursus, anders ga je kopje onder. Dat is veel beter dan de manier waarop wij hier mensen in de onderlaag behandelen, namelijk alsof het kinderen zijn die er zelf niets aan kunnen doen dat ze zo zielig zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik beweer wel dat de importbruidjes die uit die landen worden gehaald vaak een lage opleiding hebben. (Lees nog eens de reacties van Nare Man, filter zijn arrogantie er even uit en zie dat hij toch wel gelijk heeft.)
|
Wat schetst mijn verbazing? "Onze" ErTaN krijgt aandacht van Trouw. Een voorproefje van Letter & Geest van zaterdag 31 januari
De Turkse columnist ErTaN In de jungle van het internet worden harde discussies gevoerd, met soms felle emoties en onvervalste meningen - meningen die niet altijd passen in het profiel dat de commissie-Blok van integratie heeft. 'Murat, je kon mijn broertje zijn. Wat jij deed is niet jouw schuld, jongen, het is de schuld van deze verrotte maatschappij waar wij helaas in leven. De geniepige streken van de zogenaamde tolerante Nederlanders ken ik als geen ander, broeder.' De Turkse columnist ErTaN - de internetnaam van Serkan Asuk - werd niet door de commissie uitgenodigd. Wekelijks geeft hij op zijn eigen website commentaar op bij voorbeeld integratie, Murat, homo's en Turkse vrouwen: 'Elke zondag, wanneer de christenen een rustdag hebben, een satirische kijk op de Nederlandse samenleving door een moslim'. ErTaN - die al enkele jaren actief is op het internet en met zijn meningen en columns (is het satire, provocatie of dodelijke ernst?) soms honderden reacties losmaakt - mengt zich ook in de discussie over importbruiden: 'Natuurlijk ben ik ook vernederlandst. Nederlanders zijn eikels zonder normen en waarden, waar ik ook helaas mee ben besmet en juist daarom wil ik geen vernederlandste vrouw, maar een vrouw die veel dichter bij mijn wortels ligt. Een 100 % Turkse vrouw is als het ware een remedie tegen het vernederlandst zijn.'
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() (hoewel ie misschien onder sommigen eerder als berucht dan beroemd bekend staat ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er is trouwens vandaag weer een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat 54% van de allochtone vrouwen kansarm is. Daarvan is een groot gedeelte helemaal geen eerste-generatie, maar jonge meisjes, die hierheen gehaald zijn door mannen. Nou jullie weer met jullie gewauwel over 'hoogopgeleide importbruidjes' (bron: o.a. Nu.nl, Metro). |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
S@@inn niet naamzoek! #1412 Verwijderd | 500 | 15-06-2011 13:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstel PVV om kosten van immigratie te onderzoeken hhendrikxx | 421 | 16-10-2009 21:11 | |
Balkenende wil verbod huwelijken neven en nichten Verwijderd | 158 | 06-10-2009 19:03 | |
'Verbod op neef-nichthuwelijken' en stop op gezinsherenigingsmogelijkheden Gatara | 82 | 28-04-2009 08:29 | |
"Ella Vogelaar is niet knettergek. Het is erger" hhendrikxx | 367 | 23-12-2007 17:07 | |
Op wie ga je stemmen? #4 Mark Almighty | 411 | 23-11-2006 14:56 |