Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 13:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 28-01-2004 @ 13:58:
Er wordt nogal een achterlijk beeld geschetst over het opleidingsniveau van mensen in Turkije en Marokko. Het zijn niet enkel ongeschoolde mensen die via een huwelijk naar Nederland migreren. Verder heeft de scholingsgraad van de partner weinig met de kwaliteit van het huwelijk te maken.
dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat het grootste gedeelte van de mensen die naar nederland dmv trouwerijen emigreren daarna geen baan vind/zoekt (bron: cpb)

en je mag me uitleggen hoe het kan dat in deze huwelijken de kans op geweld het grootst is

hoe goede theoretische argumenten er ook zijn tegen een verbod, in de praktijk komst het er gewoon op neer dat niet-geintegreerde moslims een partner halen uit het land van herkomst, waardoor er nooit fatsoenlijk geintegreerd kan worden. dit zou op zich niet zo'n probleem zijn, ware het niet dat dit ons land veel geld en ruimte kost en daarnaast dat de normen en waarden die zij meebrengen nogal botsen met de onze. kortom, het belemmert de integratie enorm
Oud 28-01-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 28-01-2004 @ 14:37:
Ja hoor gooi het maar weer op het linkse-rakker-syndroom. Ik ben mij bewust van de spelletjes die er gespeeld worden maar dat geldt natuurlijk ook niet voor alle gevallen en je kunt een gelukkig paar niet in de weg gaan liggen op basis van vermoedens over anderen.
Nee, niet wanneer het om enkele gevallen gaat. Maar wanneer blijkt dat een bepaald gedrag of eigenschap bij tachtig of negentig procent van een bepaalde populatie zich voordoet, dan is het logisch dat je eventuele maatregelen of beleid daarop afstemt. Da's eenvoudige sociologie.

Citaat:
Je kunt ook niet voor een ander bepalen waar de beste vrouwen zitten, dat is ieder voor zich en dat is in mijn ogen niet aan landsgrenzen gebonden. Er zijn ook genoeg allochtonen die met een meisje/jongen uit Nederland trouwen, soms met de zelfde afkomst maar ook vaak met een echte hollander. Dat hoeft niks met geïntegreerd zijn te maken te hebben.
Ik hoef ook niet voor een ander te bepalen waar de beste vrouwen zitten. Over smaak valt niet te twisten. Over het toelatingsbeleid van niet-EG-ingezetenen wel, zeker wanneer het om een relatief grote groep gaat die gemiddeld genomen niet bijzonder goed is opgeleid en (dus?) weinig sociaal-economische perspectieven heeft. Zoals ik al meermaals heb gezegd, maar waarop nog niet is ingegaan, die glijden rechtstreeks de bijstand in. Nee, dat is wenselijk wou je zeggen.

Citaat:
"Die worden hiernaartoe gehaald omdat die jongens bang zijn voor meisjes met een grote mond." Dat is ook al weer zo'n vooroordeel dat op onze ideeën over "de allochtoon" gebaseerd is.Ik zie echter iets heel anders gebeuren in de werkelijkheid; Nederlandse meisjes die zich helemaal overgeven aan een Turkse of Marokkaanse knul en alles over hebben voor de relatie, waar een pittige Marokkaanse thuis flink wat in de pap te brokkelen heeft. Niks geen onderdrukte zwijgzame typetjes, het overgrote deel dat ik tegenkom is niet op haar mondje gevallen.
1. Dat soort meisjes is ook dom, of ze nou met een Marokkaan, een Nederlander, een Turk of een Fries verkering hebben.

2. Dan ken jij andere gevallen dan ik. Een Marokkaanse vriendin van mij heeft me gewezen op genoeg gevallen waarin het dus wel gaat om het importeren van een meisje dat niet moeilijk doet, geen Nederlands spreekt en dus makkelijk afhankelijk te maken is en dat soms weken niet buitenkomt. Maar aangezien noch jij, noch ik die eigen ervaringen met bewijs kunnen staven, moeten ze hier eigenlijk maar buiten beschouwing blijven.

Citaat:
Je zal als Turk maar toevallig tijdens je vakantie in je vaderland je oog laten vallen op een lieftallig dorpsmeisje dat niet voor tandarts gestudeerd heeft. Triest hoor...
Jij bent ook al zo'n ongenuanceerd type. Ik zeg niet dat ik iedereen die geen tandarts is buiten wil houden, ik zeg alleen dat ik mensen die absoluut geen economisch perspectief hebben, buiten wil houden, natuurlijk behoudens gevallen van EG-ingezetenschap of een zwaarwegend humanitair belang, zoals vluchten voor oorlog of marteling. Je hoeft geen tandarts te zijn om binnen te komen, maar als je rechtstreeks de sociale zekerheid ingaat moet je wel buiten blijven.

Ik snap sowieso niet waarom er nú ineens zo moeilijk gedaan wordt over die bruidjes door sommige mensen. Op gemeentelijk niveau heeft de Nederlandse overheid decennia lang in sommige gemeenten/steden ook een wachtlijst gehanteerd voor woningen, waarbij je gewoon nooit aan de beurt kwam als je niet voldoende verdiende. Simpelweg vanwege het feit dat sommige steden zo druk waren, wilde men er geen mensen meer in hebben tenzij die mensen die stad ook echt iets te bieden hadden. Dit teneinde enorme buitenwijken met kansarmen te voorkomen. Waarom zou zoiets op internationaal vlak niet mogen worden toegepast?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:45
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
little nemo schreef op 28-01-2004 @ 14:38:
hoe goede theoretische argumenten er ook zijn tegen een verbod, in de praktijk komst het er gewoon op neer dat niet-geintegreerde moslims een partner halen uit het land van herkomst, waardoor er nooit fatsoenlijk geintegreerd kan worden.
Je hebt ook niet-geïntegreerde moslims die hun partner hier zoeken en je hebt ook geïntegreerde moslims die hun partner elders zoeken en je hebt ook autochtonen die hun partner elders zoeken en je hebt ook niet-geïntegreerde niet-moslims die hun partner elders zoeken en niet-geïntegreerde niet-moslims die hun partner hier zoeken. ENZ ENZ ENZ

Waar ligt de grens? Wie mag er wel een partner importeren en wie niet? Hoe meet je de geïntegreerdheid?
Oud 28-01-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 28-01-2004 @ 14:45:
Waar ligt de grens? Wie mag er wel een partner importeren en wie niet? Hoe meet je de geïntegreerdheid?
Het feit dat het moeilijk is om grenzen te stellen en gevallen van andere gevallen af te scheiden, wil niet zeggen dat je 'dus' maar niets moet doen op dat vlak. Als je zo'n instelling hebt, kun je dus nooit meer beleid voeren, omdat élke aangelegenheid wel 'concretiseerbaarheidsproblemen' heeft. Soms moet je gewoon grenzen stellen, knopen doorhakken, en waar gehakt worden vallen spaanders. Je kunt niet iedereen uit een minderheid tevreden stellen als de meerderheid een bepaald beleid wenst of als het openbaar belang een bepaald beleid nodig maakt. Je kunt ook tever doorgeschoten zijn in je aandacht voor individuen en nuance.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:48
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2004 @ 14:45:
bladiebla

Je hoeft geen tandarts te zijn om binnen te komen, maar als je rechtstreeks de sociale zekerheid ingaat moet je wel buiten blijven.
Dat ben ik het als ultra-linkso ook met je eens, maar doe dan iets aan dat overdreven zorgzame beleid van ons m.b.t. uitkeringen rondstrooien i.p.v. de vrijheid van partnerkeuze te gaan beperken op grond van verdenkingen.
Oud 28-01-2004, 13:49
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2004 @ 14:48:
Het feit dat het moeilijk is om grenzen te stellen en gevallen van andere gevallen af te scheiden, wil niet zeggen dat je 'dus' maar niets moet doen op dat vlak. Als je zo'n instelling hebt, kun je dus nooit meer beleid voeren, omdat élke aangelegenheid wel 'concretiseerbaarheidsproblemen' heeft. Soms moet je gewoon grenzen stellen, knopen doorhakken, en waar gehakt worden vallen spaanders. Je kunt niet iedereen uit een minderheid tevreden stellen als de meerderheid een bepaald beleid wenst of als het openbaar belang een bepaald beleid nodig maakt. Je kunt ook tever doorgeschoten zijn in je aandacht voor individuen en nuance.
Geef jij dan eens concreet aan wat er moet gebeuren
Oud 28-01-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 28-01-2004 @ 14:48:
Dat ben ik het als ultra-linkso ook met je eens, maar doe dan iets aan dat overdreven zorgzame beleid van ons m.b.t. uitkeringen rondstrooien i.p.v. de vrijheid van partnerkeuze te gaan beperken op grond van verdenkingen.
Als blijkt dat dat nut heeft, dan sta ik daar volledig achter. Alleen dat is ook weer een leuke discussie, want zodra er hier iets gedaan wordt aan de sociale zekerheid, dan staan GL/SP/PvdA meteen weer op hun achterste benen te miepen dat 'die arme mensen het anders niet redden'.

Misschien redden ze het ook niet meteen, maar wel op de lange duur. Kijk bijvoorbeeld naar Engeland. Veel Somaliërs trekken vanuit Nederland waar ze enkele jaren gewoond hebben, weer verder naar Engeland. Laatst heb ik enkele interviews gezien met Somaliërs die daar nu woonden, en allemaal gaven ze toe dat Nederland met zijn drang om iedereen maar met fluwelen handschoenen aan te pakken, ertoe leidde dat men niet goed zelfredzaam wordt.

Als jij geen Nederlands praat, maar je krijgt toch keurig de doktersrekeningen, de gemeentelijke mededelingen, álles (zelfs bij de dokter staat een tolk) in je eigen taal, dan is er ook geen prikkel te integreren. In Engeland (Amerika trouwens ook) spreek je gewoon Engels. Punt. Ben je dáár allochtoon en spreek je de taal niet, dan zoek je wel als de donder contact met autochtonen of ga je als de donder naar een taalcursus, anders ga je kopje onder. Dat is veel beter dan de manier waarop wij hier mensen in de onderlaag behandelen, namelijk alsof het kinderen zijn die er zelf niets aan kunnen doen dat ze zo zielig zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 28-01-2004 @ 14:49:
Geef jij dan eens concreet aan wat er moet gebeuren
Als je nou even terugleest, dan zie je dat ik eenvoudigweg de premie omhoog wil brengen en de naleving van het voldoende inkomens-vereiste strenger wil afdwingen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:09
NN
NN is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 28-01-2004 @ 13:58:
Er wordt nogal een achterlijk beeld geschetst over het opleidingsniveau van mensen in Turkije en Marokko. Het zijn niet enkel ongeschoolde mensen die via een huwelijk naar Nederland migreren. Verder heeft de scholingsgraad van de partner weinig met de kwaliteit van het huwelijk te maken.
Ik beweer zeker niet mensen in Turkije of Marokko achterlijk zijn.
Ik beweer wel dat de importbruidjes die uit die landen worden gehaald vaak een lage opleiding hebben.

(Lees nog eens de reacties van Nare Man, filter zijn arrogantie er even uit en zie dat hij toch wel gelijk heeft.)
Oud 30-01-2004, 13:22
LaResistance
LaResistance is offline
Wat schetst mijn verbazing? "Onze" ErTaN krijgt aandacht van Trouw. Een voorproefje van Letter & Geest van zaterdag 31 januari

De Turkse columnist ErTaN

In de jungle van het internet worden harde discussies gevoerd, met soms felle emoties en onvervalste meningen - meningen die niet altijd passen in het profiel dat de commissie-Blok van integratie heeft. 'Murat, je kon mijn broertje zijn. Wat jij deed is niet jouw schuld, jongen, het is de schuld van deze verrotte maatschappij waar wij helaas in leven. De geniepige streken van de zogenaamde tolerante Nederlanders ken ik als geen ander, broeder.'

De Turkse columnist ErTaN - de internetnaam van Serkan Asuk - werd niet door de commissie uitgenodigd. Wekelijks geeft hij op zijn eigen website commentaar op bij voorbeeld integratie, Murat, homo's en Turkse vrouwen: 'Elke zondag, wanneer de christenen een rustdag hebben, een satirische kijk op de Nederlandse samenleving door een moslim'. ErTaN - die al enkele jaren actief is op het internet en met zijn meningen en columns (is het satire, provocatie of dodelijke ernst?) soms honderden reacties losmaakt - mengt zich ook in de discussie over importbruiden: 'Natuurlijk ben ik ook vernederlandst. Nederlanders zijn eikels zonder normen en waarden, waar ik ook helaas mee ben besmet en juist daarom wil ik geen vernederlandste vrouw, maar een vrouw die veel dichter bij mijn wortels ligt. Een 100 % Turkse vrouw is als het ware een remedie tegen het vernederlandst zijn.'
Oud 30-01-2004, 20:53
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 24-01-2004 @ 21:47:
oooooh haha ik ga nog even lekker OP JULLIE BELASTINGCENTEN TEREN EN STUDEREN en dan verhuis ik naar het buitenland... maar als ik hersenloze gastarbeidertjes nodig heb weet ik jullie te vinden hoor (youknowwhoyouare)

whahahahaa
Ow mijn god.. wat ben jij toch een *piep* persoon. Damn.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 30-01-2004 @ 14:22:
Wat schetst mijn verbazing? "Onze" ErTaN krijgt aandacht van Trouw. Een voorproefje van Letter & Geest van zaterdag 31 januari
yay, een beroemdheid op het forum!

(hoewel ie misschien onder sommigen eerder als berucht dan beroemd bekend staat )
Oud 30-01-2004, 23:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 30-01-2004 @ 14:22:
(ertan: ) 'Natuurlijk ben ik ook vernederlandst. Nederlanders zijn eikels zonder normen en waarden, waar ik ook helaas mee ben besmet en juist daarom wil ik geen vernederlandste vrouw, maar een vrouw die veel dichter bij mijn wortels ligt. Een 100 % Turkse vrouw is als het ware een remedie tegen het vernederlandst zijn.'
Generaliseren
Oud 30-01-2004, 23:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2004 @ 00:20:
Generaliseren
Fijn om te bemerken dat je in ieder geval consequent bent.
Oud 31-01-2004, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2004 @ 00:20:
Generaliseren
Alsof columnisten bekend staan om hun scherpe, kritisch-wetenschappelijk blik.

Er is trouwens vandaag weer een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat 54% van de allochtone vrouwen kansarm is. Daarvan is een groot gedeelte helemaal geen eerste-generatie, maar jonge meisjes, die hierheen gehaald zijn door mannen. Nou jullie weer met jullie gewauwel over 'hoogopgeleide importbruidjes' (bron: o.a. Nu.nl, Metro).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:34
NN
NN is offline
Ik ben gisteren naar Shouf shouf habibi geweest. In deze film wordt ook aardig het importbruidjessysteem neergezet.
Reageren

Regels voor berichten