Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 14:06
kinggeitje
kinggeitje is offline
Iedereen weet dat er dikke mensen zijn, misschien wel TE veel. Om dit op te lossen moeten alle TE dikke mensen verplicht afvallen. Dit zou de overheid moeten invoeren. Stel dat iedereen verplicht 1x per jaar zijn BMI naar een speciaal bureau moeten sturen. De computer die alles ontvangt bij onder- en overgegwicht automatisch een bericht terug stuurt naar degene met overgewicht, zodat er een oplossing gezocht kan worden voor die mensen.

Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:16
Lief Bloempje
Lief Bloempje is offline
En wat als die mensen nou eens gelukkig zijn met hun gewicht?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 14:22
martijn1985
martijn1985 is offline
En wie gaat dat betalen? Dat kost me een hoop administratieve rompslomp....
misschien dat je in het vervolg eerst de practische en ethische bezwaren van je plannen moet overdenken.
Oud 09-02-2004, 14:32
Auntie M
Auntie M is offline
En wat als ze liegen, gaan ze dan de gewichtpolitie er op af sturen of een gewichtfraudeteam?
Oud 09-02-2004, 14:36
beestje
beestje is offline
ik denk niet dat de overheid hen kan dwingen af te gaan vallen.... dat moeten ze toch echt zelf doen, als ze dat al willen
Oud 09-02-2004, 15:01
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
hoe bereken je je bmi ook alweer?
Oud 09-02-2004, 15:08
Verwijderd
Onzin, het brengt heel veel administratieve rompslomp met zich mee. Daarnaast kan de overheid ze niet dwingen af te vallen, hoogstens proberen te pushen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:14
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
kinggeitje schreef op 09-02-2004 @ 15:06:
Iedereen weet dat er dikke mensen zijn, misschien wel TE veel. Om dit op te lossen moeten alle TE dikke mensen verplicht afvallen. Dit zou de overheid moeten invoeren. Stel dat iedereen verplicht 1x per jaar zijn BMI naar een speciaal bureau moeten sturen. De computer die alles ontvangt bij onder- en overgegwicht automatisch een bericht terug stuurt naar degene met overgewicht, zodat er een oplossing gezocht kan worden voor die mensen.
Heb je last van dikke mensen ofzo

Misschien zijn ze wel gelukkig met hun zelf. Laat ze
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:17
Verwijderd
Dat kun je niet maken tegenover dikke mensen; dat zou voor sommigen onder hen nogal zwaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:25
xx
xx is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 09-02-2004 @ 16:01:
hoe bereken je je bmi ook alweer?
gewicht: (lengte x lengte)= BMI
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:26
Balance
Balance is offline
Ten 1e zijn er verschillende oorzaken waardoor je dik kan worden.
Ten 2e zijn sommige mensen blij met hun gewicht, ook al is die te hoog.
Ten 3e: hoe weet je of mensen eerlijk hun BMI opsturen?
Ten 4e: Hoe wil je mensen verplichten af te vallen?
Ten 5e: wie gaat dat betalen?
Ten 6e: moeten alle mensen die te licht zijn dan ook meteen maar aankomen?
Ten 7e: wat ga je doen als men toch een zakje chips eet? Een boete opleggen ofzo

Je snapt toch wel dat een hier op z'n plaats is?
Oud 09-02-2004, 15:46
Ieke
Ieke is offline
Onzin, ten eerste al omdat het BMI niet heilig is en er zijn nog tientallen andere argumenten.
Oud 09-02-2004, 16:47
jet
jet is offline
ik heb een BMI van 18... wat houd dat in?

ik heb dus 52: (1.68X1.68) =18, nogwat gedaan
Oud 09-02-2004, 17:28
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
ik heb ook 18, maar ik dacht dat 21 gezond was dus wij hebben ondergewicht
maar als je overgewicht hebt moet je nooit blij met je gewicht zijn want het is schadelijk voor je gezondheid.
vind het zelf wel een goed plan maar of het echt werkt weet ik niet.
Oud 09-02-2004, 17:49
Verwijderd
mensen moeten zelf zorgen dat ze op een goed gewicht zitten, als zij te zwaar zijn moeten zij zorgen dat ze afvallen en de regering mag daar best bij helpen (gezondheidscentra bouwen ofzo maar uiteindelijk is het hun eigen keus

je hoeft geen snoepjes te eten
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:55
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 09-02-2004 @ 15:32:
En wat als ze liegen, gaan ze dan de gewichtpolitie er op af sturen of een gewichtfraudeteam?

Ja, wat wil je eraan doen? Ik heb een ondergewicht ga jij er nu voor zorgen dat ik op mijn streefgewicht kom? Veel Succes.

BTW, wel eens aan gedacht dat bij sommige mensen hun gewicht niet echt boeit?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:06
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 09-02-2004 @ 18:28:
maar als je overgewicht hebt moet je nooit blij met je gewicht zijn want het is schadelijk voor je gezondheid.
vind het zelf wel een goed plan maar of het echt werkt weet ik niet.
Het bmi wat je op die manier berekend geldt eigenlijk pas bij volwassen mensen....ik denk dus niet dat jij echt een superondergewicht hebt ofzo.....maar misschien heb ik t fout

Sorry nu even ontopic, ik zou het echt ontzettend dom vinden van de regering als ze op die manier geld willen besparen. Op die manier krijg je dadelijk ook nog eens een hele hoop mensen die dit psychisch totaal niet aankunnen en dat kost ook geld. Verder gelden argumenten van de anderen ook voor mij.
Oud 09-02-2004, 18:58
marrel
marrel is offline
dit gaat noooooit werken... volgens die berekeningen heb ik ondergewicht... en je moet echt niet denken dat ik aan wil komen (bij de weg... het lukt ook niet)
Oud 09-02-2004, 19:45
probeer
probeer is offline
85: 1,89 x 1,89 = teveel

en iedereen die mij kent weet dat ik niet te dik ben (serieus dit is geen ontkenning)
Oud 09-02-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
kinggeitje schreef op 09-02-2004 @ 15:06:
helemaal mee eens, scheelt heel wat geld dat al die dikke mensen kosten.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 09-02-2004 @ 18:28:
mag jij dan ook nooit blij zijn met je gewicht?
ondergewicht is namelijk net zo goed schadelijk als overgewicht.

en @anniemoppie: anders lees je eerst even het hele topic! Wat denk je dat het wel niet kost om op de kosten van de regering iedereen te laten afvallen? En al dat extra werk wat er voor nodig is en dus mensen die moeten worden betaald?
Oud 09-02-2004, 21:01
Verwijderd
Zo'n nationale database mét de nodige statistieken zal ook geen effect hebben op bepaalde gevoelige groepen.

500 mensen hebben een BMI van 17,5. Ik heb een bmi van 17,9. Ik moet de dunste zijn.

waarschijnlijk een non argument, maar ik vind die groep ook belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 21:12
chris9 tje
chris9 tje is offline
BMI is slechts een grove schatting. Er zijn verschillende redenen waarom overgewichtbepaling aan de hand van BMI niet valide/betrouwbaar is. Een voorbeeld daarvan is dat de risico's verbonden aan een bepaald BMI bepaald worden m.b.v. een regressievergelijking. Zo'n vergelijking heeft altijd een standaardafwijking en die is bij BMI vrij hoog.
Oud 10-02-2004, 07:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 09-02-2004 @ 18:55:
Ja, wat wil je eraan doen? Ik heb een ondergewicht ga jij er nu voor zorgen dat ik op mijn streefgewicht kom? Veel Succes.
Soort Foie Gras-methodes voor mensen

Ik denk dat dwingen totaal geen zin heeft op het gebied van aankomen en afvallen, verder kan de overheid zijn geld en tijd wel beter besteden dan mensen op hun gewicht te gaan controleren. Dat doen anderen wel als dat écht nodig is.

Ik heb eigenlijk nooit veel waarde gehecht aan dat BMI en ik zal dat ook wel nooit doen. Ik weet dat ik te weinig weeg, maar ik weet ook dat mijn tante NOG dunner waren op mijn leeftijd. En zolang de dokter niet zeurt en mijn lichaam ook niet vind ik het goed en dat zal ook wel geldig voor bepaalde mensen met een overgewicht. En die moeten dan maar per se afvallen en aankomen, terwijl ze gezond zijn en gelukkig?!
Oud 10-02-2004, 07:44
Verwijderd
hier kun je gemakkelijk je BMI berekenen

En om even ontopic te blijven. @ kinggeitje: Er zijn genoeg mensen die willen afvallen die er dan ook echt iets voor doen. Maar er zijn ook zat mensen die voor hun gezondheid te veel of te weinig wegen maar er niets aan kunnen doen, doordat ze misschien te veel aan hun hoofd hebben. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar lichaam, en moet dan ook maar zelf uitzoeken wat hij of zij er mee doet.

Het opsturen van je BMI is niet haalbaar op jaarlijkse basis. Ten eerste is het systeem daarvan niet waterdicht en ten tweede als het al zou werken. Die mensen krijgen dan een briefje in de deur die te licht of te zwaar zijn, en dan? Ze zullen het bekijken en gooien het daarna weg. En het jaar er op gebeurt hetzelfde weer.

En nog iets, als je mensen verplicht wil laten afvallen door de overheid zullen er altijd mensen bij zijn die gewoon niet willen vermageren of aankomen. Dan steekt de overheid daar veel geld in voor niets.

Voor mensen die wel erg graag willen afvallen of aankomen, maar dat niet alleen kunnen, daaraan zou de overheid wat geld kunnen besteden, om die mensen een steuntje in de rug te geven. Echter blijf ik er zelf bij dat wanneer mensen echt willen afvallen, dat ze dat ook gezond en op een goedkope manier kunnen doen. Ik ben er zelf nu ook mee bezig, zonder dieetiste, zonder dure dieetproducten en dergelijke (daar mis je meestal belangrijken vitaminen, calcium, vocht, zouten enzovoorts).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 07:49
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 09-02-2004 @ 20:55:
helemaal mee eens, scheelt heel wat geld dat al die dikke mensen kosten.
Ik vind deze opmerking nogal aanvallend tegenover mensen die te veel wegen. En nog iets, het kost jou toch geen geld om die mensen te laten afvallen?!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 10:41
coopergirl
coopergirl is offline
Je hebt het nu alleen over overgewicht... Maar, wat denk je van 'rokers', 'alcoholisten' et cetera... Die zijn ook niet bepaald gezondheid bevorderend bezig...
Oud 10-02-2004, 11:47
Stefanie
Stefanie is offline
Wat ze wel zouden kunnen doen is dit oprichten voor mensen die WEL willen afvallen/aankomen omdat ze een overgewicht/ondergewicht hebben, maarja daar heb je al dietistes voor enzo...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 11:48
Stefanie
Stefanie is offline
En waar trek je dan de grens? Als ze één kilootje boven het gezonde gewicht zitten meteen laten afvallen...

Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2004 @ 21:10:
mag jij dan ook nooit blij zijn met je gewicht?
ondergewicht is namelijk net zo goed schadelijk als overgewicht.

en @anniemoppie: anders lees je eerst even het hele topic! Wat denk je dat het wel niet kost om op de kosten van de regering iedereen te laten afvallen? En al dat extra werk wat er voor nodig is en dus mensen die moeten worden betaald?
lekker op eigen kosten, we moeten niet zo'n amerika krijgen waar alleen maar papzakken rondlopen. Dik afvallen anders boete ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 14:17
squat
squat is offline
BMI is bullshit. Ik zit persoonlijk op een BMI van 95/1.90²=26 terwijl ik toch minder vet ben dan de meeste nederlanders. Je gewicht zegt natuurlijk weinig over de hoeveelheid vet die een persoon met zich meedraagt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 14:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 10-02-2004 @ 15:08:
lekker op eigen kosten, we moeten niet zo'n amerika krijgen waar alleen maar papzakken rondlopen. Dik afvallen anders boete ofzo
Ten eerste: wat doen dikke mensen jou kwaad?
Ten tweede: jij wil mensen dus iets verplichten wat ze niet willen, wat ze óók nog zelf moeten betalen?
Volgens mij snap jij nog niet helemaal hoe dit wereldje in elkaar zit.

wat overigens ook blijkt uit je woordkeuze: 'papzakken'
Oud 10-02-2004, 19:30
Divina Flor
Divina Flor is offline
Jeemig, TS: probeer eerst je mening fatsoenlijk te onderbouwen en daarna pas om andere meningen vragen. Want zo jaag je natuurlijk iedereen tegen je in het harnas.

Ten eerste: mensen hebben er recht op zelf te bepalen wat ze doen en dus ook hoe dik ze zijn.
Ten tweede: ik ben het met je eens dat Nederland dikker, maar voornamelijk ongezonder wordt (te dik betekent niet automatisch ongezond). Tegen een ongezonde samenleving zou je eventueel wat kunnen doen (maar nooit verplicht afvallen, hoogstens meer hulp bieden als mensen problemen hebben). Je zou accijnzen kunnen heffen op erg ongezonde producten, zo zou je ervoor kunnen zorgen dat je de 'kosten' die 'dikke mensen' veroorzaken (als bewezen kan worden dat die vaker ziek zijn en dikke mensen echt gezondheidsproblemen krijgen (denk aan roken)) voor de overheid (en dus ook voor 'ons', want wij betalen belasting) terug kunt krijgen. Ook zou je er voor kunnen zorgen dat duidelijker aangegeven is wat gezond eten is en wat niet. Op radio 1 was vandaag te horen dat er het idee was om rode en groene stickers op levensmiddelen te plakken (rood = ongezond, groen = gezond), misschien zou dat helpen. Maar er zijn veel nadelen aan verbonden: mensen zullen zich er misschien niet prettig bij voelen (je afvragen of je nou zo dik bent, of dat verschrikkelijk is) en zich aangevallen voelen (het idee dat je moet afvallen). Er zijn vast nog veel meer nadelen te bedenken (maatregelen kosten namelijk ook geld).

Maar dat van jou werkt niet; je krijgt een enorme bureaucratie, kosten die zeer hoog oplopen, gesjoemel met gewicht, veel protesten en je zult er uiteindelijk niks beter van worden.

Ik vind dat er meer hulp en steun aan mensen geboden moet worden, duidelijkere voorlichting (misschien zelfs die stickers, al vraag ik me af of dat niet ontzettend lastig is), maar dat maatregelen pas genomen kunnen worden als er sprake is van een maatschappelijk probleem (en is dat nou zo als veel Nederlanders te dik zijn? daar heeft de rest toch niets mee te maken?).
Oud 10-02-2004, 21:59
rasta_rochelli
rasta_rochelli is offline
wat een onzin!!!
Oud 10-02-2004, 22:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je zult maar flink gezwoegd hebben al die jaren in een sportschool, flink gespierd...en toen had je te hoge BMI, en kwam de vetpolitie...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:09
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 09-02-2004 @ 20:45:
85: 1,89 x 1,89 = teveel

en iedereen die mij kent weet dat ik niet te dik ben (serieus dit is geen ontkenning)
je zit op 23 das toch gewoon goed

tussen 20 en 25 is normaal gezond gewicht
Reageren

Regels voor berichten