Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het eigenlijk wel raar dat jullie in de voor-examenklassen ook al mogen herkansen.
![]() Bij ons mag je alleen schoolexamens herkansen(tentamenweken dus). Per tentamenweek, maakt niet uit hoeveel tentamens je hebt, mag je er 1 herkansen. Wij hebben in totaal 5 tentamenweken en de eerste tentamenweek is aan het eind van 5vwo. Dan mag je trouwens wel weer herkansen. Ik heb in totaal iets van 40 tentamens enzo.. en daar maar 5 van herkansen vind ik echt wel weinig. Vooral tentamenweek 4.. heb ik 12 tentamens. ![]() ![]() Ik zit trouwens in 6vwo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Bij mij op school tellen álle toetsen vanaf het begin van de 4e al mee voor het examen (tentamens dus). "Gewone" voortgangstoetsen of overgangstoetsen hebben wij dus niet. Officieel mag dat eigenlijk niet, maar goed. Dus is het op zich wel logisch dat wij meer mogen herkansen, elke proefwerkweek 1 herkansing (6 in een jaar). In het examenjaar hebben we trouwens maar 4 herkansingen, er zijn dan maar 5 periodes en in de 5e periode mag je niks herkansen ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
per semester heb je 2 van die herkansingen...
maar dan hebben wij zo'n leuek 10 % regeleling...als je meer dan 10 % afwezig ben geweest raak je een van die herkansingen kwijt...je heb der twee en kan der dus eentje kwijt raken... xx
|
Bij ons krijg je er drie per jaar, maar je mag er maximaal twee per tentamenweek doen. Omdat ik dus de eerste twee tentamenweken niets herkanst heb, moet er sowieso een herkansing doen van de afgelopen tentamenweek, omdat ik er anders eentje weggooi. Oja, je mag wel altijd een herkansing doen, dus niet alleen als je een onvoldoende hebt.
Ik vind het heel raar dat dit niet gewoon op alle scholen hetzelfde is.. Toch wel iets belangrijks, lijtk me.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Vind je het raar dat sommige scholen een heel hoog slagingspercentage hebben. ![]() |
![]() |
|
Wij hebben 5 toetsweken met ongeveer 12 toetsen per toetsweek, elke toetsweek mogen we een toets herkansen.
De herkansingen mogen we niet opsparen, dus je moet er echt elke toetsweek 1 gebruiken, of niet als je dat niet wilt. Sommige toetsen zoals luistertoetsen, mondeling, presentatie enz zijn niet te herkansen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wij hebben trouwens 2 tentamenperioden van elk zo'n 9 toetsen. Per jaar heb je dus zo'n 18 toetsen (kan meer of minder zijn, afhankelijk van je profiel). Per tentamenweek mogen wij twee toetsen herkansen, dus je mag 2*2= 4 tentamens van de ongeveer 18 herkansen. |
![]() |
||
Citaat:
Eigenlijk zou er een landelijke regeling voor moeten zijn, zodat iedereen met dezelfde regels zijn diploma behaald heeft, want die is uiteindelijk voor iedereen hetzelfde waard.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is dus een herkansingspercentage van 22%. Bij ons op school ligt dat op....*rekent* zo'n 15%. En dan zie ik hier een percentage van 100% langskomen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat hiervoor nooit wettelijke regels zijn gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En ik mag dus ongeveer 12/14% herkansen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij ons is het iets meer als 8%, wel heel wat meer als 100 dus. Maar ja, de examens zijn uiteindelijk toch 50% van je cijfer en die zijn overal hetzelfde.. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waar je kan klagen zou ik niet weten.. misschien aan je conrector vragen waarom er op je school maar zoveel geherkanst mag worden, er op school over klagen aangezien het een regel is van school. Of bedoel je erover klagen dat het niet landelijk geregeld is? Dan zou ik het niet weten waar precies. |
![]() |
|
4 herkansingen per jaar.
Je mag er maximaal 2 per periode gebruiken en in de 4e (tevens laatste) periode mag je alleen schoolexamentoetsen herkansen. Ik vind dit ruim voldoende, herkans meestal alleen m'n laagste cijfer en in de 1e periode niks...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben vandaag trouwens naar mijn coordinator geweest en hij zei dat het inderdaad niet landelijk geregeld is. Elke school mag dat zelf bepalen hoeveel herkansingen ze geven enz. Maar het is wel wettelijk geregeld dat je wel gewoon herkansingen MOET geven. Dus geen herkansingen kan natuurlijk niet. Maarre hij gaat het er dus met andere leraren over hebben ofzo.. of we dan bij een bepaald aantal tentamens een extra herkansing krijgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
wij mogen na elke toetsweek iets herkansen. in het begin van 5 VWO mochten we ook nog een vak herkansen wat we in de 4e onvoldoende hadden afgesloten (wat anders dus op je eindexamen kwam te staan)
Ik vind 2 herkansingen per jaar echt idioot weinig....
||
Citaat:
|
Bij ons, mag je per repetietieweek 2 herkansingen maken... Maaar dan moet je wel al je vinkjes hebben... Per vinkje die je mist vervalt er 1 herkansing.....
Ik zit in havo-4. We hebben iets van 4 of 5 rep.weken per jaar...
|
![]() |
Ik heb 3 SE-weken en ik mag dit jaar ( 6e ) maar 2 maal iets herkansen.In 5 Gym mocht had ik ook 3 SE-weken en mocht ik 3 maal iets herkansen. Ik mag trouwens wel per leerjaar maar 1 keer een bepaald vak herkansen dus ik mag bijvoorbeeld geen twee keer Latijn herkansen in een en hetzelfde jaar.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engels Luistertoets 29/01/2007 Strever | 46 | 27-02-2007 16:12 | |
Algemene schoolzaken |