Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 16:45
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Ik werk als weekend-hulp in een kledingzaak.
Nou heb ik laatst mijn jaaropgave ontvangen en daar staat op dat ik dit jaar ongeveer 100 euro aan het ziekenfonds heb betaald.
Maar ik ben al particulier verzekerd...
Nou weet ik dat je dat geld terug kunt krijgen maar ik zou echt niet weten hoe ik dat moet doen...

Kan iemand me helpen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 17:17
MieX
MieX is offline
Als je het antwoord weet wil ik het graag ook weten, ik heb ook zoiets betaald terwijl ik te weinig uur per week werk om ziekenfond verzekerd te kunnen zijn (ofzoiets)
Oud 02-02-2004, 18:11
LoeLoe
LoeLoe is offline
Je werkt nooit te weinig om alsnog in het ziekenfonds terug te kunnen keren.

Wanneer jij er een 1-uren contract uit kan slepen bij je baas zit je goed Dan al kan je je bij het ziekenfonds laten verzekeren.

Ikzelf ben particulier verzekerd en heb helaas niet het geluk dat mijn bijbaantje me een 1-urencontract kan geven dus ik betaal gewoon de volle mep.

Wel heb ik van hen een formulier gekregen van het jaar 2004. Daarop moet ik per dag/datum de uren opschrijven die ik heb gewerkt. Dit kan ik opsturen naar......(moet ik nog even navragen)...maar ik weet in ieder geval dan wel dat ik het geld dat ik 'teveel' heb betaald alsnog terug kan krijgen. Dus ik ehb het via me werk gekregen :?

Anders moet je eens even langsgaan bij het kantoor waar jij verzekerd bent. Ik denk dat die je dat wel goed kunnen uitleggen.
Oud 02-02-2004, 18:23
Verwijderd
Ik neem aan dat je bij je ouders op de polis particulier verzekerd bent en zelf via je werk in het ziekenfonds verzekerd bent? Dan betaal je dubbel en kun je (om precies te zijn je ouders) dat geld terugvragen van de particuliere verzekeringsmaatschappij. Gewoon even aan je ouders vragen welke maatschappij jullie hebben en op de site kijken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 00:31
Verwijderd
Als het goed is kun je maximaal 80% terugvorderen bij je ziekenfonds. Detail weet ik ook nog niet.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 14:03
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-02-2004 @ 19:23:
Ik neem aan dat je bij je ouders op de polis particulier verzekerd bent en zelf via je werk in het ziekenfonds verzekerd bent? Dan betaal je dubbel en kun je (om precies te zijn je ouders) dat geld terugvragen van de particuliere verzekeringsmaatschappij. Gewoon even aan je ouders vragen welke maatschappij jullie hebben en op de site kijken.
ik dacht dat je het juist terugkreeg van de verzekeringsmaatschappij van je werkgever.

Ik moet het ook nog steeds terug vragen, maar weet niet goed welke papieren ik hiervoor nodig heb...Mijn werkgever zit bij het OZ, mijn ouders (en ik dus ook) particulier bij de OHRA. Weet iemand waar ik wat moet halen?
Oud 04-02-2004, 16:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-02-2004 @ 19:23:
Ik had een keer precies hetzelfde probleem. Maar wij zijn met 3 kinderen thuis, en het 3e kind is bij OHRA gratis. Balen
Reageren

Regels voor berichten