Advertentie | |
|
![]() |
|
Deja vu is vrij gemakkelijk voor te stellen als je beseft dat alle informatie in je kop via je zintuigen is waargenomen en dus is het vrij gemakkelijk om iets wat je ziet gebeuren te koppelen aan een waarneming die al gebeurd is.
Als je goed oefent kun je met je hersenen buiten je lichaam treden. Dus dat je een beeld vormt met de informatie die in je hersenen zit en het lijkt alsof je dit zintuigelijk waarneemt. Het is mij maar 1 keer gelukt, vet freaky dan zie je jezelf van bovenaf in je bed liggen. Nog iets leuks om te proberen is lucid dreaming. Van nature had ik dit al door bij sommige van mijn dromen te beseffen dat ze nep waren en op het moment dat ik daar bewust van werd kon ik alles doen wat ik wilde in mijn dromen. Dus stel dat je nachtmerrie hebt waarin je achtervolgd wordt door iets dan pak je gewoon een bazooka en knal je hem aan gort of whatever ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nee, een deja vu is niet een goed verklaarbaar fenomeen omdat we niet weten of wat iedereen als een deja vu ziet wel hetzelfde is. En het is wel een illusie, want je kan niet iets zien voordat het gebeurt. Dus als je iets al gezien hebt moet je het uit je geheugen halen.
Het is moeilijk in dit geval om oorzaak en gevolg aan elkaar te koppelen want je weet niet wat iemand denkt. VoRaZ: Je zou het kunnen zien als een soort wandelen in je een zintuigelijke wereld net als in een droom maar dat zonder dat je slaapt en terwijl je er bewust van bent. Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 09:56. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
kan deja vu niet ook zijn dat je iets meemaakt en dat jebij die situatie een gevoel hebt waarvan je weet dat je het al eerder had maar dat je bent vergeten waneer? dat heb ik best vaak eigenlijk, ik hoop die foutjes niet schadelijk zijn?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@TS nog iets leuks... weet je wel dat je soms niet op een woord kan komen, maar dat het op het puntje van je lippen ligt? dat is verwant met een deja vu, omdat ook daar de associaties niet helemaal lopen zoals ze zouden moeten gaan en van depersonalisatie, weleens last gehad? dat alles je vreemd voorkomt, je eigen lichaam, je eigen stem, je eigen gedachtes? dat is als je associaties uberhaupt niet lopen en je daarom een algemeen vervreemdend effect krijgt. jouw redenatie is een populair semiwetenschappelijke uitleg voor een deja-vu, maar hij klopt niet helemaal. als je interesse hebt in de werking van het geheugen is een leuk en lekker weg te lezen boek: waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt van douwe draaisma, het fenomeen deja-vu wordt er ook in uitgelegd
||
Citaat:
totdat ik de echte verklaring tegenkwam.. er zijn trouwens genoeg wetenschappers in de geschiedenig geweest die ook deze verklaring bedacht hebben
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan vast vaststellen dat als mensen een deja vu hebben er een bepaald iets gebeurd in de hersenen, maar ik weet zeker dat niet alle mensen die een deja vu denken te hebben dit verschijnsel zullen vertonen omdat het nog steeds gaat om een interpretatie en niet iets objectiefs. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar terug naar dejavu, ik dacht dat ik ooit gelezen had het door afstervende hersencellen kwam. Die cellen slaan dan je geheugen op maar ze sterven en geven die door naar andere cellen, daardoor onstaat een dejavu. (Dacht dat het vooral bij korte termijn geheugen was ofzo) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
DejaVu! Elecktric | 17 | 02-04-2013 22:33 | |
Muziek |
Lets write LPU | 52 | 03-11-2003 21:59 | |