![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zal het op mezelf betrekken (en ik beschouw mezelf voor het gemak even als een redelijke doorsnee vent). Mijn vriendin kan nog zo mooi zijn, nog zo lekker, nog zo goed in bed, maar het gras lijkt altijd groener, begrijp je? Vrijwel iedereen is al dan niet regelmatig nieuwsgierig hoe het met of bij een ander is. Niets mis mee, is alleen gezond. Ik denk alleen dat zowel mannen als vrouwen het niet vaak tegen elkaar zullen opbiechten dat zij die fantasiëen hebben. Waarom? Omdat zij het gevoel of idee hebben dat dit hun relatie in negatieve zin beïnvloedt, en dit is waarschijnlijk ook gedeeltelijk een steekhoudend argument. Mensen kunnen nog zo eerlijk zijn, nog zo open tegen elkaar, de relatie kan nog zo goed zijn, je kleine onschuldige fantasietjes vertel je elkaar niet (altijd).
|
![]() |
Maar waarom zou je er niet mee kunnen leven als bijna de hele goe-gemeente het doet?
Zo erg is het niet toch? Ik maak uit jouw woorden op dat jij je er niet 'schuldig' aan maakt, m.a.w. jij helpt jezelf dus niet als hij even niet binnen handbereik is?
|
![]() |
Mensen zonder hoofd! Het is maar waar je van houdt
![]() ![]() Wat dit betreft heb je een beetje mannelijke genen, omdat een veel gehoorde 'klacht' over mannen is dat ze voornamelijk penetratie en handelingen willen zien; de rest is niet belangrijk. ![]() ![]() Maar bottom line: ieder zijn fantasie en als je je er gelukkig bij voelt dan moet je het niet onderdrukken, want da's pas echt ongezond ![]()
|
Ik heb absoluut geen problemen met het idee dat m'n vriend masturbeert. k Vind het alleen niet zo prettig om eraan te denken dat hij misschien over andere mensen fantaseert, maar dat idee laat ik dan maar ergens in een donker hoekje van m'n geest drijven, ofzow
![]()
Laatst gewijzigd op 03-02-2004 om 13:49. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tegen degenen die *Cayenne* naief vinden.. (en ook tegen anderen hoor):
Stel je vraagt aan je vriend of hij weleens over iemand anders fantaseert en hij zegt nee. Ben je dan naief omdat je je eigen vriend gelooft? Als een jongen zo zwak is dat hij daarover liegt, dan vind ik dat het probleem bij hem ligt en niet bij de vriendin die hem gelooft. Ik vind dat je in een relatie toch wel behoorlijk open over dingen moet kunnen praten. Op een gegeven moment kies je er toch gewoon voor om je vriend te geloven.. waarom ben je dan naief? Degene die liegt is juist zwak, vind ik. |
![]() |
|
![]() |
Alicia - ik begrijp je punt, maar het werkt gewoon niet zo.
Sommige mensen durven er niet voor uit te komen. Dit kun je inderdaad als 'zwak' bestempelen, of als 'leugen' maar feit is dat het een drempel is voor velen. Als die drempel nu opgeworpen wordt doordat men van zichzelf vindt dat hun fantasie 'totaal niets voorstelt' en dit dus als zodanig niet opbiecht als er naar gevraagd wordt, dan wordt e.e.a. al een beetje gerelativeerd. Grenzen zijn voor iedereen anders en wat voor de een 'fantaseren is over een ander' is voor de ander gewoon 'niks'. Beste voorbeeld tot nu toe is *Cayenne*'s eigen fantasie over de daad, zonder zich daarbij concrete personen voor te stellen. Ik wil noch *Cayenne*, noch anderen die hun partner op hun woord geloven wat dit onderwerp aangaat als naïef beschouwen, maar neem van mij aan dat iedereen zijn fantasieetjes heeft op zijn of haar tijd, hoe subtiel die ook zijn, hoe zelden ze ook mogen voorkomen, ze zijn er en iedereen heeft ze. Je kunt het als een 'probleem' beschouwen dat een partner dit doet, en ik ben best met je eens dat partners zo open mogelijk tegen elkaar moeten zijn, maar dat is een ideale wereld en daarin leven we helaas niet.
|
Ten eerste is het al fout om je te bemoeien met de fantasieen van iemand anders. Die zijn prive.
Dat hij daarover liegt is dan dus volkomen begrijpelijk. Alleen al het feit dat ze het vraagt wil zeggen dat ze er mee zou zitten, anders had ze het er niet eens over. Dan gaat hij heus niet zijn eigen kloten op het blok leggen! En dat zij hem dan gelooft, tsja, net wat ze zelf wil geloven. Als hij zou zeggen dat hij over Sugar Lee Hooper fantaseert zou ze hem toch niet geloven. En mischien doet hij dat wel, weet je weel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-02-2004 om 17:31. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Sommige mensen doen alsof wat ze zeggen een feit is, dat vind ik soms irritant. ![]() Maarre.. tsja.. het lijkt me erg handig als je het wat dat soort dingen betreft met elkaar eens bent. De ander kan altijd denken "ach, ik heb geen zin in discussies, geen zin in ruzie, die fantasie is toch onschuldig, dus als ze ernaar vraagt zeg ik gewoon dat ik alleen aan haar denk". Het "wat niet weet wat niet deert" principe dus. En er zullen vast ontzettend veel mensen zijn die zo denken, maar moeten alle partners die juist eerlijkheid verlangen er dan constant rekening mee houden dat hun vriend(in) over bepaalde onderwerpen zou kunnen liegen? En zijn ze anders naief? Dat vind ik niet, waar trek je anders de grens.. dan zou je net zo goed naief zijn als je gelooft dat je partner van je houdt. Trouwens, het kan toch juist fijn zijn om met je vriend(in) over je fantasieën te praten.. waarom moet alles zo privé en gesloten zijn? Natuurlijk moet je dan wel een beetje een ruimdenkende partner hebben die je niet uitlacht of gillend wegrent, maar ik zie iig niet in waarom je niet naar de fantasie van je partner zou mogen vragen. Het lijkt mij juist leuk om het daarover te hebben. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
als ik ongesteld ben hebben we toch nog seks en hij wij praten wel eens over zulke dingen en toen vertelde hij me ook dat hij wel eens masturbeert als ik er niet ben (door de weeks dus
![]() ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Kijk, zo zwart/wit als jij het stelt is het gewoonweg niet. Het leven is gewoon niet 'of/of'. Mensen al helemaal niet. De intentie van mijn post waarin ik zei dat het naief zou zijn om -in dit geval - hem altijd op zijn woord te geloven was dat er een gerede kans inzat dat hij toch eens een keertje andere gedachten had, dat je daar van uit moet gaan en belangrijker nog, geen punt van moet maken. Natuurlijk is het fijn en belangrijk als je je vriend voor 100% kunt vertrouwen, zeker met dit soort intieme kwesties, maar ik vind niet dat je, zoals Angelena aangeeft, onomwonden kunt stellen dat een relatie niet goed zou zijn als je over deze persoonlijke prive-momentjes niet altijd open en eerlijk spreekt. Iedereen is anders en je mag er niet van uit gaan dat je vriend exact dezelfde opvattingen heeft als jij. Je geeft zelf al aan dat je het irritant vind dat mensen (en je bedoelt mij in dit geval, hetgeen je goed recht is overigens - ik ben ook best irritant ![]() Citaat:
Respect voor anderen, ook al hebben die totaal andere opvattingen en gedachten dan jij, daarmee zou heel veel ellende voorkomen kunnen worden.
||
![]() |
Citaat:
-Jij bent totaal humorloos -Ik moet niet om je lachen Alicia: je hebt helemaal gelijk. Francesco: ook jij hebt gelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sommige dingen kun je gewoon beter voor je houden, hoe goed je relatie ook is. Je kwetst er alleen maar onnodig mensen mee, en je hebt er niks aan om het te weten. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Lees m'n post nog maar eens goed ofzo, want dit vind ik echt bizar. Ik begrijp niet waar je het vandaan haalt, ik ben juist degene die overal "ik vind" zet en niemand afzeikt om z'n mening. Als je dan gaat doen alsof ik iets heel anders geschreven heb vind ik de discussie niet bepaald waardevol meer. Laatst gewijzigd op 03-02-2004 om 19:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En cut_off: misschien een flirtje van een week toen hij zestien was, maar nooit écht verliefd.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Volgens mij heb je door mij gequote phrases toch echt zelf eerst geschreven hoor. Ik geef toe dat deze quotes, als losse alinea's, nogal, ehm, direct overkomen. Waar het mij om gaat is dat iedereen anders is - of moet ik daar 'vind ik' aan toe voegen ![]() In concreto: Origineel topic Heb je moeilijkheden met het idee dat je partner masturbeert? Aanvullend: Heb je er moeilijkheden mee dat je partner, tijdens het masturberen, al dan niet masturbeert? Als jij door je partner gevraagd wordt of je fantaseert tijdens het masturberen en zo ja, waarover, geef je dan altijd volmondig toe en verzwijg/verdraai je geen enkel detail? ;
|
Heej Chayenne, als hij je vriend tog soms aan iemand anders denkt maakt dat tog niet uit??Ook al zou hij diegene kennen, het feit dattie bij jou blijft is tog juist de beste bevestiging van jullie liefde voor elkaar....Wat al vaker gezegd is; fantasieën kún je niet sturen en dat is denk ik het enige wat altijd prive moet blijven....Je hoeft je dus egt geen zorgen te maken hoor....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als hij ver weg is : Geen probleem mee.
|
Toen ik mn eerste vriend kreeg en hij me vertelde dat hij dat deed schrok ik er wel van, omdat ik het niet had verwacht. Aan de andere kant vond ik het ook wel weer leuk om te horen.
Ik heb er verder geen problemen mee, maar heb liever dat mijn vriend het met mij doet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maarja, zijn fantasie en mijn fantasie vind ik prive. Ik denk ook niet altijd aan hem, dus zal hij dat ook wel niet doen. Gewoon niet teveel over nadenken (ik heb altijd dat als ik over dit soort dingen ga nadenken me jaloers ga voelen) en hem lekker laten masturberen, en zelf ook vooral veel doen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
correctie... alsof Noé en ik de enigen zijn die nix toevoegen hier ![]() |
![]() |
|
|