Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nog even een onderbouwing van mijn vorige post:
ik werk ook in een supermarkt en wij hadden ook altijd rond 12 u de hele winkel volstaan met scholieren. De nadelen: - vaste klanten worden afgeschrikt (door drukte en kabaal) - veel gejat, ik zag het ook gewoon gebeuren maar optreden ertegen zou voor heel veel trammelant zorgen - ze kopen idd maar 1 blikje cola ofzo: meer gejat dan gekocht - ze luisteren niet. Als we zeiden: met maar 3 tegelijk naar binnen, dan gingen ze nog massaal, zei je daar wat van, dan kreeg je een grote bek en gekrijs. Het is geen leeftijdsdiscriminatie: als je je normaal gedraagt is er niets aan de hand. Wel jammer voor dat handjevol scholieren die wel normaal doet en gewoon afrekent. Onze winkel weert nu ook scholieren. Ik ben er erg blij mee want ik voelde me ook nog eens bedreigd. Als je wel zonodig wilt: zoek dan een andere winkel. Een winkel met 'zo'n stomme maatregel die nergens op slaat' wil je toch ook geen geld meer gunnen.? Mijn mening is dus dat die maatregel wel degelijk ergens op slaat. Maar officieel is het idd wel verboden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ze doen bij ons eik himmal niks...
We zitten een paar honderd meter van een c1000 en van een jumbo af Maja wij zijn ammal kei braaf natuurlijk *ahum* Vorig jaar van die sukkels betrapt op winkeldiefstal En ze hebben er niet echt veel aan gedaan Ja soms als ze je verdenken willen ze je tas zien of whatever.. Maar op zich ist nog best relaxed gedaan dan bij ons... Maar ze zullen we in hun volste recht staan... Anders zouden ze t waarschijnlijk niet doen hoor... *kusje*
|
Verwijderd
|
Hadie Paul! (jaja, jij zit elke week op donderdag naast mij
![]() ![]() Het is in de albert heijn in Almere-Parkwijk zo geregeld omdat er leerlingen van het Helenparkhurst hebben gestolen. Ze hebben al verschillende soorten van beleid geprobeert : schoolpas afgeven, sleutels afgeven. Maar je snapt dat ze onmogelijk bij kunnen gaan houden : wie is er binnen en wie is er niet binnen omdat het teveel werk is voor de werknemers. De regeling is streng, maar toch gebeurt het telkens weer heb ik opgevangen in de LLR.. Ik vind het heel erg jammer dat er van dit soort maatregelen moeten worden genomen maar ik begrijp het wel. Bedrijven willen niet bestolen worden.. |
![]() |
|
Vind je het gek dat ze geen scholieren binnenlaten... Die jatten bij het leven. Stoken onrust en houden met hun rolletje drop serieuze winkeliers die snel even willen winkelen 4 kwartier op bij de kassa.
Ik zeg niet dat iedereen het doet. Maar winkeldiefstal is echt een probleem in supermarkten en het is moeilijk grote groepjes in de gaten te houden...
|
Ik heb ook op n school gezeten waar je nie veel aan die kantine had, ze verkochten nl al1 chips en dingen uit zo'n automaat, jah neej dat is lekker. Maar daar tegenover zat de spar en dr vlak bij in de buurt de c1000, al1 bij die spar stond (omdat het een kleine winkel is) dat je niet per 2 of meer naar binnen mag, niet dat ze je dr uit flikkeren want voor zo'n kleine winkel ben je toch een inkomstenbron. Het lijkt me heel simpel, je laat je tas in school, je pakt een portomonee en stopt daar je geld in, je loopt een rondje zodat je niet van school lijkt te komen ofzow en dan loop je naar binnen en als ze zeggen dat je er uit moet zeg je gwoon dat je helemaal geen scholier bent (dat je mavo hebt afgerond ofzow, iets in die trend of voor mijn part lul je dat je op een andere school zit dat je ziek ben of whatever, gwoon dat het hun nix aan gaat en dat jij gewoon geen scholier bent daar en dat je wat wil kopen en je moet gwoon heel verbaasd doen van: na jah zeg! waar slaat dat nou op! Daar heb ik nog nooit van gehoord! Jah allemaal leuk en aardig maar ik wil nu gwoon wat kopen en ik weet die naam van die school niet eens. Naja, klinkt allemaal heel kneusje-achtig maar werkt het best denk ik.
Ik weet nl niet of het verboden is. Volgens mij kunnen ze nl, naja, kweet ut ook nie, maar ik zou gwoon doen alsof je van huis komt, desnoods pak je je fiets of wat dan ook en fiets je met een omweg er heen, iig zorgen dat je het lijkt alsof je geen scholier bent lijkt me, ![]()
|
![]() |
Het mag gewoon..
Een supermarkt is geen openbaar terrein en de filiaalleider is bevoegd om huisregels op te stellen en mensen te weigeren... Daarbij geef ik die supermarkten ook gewoon groot gelijk. Scholieren kopen vaak slechts enkele producten met een minimale marge.. Op veel bekende merken die vaak door scholieren gekocht worden (bv coca cola) maakt een supermarkt nou eenmaal nauwelijks winst. Stel ze verkopen 5 blikjes cola aan scholieren, dat zal nog geen 25 cent winst zijn... Tegelijkertijd verdwijnt er misschien 1 blikje cola in een jaszak (diefstal dus)... De inkoopprijs van dat blikje cola zal zeker meer zijn dan die 25 cent.. Kortom: de scholieren vormen niet tot nauwelijks een directe bron van inkomsten.. Naast de dervingskosten vanwege diefstal ondervindt een supermarkt nog veel meer nadelige effecten van scholieren.. Er moet veel meer personeel ingezet worden, zowel om de scholieren in de gaten te houden als als achter de kassa. Vaste klanten blijven weg als rond 12 uur massa's scholieren de winkel bezetten. Dat winkelt nou eenmaal niet fijn, vanwege veel drukte en lawaai. Kortom: de nadelige gevolgen van scholieren die hun eten komen halen in een supermarkt tijdens de pauze zijn veel groter dan de positieve opbrengsten... En het is inderdaad jammer dat de goedwillenden hier ook last van hebben..
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
de supermarkt waar ik wel eens heen ga (C1000) is een paar honder meter bij mn school vandaan... en daar zijn nooit problemen... wij doen t als volgt: maken een lijstje dingen met een stuk of 10 mensen en elke keer gat iemand anders halen.. makkelijk toch?
Je moet dan natuurlijk niet van alles gaan lopen jatten, nogal logisch dat scholieren dan geweerd worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dat rekensommetje was meer om te laten zien dat de voordelen van winkelende scholieren nogal tegenvallen als je bekijkt wat er allemaal aan kosten wordt gemaakt... Een beetje filiaalleider komt ook tot die rekensom, want die wordt uiteindelijk ook afgerekend op de derving door diefstal. ![]()
||
Citaat:
Maar dan moet je wel beleefd zijn.
||
Citaat:
![]() ![]() Ik ben niet dom (en al was ik dat wel, wat maakte het uit?) en wil dan ook normaal behandeld worden.
|
werk ook bij de AH in Eindhoven, er mogen bij ons gerust scholieren binnen, alleen moeten ze een mandje pakken. Doen ze dat niet moeten wij even vragen of ze dat willen doen. Nou ja, het zijn eigenlijk allemaal MBO' ers. Maar het is erg irritant, van die lui die zo ruig lopen te doen, ik ben 18 niet eens erg groot ventje en dan van: Willen jullie ff een mandje pakken, meestal doen ze het ook maar je hebt ook van die mongolen erbij die gaan zitten zeiken van: waarom? hoezo? blabla
![]() dat terwijl ik nog werk te doen heb, damn... het is loos, want het kost tijd en het is een hoop ergernis als je die gasten de hele winkel terug moet sturen om een mandje te pakken. ow ja, de gedachte erachter is dat we zo de scholieren aanspreken en dat ze zich zo in de gaten gehouden voelen ![]() ach ja... vind het niet gek dat ze scholieren niet binnen laten... maar ja, er is de laatste tijd heel wat beroering over winkeldieven... in het nieuws enzo... en er is ook heel wat stof opgewaaid toen ze in A'dam die zwerver doodtrapten... ofzo
||
Citaat:
![]() ![]() boze vrouwen zijn mooi ![]()
||
![]() |
Uit arrest van de Hoge Raad uit 1994:*
Citaat:
Kort door de bocht komt het er daardoor op neer dat degene die onderscheid maakt niet hoeft aan te tonen dat het redelijk is, maar degene die claimt dat er sprake is van discriminatie dat er het onderscheid onredelijk is. ps: in het bovengenoemde arrest ging het over een ander soort leeftijdsdiscriminatie dan hier (een hoogleraar werd ontslagen wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd maar hij wilde nog doorwerken) en er speelde ook andere factoren een rol (zoals de rol van de pensioengerechtigde leeftijd in onze maatschappij) maar de kern blijft hetzelfde. *AB 1994/213 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nooit geweten. Had ik dat 5 jaar geleden maar geweten. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hoop dat ik eens in zo'n situatie verzeild raak. Serieus... Ik wil wel eens met een supermarktdirecteur in discussie gaan daarover. En als hij mij de toegang blijft weigeren zal ik niet aarzelen de politie erbij te halen. Als ik iets in die winkel wil kopen is dat mijn recht en niemand mag mij discrimineren op basis van mijn leeftijd of iets dergelijks. Ja, ik kijk ernaar uit eens in die situatie te belanden. ![]() |
![]() |
|
Toen ik nog in Utrecht op school zat, was er ook zoiets. Maar bij ons lieten ze wel wat scholieren door. Iets van 6 in totaal in de winkel, 2 per keer. (of wel, je mocht niet met meer dan 2 tegelijk naar binnen maar 5 minuten later of zo lieten ze wel nog 2 anderen door) Dat werkte erg goed (behalve dat het irritant was
![]() ![]() En verder moet je niet zo zeuren, je kan op school eten, je kan eten mee nemen, etc. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
B. Grondrechten werken in beginsel alleen tegen de overheid (er zijn bepaalde rechten van burgers waar de overheid zich buiten moet houden) en slechts in geringe mate tussen burgers onderling (wat hier het geval is). Nee, ik denk niet dat het erbij halen van de politie op het gebied van het recht veel zal uithalen. Misschien dat het de AH van je goede wil kan overtuigen zodat ze je direct danwel een volgende keer toe zullen laten, maar eisen kan je het (denk ik) niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En ja, ik ben het met je eens dat het een terechte maatregel is ^^ |
![]() |
|
Op het gebied van leeftijd ben ik het natuurlijk met je eens, maar het gaat dus om scholieren. Dat is niet hetzelfde. Scholieren zijn net honden/misdadigers (begrijp me niet verkeerd). Je ziet bij winkels soms bordjes met zon hond met een streep drdoor met "ik mag er niet in" eronder. Das precies het zelfde, ze worden gemeden om hun gedrag. Net als dat je bijvoorbeeld geen wapens mee mag nemen in bepaalde gebouwen. Worden die wapens dan gediscrimineerd
![]() (En nee, een hond kan niet niet-hond woren, daar denk ik nog wel ff over na... ![]()
||
Citaat:
1. Wie zegt dat jij zo braaf bent? 2. En wat is dan de maatstaaf? 3. Moet daar onderzoek naar komen? 4. Hoeveel gaat dat kosten? 5. Wie gaat dat betalen? En daarbij, doe dan wat aan die wietpaffende klasgenoten van je als je de Appie in wil. Vindt je ut gek dat je er niet inmag met dat soort tuig om je heen! Ach ja, rechtenstudenten hè... ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar je geeft me dus gelijk?
|
OK jongens,
Stel, ik begin een supermarkt. Na enkele maanden open te zijn geweest zijn er in totaal 3 diefstallen vastgelegd. Alledrie door mensen van minder-nederlandse afkomst, om het zo maar te zeggen. Volgens een meerderheid van dit forum ben ik dan gemachtigd om een bord op de deur te hangen: V E R B O D E N V O O R N E G E R S ! Ik durf te wedden dat het in dat geval nog geen dag duurt voordat er mannen in blauwe pakken voor mijn deur staan om me te dwingen dit bordje weg te halen. Bijna net zoveel ophef zou ik als ondernemer veroorzaken met een bord als: HET IS VROUWEN NIET TOEGESTAAN DEZE WINKEL ZONDER MANNELIJKE BEGELEIDING TE BETREDEN ! Dit laatste voorbeeld is een beetje bizar, dat weet ik zelf ook wel, maar de statistieken wijzen uit dat allochtonen meer misdrijven begaan dan Nederlanders. Zo sprak een leraar bij mij op school laatst eens een gevangenisbewaarder die wist te vertellen dat 1/3 deel van de gevangen uit Marokkanen bestond, 1/3 deel uit Antillianen, iets minder dan een derde uit Nederlanders en nog een groep "overigen". Zou ik als ondernemers willekeurig buitenlanders, vrouwen en homoseksuelen kunnen weigeren? Dat maak je mij niet wijs, hoor. Dat dit met scholieren zomaar WEL kan, vind ik dan ook schandalig. Dat worden binnenkort Hollywood-achtige praktijken. (je weet wel, die tent in R'dam waar je alleen binnenkomt als je een meisje bent of als de uitsmijter je aardig vindt)
|
Verwijderd
|
En dus? Los van het feit dat ik me afvraag of jouw voorbeeldje recht doet aan de werkelijkheid, is er wel een verschil tussen het weigeren van scholieren en het weigeren van negers of vrouwen. Het laatste is een veel ernstiger vorm van discriminatie. Je moet het niet zo zwart/wit nemen. Groepjes scholieren zullen misschien geweigerd worden als er al veel van in de winkel zijn, enkele scholieren misschien niet, of wel als ze er crimineel uitzien, en buiten schooltijd worden ze waarschijnlijk wel toegelaten.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar op de meeste forums doe ik extreme uitspraken om interessante reacties te ontlokken ![]()
|
![]() |
ik werk dus bij een van die supermartken ( de jumbo in middelburg ) en daar hebben ze voor scholieren de counter speciaal ingericht met chips sjookoolaade en blikjes drinken ( alle shit die scholieren kopen ) zodat de scholieren klanten niet voor de voeten lopen en gewoonweg niet Kunnen jatten...
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
De Kantine |
Het raadsel van Scholierië [2] Talon | 15 | 04-05-2002 11:27 | |
ARTistiek |
Begin van iets zand | 5 | 07-11-2001 13:10 | |
ARTistiek |
Mijn verhaal, veranderd en helft van hfdst 2!!!! ArvidKeemink | 9 | 08-09-2001 21:32 | |
ARTistiek |
Diary Of A Hacker: nachie hackuh! dystopia | 16 | 06-07-2001 20:16 |