Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 03:33
Methuselah
Methuselah is offline
Offtopic: Sorry Marilena dat er geen tag staat, maar ik kon er geen goede verzinnen.

Net speelde ik 'n DivX-film af, en om de paar minuten bleef het beeld even haperen en spoelde daarna als in fast-forward door. Telkens bleeft 't een kleine seconde haperen, om daarna even snel door te skippen.
Deze film heb ik al eerder afgespeeld, een aantal keer zelfs (Maverick met Mel Gibson in de hoofdrol, goeie film ) en nooit tevoren had ik dat probleem. Ook bij andere films heb ik soms dat probleem, maar niet zo erg als vandaag. :­|
Ik heb 't afgespeeld met BSplayer, maar ook bij Windows Media Player 8.0 gaf ie dergelijke schokken.

What the hell kan hier de oorzaak van zijn?

Ik heb al gedacht aan slecht werkend RAM-geheugen, maar dat was altijd maar voor 165 van de 256 Meg in gebruik. En aan de player ligt 't dus ook niet.
Kan de oorzaak liggen aan m'n DVD-rom-lezer, of is het toch eerder 'n softwarematig probleem? (in which case dit topic verplaatst mag worden )

Thanks alvast...
Oud 29-01-2004, 04:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 29-01-2004 @ 04:33:
Offtopic: Sorry Marilena dat er geen tag staat, maar ik kon er geen goede verzinnen.
De mededeling vermeldt dan, dat je de tag [Algemeen] kunt gebruiken, alhoewel [Video] of [Codec] ook een mogelijk is natuurlijk.

Bovendien is je probleem hoogstwaarschijnlijk niet hardware-gerelateerd.

-> Software & Multimedia
Oud 29-01-2004, 05:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Inhoudelijk:

Ik vermoed niet dat het aan je DVD-ROM ligt. Tenzij je CD gewoon rot is. Om dat uit te sluiten kun je het beste de film even naar je hardeschijf kopiëren.

Verder raad ik je aan de nieuwste codecpack te installeren. Uninstall eerst alle codecs en codecpacks, reboot en dan een nieuwe codecpack installeren. Ik heb goede ervaringen met KaZaA Lite Codec Pack (KLCP):

http://www.k-litecodecpack.com

Mocht dat niet helpen, kijk dan hoe hoog je processorbelasting is (lager dan 100% moet dat zijn) en post hier je hardwareconfiguratie.
Oud 29-01-2004, 05:49
dystopia
dystopia is offline
Download MPlayer (de opensource media player) voor Windows. Wanneer het te traag gaat, krijg je een aantal opties te zien om het te versnellen. MPlayer is iig sneller dan WMP9.

mplayer -cache 8192 werkt hier iig aardig. Een andere video output, bijv directx of sdl, kan ook nogal 'ns helpen. En tenslotte heb je nog altijd iets als -framedrop maar dat is dan wel kwaliteitverlies.

http://www.mplayerhq.hu link voor Win32 binaries staat in de howto of documentatie IIRC, en anders op Google.
Oud 29-01-2004, 08:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
WMP9.. daar noem je wel even wat!

Geef mij maar Zoom Player, helaas niet open source, maar wel gewoon Freeware. Goede non-bloated interface, maar toch veel opties.
Oud 29-01-2004, 14:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 05:53:
De mededeling vermeldt dan, dat je de tag [Algemeen] kunt gebruiken, alhoewel [Video] of [Codec] ook een mogelijk is natuurlijk.
Ghehe, niet gezien.
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-01-2004 @ 06:00:
Inhoudelijk:

Ik vermoed niet dat het aan je DVD-ROM ligt. Tenzij je CD gewoon rot is. Om dat uit te sluiten kun je het beste de film even naar je hardeschijf kopiëren.

Verder raad ik je aan de nieuwste codecpack te installeren. Uninstall eerst alle codecs en codecpacks, reboot en dan een nieuwe codecpack installeren. Ik heb goede ervaringen met KaZaA Lite Codec Pack (KLCP):

http://www.k-litecodecpack.com

Mocht dat niet helpen, kijk dan hoe hoog je processorbelasting is (lager dan 100% moet dat zijn) en post hier je hardwareconfiguratie.
Zal ik binnenkort eens proberen, eerst zien of ik wel genoeg HD-space heb.

Ik heb normaal gezien nog de laatste codecpacks, heb die nog maar 2 weken geleden ofzo ge-update... Maar ik zal eens kijken of die recenter zijn...

Processorbelasting was minder dan 100%.
Hardwareconfiguratie: GeForce 4 MX 440 (64MB), 256MB DDR, XP1700+.
Citaat:
dystopia schreef op 29-01-2004 @ 06:49:
Download MPlayer (de opensource media player) voor Windows. Wanneer het te traag gaat, krijg je een aantal opties te zien om het te versnellen. MPlayer is iig sneller dan WMP9.

mplayer -cache 8192 werkt hier iig aardig. Een andere video output, bijv directx of sdl, kan ook nogal 'ns helpen. En tenslotte heb je nog altijd iets als -framedrop maar dat is dan wel kwaliteitverlies.

http://www.mplayerhq.hu link voor Win32 binaries staat in de howto of documentatie IIRC, en anders op Google.
Het moet niet versneld worden, aangezien de film op andere momenten altijd op de juiste snelheid draait, alleen af en toe 'n fractie van 'n seconde blijft haperen en dan evensnel dat stukje inhaalt, wat eigenlijk wel 'n grappig zicht is, maar niet de bedoeling natuurlijk.
WMP9 heb ik trouwens niet, ik heb nog de oudere, maar ik speel eigenlijk al m'n films af met BSplayer... WMP was gewoon om even te kijken of 't aan BSplayer lag of aan de film zelf.
Oud 29-01-2004, 22:51
dystopia
dystopia is offline
Ja goed, stabieler in de zin van vloeiender dan. In dat geval -framedrop gebruiken of iets soortgelijks in een of andere andere media player.

MPlayer port voor Windows was bij mij ~een jaar geleden, _zonder_ hardware rendering, sneller dan WMP9.
Oud 29-01-2004, 23:28
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
MPlayer is inderdaad zonder twijfel de beste mediaspeler die bestaat.

ik zou de win32 port draaien, ware het niet dat deze een irritante AC3 related crash bug bevat (pre3 althans). eens kijken of er een update is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten