Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 20:15
Verwijderd
Ik had een tijdje geleden 3 dagen achter elkaar dat planet het gedurende 4 uur niet deed. Lag dit aan mijn comp? Want ik maakte wel gewoon verbinding. Maar bij elke pagina kreeg je: Server kan niet worden gevonden. Hadden meer mensen hier last van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2002, 20:17
pietje63
pietje63 is offline
zeg er dan even bij wanneer het was
Oud 16-05-2002, 20:17
Orion84
Orion84 is offline
heb je bij planet geen netwerk diagnostics??

bij @home kun je daarmee gewoon een test uitvoeren. hij checked dan alle servers tussen jou modem en internet. (gebaseerd op een ping-test volges mij)

Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:19
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
heb je bij planet geen netwerk diagnostics??

bij @home kun je daarmee gewoon een test uitvoeren. hij checked dan alle servers tussen jou modem en internet. (gebaseerd op een ping-test volges mij)
nee, heb je bij die inbel dingen bijna nooit; eigen software
Oud 16-05-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
zeg er dan even bij wanneer het was
ff nadenken hoor. Vorige week ergens maandag-dinsdag en woensdag volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:20
Orion84
Orion84 is offline
kan ook planet adsl zijn
Oud 16-05-2002, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:
kan ook planet adsl zijn
ik heb adsl ja
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:54
Orion84
Orion84 is offline
heb je het ip adres van de gateway??, dan kun je die eens proberen te pingen (op een moment dat internet het nie doet uiteraard). als je nie zo'n proggie hebt zoals ik.

en anders op het moment dat ie het nie doet een trace uitvoeren op een website en dan kijken waar ie stopt door een fout in het netwerk.

gebruik hiervoor bijv. virtual route.
Oud 17-05-2002, 18:58
Verwijderd
'k had hetzelfde probleem ook een tijd geleden, ik kon ook inbellen, maar kreeg bij elke site een 404 melding. Je moet gewoon de helpdesk opbellen, dan word het opgelost. Toen ik opbelde werd er gezegd dat ze het probleem al gevonden hadden en dat het binnen een half uur weer gewoon online kon. Na dat half uur kon ik weer gewoon websites bezoeken enzo. Dus bel gewoon die helpdesk op.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
'k had hetzelfde probleem ook een tijd geleden, ik kon ook inbellen, maar kreeg bij elke site een 404 melding. Je moet gewoon de helpdesk opbellen, dan word het opgelost. Toen ik opbelde werd er gezegd dat ze het probleem al gevonden hadden en dat het binnen een half uur weer gewoon online kon. Na dat half uur kon ik weer gewoon websites bezoeken enzo. Dus bel gewoon die helpdesk op.
Ja lol, deed ik dus ook. Hij was tot 1700 open. Ik bel om 1640 tot 1700 de telefoon gaat gewoon over maar wordt niet meer opgenomen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 19:49
Verwijderd
Het lag er bij mij ook vaak uit deze week. Tsja, niks aan te doen.. als dit vaker gaat voorkomen, wissel ik wel van netwerk.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 20:48
Hornyboy
Hornyboy is offline
Kon ook alleen inbellen maar niet internetten met planet.
http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/mededelingen/

Het lag dus aan storingen ...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 00:37
chursel
chursel is offline
Neem nooit planet
Oud 19-05-2002, 00:40
Hornyboy
Hornyboy is offline
Ok Chursel dat slaat ff nergens op, wrom nie ?!?!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 00:44
chursel
chursel is offline
nou heb het altijd al kut gevonden ,, Heb er altijd problemem mee : kan niet inbellen , e-mail code klopt niet enz enz..........

Dus geen planet maar XS4all of Hccnet voor mij
Oud 19-05-2002, 01:23
Hornyboy
Hornyboy is offline
O ... nou ik heb er anders nooit probs mee gehad behalve die storing dan maar thats it!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 06:52
Verwijderd
Citaat:
chursel schreef:
nou heb het altijd al kut gevonden ,, Heb er altijd problemem mee : kan niet inbellen , e-mail code klopt niet enz enz..........

Dus geen planet maar XS4all of Hccnet voor mij
Als MXStream platligt, heb je daar nog steeds weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:54
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:
Vreemd dan toch dat er alleen klachten in planet.adsl stonden, en er niks in xs4all.adsl en xs4all.announce te vinden was.

Maar dat doet Planet wel vaker, suggereren dat het een landelijke storing bij de KPN was, terwijl het probleem gewoon bij Planet lag.

-Desecrator
Oud 19-05-2002, 10:15
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Hornyboy schreef:
Ok Chursel dat slaat ff nergens op, wrom nie ?!?!
Omdat ze ten eerste een complete shit nieuwsserver hebben. Van de multipart attachments is namelijk niks compleet. Stuur je hier een mailtje over. Krijg je het antwoord dat het niet aan de nieuwsserver ligt, maar dat mensen hun post cancellen. Dus ik uiteraard een mailtje terug, met dat ik er niet van houd om voorgelogen te worden, bij XS4ALL is namelijk alles wel compleet. Antwoord: stuur maar een brief naar de klachtenafdeling.

Heb je een eigen domein, stuur je een mailtje met het verzoek om de reverse DNS aan te passen. Geen antwoord. Dus 2 weken later nog maar eens. Wonder boven wonder krijg ik een antwoord. Het mailtje is doorgestuurd naar systeem beheer, en neemt binnenkort contact met u op. Na een paar maanden nog steeds niks gehoord. Prima dat je deze service niet levert, maar heb dan even het fatsoen om dat in een mailtje met hoe en waarom te laten weten.

Kun je niet inbellen, bel je de helpdesk. Ja er was een storing, en als ik er last van had zou ik fout nummer (Windows) zoveel krijgen. Ik van ik draai geen Windows dus dat zegt mij niks. Kon die gozer mij niet vertellen wat er aan de hand was. Zeggen van "de PAP server die uw wachtwoord controleert is down" is wel heel moeilijk voor hen daar. Moest allerlei vragen stellen aan die dombo daar om daar achter te komen.

Bovendien heeft de storing toen belachelijk lang geduurd. Was van 's-middags tot de volgende ochtend vroeg plat. Nee hoor een server waar 100.000 klanten van afhankelijk zijn, daar hebben we geen uitwijk voor klaar staan

Ik heb mijn buikje dus vol van Planet. Zodra XS4ALL BBNED levert kunnen ze lekker in de stront zakken bij Planet.

-Desecrator

Laatst gewijzigd op 19-05-2002 om 10:18.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
*BBNed*
Hmm, ik vraag me af hoe Cistron eigenlijk presteert :/

Probleem is wel dat BBNed bij mij thuis nog niet beschikbaar is.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:40
chursel
chursel is offline
Citaat:
******** schreef:
Bij mij ligt het nooit plat
Oud 19-05-2002, 10:41
Verwijderd
Citaat:
chursel schreef:
Bij mij ligt het nooit plat
Tsja, jij zit waarschijnlijk ook niet achter de centrale in Nieuwerkerk aan den IJssel (en omgeving)..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:43
chursel
chursel is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Omdat ze ten eerste een complete shit nieuwsserver hebben. Van de multipart attachments is namelijk niks compleet. Stuur je hier een mailtje over. Krijg je het antwoord dat het niet aan de nieuwsserver ligt, maar dat mensen hun post cancellen. Dus ik uiteraard een mailtje terug, met dat ik er niet van houd om voorgelogen te worden, bij XS4ALL is namelijk alles wel compleet. Antwoord: stuur maar een brief naar de klachtenafdeling.

Heb je een eigen domein, stuur je een mailtje met het verzoek om de reverse DNS aan te passen. Geen antwoord. Dus 2 weken later nog maar eens. Wonder boven wonder krijg ik een antwoord. Het mailtje is doorgestuurd naar systeem beheer, en neemt binnenkort contact met u op. Na een paar maanden nog steeds niks gehoord. Prima dat je deze service niet levert, maar heb dan even het fatsoen om dat in een mailtje met hoe en waarom te laten weten.

Kun je niet inbellen, bel je de helpdesk. Ja er was een storing, en als ik er last van had zou ik fout nummer (Windows) zoveel krijgen. Ik van ik draai geen Windows dus dat zegt mij niks. Kon die gozer mij niet vertellen wat er aan de hand was. Zeggen van "de PAP server die uw wachtwoord controleert is down" is wel heel moeilijk voor hen daar. Moest allerlei vragen stellen aan die dombo daar om daar achter te komen.

Bovendien heeft de storing toen belachelijk lang geduurd. Was van 's-middags tot de volgende ochtend vroeg plat. Nee hoor een server waar 100.000 klanten van afhankelijk zijn, daar hebben we geen uitwijk voor klaar staan

Ik heb mijn buikje dus vol van Planet. Zodra XS4ALL BBNED levert kunnen ze lekker in de stront zakken bij Planet.

-Desecrator
Daarom Nooit Planet
Oud 19-05-2002, 11:08
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Helaas hebk al gedaan moet nou mn adsl contract nog 5 maanden uitzitten.......maar daarna ga ik naar Xs4all en ik hoop dan dat ze klaar zijn met de pilot ism BBned.

PLANET SUCKS !
Oud 19-05-2002, 17:56
chursel
chursel is offline
Citaat:
******** schreef:
Tsja, jij zit waarschijnlijk ook niet achter de centrale in Nieuwerkerk aan den IJssel (en omgeving)..
Nee in katwijk
Oud 19-05-2002, 18:04
Hornyboy
Hornyboy is offline
http://www.luna.nl deze service spreekt me wel aan, goedkoper dan planet maar snellere snelheden (GO abbonnement). kewl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten