Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 15:28
kleinedraak
Nou dit is mijn stelling, ik heb twee baantjes:
In een verpleegtehuis en als vulploegmedewerker bij het kruidvat(dus als de winkel dicht is)
Mijn mening is dus dat je bij het kruidvat best moe mag zijn of een slecht humeur mag hebben. In een verpleegethuis ben je er voor de mensen en dan kun je niet zomaar met een slaapkop daar zitten of geen sociaal gevoel hebben. Opschool waren ze het er niet met me eens dat je wel sociaal aangelegd moetz ijn int verpleegtehuis maar niet als vulploegmedewerker.
Wat denken jullie????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 15:34
Roos
Roos is offline
Iedereen is wel eens moe, of heeft een slecht humeur.
Maar je moet er wel voor zorgen dat het de kwaliteit van je werk niet in gevaar brengt. Dus gewoon je werk blijven doen. En bij sommige beroepen betekent dat: dat je wel aardig moet blijven naar de klanten/bewoners van het bejaardentehuis.
Oud 06-02-2004, 16:55
Go
Go is offline
Ik ben het wel met je eens. Als jij bij de Kruidvat je werk maar goed doet, heeft jouw werkgever niks om over te zeuren. In een verpleegtehuis wordt van je verwacht dat je toch wel een beetje aardig tegen die mensen bent. Oké, iedereen heeft z'n dag weleens niet, maar bij het Kruidvat kan je elke dag je dag niet hebben, zolang je maar hard werkt, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 17:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 06-02-2004 @ 17:55:
Ik ben het wel met je eens. Als jij bij de Kruidvat je werk maar goed doet, heeft jouw werkgever niks om over te zeuren. In een verpleegtehuis wordt van je verwacht dat je toch wel een beetje aardig tegen die mensen bent. Oké, iedereen heeft z'n dag weleens niet, maar bij het Kruidvat kan je elke dag je dag niet hebben, zolang je maar hard werkt, natuurlijk.
Als het na sluitings tijd is mag je best je eens anders gedragen
Niemand (okay je collegas) heeft er last van dus wel beetje mee eens maar denk ook aan je collegas
Oud 06-02-2004, 17:49
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-02-2004 @ 18:04:
Als het na sluitings tijd is mag je best je eens anders gedragen
Niemand (okay je collegas) heeft er last van dus wel beetje mee eens maar denk ook aan je collegas
Idd, en ook bij de kruitvat is klantvriendelijkheid belangrijk. Mensen moeten je nog wel durven aanspreken om het een of ander te vragen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 06-02-2004 @ 18:49:
Idd, en ook bij de kruitvat is klantvriendelijkheid belangrijk. Mensen moeten je nog wel durven aanspreken om het een of ander te vragen.
Klantvriendelijkheid is niet echt nodig als er geen klanten zijn.
Op een normale wijze met je collega's omgaan lijkt me wel handig.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 12:12
Balance
Balance is offline
Ik werk ook bij het Kruidvat (zowel vulploegmedewerker als verkoopmedewerker) en vind dat ik in beide gevallen een positieve houding moet hebben. Ook als de winkel dicht is. Anders is het geen doen voor collega's. Ik heb wel eens gewerkt met mensen die moe en chagrijnig bezig waren en dat is enorm frustrerend. Gaat ook ten koste van je werk en het werk van een ander.
Oud 07-02-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-02-2004 @ 16:34:
(...) Dus gewoon je werk blijven doen. En bij sommige beroepen betekent dat: dat je wel aardig moet blijven naar de klanten/bewoners van het bejaardentehuis.
Maar ook naar je collegae. Als jij tijdens de vulploegendienst met een lang gezicht rondloopt en iedereen negeert, dan word je ook als onaardig en stom gezien. Houding is belangrijk, overal, altijd. Shape up or slip out.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 16:23
Stefanie
Stefanie is offline
Maar bij het ene baantjes is het wel belangrijker dan de ander. Vooral bij baantjes waar je veel contact hebt met mensen is het heel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 07-02-2004 @ 17:23:
Maar bij het ene baantjes is het wel belangrijker dan de ander. Vooral bij baantjes waar je veel contact hebt met mensen is het heel belangrijk.
Er zijn geen baantjes waarin je met niemand te maken hebt. Bovendien kun je dan nog onderscheiden naar functiegerichte en niet-functiegerichte houding.

Als je met klanten te maken hebt, hoor je je natuurlijk sowieso netjes te behoorlijk te gedragen. Dat is deel van de functie. Maar ook als je niet met klanten omgaat, bijvoorbeeld bij magazijnwerk, is het nog prettig voor je collega's als je je netjes en aardig gedraagt. Dat is dan geen deel van de functieomschrijving, maar wél belangrijk voor goed functioneren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten