Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2003, 11:10
Flærynn
Flærynn is offline
5 VWO, twee per proefwerkweek. Maar je totaal hangt van je profiel af, ik geloof dat ik er 12 of zo mag herkansen in twee jaar.
Oud 04-07-2003, 11:18
Robbibier
Robbibier is offline
Wij hebben in 4havo 12 herkansingen voor toetsen en 6 voor handelingsdelen
en in 5havo 12 voor alles
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 21:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
BIj ons mag je in de bovenbouw (VWO) 2 toetsen per pww herkansen.

DAt zijn er dan 4 x 2 = 8 in totaal
Wel moet je aan het eind van het schooljaar (4e periode) over zijn zonder herkansingen, aangezien die pas in het schooljaar daarop plaatsvinden

Ik vind het overigens wel raar dat het aantal herkansingen onafhankelijk is van het aantal toetsen. Zelf heb ik er meestal een stuk of 10 per ppw, maar sommigen hebben er 13 en anderen juist weer 6.

ImeZ
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 15:39
LB06
LB06 is offline
Waaat? Moet echt naar een andere school gaan. Bij ons mag je in 5v 1 x een schoolonderzoek herkansen. Dat is dus aan het eind van het jaar en als je in de toetsperiode halverwege het jaar een slecht punt hebt gehaald en je wilt dat herkansen kun je dus weer helemaal opnieuw beginnen met leren. Zelfde geldt voor 6v
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 23:07
Hallelujah
Hallelujah is offline
Citaat:
LB06 schreef op 07-07-2003 @ 16:39:
Waaat? Moet echt naar een andere school gaan. Bij ons mag je in 5v 1 x een schoolonderzoek herkansen. Dat is dus aan het eind van het jaar en als je in de toetsperiode halverwege het jaar een slecht punt hebt gehaald en je wilt dat herkansen kun je dus weer helemaal opnieuw beginnen met leren. Zelfde geldt voor 6v
1 per jaar?!
Das wel errug weinig. Hoeveel toetsen heb je dan per jaar??
Pfff dit jaar hadden we aan het eind een extra herkansing meer gehad omdat er anders teveel mensen zouden blijven zitten.. Eindelijk zien ze in dat ut te weinig is die herkansingen...

Wel lullig voor een paar mensen die aan het eind van de toetsenperiode helemaal NIX geleerd hadden omdat ze zeker wisten dat ze zouden blijven zitten met maar 1 herkansing...terwijl ze met die extra herkansing wel over konden gaan. Maar dat werd pas na de toetsenweek bekend gemaakt..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 00:47
LB06
LB06 is offline
We hebben dit jaar 15-20 toetsen gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:57
miss Elise
miss Elise is offline
bij ons verschilt t per vak. snap dr nooit wat van
weet alleen dat als je alles gewoon voldoende maakt dat je dan slaagt
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:28
Shadina
Shadina is offline
Ik vind het eigenlijk wel raar dat jullie in de voor-examenklassen ook al mogen herkansen.
Bij ons mag je alleen schoolexamens herkansen(tentamenweken dus). Per tentamenweek, maakt niet uit hoeveel tentamens je hebt, mag je er 1 herkansen. Wij hebben in totaal 5 tentamenweken en de eerste tentamenweek is aan het eind van 5vwo. Dan mag je trouwens wel weer herkansen. Ik heb in totaal iets van 40 tentamens enzo.. en daar maar 5 van herkansen vind ik echt wel weinig. Vooral tentamenweek 4.. heb ik 12 tentamens. Ik heb ook 3 luistertoetsen dan.. en daar haal je makkelijk een onvoldoende voor. Ik vind dat je dan wel op zijn minst 2 dingen mag herkansen.
Ik zit trouwens in 6vwo.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:45
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Shadina schreef op 02-02-2004 @ 21:28:
Ik vind het eigenlijk wel raar dat jullie in de voor-examenklassen ook al mogen herkansen.
Bij ons mag je alleen schoolexamens herkansen(tentamenweken dus). Per tentamenweek, maakt niet uit hoeveel tentamens je hebt, mag je er 1 herkansen. Wij hebben in totaal 5 tentamenweken en de eerste tentamenweek is aan het eind van 5vwo. Dan mag je trouwens wel weer herkansen. Ik heb in totaal iets van 40 tentamens enzo.. en daar maar 5 van herkansen vind ik echt wel weinig. Vooral tentamenweek 4.. heb ik 12 tentamens. Ik heb ook 3 luistertoetsen dan.. en daar haal je makkelijk een onvoldoende voor. Ik vind dat je dan wel op zijn minst 2 dingen mag herkansen.
Ik zit trouwens in 6vwo.
Jij had je eerste tentamens dus pas aan het einde van 5 vwo?
Bij mij op school tellen álle toetsen vanaf het begin van de 4e al mee voor het examen (tentamens dus). "Gewone" voortgangstoetsen of overgangstoetsen hebben wij dus niet. Officieel mag dat eigenlijk niet, maar goed. Dus is het op zich wel logisch dat wij meer mogen herkansen, elke proefwerkweek 1 herkansing (6 in een jaar). In het examenjaar hebben we trouwens maar 4 herkansingen, er zijn dan maar 5 periodes en in de 5e periode mag je niks herkansen (laat ik dan net voor alle vakken een toets hebben )
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:07
Verwijderd
Bij mij op school is er voor de School Examens (SE's) 100% herkansingsregeling in de Tweede Fase Je mag dus iedere toets in principe 1 keer herkansen Bij sommige vakken moet je dan wel iets extra's doen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:24
korfballer
korfballer is offline
per semester heb je 2 van die herkansingen...
maar dan hebben wij zo'n leuek 10 % regeleling...als je meer dan 10 % afwezig ben geweest raak je een van die herkansingen kwijt...je heb der twee en kan der dus eentje kwijt raken...

xx
Oud 03-02-2004, 11:29
Verwijderd
Ik vind dat sommige scholen best coulant zijn met herkansingen, als ik het hier zo lees. Ik heb er zelf 1 per toetsweek, en daar ben ik al best blij mee. Ik vind het ook vreemd dat er zo veel versnippering is wat betreft scholen onderling.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:54
idontcare
idontcare is offline
per SE week 1tje, maar in het extreme geval (stel dat je een 2x een 2.5 heb gehaald ofzo) dan mag je er nog eentje overdoen.

op sommige scholen mag je alles herkansen, vind ik echt niet lief
Oud 03-02-2004, 13:48
Briseïs
Briseïs is offline
Bij ons krijg je er drie per jaar, maar je mag er maximaal twee per tentamenweek doen. Omdat ik dus de eerste twee tentamenweken niets herkanst heb, moet er sowieso een herkansing doen van de afgelopen tentamenweek, omdat ik er anders eentje weggooi. Oja, je mag wel altijd een herkansing doen, dus niet alleen als je een onvoldoende hebt.

Ik vind het heel raar dat dit niet gewoon op alle scholen hetzelfde is.. Toch wel iets belangrijks, lijtk me.
Oud 03-02-2004, 15:28
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 02-02-2004 @ 21:45:
Jij had je eerste tentamens dus pas aan het einde van 5 vwo?
Bij mij op school tellen álle toetsen vanaf het begin van de 4e al mee voor het examen (tentamens dus). "Gewone" voortgangstoetsen of overgangstoetsen hebben wij dus niet. Officieel mag dat eigenlijk niet, maar goed. Dus is het op zich wel logisch dat wij meer mogen herkansen, elke proefwerkweek 1 herkansing (6 in een jaar). In het examenjaar hebben we trouwens maar 4 herkansingen, er zijn dan maar 5 periodes en in de 5e periode mag je niks herkansen (laat ik dan net voor alle vakken een toets hebben )
Uhm.. de vakken die je in de 4e of 5 afsluit.. die tellen dan weer wel mee. (gewoon de proefwerken, so's enz.) En die moet je gewoon met een voldoende afsluiten. En de rest van de vakken die tellen alleen mee voor de overgang.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:29
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 02-02-2004 @ 22:07:
Bij mij op school is er voor de School Examens (SE's) 100% herkansingsregeling in de Tweede Fase Je mag dus iedere toets in principe 1 keer herkansen Bij sommige vakken moet je dan wel iets extra's doen.
What the fuck?? Hoe wil je dan ooooit gaan zakken met zo'n regeling?
Vind je het raar dat sommige scholen een heel hoog slagingspercentage hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:37
Liss
Liss is offline
Wij hebben 5 toetsweken met ongeveer 12 toetsen per toetsweek, elke toetsweek mogen we een toets herkansen.
De herkansingen mogen we niet opsparen, dus je moet er echt elke toetsweek 1 gebruiken, of niet als je dat niet wilt.
Sommige toetsen zoals luistertoetsen, mondeling, presentatie enz zijn niet te herkansen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 03-02-2004 @ 12:29:
Ik vind dat sommige scholen best coulant zijn met herkansingen, als ik het hier zo lees. Ik heb er zelf 1 per toetsweek, en daar ben ik al best blij mee. Ik vind het ook vreemd dat er zo veel versnippering is wat betreft scholen onderling.
Offtopic: Wat betekent in hemelsnaam "coulant"?

Wij hebben trouwens 2 tentamenperioden van elk zo'n 9 toetsen. Per jaar heb je dus zo'n 18 toetsen (kan meer of minder zijn, afhankelijk van je profiel). Per tentamenweek mogen wij twee toetsen herkansen, dus je mag 2*2= 4 tentamens van de ongeveer 18 herkansen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:40
Liss
Liss is offline
Citaat:
Shadina schreef op 03-02-2004 @ 16:29:
What the fuck?? Hoe wil je dan ooooit gaan zakken met zo'n regeling?
Vind je het raar dat sommige scholen een heel hoog slagingspercentage hebben.
Vind ik ook erg vreemd inderdaad, als je alles mag herkansen kan je net zo goed maar voor de helft van je toetsen leren in de toetsweek en derest een ander keertje doen, heb je alle tijd :/
Eigenlijk zou er een landelijke regeling voor moeten zijn, zodat iedereen met dezelfde regels zijn diploma behaald heeft, want die is uiteindelijk voor iedereen hetzelfde waard..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 03-02-2004 @ 16:38:
Offtopic: Wat betekent in hemelsnaam "coulant"?

Wij hebben trouwens 2 tentamenperioden van elk zo'n 9 toetsen. Per jaar heb je dus zo'n 18 toetsen (kan meer of minder zijn, afhankelijk van je profiel). Per tentamenweek mogen wij twee toetsen herkansen, dus je mag 2*2= 4 tentamens van de ongeveer 18 herkansen.
Offtopic: soepel

Dat is dus een herkansingspercentage van 22%. Bij ons op school ligt dat op....*rekent* zo'n 15%. En dan zie ik hier een percentage van 100% langskomen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat hiervoor nooit wettelijke regels zijn gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:54
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-02-2004 @ 16:40:
Vind ik ook erg vreemd inderdaad, als je alles mag herkansen kan je net zo goed maar voor de helft van je toetsen leren in de toetsweek en derest een ander keertje doen, heb je alle tijd :/
Eigenlijk zou er een landelijke regeling voor moeten zijn, zodat iedereen met dezelfde regels zijn diploma behaald heeft, want die is uiteindelijk voor iedereen hetzelfde waard..
Ja daarom. Dat is toch heel erg achterlijk? Er zou echt zo'n landelijke regel moeten komen jah.. pff op zo'n manier kan iedereen wel aan zijn diploma komen.
En ik mag dus ongeveer 12/14% herkansen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:11
Verwijderd
5 herkansingen in 4 havo, en in de 5e ook nog eens 5 (dacht ik), de herkansingen die je in de 4e niet gebruikt mag je niet meenemen naar de 5e.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:12
Liss
Liss is offline
Citaat:
Shadina schreef op 03-02-2004 @ 16:54:
Ja daarom. Dat is toch heel erg achterlijk? Er zou echt zo'n landelijke regel moeten komen jah.. pff op zo'n manier kan iedereen wel aan zijn diploma komen.
En ik mag dus ongeveer 12/14% herkansen.
Eigenlijk wel ja..
Bij ons is het iets meer als 8%, wel heel wat meer als 100 dus.
Maar ja, de examens zijn uiteindelijk toch 50% van je cijfer en die zijn overal hetzelfde.. Die vallen dan misschien tegen voor mensen die alles steeds mochten herkansen, dat kan met het examen niet meer
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:22
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-02-2004 @ 17:12:
Eigenlijk wel ja..
Bij ons is het iets meer als 8%, wel heel wat meer als 100 dus.
Maar ja, de examens zijn uiteindelijk toch 50% van je cijfer en die zijn overal hetzelfde.. Die vallen dan misschien tegen voor mensen die alles steeds mochten herkansen, dat kan met het examen niet meer
Ja, maar dan nog. Als je alles maar mag herkansen kun je met gemak gemiddeld een 7/8 staan terwijl je normaal met moeite een 6 staat. (geldt natuurlijk niet voor iedereen) Als je dan bijv. een 8 staat voor je schoolexamens.. dan kun je tenminste een 4 halen voor je CE..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:32
Shadina
Shadina is offline
Weet er trouwens iemand waar ik hierover kan klagen?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:12
Liss
Liss is offline
Citaat:
Shadina schreef op 03-02-2004 @ 17:22:
Ja, maar dan nog. Als je alles maar mag herkansen kun je met gemak gemiddeld een 7/8 staan terwijl je normaal met moeite een 6 staat. (geldt natuurlijk niet voor iedereen) Als je dan bijv. een 8 staat voor je schoolexamens.. dan kun je tenminste een 4 halen voor je CE..
Dat is waar, iemand die zo zakt op 1 tiende heeft een veel grotere kans niet gezakt te zijn als diegene ook 100% zou mogen herkansen.
Waar je kan klagen zou ik niet weten.. misschien aan je conrector vragen waarom er op je school maar zoveel geherkanst mag worden, er op school over klagen aangezien het een regel is van school.
Of bedoel je erover klagen dat het niet landelijk geregeld is? Dan zou ik het niet weten waar precies.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:16
Guinevere03
Guinevere03 is offline
4 herkansingen per jaar.
Je mag er maximaal 2 per periode gebruiken en in de 4e (tevens laatste) periode mag je alleen schoolexamentoetsen herkansen.

Ik vind dit ruim voldoende, herkans meestal alleen m'n laagste cijfer en in de 1e periode niks...
Oud 03-02-2004, 17:17
Briseïs
Briseïs is offline
Hmmm eigenlijk zouden ze je na je eindexamen een soort van enquete moeten voorlegen.. "Hoe tevreden bent u met de tweede fase". Met allerlei andere nieuwe dingen doen ze dat wel..
Oud 03-02-2004, 18:09
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-02-2004 @ 18:12:
Dat is waar, iemand die zo zakt op 1 tiende heeft een veel grotere kans niet gezakt te zijn als diegene ook 100% zou mogen herkansen.
Waar je kan klagen zou ik niet weten.. misschien aan je conrector vragen waarom er op je school maar zoveel geherkanst mag worden, er op school over klagen aangezien het een regel is van school.
Of bedoel je erover klagen dat het niet landelijk geregeld is? Dan zou ik het niet weten waar precies.
Jah.. waarom het niet landelijk geregeld is..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:55
Emilia
Emilia is offline
Als jullie een slecht punt hebben, krijgen jullie dus een tweede kans... Waarom is dat zo?
Vorig jaar had ik voor mijn dagelijks werk maar 20 % voor fysica en toen moest ik het ook zien te halen...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:26
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Emilia schreef op 04-02-2004 @ 13:55:
Als jullie een slecht punt hebben, krijgen jullie dus een tweede kans... Waarom is dat zo?
Vorig jaar had ik voor mijn dagelijks werk maar 20 % voor fysica en toen moest ik het ook zien te halen...
Omdat het normaal is dat je een herkansing krijgt?

Ik ben vandaag trouwens naar mijn coordinator geweest en hij zei dat het inderdaad niet landelijk geregeld is. Elke school mag dat zelf bepalen hoeveel herkansingen ze geven enz. Maar het is wel wettelijk geregeld dat je wel gewoon herkansingen MOET geven. Dus geen herkansingen kan natuurlijk niet. Maarre hij gaat het er dus met andere leraren over hebben ofzo.. of we dan bij een bepaald aantal tentamens een extra herkansing krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:04
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Shadina schreef op 04-02-2004 @ 14:26:
Omdat het normaal is dat je een herkansing krijgt?

Ik ben vandaag trouwens naar mijn coordinator geweest en hij zei dat het inderdaad niet landelijk geregeld is. Elke school mag dat zelf bepalen hoeveel herkansingen ze geven enz. Maar het is wel wettelijk geregeld dat je wel gewoon herkansingen MOET geven. Dus geen herkansingen kan natuurlijk niet. Maarre hij gaat het er dus met andere leraren over hebben ofzo.. of we dan bij een bepaald aantal tentamens een extra herkansing krijgen.
Hier in België krijg je dat niet hoor.......
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:03
Verwijderd
1 herkansing per jaar
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:33
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Emilia schreef op 04-02-2004 @ 23:04:
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Emilia schreef op 04-02-2004 @ 23:04:
Ik geloof niet dat ik in Belgie wil wonen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:08
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
vorig jaar had ik 13/14 toetsen per week, had 5 tentamenweken. En mocht er 1 per week herkansen. Dus 5 per jaar.
Nu heb ik 8/9 toetsen per week en heb 4 tentamenweken. En heb 3 herkansingen. Mag de laatste toetsweek niks herkansen.
Oud 05-02-2004, 17:16
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Bij ons op school mag je per periode 2 herkansingen doen, maakt niet uit voor welk vak enzo, wij hebben ongeveer 4 à 5 periodes schat ik...ongeveer...dus toch zo`n 8 tot 10 herkansingen per jaar...
Oud 07-02-2004, 14:39
MeSamantha
MeSamantha is offline
ik zit in 4 havo. Totaal zijn er 5 periodes. Elke mag je 1 toets herkansen behalve iets voor een Schoolexamen. De laatste periode mag je niks herkansen.
Dus 4 herkansingen per jaar!
Oud 07-02-2004, 19:22
Suzy Q
Suzy Q is offline
Ik zit in 4 Havo en bij mij op school geldt dat we 5 tentamens/SE's mogen herkansen in 2 jaar en maximaal 2 per periode.
Dus.
Oud 08-02-2004, 12:21
Zelma
Zelma is offline
wij mogen na elke toetsweek iets herkansen. in het begin van 5 VWO mochten we ook nog een vak herkansen wat we in de 4e onvoldoende hadden afgesloten (wat anders dus op je eindexamen kwam te staan)
Ik vind 2 herkansingen per jaar echt idioot weinig....
Oud 08-02-2004, 14:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-06-2003 @ 15:40:
Ik zit nu ook in 5V en wij hebben vier toetsweken met daarin ongeveer 4 SE-toetsen. Per toetsweek mag je een SE toets herkansen. Dat zijn er dus 4 per jaar.
Ik zit nu in 6 VWO en ik had afgelopen toetsweek 10 SE's en mag er maar een herkansen. Ik heb dit jaar drie toetsweken, de laatste is twee weken en ik mag dit hele jaar dus maar drie SE's herkansen. Je mag bij ons alleen SE's en onvoldoendes herkansen.
Oud 08-02-2004, 15:14
Tuc
Tuc is offline
Ik zit op havo 4 en 5 in één jaar en wij hebben maar 1 herkansing, op het einde van het jaar...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:22
Nyawa
4 herkansingen per jaar, waarvan maximaal 2 per vak.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:48
Simone_lilo
Simone_lilo is offline
Elk blok 1 herkansing, we hebben 6 blokken

+ een joker, voor als je het echt niet kon in de toetweek
Oud 12-02-2004, 09:24
Stefanie
Stefanie is offline
Drie tentamenperiodes --->3 herkansingen
Één examenperiode --->1 herkansing
Één extra herkaning in de laatste tentamenperiode

*bij elkaar optellen*

= 5 herkansingen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 09:30
Steefjuh
Steefjuh is offline
Bij ons, mag je per repetietieweek 2 herkansingen maken... Maaar dan moet je wel al je vinkjes hebben... Per vinkje die je mist vervalt er 1 herkansing.....
Ik zit in havo-4. We hebben iets van 4 of 5 rep.weken per jaar...
Oud 12-02-2004, 15:51
Verwijderd
Ik mag helemaal niks herkansen..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:00
Verwijderd
1 per tentamenweek, 2 in de laatste week.
das dus 5 in totaal.
beetje vreemd niet dat het bij iedereen zo verschillend is?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:07
Dory
Dory is offline
Bij ons op school zijn er vier proefwerk/SE-weken, per SE-week mag je één SE herkansen.
Oud 12-02-2004, 17:17
Ygdrassil
Ygdrassil is offline
Ik heb 3 SE-weken en ik mag dit jaar ( 6e ) maar 2 maal iets herkansen.In 5 Gym mocht had ik ook 3 SE-weken en mocht ik 3 maal iets herkansen. Ik mag trouwens wel per leerjaar maar 1 keer een bepaald vak herkansen dus ik mag bijvoorbeeld geen twee keer Latijn herkansen in een en hetzelfde jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten