Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 14:51
Shadina
Shadina is offline
Bij mijn school is er een Dekamarkt en een Texaco. Naar de Texaco mag je wel.. maar meestal mogen er maar een bepaald aantal leerlingen naar binnen.. en autorijders hebben gewoon voorrang. Maar sinds 1 jaar ofzo mag je niet meer naar de Dekamarkt. Er zijn daar altijd leraren die de wacht houden.. erg sneaky ook nog. En als ze je daar zien.. moet je een uurtje nablijven.
Heb ook een keer gehad dat iemand op mijn school NA schooltijd naar de Dekamarkt ging.. en werd gepakt. Moest ie gewoon nablijven..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 13:59
ice-dive
ice-dive is offline
gewoon met 200-300 man tegelijk de AH binnen lopen
Oud 18-01-2004, 00:51
Verwijderd
top maatregel
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:37
Martin
Martin is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 10-01-2004 @ 18:15:
echt onzin, er wordt wel heel veel gejat, maar dan nog komt de helft van hun omzet door onze school.
Oh My God, laat me niet lachen! Dit is écht opmerking die zonder argumenten te onderbouwen is.

Ik werk zelf ook in een supermarkt en die staat 100 meter van een school af. Een tijdje geleden hebben wij gekeken naar de omzetlijsten in normale schoolweken en naar omzetlijsten van vakantieweken. En wat denk je? Er is een minimaal verschil in omzet! Weet je waar dit door komt? Die domme scholieren kopen allemaal van die übergoedkope rommel (15 cent voor een blikje cola...) dat je het met geen mogelijkheid terugziet in de omzet! Een gemiddelde scholier koopt bij ons voor 1,50 euro (sigaretten uitgesloten). Laten er nou eens 500 scholier-klanten komen, dan is dat maar 750 euro! Hoe wou je dat terugvinden op een omzet van vele duizenden euro's! Daarbij komt nog eens dat het een feit is dat die scholieren -ik-weet-niet-hoeveel- jatten, niks vooroordelen, het zijn feiten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 23:34
Verwijderd
Nog even een onderbouwing van mijn vorige post:

ik werk ook in een supermarkt en wij hadden ook altijd rond 12 u de hele winkel volstaan met scholieren. De nadelen:

- vaste klanten worden afgeschrikt (door drukte en kabaal)
- veel gejat, ik zag het ook gewoon gebeuren maar optreden ertegen zou voor heel veel trammelant zorgen
- ze kopen idd maar 1 blikje cola ofzo: meer gejat dan gekocht
- ze luisteren niet. Als we zeiden: met maar 3 tegelijk naar binnen, dan gingen ze nog massaal, zei je daar wat van, dan kreeg je een grote bek en gekrijs.

Het is geen leeftijdsdiscriminatie: als je je normaal gedraagt is er niets aan de hand. Wel jammer voor dat handjevol scholieren die wel normaal doet en gewoon afrekent.

Onze winkel weert nu ook scholieren. Ik ben er erg blij mee want ik voelde me ook nog eens bedreigd.

Als je wel zonodig wilt: zoek dan een andere winkel. Een winkel met 'zo'n stomme maatregel die nergens op slaat' wil je toch ook geen geld meer gunnen.?

Mijn mening is dus dat die maatregel wel degelijk ergens op slaat. Maar officieel is het idd wel verboden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 10-01-2004 @ 16:51:
Of gewoon bij de informatie balie vragen of ze iets voor je op willen halen omdat jij er niet in mag.. (vraag me af of dat werkt, maar je kunt het proberen)
Bij onze winkel werkt dat iig wel. Maar natuurlijk niet als je het op een kwade en arrogante toon brengt en met z'n 10en de kassamiep gaat aanstaren.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 10:19
Stefanie
Stefanie is offline
Laatst wilde ik ook even een boodschapje doen bij de AH en toen kwam ik er niet in omdat ze dachten dat ik bij de basisschoolkindertjes hoorden die stonden te dringen... Niet dat ik erop lijkt Maar ze vertrouwen gewoon niemand meer... Wel jammer, maar toch begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 15:50
KleinMeissiej
KleinMeissiej is offline
Ze doen bij ons eik himmal niks...
We zitten een paar honderd meter van een c1000 en van een jumbo af
Maja wij zijn ammal kei braaf natuurlijk *ahum*

Vorig jaar van die sukkels betrapt op winkeldiefstal
En ze hebben er niet echt veel aan gedaan
Ja soms als ze je verdenken willen ze je tas zien of whatever..

Maar op zich ist nog best relaxed gedaan dan bij ons...

Maar ze zullen we in hun volste recht staan...
Anders zouden ze t waarschijnlijk niet doen hoor...

*kusje*
Oud 21-01-2004, 21:25
Verwijderd
Hadie Paul! (jaja, jij zit elke week op donderdag naast mij ) (geloof ik )

Het is in de albert heijn in Almere-Parkwijk zo geregeld omdat er leerlingen van het Helenparkhurst hebben gestolen. Ze hebben al verschillende soorten van beleid geprobeert : schoolpas afgeven, sleutels afgeven. Maar je snapt dat ze onmogelijk bij kunnen gaan houden : wie is er binnen en wie is er niet binnen omdat het teveel werk is voor de werknemers. De regeling is streng, maar toch gebeurt het telkens weer heb ik opgevangen in de LLR..

Ik vind het heel erg jammer dat er van dit soort maatregelen moeten worden genomen maar ik begrijp het wel. Bedrijven willen niet bestolen worden..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 12:03
Hulk
Hulk is offline
Vind je het gek dat ze geen scholieren binnenlaten... Die jatten bij het leven. Stoken onrust en houden met hun rolletje drop serieuze winkeliers die snel even willen winkelen 4 kwartier op bij de kassa.
Ik zeg niet dat iedereen het doet. Maar winkeldiefstal is echt een probleem in supermarkten en het is moeilijk grote groepjes in de gaten te houden...
Oud 26-01-2004, 12:18
saartjeh
saartjeh is offline
Ik heb ook op n school gezeten waar je nie veel aan die kantine had, ze verkochten nl al1 chips en dingen uit zo'n automaat, jah neej dat is lekker. Maar daar tegenover zat de spar en dr vlak bij in de buurt de c1000, al1 bij die spar stond (omdat het een kleine winkel is) dat je niet per 2 of meer naar binnen mag, niet dat ze je dr uit flikkeren want voor zo'n kleine winkel ben je toch een inkomstenbron. Het lijkt me heel simpel, je laat je tas in school, je pakt een portomonee en stopt daar je geld in, je loopt een rondje zodat je niet van school lijkt te komen ofzow en dan loop je naar binnen en als ze zeggen dat je er uit moet zeg je gwoon dat je helemaal geen scholier bent (dat je mavo hebt afgerond ofzow, iets in die trend of voor mijn part lul je dat je op een andere school zit dat je ziek ben of whatever, gwoon dat het hun nix aan gaat en dat jij gewoon geen scholier bent daar en dat je wat wil kopen en je moet gwoon heel verbaasd doen van: na jah zeg! waar slaat dat nou op! Daar heb ik nog nooit van gehoord! Jah allemaal leuk en aardig maar ik wil nu gwoon wat kopen en ik weet die naam van die school niet eens. Naja, klinkt allemaal heel kneusje-achtig maar werkt het best denk ik.
Ik weet nl niet of het verboden is. Volgens mij kunnen ze nl, naja, kweet ut ook nie, maar ik zou gwoon doen alsof je van huis komt, desnoods pak je je fiets of wat dan ook en fiets je met een omweg er heen, iig zorgen dat je het lijkt alsof je geen scholier bent lijkt me,
Oud 27-01-2004, 13:44
Tyskie
Tyskie is offline
Het mag gewoon..
Een supermarkt is geen openbaar terrein en de filiaalleider is bevoegd om huisregels op te stellen en mensen te weigeren...

Daarbij geef ik die supermarkten ook gewoon groot gelijk. Scholieren kopen vaak slechts enkele producten met een minimale marge.. Op veel bekende merken die vaak door scholieren gekocht worden (bv coca cola) maakt een supermarkt nou eenmaal nauwelijks winst. Stel ze verkopen 5 blikjes cola aan scholieren, dat zal nog geen 25 cent winst zijn... Tegelijkertijd verdwijnt er misschien 1 blikje cola in een jaszak (diefstal dus)... De inkoopprijs van dat blikje cola zal zeker meer zijn dan die 25 cent.. Kortom: de scholieren vormen niet tot nauwelijks een directe bron van inkomsten..
Naast de dervingskosten vanwege diefstal ondervindt een supermarkt nog veel meer nadelige effecten van scholieren.. Er moet veel meer personeel ingezet worden, zowel om de scholieren in de gaten te houden als als achter de kassa. Vaste klanten blijven weg als rond 12 uur massa's scholieren de winkel bezetten. Dat winkelt nou eenmaal niet fijn, vanwege veel drukte en lawaai.
Kortom: de nadelige gevolgen van scholieren die hun eten komen halen in een supermarkt tijdens de pauze zijn veel groter dan de positieve opbrengsten... En het is inderdaad jammer dat de goedwillenden hier ook last van hebben..
Oud 27-01-2004, 16:53
Verwijderd
omdat dan alle gratis thee en koffie op gaat aan de scholieren. Vind het niet zo eens zo een gek idee, al die vervelende scholieren die in de pauze de AH bestormen en vanalles meejatten. De shell bij ons school voorkomt dat door steeds maar 6 scholieren binnen te laten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 22:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Tyskie schreef op 27-01-2004 @ 14:44:
Het mag gewoon..
Een supermarkt is geen openbaar terrein en de filiaalleider is bevoegd om huisregels op te stellen en mensen te weigeren...

Daarbij geef ik die supermarkten ook gewoon groot gelijk. Scholieren kopen vaak slechts enkele producten met een minimale marge.. Op veel bekende merken die vaak door scholieren gekocht worden (bv coca cola) maakt een supermarkt nou eenmaal nauwelijks winst. Stel ze verkopen 5 blikjes cola aan scholieren, dat zal nog geen 25 cent winst zijn... Tegelijkertijd verdwijnt er misschien 1 blikje cola in een jaszak (diefstal dus)... De inkoopprijs van dat blikje cola zal zeker meer zijn dan die 25 cent.. Kortom: de scholieren vormen niet tot nauwelijks een directe bron van inkomsten..
Naast de dervingskosten vanwege diefstal ondervindt een supermarkt nog veel meer nadelige effecten van scholieren.. Er moet veel meer personeel ingezet worden, zowel om de scholieren in de gaten te houden als als achter de kassa. Vaste klanten blijven weg als rond 12 uur massa's scholieren de winkel bezetten. Dat winkelt nou eenmaal niet fijn, vanwege veel drukte en lawaai.
Kortom: de nadelige gevolgen van scholieren die hun eten komen halen in een supermarkt tijdens de pauze zijn veel groter dan de positieve opbrengsten... En het is inderdaad jammer dat de goedwillenden hier ook last van hebben..
Vaak word er echter naar de omzet gekekenop filiaal niveau niet naar de winst
Oud 28-01-2004, 16:30
[Seraph]
[Seraph] is offline
de supermarkt waar ik wel eens heen ga (C1000) is een paar honder meter bij mn school vandaan... en daar zijn nooit problemen... wij doen t als volgt: maken een lijstje dingen met een stuk of 10 mensen en elke keer gat iemand anders halen.. makkelijk toch?
Je moet dan natuurlijk niet van alles gaan lopen jatten, nogal logisch dat scholieren dan geweerd worden.
Oud 28-01-2004, 17:45
Surjirro
Surjirro is offline
Bij ons ook: De shell. Mogen niet meer dan 3 leerlingen per keer naar binnen. Maar door ons hebben ze mooi wel die hele zaak kunnen verbouwen
Oud 28-01-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Surprise schreef op 28-01-2004 @ 18:45:
Bij ons ook: De shell. Mogen niet meer dan 3 leerlingen per keer naar binnen. Maar door ons hebben ze mooi wel die hele zaak kunnen verbouwen
Tuurlijk joh, Shell moet het hebben van een handje vol scholieren die in de pauze soms snoep kopen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:57
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
perseus schreef op 28-01-2004 @ 19:49:
Tuurlijk joh, Shell moet het hebben van een handje vol scholieren die in de pauze soms snoep kopen.
Weet je wel hoeveel snoep die bruggers kopen?
Oud 28-01-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 28-01-2004 @ 19:57:
Weet je wel hoeveel snoep die bruggers kopen?
Zouden ze daarom dan zo klein zijn, omdat ze nooit groene groenten of bruine boterhammen eten, maar altijd maar snoep vreten in de pauze?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 23:39
Tyskie
Tyskie is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-01-2004 @ 23:05:
Vaak word er echter naar de omzet gekekenop filiaal niveau niet naar de winst
Weet ik..
Maar dat rekensommetje was meer om te laten zien dat de voordelen van winkelende scholieren nogal tegenvallen als je bekijkt wat er allemaal aan kosten wordt gemaakt...
Een beetje filiaalleider komt ook tot die rekensom, want die wordt uiteindelijk ook afgerekend op de derving door diefstal.
Oud 29-01-2004, 11:39
Debje
Debje is offline
Stel dat je daar in de buurt woont en voor je moeder boodschappen moet doen, dan ben je officieel geen scholier...
Oud 05-02-2004, 14:32
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Debje schreef op 29-01-2004 @ 12:39:
Stel dat je daar in de buurt woont en voor je moeder boodschappen moet doen, dan ben je officieel geen scholier...
Nee, dan kom je daar ook niet als scholier en waarschijnlijk ook niet in de pauze. Dan kun je een briefje laten zien met wat je wilt halen, de situatie uitleggen aan de mensen. Eventueel je tas afgeven daar (scheelt jou alleen maar sjouwen, moet je er alleen nog aan denken dat je dat ding niet vergeet) en dan mag je heus wel naar binnen.
Maar dan moet je wel beleefd zijn.
Oud 05-02-2004, 14:36
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
bugge schreef op 19-01-2004 @ 00:36:
Bij onze winkel werkt dat iig wel. Maar natuurlijk niet als je het op een kwade en arrogante toon brengt en met z'n 10en de kassamiep gaat aanstaren.
Nee, overigens heb ik een hekel aan van die irritante puberale scholieren die dan zo luidruchtig en arrogant zijn(ja, er zijn voldoende uitzonderingen). Ze behandelen je respectloos, alsof je een dom wijf bent dat maar achter de kassa zit en niks anders doet en kan (daarentegen komen ze je tegen buiten de AH, dan fluiten en roepen ze je na..). Vind ik heel vervelend, ik doe immers gewoon mijn werk.
Ik ben niet dom (en al was ik dat wel, wat maakte het uit?) en wil dan ook normaal behandeld worden.
Oud 05-02-2004, 15:40
ABrules
ABrules is offline
werk ook bij de AH in Eindhoven, er mogen bij ons gerust scholieren binnen, alleen moeten ze een mandje pakken. Doen ze dat niet moeten wij even vragen of ze dat willen doen. Nou ja, het zijn eigenlijk allemaal MBO' ers. Maar het is erg irritant, van die lui die zo ruig lopen te doen, ik ben 18 niet eens erg groot ventje en dan van: Willen jullie ff een mandje pakken, meestal doen ze het ook maar je hebt ook van die mongolen erbij die gaan zitten zeiken van: waarom? hoezo? blabla

dat terwijl ik nog werk te doen heb, damn... het is loos, want het kost tijd en het is een hoop ergernis als je die gasten de hele winkel terug moet sturen om een mandje te pakken.

ow ja, de gedachte erachter is dat we zo de scholieren aanspreken en dat ze zich zo in de gaten gehouden voelen nou ben benieuwd of het helpt...

ach ja... vind het niet gek dat ze scholieren niet binnen laten... maar ja, er is de laatste tijd heel wat beroering over winkeldieven... in het nieuws enzo... en er is ook heel wat stof opgewaaid toen ze in A'dam die zwerver doodtrapten... ofzo
Oud 05-02-2004, 22:34
ShadowLady
ShadowLady is offline
Kben scholier en ik woon op mezelf, zou toch wel mooi worden als ik geen boodschappen zou mogen doen omdat er al 3 scholieren binnen zijn (volgens mij wil je mij dan niet mee maken)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:02
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
ShadowLady schreef op 05-02-2004 @ 23:34:
Kben scholier en ik woon op mezelf, zou toch wel mooi worden als ik geen boodschappen zou mogen doen omdat er al 3 scholieren binnen zijn (volgens mij wil je mij dan niet mee maken)
nou, wil ik best wel wordt je dan boos? ja hé??

boze vrouwen zijn mooi
Oud 06-02-2004, 16:21
hasseltboy
hasseltboy is offline
Bij de c1000 bij onze school mag je er nog wel in maar alleen met niet meer dan 2 scholieren....
Oud 08-02-2004, 12:46
Spanker
Spanker is offline
vlak bij mijn school hebben we de, lidel,boni,aldi,kruidvat,
Bij de Boni hebben ze nou een maatregeling gemaakt dat er maar 1 scholieren naar binnen mag.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:06
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Uit arrest van de Hoge Raad uit 1994:*

Citaat:
Een onderscheid in rechten en aanspraken dat op leeftijd berust is in beginsel discriminerend en in strijd met art. 1 Gr.w en 26 IVBP. Bepalend is of zo'n onderscheid door redelijke en objectieve gronden gedragen wordt.
Van belang was ook dat in zowel de Grondwet als in IVBPR leeftijd geen genoemd criteria was waarop het maken van onderscheid verboden zou zijn. Leeftijdsonderscheid zou verboden zijn op grond van de slotzin van de anti-discriminatie artt. : "op welke grond dan ook".

Kort door de bocht komt het er daardoor op neer dat degene die onderscheid maakt niet hoeft aan te tonen dat het redelijk is, maar degene die claimt dat er sprake is van discriminatie dat er het onderscheid onredelijk is.

ps: in het bovengenoemde arrest ging het over een ander soort leeftijdsdiscriminatie dan hier (een hoogleraar werd ontslagen wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd maar hij wilde nog doorwerken) en er speelde ook andere factoren een rol (zoals de rol van de pensioengerechtigde leeftijd in onze maatschappij) maar de kern blijft hetzelfde.

*AB 1994/213
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:10
Mindfields
Mindfields is offline
Lol, dan zullen jullie het er wel zelf naar gemaakt hebben.
Wij hebben op loopafstand een aldi en een coop (en een bakker en een snackbar en en en... ) en daar mogen we gewoon naar binnen.
Oud 09-02-2004, 20:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Parallel schreef op 09-02-2004 @ 21:10:
Wij hebben op loopafstand een aldi en een coop (en een bakker en een snackbar en en en... ) en daar mogen we gewoon naar binnen.
Zit er in de buurt van het SGA een Aldi?

Nooit geweten. Had ik dat 5 jaar geleden maar geweten.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:41
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Parallel schreef op 09-02-2004 @ 21:10:
Ik denk dat de scholieren die stelen ook geen reden hebben om te klagen, maar kan je de "normale" scholieren aanspreken op het (wan)gedrag van hun medescholieren?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 09-02-2004 @ 21:41:
Ik denk dat de scholieren die stelen ook geen reden hebben om te klagen, maar kan je de "normale" scholieren aanspreken op het (wan)gedrag van hun medescholieren?
Nee, natuurlijk niet.

Ik hoop dat ik eens in zo'n situatie verzeild raak. Serieus... Ik wil wel eens met een supermarktdirecteur in discussie gaan daarover. En als hij mij de toegang blijft weigeren zal ik niet aarzelen de politie erbij te halen.
Als ik iets in die winkel wil kopen is dat mijn recht en niemand mag mij discrimineren op basis van mijn leeftijd of iets dergelijks.

Ja, ik kijk ernaar uit eens in die situatie te belanden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 14:06
load_harmony
load_harmony is offline
dat deden ze bij ons ook, dat houdt de burgers weg en julllie scholiertjes jatten zoveel heh.. hahaha
Oud 13-02-2004, 14:17
Lorelei
Lorelei is offline
Toen ik nog in Utrecht op school zat, was er ook zoiets. Maar bij ons lieten ze wel wat scholieren door. Iets van 6 in totaal in de winkel, 2 per keer. (of wel, je mocht niet met meer dan 2 tegelijk naar binnen maar 5 minuten later of zo lieten ze wel nog 2 anderen door) Dat werkte erg goed (behalve dat het irritant was ) vond ik omdat er zo veel minder scholieren naar AH gingen. Het is namelijk niet speciaal aantrekkelijk om eerst een halfuur in de rij te staan, daarna snel door AH te rennen en al etend terug naar school te sprinten om op tijd te zijn voor de volgende les . Misschien kan je zoeits met AH daar ook overleggen. (en dan moet je het dus op een normale, vriendelijke manier gaan voorstellen, niet met een groepje de AH medewerkers gaan terroriseren)

En verder moet je niet zo zeuren, je kan op school eten, je kan eten mee nemen, etc.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:14
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
En als hij mij de toegang blijft weigeren zal ik niet aarzelen de politie erbij te halen.
Als ik iets in die winkel wil kopen is dat mijn recht en niemand mag mij discrimineren op basis van mijn leeftijd of iets dergelijks
A. Leeftijd is geen genoemde eigenschap op grond waarvan discriminatie verboden is. Jij zult dus moeten aantonen dat het onderscheid discriminatie is, iets wat je niet zal lukken denk ik aangezien de winkelier hier een goede reden heeft om onderscheid te maken op grond van leeftijd.

B. Grondrechten werken in beginsel alleen tegen de overheid (er zijn bepaalde rechten van burgers waar de overheid zich buiten moet houden) en slechts in geringe mate tussen burgers onderling (wat hier het geval is).

Nee, ik denk niet dat het erbij halen van de politie op het gebied van het recht veel zal uithalen. Misschien dat het de AH van je goede wil kan overtuigen zodat ze je direct danwel een volgende keer toe zullen laten, maar eisen kan je het (denk ik) niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:38
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ghehe klas je bericht.. en ik d8 meteenn.. albert heyn in parkwijk..
ik checkte je profile.. ghehe almeruuh..
Oud 18-02-2004, 18:23
Pholon
Pholon is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 13-02-2004 @ 19:14:
A. Leeftijd is geen genoemde eigenschap op grond waarvan discriminatie verboden is. Jij zult dus moeten aantonen dat het onderscheid discriminatie is, iets wat je niet zal lukken denk ik aangezien de winkelier hier een goede reden heeft om onderscheid te maken op grond van leeftijd.

B. Grondrechten werken in beginsel alleen tegen de overheid (er zijn bepaalde rechten van burgers waar de overheid zich buiten moet houden) en slechts in geringe mate tussen burgers onderling (wat hier het geval is).

Nee, ik denk niet dat het erbij halen van de politie op het gebied van het recht veel zal uithalen. Misschien dat het de AH van je goede wil kan overtuigen zodat ze je direct danwel een volgende keer toe zullen laten, maar eisen kan je het (denk ik) niet.
Gast, het gaat er niet om hoe oud ze zijn. Ze worden er niet uit geschopt omdat ze in leeftijdscategorie 12-18 vallen, maar omdat het scholieren zijn. Je weet wel, die hebben in de pauze niks te doen en dan komen ze met zn allen de AH molesteren. Net zoals toen wij met zn 10en gratis koffie gingen halen daar (weet je nog ). Terechte maatregel dus. Hadden ze bij ons moeten doen
Oud 18-02-2004, 21:32
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Pholon schreef op 18-02-2004 @ 19:23:
Gast, het gaat er niet om hoe oud ze zijn. Ze worden er niet uit geschopt omdat ze in leeftijdscategorie 12-18 vallen, maar omdat het scholieren zijn. Je weet wel, die hebben in de pauze niks te doen en dan komen ze met zn allen de AH molesteren. Net zoals toen wij met zn 10en gratis koffie gingen halen daar (weet je nog ). Terechte maatregel dus. Hadden ze bij ons moeten doen
Ik reageerde op:
Citaat:
Als ik iets in die winkel wil kopen is dat mijn recht en niemand mag mij discrimineren op basis van mijn leeftijd of iets dergelijks
En ongeacht of het hier nu gaat om leeftijdsdiscriminatie of scholierendiscriminatie mijn verhaal is evenzo goed van toepassing (nog steeds geen expliciet genoemd onderscheidscriterium en het verhaal van grondrechten die niet onverkort tussen burgers onderling werken is uiteraard nog steeds van belang)

En ja, ik ben het met je eens dat het een terechte maatregel is ^^
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:00
Pholon
Pholon is offline
Op het gebied van leeftijd ben ik het natuurlijk met je eens, maar het gaat dus om scholieren. Dat is niet hetzelfde. Scholieren zijn net honden/misdadigers (begrijp me niet verkeerd). Je ziet bij winkels soms bordjes met zon hond met een streep drdoor met "ik mag er niet in" eronder. Das precies het zelfde, ze worden gemeden om hun gedrag. Net als dat je bijvoorbeeld geen wapens mee mag nemen in bepaalde gebouwen. Worden die wapens dan gediscrimineerd ? Nee! Als ze naar binnen willen moeten ze maar iet in de categorie '" vervelende scholieren" vallen. Leeftijd kan je niet echt helpen. Ze moeten zelf er maar wat aan doen om hun imago te verbeteren.

(En nee, een hond kan niet niet-hond woren, daar denk ik nog wel ff over na...)
Oud 19-02-2004, 16:57
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Pholon schreef op 19-02-2004 @ 17:00:
Leeftijd kan je niet echt helpen. Ze moeten zelf er maar wat aan doen om hun imago te verbeteren.
Urm, sommige scholieren misschien ja, maar als brave scholier zou ik het niet leuk vinden om zomaar een winkel niet in te mogen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 18:07
Pholon
Pholon is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 19-02-2004 @ 17:57:
Urm, sommige scholieren misschien ja, maar als brave scholier zou ik het niet leuk vinden om zomaar een winkel niet in te mogen
Tsss

1. Wie zegt dat jij zo braaf bent?
2. En wat is dan de maatstaaf?
3. Moet daar onderzoek naar komen?
4. Hoeveel gaat dat kosten?
5. Wie gaat dat betalen?

En daarbij, doe dan wat aan die wietpaffende klasgenoten van je als je de Appie in wil. Vindt je ut gek dat je er niet inmag met dat soort tuig om je heen! Ach ja, rechtenstudenten hè...

Oud 19-02-2004, 21:27
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Pholon schreef op 19-02-2004 @ 19:07:
Tsss

1. Wie zegt dat jij zo braaf bent?
2. En wat is dan de maatstaaf?
3. Moet daar onderzoek naar komen?
4. Hoeveel gaat dat kosten?
5. Wie gaat dat betalen?

En daarbij, doe dan wat aan die wietpaffende klasgenoten van je als je de Appie in wil. Vindt je ut gek dat je er niet inmag met dat soort tuig om je heen! Ach ja, rechtenstudenten hè...

Beetje off-topic gaan he, stoutert. En die wietpaffers mogen best wel de appie in (heus, ik heb getuigen). Het ging trouwens om scholieren, niet om studenten.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 08:16
Pholon
Pholon is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 19-02-2004 @ 22:27:
Beetje off-topic gaan he, stoutert. En die wietpaffers mogen best wel de appie in (heus, ik heb getuigen). Het ging trouwens om scholieren, niet om studenten.
Nou ja

Maar je geeft me dus gelijk?
Oud 20-02-2004, 22:46
Sander86
Sander86 is offline
OK jongens,

Stel, ik begin een supermarkt.
Na enkele maanden open te zijn geweest zijn er in totaal 3 diefstallen vastgelegd. Alledrie door mensen van minder-nederlandse afkomst, om het zo maar te zeggen. Volgens een meerderheid van dit forum ben ik dan gemachtigd om een bord op de deur te hangen:

V E R B O D E N V O O R N E G E R S !

Ik durf te wedden dat het in dat geval nog geen dag duurt voordat er mannen in blauwe pakken voor mijn deur staan om me te dwingen dit bordje weg te halen.

Bijna net zoveel ophef zou ik als ondernemer veroorzaken met een bord als:

HET IS VROUWEN NIET TOEGESTAAN DEZE WINKEL ZONDER MANNELIJKE BEGELEIDING TE BETREDEN !

Dit laatste voorbeeld is een beetje bizar, dat weet ik zelf ook wel, maar de statistieken wijzen uit dat allochtonen meer misdrijven begaan dan Nederlanders. Zo sprak een leraar bij mij op school laatst eens een gevangenisbewaarder die wist te vertellen dat 1/3 deel van de gevangen uit Marokkanen bestond, 1/3 deel uit Antillianen, iets minder dan een derde uit Nederlanders en nog een groep "overigen".

Zou ik als ondernemers willekeurig buitenlanders, vrouwen en homoseksuelen kunnen weigeren? Dat maak je mij niet wijs, hoor.
Dat dit met scholieren zomaar WEL kan, vind ik dan ook schandalig.

Dat worden binnenkort Hollywood-achtige praktijken. (je weet wel, die tent in R'dam waar je alleen binnenkomt als je een meisje bent of als de uitsmijter je aardig vindt)
Oud 21-02-2004, 10:02
Verwijderd
En dus? Los van het feit dat ik me afvraag of jouw voorbeeldje recht doet aan de werkelijkheid, is er wel een verschil tussen het weigeren van scholieren en het weigeren van negers of vrouwen. Het laatste is een veel ernstiger vorm van discriminatie. Je moet het niet zo zwart/wit nemen. Groepjes scholieren zullen misschien geweigerd worden als er al veel van in de winkel zijn, enkele scholieren misschien niet, of wel als ze er crimineel uitzien, en buiten schooltijd worden ze waarschijnlijk wel toegelaten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 11:13
Sander86
Sander86 is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2004 @ 11:02:
En dus? Los van het feit dat ik me afvraag of jouw voorbeeldje recht doet aan de werkelijkheid, is er wel een verschil tussen het weigeren van scholieren en het weigeren van negers of vrouwen. Het laatste is een veel ernstiger vorm van discriminatie. Je moet het niet zo zwart/wit nemen. Groepjes scholieren zullen misschien geweigerd worden als er al veel van in de winkel zijn, enkele scholieren misschien niet, of wel als ze er crimineel uitzien, en buiten schooltijd worden ze waarschijnlijk wel toegelaten.
Echte discriminatie van scholieren kan ik het ook niet noemen. Het is gewoon een teken van: Jongens, niet allemaal tegelijk! Dan wordt het een puinhoop!

Maar op de meeste forums doe ik extreme uitspraken om interessante reacties te ontlokken
Oud 29-11-2005, 15:33
J-roenn
J-roenn is offline
ik werk dus bij een van die supermartken ( de jumbo in middelburg ) en daar hebben ze voor scholieren de counter speciaal ingericht met chips sjookoolaade en blikjes drinken ( alle shit die scholieren kopen ) zodat de scholieren klanten niet voor de voeten lopen en gewoonweg niet Kunnen jatten...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 15:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En dit up je omdat...?
Oud 29-11-2005, 16:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 29-11-2005 @ 16:33 :
ik werk dus bij een van die supermartken ( de jumbo in middelburg ) en daar hebben ze voor scholieren de counter speciaal ingericht met chips sjookoolaade en blikjes drinken ( alle shit die scholieren kopen ) zodat de scholieren klanten niet voor de voeten lopen en gewoonweg niet Kunnen jatten...
je mag ook gewoon een nieuw topic beginnen als het oude meer dan anderhalf jaar (!) oud is hoor...
Reageren

Regels voor berichten