Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben er een paar jaar geleden geweest, was wel
![]() Zijn toen ook met één of andere organisatie naar Montserat gegaan, was wel leuk, maar ook eng. ![]() (en we zaten boven in een dubbeldekker), maar als je er eenmaal bent is het wel heel mooi. Je kon ook met een kabelbaan heen en weer ed.. Maar dat heb ik niet gedaan ivm hoogtevrees ed. ![]() Verder heb ik niet echt heel bijzondere dingen gedaan volgens mij, wel veel gezien (Gaudi idd, en wel meer volgens mij)...
||
Citaat:
Nou ja ik weet niet of het zo goed geschreven is, maar dit is waarschijnlijk wel het plein dat je bedoeld
|
Ik ben er vorige zomervakantie 3 weken geweest (nouja, op een camping vlakbij dan, maar bijna elke dag wel de stad in geweest)
Parc Guell is heel mooi, Ramblas natuurlijk, de fonteinen-show, er is ook zo'n nagebouwd Spaans dorp, dat is ook heel leuk om te zien. En verder het strand, maar in deze tijd van het jaar weet ik niet of dat wel wat is...en het stadion natuurlijk...echt vet groot, heel mooi! Barcelona is echt m'n favo stad nu! |
![]() |
|
Ik ben er 3 keer in een zomervakantie geweest, we stonden dan op een camping vlakbij. ik vind het een fantastische stad
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Maar ik ben er ook geweest tijdens de Olympische zomerspelen van '92. Omdat het over de hele stad verspreid was kon je een metrokaartje kopen en daar heel Barcelona mee afreizen. Je ziet dan in ieder geval een stuk meer.
|
4. De Dunkin' Donuts. Mmm...de lekkerste donuts ooit!
5. De Plaça Reial. 's Nachts een prachtig schouwspel. Omgeven door allerlei clubs waaronder de Sidecar Factory Club waar je alleen de beste indiepoprock/new-wave te horen krijgt.
Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 13:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vind de stad geweldig voor zover ik het gezien heb. Ben er vorig jaar ong. 1,5 dag geweest. Mooie stad met veel leuke winkels. Met de bus zijn we door de stad gereden en heb ik wat kunstdingetjes gezien (wat standbeelden en de kerk waarvan ik de naam ben vergeten). ![]() Ook ben ik naar het voetbalstadion geweest, jammer genoeg niet met een wedstrijd maar zo was het ook best leuk. Het was alleen minder groot dan ik dacht. Verder heb ik nog de fontijnenshow gezien, met allemaal lichtjes en muziek. Dat is wel leuk, er komen heel veel toeristen op af maar ook gewoon Spanjaarden. Ik kan niet zo veel meer noemen. 1,5 Dag is echt veel te kort want er is nog zoveel meer te zien. Dus daar ga ik zeker nog een keer heen. ![]() |
![]() |
|
Mijn broertje ging met de voetbalclub naar barcelona en het hele gezin mocht mee. Dat was echt heel leuk, met een grote groep. Ook omdat we toen met Frank de Boer gepraat hebben(hij nam de F-jes zelfs mee het stadion in om op het veld een foto te maken)en met de andere nederlandse spelers. En voor de rest was het natuurlijk heel gezellig
![]() En het is natuurlijk wel een mooie stad
|
Ik ben met schoolreis geweest in 1999. We zaten in een hotel aan plaza reial (= een pleintje wat meteen aan de ramblas ligt)...een 2 of 3 sterren hotel geloof ik, maar ik vond het geweldig want ik had op het laatste moment nog van kamer moeten ruilen en toen zat ik op een kamer met een balkon wat uitkeek op dat plein..prachtig (andere reisgenoten zaten op een kamer met weinig licht die uitkeek op een achterbuurt
![]() Ja ik was meteen helemaal weg van de stad. Barcelona heeft zoveel te bieden. Wat ik allemaal gezien heb oa: de fonteinenshow, miro-museum, casa mila, sagrada familia, park guell, nou camp of camp nou (stadion, maar ik weet niet hoe je het schrijft), de gothische wijk n een plein aan een kathedraal waar men elke zondag ofzo de catalaanse volksdans de sardana danst (dwz de oudere catalanen die daar nog waarde aan hechtte: wel leuk om te zien en je mocht ook zelf meedansen als je wou), plaza de catalunya, strand (t was toen koud), een of andere uitgaansgelegenheid: een soort complex waar allemaal uitgaanstenten in zaten op de bovenverdieping dan en beneden zaten er dacht ik winkels en zo nog wat dingen waar ik nu ff niet op kom. Wat trouwens ook een aanrader is maar wat niet in Barcelona ligt: het Dali museum in Figueras, een plaatsje op een uurtje rijden van Barcelona af (of iets verder dan een uurtje rijden). Wel aparte dingen in dat museum. Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 21:42. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Met die kabelbaan ben ik ook niet meer geweest |
![]() |
||
Citaat:
![]() T'was maar een 2 of 3 sterrenhotel maar best okee. Het uitzicht was in ieder geval geweldig! Dat wil zeggen voor mij en mijn kamergenoten dan....andere reis/klasgenoten hadden de pech in een slechtere kamer te zitten met slechtere bedden, weinig licht, geen balkon, en uitzicht op een achterbuurt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
was een goed hotel. wij keken ook uit op het plein
||
Citaat:
Beetje lang verhaal. Voor als je koffie wilt (is ook erg internationaal, maar ok): duik een Starbucks Coffee binnen als je die tegen komt (weet niet precies waar die zit, volgens mij in ieder geval dicht bij Casa Milà (La Pedrera) of bij Casa Battlo, maar er zijn er meerdere). Ze hebben daar veel soorten smaken koffie, echt lekker! Verder moet je maar kijken wat je lekker vindt. Ik hou niet van vis, dus ik moest erg selecteren wat voor restaurantje ik nam. Goed uitkijken dat het vlees niet te duur is! Ik ben vorige week in Barcelona geweest en het was super gaaf! Voor eventuele foto's kun je kijken op http://www.jcz.nl/barcelona (wel veel foto's, hoor). Geen foto's van Plaça Catalunya (vond ik niet zo bijzonder), wel van veel andere dingen. Een echte aanrader is uiteraard Parc Güell. Als je even wilt ontsnappen aan de drukte van de stad en toch een leuk uitzicht wilt hebben, moet je 'ns naar metrostation Mundet gaan, richting Parc del Laberint d'Horta lopen, er rechts langs gaan en dan een wandelpaadje op. Je kunt een tijdje daar wandelen (weet niet precies hoe lang, het regende bij ons, dus we zijn al snel terug gegaan), in ieder geval naar berg Tibidabo. Ik vond het erg leuk om te doen! Ik had er graag willen blijven, maar moest na 6 dagen helaas weer naar huis.
||
Citaat:
![]() ![]() Barcelona+omgeving is 1 van m'n favoriete bestemmingen. Nouja de usual,maar wel ![]() Parc Guel Sagrada Familia Camp Nou ![]() Casa Mila Montserat Het strand En idd het Dali museum in Figueras is ook de moeite waard. |
![]() |
|
Ik ben vorig jaar in Barcelona geweest, en ga dit jaar weer. Ik vind de stad echt geweldig!
Ik heb toen ook vanalles bezocht zoals: de Ramblas, Camp Nou (ook al ben ik geen voetbalfan), Monteserrat, de Sagrada Familia, Casa Battlo, het Poble Espanyol, het Olympisch dorp, het placa de Catalunya en er zullen nog wel dingen zijn die ik nu vergeet...
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
barcelona ckv nathalia | 5 | 18-10-2003 19:43 | |
Werk, Geld & Recht |
baantje in barcelona coecie | 1 | 20-06-2003 16:31 | |
Vrije tijd |
Coach van Barcelona... karamba | 1 | 31-03-2003 17:49 | |