Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 12:20
Fieneke
Fieneke is offline
ik wordt snachts meestal rond een uur of 4/ half 5 wakker, en dan kan ik absoluut niet meer in slaap komen, waardoor ik de hele dag moe ben. het helpt niet om vroeg naar bed te gaan of juist laat. ik wordt niet wakker omdat ik naar de wc moet of zo gewoon zomaar... heeft iemand dit ook? en wat kan ik ertegen doen, want k krijg echt veel te weinig slaap zo
Oud 04-02-2004, 12:49
Órelindë
Órelindë is offline
Ik heb dat ook een tijd gehad, maar dat ging vanzelf weer over. Ik weet niet hoe het kan, maar als het echt niet over gaat moet je misschien even naar de dokter, die kan je misschien wel helpen door een middeltje of slaappillen voor de schrijven. Maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, het is naar mijn idee niets ernstigs! Succes ermee.
Liefs
Oud 04-02-2004, 13:20
jinx
jinx is offline
Zorg er in ieder geval voor dat je een paar uur voordat je gaat slapen niet meer eet, geen koffie drinkt en niet computert. Het laatste uur voordat je gaat slapen moet je je eerst even lekker ontspannen, dan slaap je veel beter.

Welterusten.
Oud 04-02-2004, 22:25
phensicske
phensicske is offline
Zoals hierboven reeds gezegd, niet drinken en zo.
Dus als dit probleempje al opgelost is, kan je dus nog gewoon wakker worden. Sta je dan op? Want als je eenmaal uit je bed bent, kan ik wel geloven dat je niet meer in slaap kunt vallen.
En anders een regelmatig ritme opbouwen.

(Kruiden durven ook wel eens helpen )
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:39
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Sporten en leer mediteren, dan leer je alles te laten gaan en kun je snel in slaap vallen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:43
@Moon
@Moon is offline
Ik heb dit ook een tijdje gehad, eigenlijk toch best wel lang. k denk misschien wel een maand lang. Dat was echt zo erg. Maar het werd bij mij op gegeven moment steeds minder. Hoe dat komt is me ook een vraag.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 23:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een goede nachtrust is heel belangrijk.

Of je vaak 's nachts wakker wordt is afhankelijk van meerdere dingen:
  • Hoe 'zwaar' je slaapt, sommige mensen slapen gewoon erg licht
  • Of er veel onregelmatig geluid in je omgeving is, wat je wakker kan maken
  • Of je lichaam de juiste temperatuur heeft (dus te warm/koud in je omgeving)
  • Of je bed er niet voor zorgt dat zich bloedsverstoppingen ontstaan waardoor je wakker wordt om je om te draaien. Meestal gebeurt dit onopgemerkt en vrijwel zonder bewustzijn, op een laag niveau in je hersenen. Maar kan er wel voor zorgen dat je een minder goede nachtrust hebt, in dat geval kun je een waterbed overwegen
  • Of je misschien watertekort (dehydratie) hebt of nodig moet plassen
  • Of je gestressed bent of niet
  • Of je op een regelmatig tijdstip slaapt (slaapritme)

Ik slaap iig heerlijk in m'n warme waterbedje.
Oud 05-02-2004, 02:19
Auntie M
Auntie M is offline
Ik ken het probleem en is zeer irritant. Soms word ik op zo'n tijdstip wakker omdat ik over iets in zit maar soms ook zomaar. Vroeger bleef ik dan in mijn bed rondjes draaien en zag de tijd verder gaan en het tijdstip dat de wekker zou gaan dichterbij komen. Dat doe ik dus niet meer, ik sta op en ga iets doen (zoals nu dus hier rondhangen). Op een gegeven moment krijg ik het koud en kruip mijn bed weer in en ben dan zo weg. Maar het blijft lastig als een uur later dan de wekker alweer gaat.
Oud 05-02-2004, 07:41
Fieneke
Fieneke is offline
bedankt voor de reacties, ik sta iig nooit op als ik wakker wordt, daar ben ik dan veel te moe voor, om eventjes op Enlightenment
te reageren :

Of je lichaam de juiste temperatuur heeft (dus te warm/koud in je omgeving)
-ik het het iig altijd te koud ookal lig ik onder een winterdekbed met een zomerdekbed eroverheen

Of je gestressed bent of niet
- ik ben idd wel redelijk gestressed, maar waarom kan ik dan wel in slaap komen?

Of je op een regelmatig tijdstip slaapt (slaapritme)
- nou omdat ik nu zo vaak wakker wordt is mijn slaapritme wel helemaal door de war geraakt, maar ikga normaal wel op het zelfde tijdstip naar bed en sta op het zelfde tijdstip op.

ik ben daarbij sowieso veel ziek waardoor ik niet echt kan sporten en me vaak overdag niet echt moe maak, hier zou het ook mee te maken kunnen hebben.
Reageren

Regels voor berichten