Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wij kwamen niet verder dan het zingen over eten en drinken.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() vrijen doet ieder dier, vrijen op zijn eigen manier.... ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Twinkel twinkel little star, how I wonder what you are.
Up above the moon so high, like a diamond in the sky. Twinkel twinkel little star, how I wonder what you are. 3 blind mice, 3 blind mice, see how they run, see how they run, they (weet ff niet meer) Have you ever seen such a thing in your life as 3 blind mice ofzo En iets over melk en varen?
||
Citaat:
![]() "Naam" heeft de pet van de tante Jet! Wie ik? Ja jij Ikke niet Wie dan wel? "Naam" heeft de pet van tante jet Wie ik? Etc ![]()
|
![]() |
En dan is er natuurlijk nog Sint-Maarten (hoewel men daar niet overal aan deed).
Mijn broers en ik zongen altijd: Sint Martinus rommelkop Met je maffe hoed op En je rare badpak aan Daar komt Sint Martinus aan. Sommige mensen die net waren verhuisd en nog maar kort in de stad woonden waren nog niet op de hoogte van deze traditie. In plaats van dat we snoep kregen stonden die figuren met een radeloze blik in hun ogen te rommelen in hun portemonnee om te kijken of ze nog wat kleingeld hadden. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en perseus, niet alles, maar wel op teveel
|
![]() |
"Groen is gras, groen is gras, onder mijne voeete..
kheb verloren m'n beste vriend, k zal em zoeken moeeeten! Hey daar, plaats gemaakt voor de jonge daaaame.. En de koekkoek op het dak, zingt zijn lied op zijn gemak Oh mijn lieve Auguustijn.. dee-ze daa-me zal het zijn!!" "Joepie joepie is gekomen, heeft een meisje meegenomen.." Hoe gaat ie ook al weer verder ![]() "Witte zwanen, zwarte zwanen.. wie gaat er mee naar Engeland varen..etc" |
![]() |
|
Verwijderd
|
Al in een groen, groen, groen, groen knollen-knollen-land,
daar zaten twee haasjes heel parmant, en de één die blies de fluite-fluite-fluit en d'ander sloeg de trommel. Toen kwam opeens een jager-jager-man en die heeft er een geschoten en dat heeft naar men denken denken kan, de ander zeer verdroten. Dat zong mijn vader altijd. Verder heb ik zo verschrikkelijk veel verschillende liedjes gezonden (waaronder natuurlijk 'smakelijk eten, smakelijk drinken'), maar wat precies allemaal, dat zou ik echt niet meer weten. In m'n stages heb ik er ook al weer heel veel gehoord. |
![]() |
|
Hallo meneer de Uil,
waar brengt u ons naar toe naar Fabeltjesland ja, ja naar Fabeltjesland en leest u ons dan voor uit de Fabeltjeskrant ja ja uit de Fabeltjeskrant Want daarin staat precies vermeld hoe het met de dieren is gesteld echt waar? echt waar echt waar meneer de Uil? Jaaaaaa, Want dieren zijn precies als mensen met dezelfde mensenwensen en dezelfde mensenstreken dat staat allemaal in de krant de Fabeltjeskrant, uit Fabeltjesland uit Fabeltjesland! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dank U, voor deze nieuwe morgen Dank U, voor deze nieuwe dag Dank U, dat ik met al mijn zorgen bij U komen maaaag. En iets over Ozewiezewozewiezewallakristalla . ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Net als: - alle eendjes zwemmen in het water - daar zaten zeven kikkertjes (en dan aftellen ofzo..) - In holland staat een huis - papegaaitje leef je nog (hoe ging die toch ook alweer?) en tegen mij zongen ze altijd: toen jonas in de walvis zat. (mijn achternaam is namelijk jonas). Ik zei toen altijd dat het Jona was, maar niemand geloofde mij.. terwijl het wel zo is! edit offtopic: gister zag ik dus ook al bij 'newly weds' dat ze in de ondertiteling Jonas zeiden... |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mijn moeder zong zo af en toe iets voor me, een liedje wat zij vroeger zong met vriendinnetjes;
Onder de brug bij tante Sientje, Kan je poepen voor een tientje. Als je dat tientje niet betaald, Word je met je neus door de poep gehaald! Slaat nergens op, maar ik vond het echt grappig ![]() ![]() En verder zongen we 'zigeunermeisje' nog iets anders dan ik hem hier zag staan: Er zat een klein zigeunermeisje, Huilend op een steen, Huilend, Huilend, de hele dag alleen. Sta op, meisje lief, En droog je traantje af, Kies een kindje uit de kring, want anders ben je af! En verder op school ook veel liedjes, voor het eten telkens; Smaak'lijk eten, Smaak'lijk drinken, Hap hap hap, slok slok slok, Dat zal lekker smaken, dat zal lekker smaken, Eet maar op, Drink maar op. En, toen we iets ouder waren: Eččn... Julia is zo schoon, Ze heeft zulke mooie hááren, Van voren is het vlas, Van achteren is het gááren.. Julia, Julia, Ju-lie-a, Julia, Julia, Ju-lie-a, Julia, Julia, Ju-lie-a.. Eččn... Julia is zo schoon, Ze heeft zulke mooie tánden, Ze zijn zo groen als gras, Met donkergele ránden, Julia... etc... Duurde echt heel lang, maar was altijd erg leuk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan met andere klanken: Azewiezewaa - zewiezewallakristalla - kristaa - zewiezewaa - zewiezewieswieswieswies... Ezewiezewee - zewiezewallakristalla - kristee - zewiezewee - zewiezewieswieswieswies... Je snapt 't wel ![]() En: Vlie - vlie vla - vla vlo - vlo vlie vla vlo - vlie vla vlo Kommenade kommenade kommenade fieste, Ohnono-nonono fieste, Heksemiene sallemiene oeha poeha, Bliblibliodedode bobobediendedade wawasjeniendedade sjj en toe... Oh jee, dat ik dat nog allemaal weet... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Versleten kinderjaren. Anno 1986 | 5 | 03-07-2006 14:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
LEUKE boeken Evaatje | 15 | 14-02-2004 18:03 | |
Verhalen & Gedichten |
wat vinden jullie van het boek kinderjaren?? Fantôme | 0 | 04-10-2003 18:31 | |
De Kantine |
Kinderjaren! Grafdansertje | 22 | 07-04-2003 21:20 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Chrisje Angeles | 17 | 29-01-2003 19:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de claim van Spirit van wetenschappelijke bewijzen omtrent parapsychologie legatus | 18 | 20-03-2002 17:28 |