Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 08:50
Mackan
Mackan is offline
Ik ga over drie weken naar Barcelona, ben er al drie keer eerder geweest, maar de stad blijft geweldig. Wat zijn jullie ervaringen met Barcelona? Wat hebben jullie bezocht en wat raden jullie aan? Weet iemand ook wat voor weer het normaalgesproken in Barcelona is begin maart?
Advertentie
Oud 09-02-2004, 10:21
Miracle
Miracle is offline
Weerbericht kun je wel achter komen door te googlen toch?

Ik ben in de zomervakantie in Barcelona geweest. Ik vond het niet geweldig, maar wel leuk. Ik had niet het idee dat sommige dingen echt bijzonder mooi waren, behalve de dingen van Gaudi
Oud 09-02-2004, 12:06
Verwijderd
Ik ben een keer een dag in Barcelona geweest, toen ik ergens anders in Spanje op vakantie was. Het was zo'n geplande excursie, maar helemaal geweldig vond ik het niet. Maar dat lag denk ik meer aan die excursie, dan aan de stad zelf..

Ik hoopte echt goed de Sagrada Familia te kunnen bekijken, maar de bus reed er alleen een rondje om heen.. daarna hebben we wel superlang in dat stadion rondgelopen, wat ik helemaal niet zo interessant vond. En we zijn heel lang bij zo'n fonteinen geweest, wat ook wel leuk was, maar niet voor zo lang. Van Gaudi had ik eigenlijk nog veel willen zien, maar dat hebben we ook niet gedaan.

Dus eigenlijk wil ik best nog eens terug naar Barcelona, en dan de dingen doen die ik wil interessant vind
Oud 09-02-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 09-02-2004 @ 11:21:
Ik had niet het idee dat sommige dingen echt bijzonder mooi waren, behalve de dingen van Gaudi
Jaja, Gaudi... Zeer goed
Oud 09-02-2004, 13:03
Lolita
Lolita is offline
Ik ga over twee weken naar barcelona, en ben er ook al eerder geweest.

aanraders zijn, vond ik tenminste, de Sagrada Familia, Parc Guell, alle huizen van Gaudi, Fondation Joan Miro (is een museum), Picasso museum, en de Ramblas
Oud 09-02-2004, 13:54
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben er vorig jaar op vakantie geweest en het was echt geweldig

Er was een zo'n vet groot plein en dat was zooo cool, het had ook een naam maar dat ben ik vergeten

Wow. Ik vond het echt een leuke stad. De Ramblas is zoooo cool! Verder ben ik niet naar speciale dingen geweest, had ik geen behoefte aan.
Oud 09-02-2004, 13:58
tinkle
tinkle is offline
Barcelona is echt een superstad! ik ben er 3 keer geweest en tis echt super! tsja aanraders zat, maar probeer naast de bekende dingen ook de kleine barretjes, winkeltjes enz. even uit t centrum uit!
Oud 09-02-2004, 14:06
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-02-2004 @ 14:54:
Er was een zo'n vet groot plein en dat was zooo cool, het had ook een naam maar dat ben ik vergeten
Jaaaa, dat was echt heel leuk (ik denk namelijk dat we dezelfde bedoelen). Ik ben er eind maart geloof ik geweest met een schoolreisje, toen was het best wel warm. We hebben zelfs nog even op het strand kunnen liggen.
Verder werd ik na een tijdje wel een beetje Gaudi-moe, Parc Guell was leuk, Sagrada Familia ook wel leuk (die trappen, ).
Oud 09-02-2004, 16:06
Quiana
Quiana is offline
Ik ben er een paar jaar geleden geweest, was wel .

Zijn toen ook met één of andere organisatie naar Montserat
gegaan, was wel leuk, maar ook eng. Je rijdt nl best hoog
(en we zaten boven in een dubbeldekker), maar als je
er eenmaal bent is het wel heel mooi.

Je kon ook met een kabelbaan heen en weer ed.. Maar dat heb ik niet gedaan ivm hoogtevrees ed.

Verder heb ik niet echt heel bijzondere dingen gedaan volgens
mij, wel veel gezien (Gaudi idd, en wel meer volgens mij)...
Oud 10-02-2004, 13:38
Lolita
Lolita is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-02-2004 @ 14:54:
Ik ben er vorig jaar op vakantie geweest en het was echt geweldig

Wow. Ik vond het echt een leuke stad. De Ramblas is zoooo cool! Verder ben ik niet naar speciale dingen geweest, had ik geen behoefte aan.
Place de la Catalunya

Nou ja ik weet niet of het zo goed geschreven is, maar dit is waarschijnlijk wel het plein dat je bedoeld
Oud 10-02-2004, 16:31
korfballer
korfballer is offline
naar de sagrada natuurlijk en al die dingen van Gaudi...het voetbalstadion en de ramblas. Die ramblas is echt helemaal geweldig vooral 's avonds met al die kraampjes enzo, egt super !
Oud 10-02-2004, 16:40
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben er vorige zomervakantie 3 weken geweest (nouja, op een camping vlakbij dan, maar bijna elke dag wel de stad in geweest)
Parc Guell is heel mooi, Ramblas natuurlijk, de fonteinen-show, er is ook zo'n nagebouwd Spaans dorp, dat is ook heel leuk om te zien. En verder het strand, maar in deze tijd van het jaar weet ik niet of dat wel wat is...en het stadion natuurlijk...echt vet groot, heel mooi! Barcelona is echt m'n favo stad nu!
Oud 10-02-2004, 17:11
Verwijderd
barca is super
vooral ramblas, park bruel, haven enz
errug leuk
Oud 10-02-2004, 20:03
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Support81 schreef op 10-02-2004 @ 14:38:
Place de la Catalunya

Nou ja ik weet niet of het zo goed geschreven is, maar dit is waarschijnlijk wel het plein dat je bedoeld
Ja!

Ik werd echt helemaal gelukkig van dat plein :/
Oud 11-02-2004, 08:23
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik ben er 3 keer in een zomervakantie geweest, we stonden dan op een camping vlakbij. ik vind het een fantastische stad alle toeristische dingen die ik kon bedenken zijn al genoemd behalve een grote overdekte markt aan de Ramblas. ik weet alleen niet meer hoe het heet, is wel leuk om even rond te lopen.
Oud 11-02-2004, 15:11
Mackan
Mackan is offline
Die markt heet Mercat la Boqueria. Is erg leuk om door heen te lopen , ook Placa Reial (te bereiken via zijstraatje vd Ramblas) is erg imposant plein met als die palbomen etc.
Oud 11-02-2004, 19:55
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 09-02-2004 @ 13:06:
Ik ben een keer een dag in Barcelona geweest, toen ik ergens anders in Spanje op vakantie was. Het was zo'n geplande excursie, maar helemaal geweldig vond ik het niet. Maar dat lag denk ik meer aan die excursie, dan aan de stad zelf..

Ik hoopte echt goed de Sagrada Familia te kunnen bekijken, maar de bus reed er alleen een rondje om heen.. daarna hebben we wel superlang in dat stadion rondgelopen, wat ik helemaal niet zo interessant vond. En we zijn heel lang bij zo'n fonteinen geweest, wat ook wel leuk was, maar niet voor zo lang. Van Gaudi had ik eigenlijk nog veel willen zien, maar dat hebben we ook niet gedaan.

Dus eigenlijk wil ik best nog eens terug naar Barcelona, en dan de dingen doen die ik wil interessant vind
Tis net mijn verhaal.
Oud 12-02-2004, 13:00
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 11-02-2004 @ 20:55:
Tis net mijn verhaal.
Of de mijne zal wel de superbasisexcursie voor Barcelona geweest zijn.
Oud 12-02-2004, 13:05
Auntie M
Auntie M is offline
Maar ik ben er ook geweest tijdens de Olympische zomerspelen van '92. Omdat het over de hele stad verspreid was kon je een metrokaartje kopen en daar heel Barcelona mee afreizen. Je ziet dan in ieder geval een stuk meer.
Oud 12-02-2004, 13:44
erko
erko is offline
barcelona man, als ik ergens over te spreken ben...

1. bezoek Arthurio in de Ambar , en doe hem maar de groeten.
2. La Paloma batuurlijk!
3. een dagje Parc Guell, of 2.

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 13:54.
Oud 12-02-2004, 13:47
Sqnk!
Sqnk! is offline
4. De Dunkin' Donuts. Mmm...de lekkerste donuts ooit!
5. De Plaça Reial. 's Nachts een prachtig schouwspel. Omgeven door allerlei clubs waaronder de Sidecar Factory Club waar je alleen de beste indiepoprock/new-wave te horen krijgt.

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 13:52.
Oud 12-02-2004, 13:52
erko
erko is offline
6. de Moog een wilde avond gegarandeerd.

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 13:54.
Oud 12-02-2004, 13:56
Sqnk!
Sqnk! is offline
7. De wijk Poble Nou. Alleen niet in de winter, want dan is er opeens niks te doen.
Oud 12-02-2004, 13:58
Sqnk!
Sqnk! is offline
8. Vooral op bankjes gaan zitten en genieten van de sfeer die de stad je kado doet. Genieten van de hippe en mooie mensen die schijnbaar in overvloed zijn in Barcelona.
Oud 12-02-2004, 13:59
erko
erko is offline
9. De FNAC, ook voor in de winter.
Advertentie
Oud 12-02-2004, 14:06
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sqnk! schreef op 12-02-2004 @ 14:47:
4. De Dunkin' Donuts. Mmm...de lekkerste donuts ooit!
daar hoef je niet speciaal voor naar Barcelona toch?

Ik vind de stad geweldig voor zover ik het gezien heb. Ben er vorig jaar ong. 1,5 dag geweest. Mooie stad met veel leuke winkels.
Met de bus zijn we door de stad gereden en heb ik wat kunstdingetjes gezien (wat standbeelden en de kerk waarvan ik de naam ben vergeten).
Ook ben ik naar het voetbalstadion geweest, jammer genoeg niet met een wedstrijd maar zo was het ook best leuk. Het was alleen minder groot dan ik dacht.
Verder heb ik nog de fontijnenshow gezien, met allemaal lichtjes en muziek. Dat is wel leuk, er komen heel veel toeristen op af maar ook gewoon Spanjaarden.
Ik kan niet zo veel meer noemen. 1,5 Dag is echt veel te kort want er is nog zoveel meer te zien. Dus daar ga ik zeker nog een keer heen.
Oud 12-02-2004, 15:29
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Mijn broertje ging met de voetbalclub naar barcelona en het hele gezin mocht mee. Dat was echt heel leuk, met een grote groep. Ook omdat we toen met Frank de Boer gepraat hebben(hij nam de F-jes zelfs mee het stadion in om op het veld een foto te maken)en met de andere nederlandse spelers. En voor de rest was het natuurlijk heel gezellig

En het is natuurlijk wel een mooie stad
Oud 12-02-2004, 15:30
puut
puut is offline
wow cool man!! heeft je broertje ff geluk!!
Oud 12-02-2004, 15:32
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Citaat:
puut schreef op 12-02-2004 @ 16:30:
wow cool man!! heeft je broertje ff geluk!!
Ja het hele F-team had geluk. En ik ook want ik was er dus ook bij

mooie sig trouwens
Oud 16-02-2004, 21:10
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik ben met schoolreis geweest in 1999. We zaten in een hotel aan plaza reial (= een pleintje wat meteen aan de ramblas ligt)...een 2 of 3 sterren hotel geloof ik, maar ik vond het geweldig want ik had op het laatste moment nog van kamer moeten ruilen en toen zat ik op een kamer met een balkon wat uitkeek op dat plein..prachtig (andere reisgenoten zaten op een kamer met weinig licht die uitkeek op een achterbuurt ).
Ja ik was meteen helemaal weg van de stad. Barcelona heeft zoveel te bieden.
Wat ik allemaal gezien heb oa: de fonteinenshow, miro-museum, casa mila, sagrada familia, park guell, nou camp of camp nou (stadion, maar ik weet niet hoe je het schrijft), de gothische wijk n een plein aan een kathedraal waar men elke zondag ofzo de catalaanse volksdans de sardana danst (dwz de oudere catalanen die daar nog waarde aan hechtte: wel leuk om te zien en je mocht ook zelf meedansen als je wou), plaza de catalunya, strand (t was toen koud), een of andere uitgaansgelegenheid: een soort complex waar allemaal uitgaanstenten in zaten op de bovenverdieping dan en beneden zaten er dacht ik winkels en zo nog wat dingen waar ik nu ff niet op kom.

Wat trouwens ook een aanrader is maar wat niet in Barcelona ligt: het Dali museum in Figueras, een plaatsje op een uurtje rijden van Barcelona af (of iets verder dan een uurtje rijden). Wel aparte dingen in dat museum.

Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 21:42.
Oud 16-02-2004, 21:20
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Quiana schreef op 09-02-2004 @ 17:06:
Ik ben er een paar jaar geleden geweest, was wel .

Zijn toen ook met één of andere organisatie naar Montserat
gegaan, was wel leuk, maar ook eng. Je rijdt nl best hoog
(en we zaten boven in een dubbeldekker), maar als je
er eenmaal bent is het wel heel mooi.

Je kon ook met een kabelbaan heen en weer ed.. Maar dat heb ik niet gedaan ivm hoogtevrees ed.

Verder heb ik niet echt heel bijzondere dingen gedaan volgens
mij, wel veel gezien (Gaudi idd, en wel meer volgens mij)...
Oja Montserat, daar zijn wij ook nog geweest tijdens onze barcelona-schoolreis. Idd best eng met zo'n bus over een kronkelende weg naast een diep dal naar boven te rijden .
Met die kabelbaan ben ik ook niet meer geweest
Oud 16-02-2004, 21:36
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Mackan schreef op 11-02-2004 @ 16:11:
ook Placa Reial (te bereiken via zijstraatje vd Ramblas) is erg imposant plein met als die palbomen etc.
Nga nga en daar keek ik dagelijks op uit vanuit onze hotelkamer (tijdens een schoolreisje in 1999)
T'was maar een 2 of 3 sterrenhotel maar best okee. Het uitzicht was in ieder geval geweldig! Dat wil zeggen voor mij en mijn kamergenoten dan....andere reis/klasgenoten hadden de pech in een slechtere kamer te zitten met slechtere bedden, weinig licht, geen balkon, en uitzicht op een achterbuurt
Oud 19-02-2004, 15:29
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik ga er in mei heen met school en als ik zo jullie reacties hoor moet ik zeker de dingen van Gaudi gaan bekijken...\
Kben benieuwd.
Oud 19-02-2004, 17:39
Maurice
Maurice is offline
ik vind Barcelona niezo cool..
Sagrada Familia is wel interessant als je er bent met een Bouwkunde-student
Oud 21-02-2004, 11:39
The0
The0 is offline
Toppie, sagrada was leuk, paar gaudi huisjes waren leuk, winkels leuk, weer leuk, alles leuk
Oud 21-02-2004, 15:04
erko
erko is offline
Citaat:
morris schreef op 19-02-2004 @ 18:39:
ik vind Barcelona niezo cool..
Sagrada Familia is wel interessant als je er bent met een Bouwkunde-student
dat gaat nergens over morris, dan heb je de sfeer waarschijnlijk echt niet geproefd ofzo, zeker met de touringcar een stadsrit gemaakt..
Oud 21-02-2004, 15:42
Maurice
Maurice is offline
tis mij te nep. te touristisch. madrid vinnik dan mooier. sfeer zie ik niet. en ik heb er gewoon gelopen. meerde dagen.
gaudi-prullen zijn wel mooi hoor. maar de rest vinnik niks.
Oud 25-02-2004, 15:47
Souris
Souris is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 16-02-2004 @ 22:36:
Nga nga en daar keek ik dagelijks op uit vanuit onze hotelkamer (tijdens een schoolreisje in 1999)
T'was maar een 2 of 3 sterrenhotel maar best okee. Het uitzicht was in ieder geval geweldig! Dat wil zeggen voor mij en mijn kamergenoten dan....andere reis/klasgenoten hadden de pech in een slechtere kamer te zitten met slechtere bedden, weinig licht, geen balkon, en uitzicht op een achterbuurt
in dat hotel heb ik in het jaar 2001 met school geslapen.
was een goed hotel.
wij keken ook uit op het plein
Oud 04-04-2004, 20:48
tuttebel
tuttebel is offline
zijn er nog bepaalde leuke winkeltjes of restaurantjes in Barcelona die het bekijken waard zijn?
Oud 14-04-2004, 17:07
ekki
ekki is offline
Citaat:
bazfall schreef op 04-04-2004 @ 21:48 :
zijn er nog bepaalde leuke winkeltjes of restaurantjes in Barcelona die het bekijken waard zijn?
Maoz -> falafeltentje die ook in Nederland zit (maar daar kwamen we daar pas achter). Heeft erg leuk personeel (tenminste er werkt één echt superaardige jongen die veel kennis van de wereld heeft, goed engels kan en veel gereisd heeft) en superlekkere falafel! Je kunt er zelf bij doen wat je wilt, self service, allerlei groenten en sausjes enzo. Hij zit er op drie plekken, maar de plek die ik weet is: aan de Ramblas heb je op een gegeven moment de McDonalds en de Kentucky Fried Chicken naast elkaar zitten met een straatje er tussen. Dat straatje moet je in gaan en dan zit het ergens vrij aan het begin aan de linker kant.

Beetje lang verhaal.

Voor als je koffie wilt (is ook erg internationaal, maar ok): duik een Starbucks Coffee binnen als je die tegen komt (weet niet precies waar die zit, volgens mij in ieder geval dicht bij Casa Milà (La Pedrera) of bij Casa Battlo, maar er zijn er meerdere). Ze hebben daar veel soorten smaken koffie, echt lekker!

Verder moet je maar kijken wat je lekker vindt. Ik hou niet van vis, dus ik moest erg selecteren wat voor restaurantje ik nam. Goed uitkijken dat het vlees niet te duur is!

Ik ben vorige week in Barcelona geweest en het was super gaaf! Voor eventuele foto's kun je kijken op http://www.jcz.nl/barcelona (wel veel foto's, hoor). Geen foto's van Plaça Catalunya (vond ik niet zo bijzonder), wel van veel andere dingen.

Een echte aanrader is uiteraard Parc Güell. Als je even wilt ontsnappen aan de drukte van de stad en toch een leuk uitzicht wilt hebben, moet je 'ns naar metrostation Mundet gaan, richting Parc del Laberint d'Horta lopen, er rechts langs gaan en dan een wandelpaadje op. Je kunt een tijdje daar wandelen (weet niet precies hoe lang, het regende bij ons, dus we zijn al snel terug gegaan), in ieder geval naar berg Tibidabo. Ik vond het erg leuk om te doen!

Ik had er graag willen blijven, maar moest na 6 dagen helaas weer naar huis.
Oud 16-04-2004, 13:14
Baracuda
Baracuda is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-04-2004 @ 18:07 :
McDonalds en de Kentucky Fried Chicken naast elkaar zitten
Zat daar nou ook een Pizza Hut? Ik moet nu aan dat liedje denken

Barcelona+omgeving is 1 van m'n favoriete bestemmingen.

Nouja de usual,maar wel :
Parc Guel
Sagrada Familia
Camp Nou
Casa Mila
Montserat
Het strand

En idd het Dali museum in Figueras is ook de moeite waard.
Oud 16-04-2004, 14:25
Erbenda
Erbenda is offline
Ik ben vorig jaar in Barcelona geweest, en ga dit jaar weer. Ik vind de stad echt geweldig!
Ik heb toen ook vanalles bezocht zoals: de Ramblas, Camp Nou (ook al ben ik geen voetbalfan), Monteserrat, de Sagrada Familia, Casa Battlo, het Poble Espanyol, het Olympisch dorp, het placa de Catalunya en er zullen nog wel dingen zijn die ik nu vergeet...

Regels voor berichten